Er staan toch weer een aantal geestige (of treurige) nieuwe partijen geregistreerd voor de verkiezingen.
Mijn favoriet is toch wel Partij Beer (Betere Eigen Eerlijke Regering) met een schattige beer als logo en als eerste standpunt de kiesdrempel te verhogen. Beetje hun eigen graf aan het graven, maar ze hebben wel een punt met hun hervormingsideeën.
Wereld partij Feest van DjKaan is nogal ambitieus. Ze willen 01-02 miljoen (ik weet ook niet waarom die 0 ervoor staat) opleiden en inzetten om wereldwijd 200 miljoen mensen Nederlands aan te leren, zodat Nederlands een wereldtaal wordt.
Balans 23 is ook al zo realistisch: Minder belasting,corruptie en incompetentie. Meer vrijheid, infrastructuur, geld etc. Als het zo makkelijk was...
De Oranje Republikeinse Democratische Alliantie (ORDA) lijkt met name soevereine standpunten te hebben, maar is nu vooral op zoek naar kandidaten. (die de vrijheid hebben om het programma naar eigen vrijheid in te vullen). Ik denk dat ik bij de volgende verkiezingen ook een partij opricht en anderen het laat invullen.
Johan Vlemmix is uiteraard ook weer van de Partij (van de Toekomst). Heeft verder geen uitleg meer nodig denk ik..
PartijvdSport is exact zo one-issue als het klinkt.
Van de nieuwe partijen vind ik Partij Helder het best. Goed uitgewerkte punten, willen het best van links en rechts. Niet zo makkelijk samen te vatten als het merendeel van de nieuwe partijen.