Auteur Topic: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans  (gelezen 3556 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Gepost op: 16-09-2023, 21:13:55 »
Afgelopen nacht was echt prachtig, toch kwam dat pas nadat Michael zijn kaart vol de ruimte in gooide. Een felle volle maan verscheen. De hele hemel lichte op en alle sterren waren nog mooier dan ooit...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit betekend dat we al een aantal dagen met z'n zessen zijn, we leren elkaar ook al best goed kennen, en de tongen komen eindelijk een beetje los. Het lijkt alsof de rovers en de rest precies elkaar wegcijferen. Dan over die deur. Het lijkt erop dat deze opengemaakt moet worden door de zon zo te verdraaien dat deze op drie plekken tegelijk kan schijnen.

En weer hebben jullie 24 uur de tijd om een stem uit te brengen. De deadline, zoals verwacht, is zondag 17 september 21:00 uur
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2023, 21:33:50 »
Ik zag het licht! Spacycolours

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2023, 21:56:10 »
Het licht aan het einde van de Spacy-tunnel? Je weet dat er waarschijnlijk nog een vergiftiger in het spel zit he?

Maar goed, ik weet het zelf ook eventjes niet meer op dit punt. Niets is nu meer logisch, dus ik neem het je niet kwalijk.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2023, 22:12:55 »
Maar dus, Giorgio, waarom verhandel je geen kaarten meer als jij de handelaar bent? Misschien moet ik mijn stem veranderen op jou?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2023, 08:30:51 »


PieterBasje  ::jaja::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2023, 11:17:48 »
Jij wil mij er wel erg graag uithebben he ::rofl:: Ik vind de Giorgio theorie wel plausibel, maar als jij het licht hebt gezien ben ik nu meer dan bereid om op SpacyColours te stemmen.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2023, 11:36:58 »
Ik switch naar giorgio tot ie me uitleg geeft waarom er niets meer verhandeld wordt.

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #7 Gepost op: 17-09-2023, 11:56:50 »
Robbie, wat bedoel je me met
Ik zag het licht? Heb je iets gebruikt om zijn rol te zien?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #8 Gepost op: 17-09-2023, 12:50:39 »
Ik had de olielamp en heb Spacy bekeken. En heb helaas de lap aan Giorgio doorgegeven voordat jij postte dat die handelaar claim niet kon kloppen.

Maar er is nog altijd een vergiftiger, zoals Spacy zegt. En het is raar dat volgens mij nog niemand gezeg heeft dat ze de lamp hebben gehad en wie of wat ze daarmee hebben gezien. Dus misschien gaat ie de hele tijd al tussen de rovers heen en weer en hebben ze hem nu een keer naar mij gegooid en me vergiftigd omdat ze wisten dat ik Spacy zou bekijken.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #9 Gepost op: 17-09-2023, 13:23:02 »
Maar onder deze lichtstralen, waren de rovers nog steeds van plan iemand te vermoorden, echter zou dit zo erg opvallen dat ze de geplande aanval afwenden. Toch viel het op dat de dolk in frustratie was neergestoken op een foto van PieterBasje... Gelukkig ging dit niet door en is er weer Niemand vermoord.
Betekent dit dat de Rover(s) op Pieterbasje hadden willen gaan? ???

Zou Giorgio hem als lunch al hebben doorgegeven en offline zijn gegaan voordat Michael zijn kaart speelde?

Maar er is nog altijd een vergiftiger, zoals Spacy zegt. En het is raar dat volgens mij nog niemand gezeg heeft dat ze de lamp hebben gehad en wie of wat ze daarmee hebben gezien. Dus misschien gaat ie de hele tijd al tussen de rovers heen en weer en hebben ze hem nu een keer naar mij gegooid en me vergiftigd omdat ze wisten dat ik Spacy zou bekijken.
Hmmm. Als deze theorie klopt, dan zou het dus kunnen dat ze eerder de rol van chipie hebben bekeken, en wisten dat de handelaar geclaimed kon worden zodra hij uit het spel lag.
« Laatst bewerkt op: 17-09-2023, 13:34:55 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2023, 14:24:16 »
Plus hebben de rovers die lamp de hele tijd aan elkaar gegeven maar waren ze vorige keer te laat waardoor ie random bij iemand anders komt. Wie waren er ook te laat met stemmen en dus mogelijk ook te laat met het doorgeven van de lamp? Giorgio en PB.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2023, 14:50:56 »
Plus hebben de rovers die lamp de hele tijd aan elkaar gegeven maar waren ze vorige keer te laat waardoor ie random bij iemand anders komt. Wie waren er ook te laat met stemmen en dus mogelijk ook te laat met het doorgeven van de lamp? Giorgio en PB.

Moet de olielamp niet 's nachts worden doorgegeven? Aangezien de aankondiging dat hij vergeten was om door te geven overdag kwam op dag 2 of 3 uit mijn hoofd.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #12 Gepost op: 17-09-2023, 17:29:52 »
Giorgio
Sky might be falling but remember you can fly

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #13 Gepost op: 17-09-2023, 19:45:35 »
Ik heb een reactie afgewacht maar die lijkt niet meer te komen. Het is jij of ik. Giorgio
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #14 Gepost op: 17-09-2023, 19:48:27 »
Ik stem ook op Giorgio

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #15 Gepost op: 17-09-2023, 20:05:14 »
Ik heb verder niets verhandeld omdat het in mijn ogen mogelijk teveel voordeel gaf aan de wolven.

Ik ben daar al eerder mee gestopt zoals je kunt zien, ik moet al een nacht eerder doorgeven wat ik de nacht erop te koop wil zetten, dus al ruim voor Chipie...

Daarnaast waarom voor de handelaar gaan in plaats van Spacy die niets kan zeggen/bewijzen. En zal dan in duo moeten zijn met Pieterbasje waarschijnlijk. Ik zou liever op Spacy stemmen, maar gezien de stem van Michael:

 Voor mij is het dan Pieterbasje
Eindelijk...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #16 Gepost op: 17-09-2023, 20:11:33 »
Hmm, maar ik lees in de regels van de rol “De handelaar mag zelf geen droomkaarten in bezit hebben.” Waarom bood je dan wel mee, bvb op de kaars, als je de kaart toch niet mocht hebben?
« Laatst bewerkt op: 17-09-2023, 20:13:46 door Robbieazerty »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #17 Gepost op: 17-09-2023, 20:16:24 »
Hiermee doelde ik op het feit dat de handelaar zelf geen kaarten mag gebruiken die hij op dat moment heeft, hij mag wel zelf een kaart bemachtigen. Deze wordt dan natuurlijk nutteloos. Anders dan is het wel heel makkelijk om de handelaar te ontdekken. Ik heb dit ook bij de handelaar aangegeven.

(Wilde hier op reageren aangezien iedereen die nog in het spel zit een keer geboden heeft en dit dan hoogstwaarschijnlijk ter sprake zou komen...)
« Laatst bewerkt op: 17-09-2023, 20:23:13 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #18 Gepost op: 17-09-2023, 20:18:33 »
Hmm, maar ik lees in de regels van de rol “De handelaar mag zelf geen droomkaarten in bezit hebben.” Waarom bood je dan wel mee, bvb op de kaars, als je de kaart toch niet mocht hebben?

Om mezelf niet meteen bekend te maken als Handelaar. Er staat nergens dat ik niet mee mag bieden...

Ik switch naar giorgio tot ie me uitleg geeft waarom er niets meer verhandeld wordt.

Ik heb uitleg gegeven, kan je weer wegswitchen dus.  ;)
Eindelijk...

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 8 - Perfecte Balans
« Reactie #19 Gepost op: 17-09-2023, 20:26:44 »
Om mezelf niet meteen bekend te maken als Handelaar. Er staat nergens dat ik niet mee mag bieden...
Maar stel dat niemand had overgeboden en je had de kaars gekregen, dan zou het toch juist duidelijk worden omdat je die kaart niet mocht spelen?
Sky might be falling but remember you can fly