Auteur Topic: Biechten enzo  (gelezen 724 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Biechten enzo
« Gepost op: 3-04-2021, 14:58:56 »
Ik had er niet speciaal een oproep voor gedaan omdat ik ze meestal vergeet te saven en dan op het einde van het spel als alles eindelijk gedaan is eerst nog miljarden pm's moet doorspitten om de biechten terug te vinden.  (again: veel plezier aan gehad, maar naar het einde toe ben je toch blij dat het klaar is)
Dus ik dacht hoe minder reclame ik erover maak, hoe minder werk achteraf.  ::hypocriet::

Maar we kunnen toch genieten van wat behind-the-scenes-realness dankzij enkele spelers die desalniettemin toch hun biecht hebben gestuurd.

De allereerste was volgens de schrijver een semi-biecht, tegelijk met de keuze voor de voedselketenopdracht:
Volgens mij moet ik doorgeven van wie ik de kaart tzt wil bekijken?
Ik heb geen idee of hier een handige strategie achter zit, dus ik kies maar gewoon van wie ik denk die er goed gaat zijn in dit spel en dat is de_witte. Hij kan altijd 421 zetten vooruit denken, dus misschien kan ik daar, met de kennis van zijn rol, iets uithalen. ::rofl::

Ik weet nog van Gladiator, dat ik werkelijk niks van dit spel begreep, tot de laatste dag, dus ik was heel bij dat jij dat toen wilde hosten. Ik ga de komende dagen gebruiken om goed de regels door te nemen, want dit is een spel waar veel mensen punten kunnen scoren als ze het goed spelen, dus die wil je dan zelf niet door een stomme zet mislopen!

Over die opdracht gesproken, dit is wie wiens rol bekeken heeft in de Voedselketen:
Vermoljoen & Daisy -> de_witte
Monkeysuncle -> mrchipie
de_witte -> D*N & monkeysuncle (mocht als rat 2 zien)
Michael90 -> LuchtManiak
Molfreak Arno & Susdus -> Daisy
Ycaris -> Vermoljoen & Daisy (mocht als kraai 2 zien)
D*N -> Ycaris
Luchtmaniak -> Michael90
Mitchkox -> Susdus
mrchipie -> D*N

Kortom bijna iedereen werd bekeken behalve Mitchkox en Molfreak Arno... de kameleon die zich kon verkleden als een ander dier als iemand hem bekeek. Hij heeft er dus niks aan gehad om zich te verkleden in een leeuw.  ;D

Op 6 januari kreeg ik deze biecht. Maar Daisy ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waar het over ging  ::schaam::
Wat er ook gebeurt, ik wil niet opnieuw beginnen in Afrika , ik heb goede kaarten ::rofl::

(Tenminste, dat denk ik  :-X)

Leeuw monkeysuncle stuurde updates over zijn kant van het Voedselketen spel:
Update (gewoon tbv de spelleider):

Mitchkox benadert mij ook en vertelt dat hij het konijn is en dat Susdus de eend is. Die informatie krijg ik later confirmed van Michael90 door. Het schijnt ook dat het viertal een groepschat gaat aanmaken om samen ergens te zijn in iig twee van de vier rondes.

Te grappig dit, ik ben de leeuw en ik weet bijna alle eetbare rollen nu. Mis alleen de arend en de kameleon nog  ::)
Hahahaha ik weet nu ook dat Ycaris de kraai is.

Dus alleen arend, kameleon en slang zijn nog onduidelijk. Ik voel me al wat vrijer als leeuw, moet vooral in dag 1 goed eten en mazzel hebben
Haha ik snap dat je niet kunt reageren, maar hoe het gaat is wel hilarisch. Ik weet nu ook dat het viermanschap de rivier in wil gaan. Daar ben ik dan ook bij natuurlijk en hopelijk D*N ook. Maar voor de zekerheid gaat de_witte ook mee, dus het wordt ontzettend druk in de rivier. Voor de gein heb ik Mitchkox ook nog ingeseind dat ze Ycaris ook moeten proberen te lokken naar de rivier.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2021, 15:03:49 »
De eerste grote met GIFjes en alles biecht kwam van Vermoljoen:
Biecht 1: Opdrachtverdelingen en de eerste bondjes

Lieve geheime biechtstoel,

Hier ben ik weer. Deze keer ben ik niet beland in een zoektocht naar de Mol, maar wel in een forumspel waarbij ik elke week naar een nieuw programma wordt gezapt. Op basis van het vorige seizoen kijk ik enorm uit naar dit spel en wil ik uiteraard zover mogelijk geraken! En daar ga ik alles aan doen. Mijn competitieve ik is nog niet verdwenen.  ;D



Laten we maar meteen beginnen met de bekendmaking van de kandidaten. Ik vind het een heel leuke en diverse groep! Een aantal nieuwe gezichten, een paar deelnemers die er toch al een jaartje zijn en een aantal vaste forumleden  ::bravo:: Na de bekendmaking van de kandidaten vertelde Robbie dat we de opdrachtverdelingen al zouden maken aan de hand van een origineel en leuk systeem! Kort samengevat: er stonden 12 verschillende getallen. Je mocht jouw naam en die van een andere deelnemer op een plaats naar keuze invullen. Het getal zou jouw rol in de voedselketen bepalen, de andere deelnemer die je zelf erbij zet is jouw tegenstander in het vlinderspel en daarnaast zouden de groepen voor het Afrikaspel op basis van de volgorde bepaald worden. De eerste vier die een medespeler kiezen, vormden groep 1. De eerste vier die door iemand gekozen worden groep 2. De rest was groep 3.
Hier maak je eigenlijk al meteen vijanden en vrienden. Het spel zou meteen op scherp worden gezet doordat we zelf onze tegenstanders kiezen.

Dennis en ik zouden uiteraard samenwerken dus dat was al snel in orde.  ::love:: Maar we wilden er graag nog iemand bij betrekken om nog steviger in het spel te staan. Dennis stelde Susdus voor en daar ging ik meteen mee akkoord. Zij kwam er dus bij en we vormden samen een trio. Om ervoor te zorgen dat de kans dat we alle 3 door zouden gaan zo groot mogelijk zou zijn, zochten we uit hoe we het best de opdrachtverdelingen aanpakken. Het is dit jaar namelijk van belang om opdrachten zo goed mogelijk te doen om punten te verdienen, dus ik ga ook even beter moeten leren lezen na mijn afgang in WIDMO.  ::schaam::



Het doel was simpel: in het vlinderspel tegen iemand anders strijden om punten en in het Afrikaspel alle 3 in een andere groep belanden. En dat lukte. Dennis liet weten dat hij graag tegen Michael wilde strijden en ook voor de snelheid, groep 1 Afrikaspel, zou gaan. Susdus zou proberen zich er op te laten zetten en dat lukte dankzij Mitch. Zij belandde in groep 2 voor het Afrikaspel. Dus daarna kon ik mezelf er als laatste opzetten met Ycaris als tegenstander en zat ik in groep 3 van het Afrikaspel. Oh ja, Arno probeerde mij als tegenstander te krijgen, maar ik denk dat hij me zwaar onderschat hoor!  ;D Ycaris verslaan in het vlinderspel en het Afrikaspel winnen in een groep met Daisy, Monkey en Ycaris. Dat moet wel lukken toch?



 ::zwaai::

En toen lag Molfreak Arno er uit. Hij kreeg een pm...
Hoi Arno,

Jammer dat je er uit ligt. Maar ik heb belangrijk en ultra geheim nieuws!

16 mensen hadden zich ingeschreven en slechts 12 waren gekozen om mee te doen. Vier personen bleven dus over en zaten niet in het spel.

MAAR: zij werden op een spookschip gezet om daar elke aflevering ook 1 opdracht te doen. Elke aflevering zal één iemand van het spookschip afvallen. En diens plaats wordt ingenomen door de afvaller van Zap. In een latere aflevering zal het spookschip een strijd aan gaan met de overige spelers die nog in Zap zitten en 1 van de personen op het spookschip maakt kans om terug in het spel te komen.

Jij bent nu de afvaller en zal dus plaats nemen op het spookschip. Daar zijn momenteel nog 4 personen aan het strijden, dus ik kan je er nog niet bij zetten.

Maar kortom: je maakt dus nog kans om terug in het spel te komen!! Maar je mag dit tegen niemand vertellen want het moet een geheim en verrassing blijven.

Als er iets niet duidelijk is, laat het zeker weten.  ;)

Succes!
Robbie

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2021, 15:11:27 »

Omg zo leuk. Dit vind ik misschien zelfs nog leuker ::rofl::
Is dat dan ook in thema van de aflevering van de week?
Yep, zij moesten ook de 8 dagen in Afrika opdracht doen. Die is net 5 minuten geleden afgelopen maar nu moeten we nog kijken wie de verliezer is wiens plaats jij inneemt. De puntentelling verloopt er namelijk anders.

Zodra het bekend is word je aan boord van het spookschip gezet.  ;)

Tegelijkertijd kreeg Susdus een pm met "You're a winner baby!" en de mededeling dat ze de groepen mocht indelen.
*ziet titel van de PM*
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG WORDT HET RPDR PLEASEEEEE ZEG ME DAT HET DRAG RACE WORDT 


Ik ga even over deze keuze nadenken nog! Want:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molcrazy was intussen de eerste echte afvaller bij het Spookschip...
Ooooh mensen, balen. Ik had 8 punten kunnen hebben als ik Nigeria op dag 5 ipv dag 6 gezet had. Waarom had ik dat niet gedaan? Omdat ik dan een groen vliegtuig zou vrijspelen en ik dacht dat de kans dat iemand van jullie daarmee zijn route kon vervolledigen groter was dan met Tanzania. Had ook gedacht dat ik nog wel minstens een beurt zou hebben om Nigeria naar dag 5 te brengen. Voor het spel zou het niet uitgemaakt hebben want Swifty had met een groen vliegtuig dus ook kunnen uitspelen al had ik dan wel 8 punten gehad. Wat zou er dan gebeurd zijn Robbie als twee spelers laatste zijn met 8 punten?

Heel jammer, had graag doorgespeeld.

Toch was het een leuk spel Robbie :)

Allemaal nog veel succes!
Robbie, op welk schip kom ik nu dan terecht?
Grapjas ;)

Daisy stuurde een mini-biecht bij haar inzending voor Drag Race (dus we hebben semi-biechten, volledige GIFjes en al biechten en mini-biechten)

Ik hoop dat de jury het snapt, afwachten maar, ik heb echt punten bij dit onderdeel nodig, van het roasten moet ik het sws niet hebben en bij het kaartspel gaat het ook belabberd nu chippie ook een extra kaart mag pakken. Als ik daar een 0 haal dan lig ik op het hakblok vrees ik.


Vervolgens kwam Vermoljoen weer biechten en je weet wat dat betekent: te veel karakters om het in deze post te steken, dus laat ik een einde breien aan deze post en daarna 2 nieuwe posts met Vermoljoen biecht plaatsen!  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2021, 15:11:37 »
Biecht 2: Aflevering 1 - National Geographic

Lieve geheime biechtstoel,

Hier nog eventjes een late biecht over aflevering 1. Vlak voor het spel werden de verdelingen van de opdrachten bepaald. Daarin is het Susdus, Dennis en ik gelukt om onszelf op te splitsen zodat we niet tegen elkaar zouden uitkomen. MAAR wat zij niet weten, is dat ik ook een vrij sterk bondje heb met LuchtManiak! Hij weet niet dat ik een trio-bondje heb met Susdus en Dennis, en omgekeerd weten ook D*N en Susdus niet dat ik een bondje heb met LuchtManiak. Ik denk dat dit me nog wel goed kan uitkomen in het geval dat mensen gaan samenspannen als ze van het trio-bondje weten, want dat trio-bondje bestaat uit de 3 beste spelers van dit spel!  >:D

Vlinders (*)
Ik vond dit een heel chille opdracht tussen dat Afrikaspel en de voedselketen. Hier had je wel een beetje geluk nodig met de kaarten die nog verborgen lagen. Ik heb gewonnen, dus dat ene puntje was toch al binnen!

8 dagen in Afrika (**)
Dit vond ik een heel toffe opdracht! Een bordspel dat best goed in elkaar zit en goed is omgezet naar een online forumvariant.  ::bravo:: Helaas begreep ik de opdracht bij het verdelen van de kaarten nog niet zo heel goed, want ik dacht dat transportkaarten tussen de dagen moesten en dat niet als een dag telde. Dat de transportkaarten als een dag tellen, had ik pas door toen mijn laatste kaart opeens een transportkaart was terwijl ik enkel landen had verwacht  ::rofl:: Daardoor had ik mijn kaarten tactisch niet zo goed gelegd en heeft me dat benadeeld in het spel.

Op een bepaald moment kreeg ik van Susdus te horen dat Monkey haar vertelde binnen 3 rondes uit te zijn. Aangezien ik toen nog niet aan 8 dagen op rij kon geraken (daar had ik nog 1 extra ronde voor nodig) had ik wel een plan gemaakt om zo snel mogelijk aan mijn hoogste opeenvolging van kaarten te komen. Op die manier zou ik in de ronde dat Monkey klaar zou zijn 7 kaarten op rij hebben. Helaas bleek Daisy al eerder klaar te zijn en was het maar een rij van 5 dagen. Ik heb veel geteld, geteld en geteld, maar helaas levert het geen punten op...



Voedselketen (***)
Jaaaa, wat een top opdracht!  ::bravo::

Ronde 1:
We hadden op voorhand bepaald wie we zouden bekijken zodat we  we met 3 (mogelijk 4 personen in het geval dat iemand van ons kameleon is) + onszelf = van 6/7 kandidaten weten welke rol ze hebben. Dennis had Ycaris bekeken, Susdus had Daisy bekeken en ik de_witte. Daarmee wisten we de volgende rollen:

Daisy = slang(??)
Ycaris = kraai
De_witte = rat

Dennis = krokodil
Susdus = eend
Vermoljoen = adelaar

Ik was enorm blij met de rol die ik kreeg. Dit was één van mijn wensrollen toen ik de opdrachtuitleg had gelezen aangezien je toch wel sowieso 2 prooien hebt en dan maar 1 keer naar de grond moet voor een derde. Helaas bleek Susdus de eend te zijn en uiteraard was het niet helemaal de bedoeling dat ik haar zou gaan eten én als ik haar niet zou eten, zou het meteen opvallen dat we samenwerken... Daarnaast hadden we ook Daisy bekeken, maar zij bleek 'slang' te zijn. Is ze de échte slang of is ze de kameleon die slim is geweest zich te vermommen als slang? Dat was ook nog niet meteen duidelijk... Wat wel duidelijk was, was dat ik met mijn vleugels dit spel ga winnen!



Het doel was dus om zo snel mogelijk alle rollen aan de juiste kandidaten te koppelen. Susdus kreeg al snel contact met Michael, Mitch en Chip en daardoor werden ook alle andere rollen duidelijk:

Monkeysuncle = leeuw
LuchtManiak = hyena
Mrchipie = hert
Arno = kameleon
Mitchkox = konijn
Michael90 = otter

Het enige waar over getwijfeld kon worden, waren de rollen van Daisy en Arno. Al de rest was via Susdus dankzij Michael, Mitch en Chip 100% zeker. Bedankt daarvoor, losers!  ;D  Het kwam ook goed uit dat zij nog niet meteen vanaf het begin wisten dat ik de adelaar ben. Mitch en Chip, nu weten jullie ook even waarom ik jullie vragen niet echt heb beantwoord  :-*

Omdat Susdus de eend was, wilde ik even met 100% zekerheid iemand in de eerste ronde eten, en liefst Ycaris in de lucht. Daarom besloot ik haar een berichtje te sturen om samen te spannen. Zij zou winnen als de kandidaat die zij had doorgegeven zou winnen. Als ik dan haar "en de eend" zou opeten, had ik al 2 van de 3 dieren gegeten en was de kans groot dat ik zou winnen. Ik had even de zekerheid nodig dat ik Ycaris kon eten zodat ik me erna kon focussen op 2 prooien op de grond zodat Susdus kan blijven leven. Al snel kwam dit in orde en had Ycaris mijn naam doorgegeven voor de winst. In de eerste ronde zou ik dus sowieso naar de lucht gaan om Ycaris op te eten.  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2021, 15:11:54 »
Ronde 2:
Dennis werd vorige ronde opgegeten door Monkey. Helaas, verkeerd gegokt... Doordat De_witte naar het bos moet in deze ronde en de leeuw daar niet heen kan (want die moet nu naar het veld), kan ik deze ronde de_witte in het bos opeten. Dat stond al 100% zeker vast + daarbij zou de rat zichzelf niet meer kunnen opofferen als slachtoffer van de leeuw aangezien die moeten samenwerken (rat wint als leeuw wint). Als ik de_witte zou eten, zou dat Monkey het al moeilijker maken (en dus ook de_witte).

Ondertussen weten Mitch, Chip en Michael ook alle rollen behalve Daisy/Arno, wat ook voor ons nog steeds niet helemaal duidelijk was. Daarnaast kreeg ik alweer berichten van Mitch aangezien hij mijn hulp nodig had en ik hem dus niet moest eten. In ruil zou hij mij helpen met het koppelen van de onderste laag in de voedselketen aan de kandidaten. Dat wist ik uiteraard allemaal al!  ::rofl:: ::rofl::  Susdus stuurde ook screens van een gesprek waarin hij echt bang was dat ik hem zou eten. Ik snap niet waarom hij dat dacht, want voor mij is het toch veel slimmer om de rat (de_witte) te eten zodat hij zich niet meer kan opofferen voor de leeuw? Uiteraard heb ik er even van geprofiteerd, dus ik ga ooit nog iets tegoed krijgen van Mitch zonder dat ik er eigenlijk zelf iets voor heb moeten opofferen!  ;D Ik kreeg ook smekende berichten van Monkey over dat ik Mitch moest eten  ::rofl::  Eigenlijk is hij de koning van dit spel, maar ik heb veel meer het gevoel dat ik dat ben!  >:D



Ronde 3
Naast dat ik de_witte had opgegeten, waren ook LM en Chip dood. Zij waren samen met de leeuw terechtgekomen op het veld. Gelukkig was LM op tijd en heeft hij op die manier dit spel gewonnen door 1 iemand te eten (Chip) waarna Monkey LM heeft gegeten. LM en ik heb elkaar eigenlijk goed kunnen helpen in deze opdracht  ::bravo::

Mitch wilde dat ik hem zou helpen door hem niet te eten en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan omdat ik de_witte eten veel interessanter vond, maar nu begint hij mij opeens allemaal leugens te vertellen om mij te kunnen naaien  ::rofl::  Echt, ik ging stuk in de groepschat met Susdus en Dennis  ::rofl::

Deze ronde moet ik sowieso naar de lucht, dus mijn derde en laatste slachtoffer zou ik in de volgende ronde moeten eten.

Ronde 4
Doordat Monkey dood is, wat best onverwacht is want hij had Mitch makkelijk kunnen eten (-> mijn bondjesalarm gaat af). Nu weet ik met zekerheid dat Daisy de slang is en Arno de kameleon. Ik bevind me nu in een heel machtige positie aangezien ik sowieso dit spel win en doorga naar de volgende aflevering. Maar afhankelijk van wie ik eet, bepaal ik wie er gaat afvallen. Heb ik niet al eerder gezegd dat ik de echte koning van dit spel ben?  :P



Optie 1: Arno moet sowieso naar het bos, dus ik kan hem easy opeten -> gevolg: Arno moet het spel verlaten
Optie 2: ik ga naar de lucht om Susdus op te eten -> gevolg: Arno blijft leven, dus Chip valt af
Optie 3: Michael of Mitch opeten, maar zij kunnen zich op 3 verschillende plaatsen bevinden -> gevolg: één van de twee valt af, maar dit is een groot risico

Het was voor mij al heel snel duidelijk dat ik voor optie 1 zou gaan. Chipie kan misschien ergens doorheen het spel nog van pas komen én dan heeft Susdus ook meer punten in het geval van tiebrekers. Ik vind het enorm spijtig voor Arno, want eigenlijk had ik hem heel graag beter leren kennen in dit spel. Bedankt om het zo sportief op te nemen  ::bravo::  Daar kunnen veel mensen van leren!  ;)

Ik vind het btw wel echt grappig dat iedereen uit dat ander 'loser'-bondje gewoon nu al elkaar half zit te verraden, want ik krijg letterlijk informatie/berichten van ze bijna allemaal zonder dat ik er zelf naar vraag  ::rofl::

Ik vond het een enorm leuke aflevering en kijk uit naar de rest!  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2021, 15:22:53 »
De eliminatie van mrchipie was slightly onverwacht, om het mild uit te drukken. Dus mrchipie was ontzettend blij met deze pm:
Hoi mrchipie,

Héél jammer dat je er uit ligt.  ::hug:: Ik kan er zelf helaas ook niets aan doen.

MAAR... het is nog niet perse voorbij. Wat ik je nu ga vertellen is TOP GEHEIM en mag je tegen niemand door vertellen, anders gaat het sowieso niet door.

Sinds aflevering 1 vaart er een spookschip met verstekelingen rond achter de schermen. Daar is maar plaats voor 4 kandidaten. De 4 kandidaten die oorspronkelijk niet gekozen waren om mee te doen, zijn de uitdaging aan gegaan om dat spookschip op te stappen. Elke week moeten zij onderling battelen en valt er iemand af. Diens plaats wordt vervolgens ingenomen door de afvaller van Zap.


In de Pirates of the Carribean aflevering zullen degene die nog in het spookschip zitten het opnemen tegen de kandidaten die dan nog in Zap zitten. Als het spookschip (dus de afvallers) de strijd tegen de Zap spelers wint, zullen er TWEE Zap spelers geëlimineerd worden én komt één van de vier afvallers van het spookschip terug in het spel, namelijk degene die die week een individuele opdracht wint.

Jouw strijd hoeft dus nog niet over te zijn. Je kan nog zoete wraak nemen en terug in het spel komen.
Ik ga nu op het spookschip vertellen wie daar afgevallen is en zet jou daarna bij in de PM.

Maar nogmaals: dit speelt zich allemaal achter de schermen af en moet geheim blijven!

Veel succes!!  ::bravo::
Robbie
::oink:: ::oink:: ::oink::
OMG



Dankje dankje dankje, ik bene echt huilend in slaap gevallen en heb dit niet meer gelezen ::hug::wilde ook gewoon niet meer op het forum komen, maar ik ga mn best proberen te doen en mn revenge te pakken! ::jaja::


De volgende aflevering begon en Daisy stuurde een pm met "Biecht". Geen semi of mini biecht deze keer, maar een volwaardige biecht!
Ow ik zie dat ik een oliedomme zet gedaan heb, ik had twee vakjes moeten inkleuren, nu heb ik een extra tegel om het rode vak vol te maken.  ::schaam::

Godzijdank mag je spiegelen, anders had ik nog met een gat gezeten ook ::schaam::
Dat was het. :)

* zoekt verder tussen honderden Dead of Winter en de Spookschipversie van 'I Love Zombies' pm's... *

Mitchkox lag er uit, maar was ook blij met de Spookschip pm:
OEH EEN TWIST <3 ::bravo::

En we beginnen aflevering 4 met een "korte biecht" van Daisy, zoals zij het noemt in de titel van de pm. Hij is langer dan een semi-biecht en langer dan een mini-biecht. Maar eigenlijk ook langer dan een gewone biecht. :)
Even een korte biecht!

Ronde 4 gehaald, da's mooi, heel lang geleden dat ik zo ver ben gekomen in een groot spel. Maar nu wil ik uiteraard nog verder komen. ::jaja::

Blijkbaar vinden mensen mij een 'snake', prima joh, hoe meer mensen tegen me, hoe scherper ik vaak word. Zoveel rare dingen heb ik niet gedaan, er zijn mensen die veel sneaker te werk gaan. I don't care. ;)

Spel heeft inmiddels wel aangetoond dat je toch wel wat bondgenoten kunt gebruiken. D*N had in eerdere rondes veel tegenstanders, en ik had bijna geen medestanders, dus na een succesvolle samenwerking bij Dead of Winter gaan we het nu verder in het spel ook proberen. Leuk, maar weinig met D*N in een spel gezeten, en eigenlijk altijd in een ander kamp, dus het werd wel eens tijd. ::ok::

Bring on the new games. Ik krijg alleen bij het idee puzzels wel visioenen van struisvogels, dus hopelijk zit zo'n soort puzzel er niet tussen. ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2021, 15:32:47 »
En we gaan ook verder met een biecht van Daisy:
Blessed be the fruit! ::bravo::

Geen idee of het in het biechten ook moet (waarschijnlijk niet, jij kan geen eye zijn lijkt me) én het is sws nog geen 8 uur 's avonds, maar ik probeer me toch maar vast aan de regels te houden, des te makkelijker gaat het straks hopelijk. Over Blessed be the fruit gesproken .... ik snap er niks van ::rofl::  Ik zou echt niet weten hoe ik hier een handige tactiek moet bepalen, met al die blinde kaarten.
Ik ga het maar blijven lezen, vaak valt het kwartje na een 4 of 5 keer lezen vanzelf ... fingers crossed.

Leuke geheime opdrachten. Voor 5 heb ik een geniaal plan (vind ik), of het ook gaat werken is afwachten. Nummer 2 is gokken, maar nog wel veilig. Nr 4 is het moeilijkst, aangezien we best veel posten op het board, valt een afwijkende avatar natuurlijk enorm op. Één en drie heb je ook een gelukje voor nodig. Maar uiteraard wel alles proberen, niet geschoten is altijd mis. :P

Ik heb maar templates gemaakt in Word die ik ga proberen te gebruiken als ik iets moet posten, kan ik iig geen typfouten in de namen en zinnen maken. Want zo punten weggooien zou eeuwig zonde zijn, die nekken je dan ongetwijfeld. Dus alleen forummen op de laptop de komende dagen.  ;D

Under his eye ::zwaai::

De Eyes waren druk aan het speuren. Maar de Handmaids begonnen hen te beschuldigen en zaaiden zo verwarring:
Oh D*N heeft me door, lig ik er nu uit? ::rofl::
Lijkt me niet toch? Want in dat geval kunnen ze gewoon het hele lijstje juryleden afgaan in de hoop dat die ook allemaal Eye zijn en dan zijn we snel klaar ;D
Hoe worden al die eyes zo random beschuldigd? ::rofl::

Monkeysuncle vloog eruit en vloog naar het Spookschip:
Hoi allemaal,

Superleuke verrassing, tegelijk met die jammere exit.

Succes!

Monkeysuncle

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2021, 15:36:17 »
Daisy stuurde haar eerste GIFjes en alles erop en eraan biecht:
En doorrrrrrrrrrrrrrrrrrr ……………..  Snake Ofaurynn sneakt de volgende aflevering in. ;)


Als je naar de uitslag kijkt, denk je dat het redelijk makkelijk gegaan is, maar dat is maar schijn.



Die puzzelopdracht allereerst … ik dacht gewoon veel te moeilijk. Ik zat maar op te tellen en af te trekken met die nummers, D*N moest met tot 3x vertellen hoe ik de sleutelzin moest gebruiken ::schaam:: . En toen ik dat éénmaal had ontcijfert, zat ik maar te wachten op een geheime ontsnappingsopdracht van HIDM … na ja die kwam natuurlijk niet, ik moest gewoon zijn naam doorgeven … dus ja de hoge punten natuurlijk weg. Maar niet geheel onterecht, en in een sneller scenario was ik wellicht alsnog laatst geweest.

En natuurlijk dank aan Hillo voor het om de tuin lijden van groep 2, zodat ze daar allemaal de helft v/d punten haalden, dat scheelt natuurlijk ook ::ok::

Maar … Blessed be the fruit gewonnen


(Ik had dit gifje ook gebruikt in de geheime opdracht, maar dat bananen gifje is wel heel fout zie ik nu ::rofl:: )

Ook meer geluk dan wijsheid denk ik. Waarschijnlijk snapte Michael en Vermoljoen er nog minder van. Of ik begreep het beter dan ik dacht … Na ja, ik mag Michael bedanken dat hij me ‘lastig viel’, en allerlei scenario’s uit de doeken deed over wat ik mogelijk gedaan had en dat ik zou gaan winnen … waardoor ik nog eens ben gaan nadenken … en ik echt heb nagedacht over mijn laatste 2 zetten. :D Natuurlijk wel een mazzeltje dat ik Vermoljoens Guardian ving en twee aunt’s van michael. Dat zijn natuurlijk gelijk een stapel punten. ::jaja::

Ik ben blij voor michael dat ie door is, en dat die spamwoede met al die spoilers (waar volgens mij nog ergens een fout in zat, dus ik denk dat de Eye’s geen zin hadden om die allemaal te lezen ::rofl:: ) hem niet genekt heeft. Hij was al dagen overtuigd dat hij eruit lag door een slechte score bij MTLO – en dat ie 0 ging scoren bij Blessed be the Fruit. Het was voor ons allemaal gokken, dus ik heb er echt op gehamerd dat er nog wel kansen waren (zeker omdat ik ook al die fouten van monkey had gespot). En zie daar …



Under his eye ging nog het best. Ik had geen illusie dat ik – behalve het Eye gokken – iets ging vd geheime opdrachten ging halen, dus ik ben de hele week gewoon heel gedisciplineerd geweest met posten om iig maar geen minpunten te halen. En dat ging gewoon goed. Een Word documentje met alle standaard zinnen en alle tijdelijke namen gemaakt (je zal maar een typfout maken ala ofhilly … ::) ), en daar vanuit werken en dan pas posten. Dan kan het niet verkeerd gaan … alhoewel … één keer even de aandacht verslapt bij Heel Holland Bakt met laten verleiden snel iets te posten en toen ik op verzenden drukte bedacht ik me dat ik de verplichte zinnen niet had gebruikt … gelukkig snel erin ge-edit (binnen 1,5 minuut komt er iig niet zo’n tekstje in), en hopen dat niemand het gezien heeft. De eye’s zijn snel, maar gelukkig niet zo snel. ::zweet::



Nu op naar Stranger Things …

Voor de laatste keer
May the Lord Open, Under his Eye en Blessed be the Fruit!
::zwaai::


In Stranger Things moest iedereen op een gegeven moment pm'en wie ze hoopten dat er af zou vallen. Surprise surprise, hier zie je alsnog de antwoorden!
Ik hoop dat Vermoljoen afvalt, omdat hij een vriendje van Dennis is en van de vriendjes van Dennis het laagst staat en al een paar keer door het oog van de naald gekropen is.
Ik hoop dat Vermoljoen afvalt.
Heeft al vaak het geluk aan zijn zijde gehad tot nu toe
Hoi,

Ik zag weer wat lampjes, dus ik kom je pm wie ik hoop dat er afvalt en waarom

Tussen hoop en denk zit wel een verschil, aangezien hoe het huidige spel loopt, ik dit niet ga zien gebeuren.
Voor mij zou het 't beste zijn dat de_witte afvalt. Ik vind hem een geduchte en sterkte tegenstander, zeker in 1 op 1 spellen.
Daarnaast spelen wij meer tegen elkaar - en met anderen nog in het spel heb ik kans, zeker als het een samenwerkingsspel is, om verder te komen. Dus niks persoonlijks, pur tactisch.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2021, 15:39:27 »
Ik hoop dat Michael90 afvalt, aangezien hij een geduchte tegenstander is. Bovendien mag de M-vloek best doorgaan wat mij betreft  ;D
Hoi Robbie!


Hierbij wie ik hoop dat er afvalt en waarom. Heel simpel, ik ga voor michael90! Een sterke speler die goed kan puzzelen. En natuurlijk om de vloek van de M te voltooien, want je naam aan het begin van de week veranderen naar 09leahcim is natuurlijk onzin!  ;D 
Hoi Robbie,

Wat een gemene opdracht dit keer. En ben ook heel benieuwd wat je met de antwoorden gaat doen.

Eerst een 'bekentenis': Na 'the walking dead' hebben Susdus, Daisy, D*N, Vermoljoen en ik een pact tot de kwartfinales met de naam 'de drie vrouwen, het kind en de homo'. Niet dat we veel met dit pact kunnen, behalve elkaar waarschuwen als je een overtreding begaat bij the handmaids tale of elkaar helpen als je toevallig in hetzelfde huishouden zit. Maar toch. Op hun kan ik dus niet stemmen.

Dan wordt het denk ik (iene miene mutte) de_witte, omdat hij wel heel goed is in al die bordspelletjes en ook nog eens snel op allerlei opdrachten reageert. Een te grote concurrent dus.

 ::zwaai::
Ycaris
Ik hoop dat De_witte afvalt, want hij bemoeit zich in ons topic!

 ::zwaai::
Ik hoop dat de_witte afvalt want die werkt openlijk tegen mij  ;D

En toen kreeg afvaller Vermoljoen te horen dat ie naar het Spookschip mocht:
:o

Wauw, wat een leuke twist!  ::bravo::  ::bravo::

Ik ben benieuwd!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2021, 15:42:16 »
Tegelijkertijd kwam de eerste biecht vanuit het Spookschip binnen. Maar ik krijg hem niet in één post geplaatst, dus hak hem in twee!

Biecht vanaf het spookschip

Robbie zou Robbie niet zijn als er niet nog een verrassende twist in zijn spel zou zitten. En wat een geweldige twist voor ons, de vier spelers die niet waren geselecteerd. Tot aan Pirates of the Caribbean meedoen vanaf een spookschip, met minder spellen maar wel een grotere kans om af te vallen.

Al direct zoekt ViWiRu contact om samen te werken. Fijn! Ik krijg vanaf de start goeie kaarten bij de Reis door Afrika. ViWiRu houdt me op de hoogte van zijn vorderingen, en ik beloof hem evt een ronde te wachten als ik te vroeg een complete reis zou maken. Dat blijkt niet nodig, het duurt even voor ik de laatste juiste kaart pak en ViWiRu heeft dan al een mooi rijtje. Molcrazy wordt het eerste slachtoffer.

In de tweede week moeten we creatief aan de gang. Er valt niet samen te werken, het is nu ieder voor zich, je weet nooit wat de jury zegt. Er zijn 4 juryleden. Eén daarvan jureert sterk uiteenlopend, van een 3 tot een 10, en een ander jurylid geeft iedereen een cijfer tussen de 6,4 en 7,2. Dat maakt het eerste jurylid erg bepalend. Gelukkig beviel mijn filmpje, wat er moeilijker uitziet dan het was dankzij iMovie en een fantastisch format daarin, dit jurylid wel. Ook omdat ik voor het piratenthema had gekozen. Zou dit jurylid HDD zijn? Overigens had ik voor ik iMovie ontdekte eerst mijn vriend lief aangekeken, maar hij wilde niet voor mij in een jurk gefilmd worden, tssk. Arno doet dat wel en wordt de terechte winnaar. Helaas valt ViWiRu af. Nu heb ik geen maatje meer op dit schip.

In de derde week spelen we I love Zombies. Tussen de eerste stukken in de eerste liggen weinig blauwe blokjes. Ik neem aan dat die straks wel komen dus ik kies juist deze blokken. En dat pakt goed uit, ik vul mijn veld gedurende de rondes met heel veel blauw en behaal daarmee de hoogste score.
Ik erger me aan Chip deze ronde, hij speelt de hele tijd traag om dan de laatste dag ineens te gaan pushen om nog zoveel mogelijk te leggen. Terwijl al duidelijk was dat niet hij maar Chardo zou verliezen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2021, 15:46:56 »
Citaat

De vierde week heb ik als tegenstanders alleen maar mensen die uit het hoofdprogramma zijn afgevallen en uit zijn op wraak. Dat wordt pittig. We worden door Robbie ingezet als een soort Stasi, en daarnaast spelen we Blessed be the Fruit. Weer erger ik me aan Chip, die 2x anderhalve dag wacht voor hij zijn zet doet (waarbij hij de tweede keer kiest voor nieuwe kaarten…), maar hij blijkt het wel geweldig goed te spelen en deze week te winnen. Mitchkox stuurt me vrij laat een berichtje met de vraag of ik wil vertellen welke kaarten ik gedekt heb gelegd. Dat wil ik alleen doen als we samen zeker 1 van de andere 2 kunnen wegspelen, en ik vraag hem of hij het iedereen heeft gevraagd. Hij krabbelt terug, zegt dat hij niet weet wie de waarheid spreekt. Tja, helaas, nu verlies je. Misschien had je mij toch moeten vertrouwen.
Overigens zijn de Householdmensen ook Eyes, en daarnaast Fabian. Fabian was net als wij niet aan de Eyes-pm toegevoegd. Bij ons is dat logisch, wij spelen op een geheim schip. Maar waarom was Fabian een geheim voor de andere Eyes? Is er ook voor hem, en mogelijk nog anderen, een speciale rol?

De nieuwe speler op ons spookschip is Monkeysuncle en het thema is Stranger Things.
We moeten Robbie de teksten van de lichtjesopdracht sturen. Alleen de eerste 2 krijgen punten, dat betekent dus zorgen dat je snel die berichten ziet. Ik zie Chip en Arno niet zo vaak online als de berichten komen, en ik heb daarom wel een goed gevoel bij deze opdracht.
Daarnaast moeten we Murder in Hawkins oplossen. In de eerste ronde heb ik al snel het idee dat Ycaris de moordenaar is, met Vermoljoen als handlanger. Ik heb alleen het bewijsmateriaal niet goed, ik dacht aan het hockeymasker vanwege de hint ’spellen’, maar als die hint de derde dag verdwijnt weet ik al genoeg. Toch 2 van de 3 goed gegokt.
Ondertussen heeft Robbie een berichtje gestuurd over de volgende aflevering: Pirates of the Caribbean! Oh my, deze week wil je echt niet afvallen! We krijgen eindelijk onze kans! Voor het eerst zijn we ruim sneller klaar dan de spelers van het hoofdprogramma. Net nu we zo graag door willen naar de volgende week.
De tweede Murder in Hawkins stuur ik ook de 2e dag in. Hij is lastiger, maar wachten tot de derde dag kost teveel punten. Even twijfel ik tussen Daisy en De_witte, maar de posts van Daisy geven de doorslag.
Robbie vertelt ons de uitslag niet in de pm-groep. Hij gaat eerst de hele reis van het spookschip uit de doeken doen. De twist wordt geopenbaard en de zap-spelers zijn vrij stilletjes. Alleen Chip blijkt de tweede moordenaar niet te hebben gevonden dus hij valt af. En dat betekent dat ik met Vermoljoen, Monkeysuncle en Arno moet strijden!

Tijd om deze biecht in te sturen. Nu we niet meer in het geheim rondvaren ontvang ik al wat pm’s van andere spelers. Pirates wordt interessant, dat verdient na afloop van de aflevering een eigen biecht denk ik zo...

Oeps, beetje niet chronologisch, maar het was voor de Spookschippers intussen bekend dat de volgende aflevering Pirates zou zijn en ze dan dus hun slag konden slaan. Het werd aangekondigd met deze pm:
In afwachting op meer actie, wou ik alvast met jullie delen naar welk programma we volgende aflevering zappen:
https://youtu.be/KXDn-PH4hx8


Oh my oh my oh my, het is Piratestime! ::hyper:: ::hyper:: ::hyper::


Nu gaat deze aflevering nog bloederiger worden denk ik zo ;D
  ::oink:: ::oink:: ::oink::  Stress stress stress nu al hellemaal ::rofl:: Elk gokje kan fataal zijn
On the bright side, drie van ons krijgen volgende week een kans om terug te keren in het spel  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2021, 16:03:12 »
Ook Daisy stuurde een biecht:
Nog even snel biechten, voordat ik ga beslissen of ik naar een arm of rijk eiland ga.

Ik baal best wel een beetje dat ik de vorige ronde niet heb gewonnen.  :( Ik was er zo dichtbij. Had ik nou maar eerder gegokt, ik wist het gewoon bij Murder in Hawkins. Nou ja, koop er niks voor, eigen schuld.::ohno::

Ik vond het een erg leuke ronde, 3 leuke spelletjes. Vooral Fight the Demogorgon, erg leuk spel, het duurde wel even voordat ik alle moves door had. En dan is het leuk om uit te vogelen hoe je een nóg hogere score kan halen. Daar hebben we in het begin ongetwijfeld punten laten liggen. Het andere team vast ook en je weet nooit wat er dan gebeurd zou zijn, maximale score gehaald, dus tevreden. ::jaja::

Leuke twist met nieuwe/terugkerende kandidaten, maar het wordt nu wel gevaarlijk. Ik zou het heel fijn vinden als Swifty erbij komt, daar had ik nog een geweldig bondje mee in Zap 1. Maar voor nu is het beter om tegen Swifty te spelen, want als er iemand van het schip mag terugkeren, moeten er 2 van de reguliere kandidaten uit, en ik wil mijn eigen eliminatie kansen natuurlijk zo klein mogelijk houden.

Wordt een pittig rondje!

::zwaai::


Toen stuurde LuchtManiak een biecht over alle voorbije afleveringen:
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 16:23:57 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2021, 16:03:18 »
Lieve biechtstoel,

Ik weet dat ik je behoorlijk genegeerd heb tijdens dit programma. Maar tijdens The Big Puzzle leverde mijn vele biechten me weinig succes op, dus sindsdien ben ik af gaan kicken. Aangezien ik het gevoel heb nu bijna uit het spel te liggen, ga ik toch nog even wat vertellen over hoe ik het spel de afgelopen weken heb beleefd. Misschien krijgt het een vervolg: dan beloof ik de komende afleveringen regelmatig te gaan biechten. Zo niet: dan heb ik een mooie uitgebreide afscheidsbiecht.

Aflevering 1

Wat een supergave aflevering was dit! Hele complexe opdrachten, die ik honderd keer heb gelezen voordat ik de basis door begon te krijgen. En eigenlijk ging ik heel lekker van start. Mede door mijn contacten en 'bondgenootschappen'. Laat ik daar eerst wat over vertellen. Tijdens de eerste aflevering heb ik redelijk goed contact gelegd met D*N, Vermoljoen, Molfreak Arno, monkeysuncle en de_witte. De laatste twee vertrouw ik niet. Met hen wissel ik informatie uit, maar niet de belangrijkste informatie die hen naar de winst kan leiden. Zeker niet aan monkeysuncle, die in de Voedselketen een leeuw is en daarmee mijn mortal enemy. Nog minder vertrouw ik michael, en dat is wederzijds volgens mij.

D*N benaderde mij voor een bondgenootschap. Ik weet niet of ik hem durf te vertrouwen, en vermoed dat hij dit ook aan anderen aanbiedt. Oftewel: kan ik hem wel echt vertrouwen? Daarom benader ik twee andere kandidaten voor een bondgenootschap: Vermoljoen en Molfreak Arno. Beide zijn enthousiast en beide vertrouw ik op hun trouw. Echter is bij Molfreak Arno al snel duidelijk dat hij als een groot wandelend misverstand aan dit spel meedoet. Ik moet hem helpen de opdrachten begrijpen en zelfs met die hulp gaat het niet al te best. Overigens was mijn hulp ook niet subliem, ik adviseerde hem als kameleon zich voor te doen als leeuw. Terwijl het achteraf (hoorde ik van monkeysuncle) natuurlijk veel logischer was geweest voor hem om een slang te zijn. Gelukkig onderschat iedereen Arno en heeft niemand hem bekeken (volgens mij?), dus niemand heeft dat doorgehad. Zéker monkeysuncle niet, hilarisch dat juist Arno deze aflevering zijn ondergang was.

Dankzij de contacten met deze drie spelers kreeg ik veel informatie binnen en wist ik aan het begin meteen ieders rollen. Ik vind het terugkijkend jammer dat ik niet meer contact met Daisy heb gelegd. Een goede speler met wie ik zeker had kunnen samenwerken. Mijn pogingen om dat alsnog te doen werden niet geapprecieerd  ::rofl:: Maar: wat nog niet is kan nog komen.

De samenwerking tussen Vermoljoen en mij is subliem. Misschien ben ik dit jaar de naïeveling van de groep maar ik denk dat wij echt een sterke, vertrouwenswaardige samenwerking hebben. Wat volgens mij niemand doorheeft. Samen stippelen wij de Voedselketen zo uit dat we allebei maximale punten krijgen. Ten kosten van onder andere mrchipie, die daardoor een levenslange wrok tegen mij heeft volgens mij. Sorry mrchipie, het was niet persoonlijk  ::bravo:: Ik ga gewoon voor het maximale aantal punten, no matter what.

Volgens mij vertrouwd Dennis mij al niet meer na de Reis door Afrika, waarbij ik hem er niet van op de hoogte bracht dat ik bijna uitging. Dat durfde ik niet uit angst dat hij me snel voor de finish zou verslaan. Niet dat dit alles uitmaakt, Arno gaat helaas ten onder. Ik had hem graag in het spel gehouden, maar deze pittige eerste ronde was te complex voor hem.

Aflevering 2

Dit thema bezorgde mij echt de schrik van mijn leven. Niet alleen heb ik helemaal niets met dit thema, ik ben ook totaal niet creativiteit (voor de drag look). Oftewel: paniek. Ik flans maar wat in elkaar, en ik moet maar vooral vertrouwen op mijn reads. Deze zijn naar eigen inschatting zeker niet de beste, maar volgens mij wel goed genoeg voor een mooie middenpositie.

Het verloop van het kaartspel was echt ge-ni-aal. D*N, monkeysuncle en de_witte die elkaar naar het leven staan en in een 1 tegen 2 hard tegen hard spelen. En ik die als een fluitende nummer 4 er met de winst van doorgaat. Eigenlijk heb ik verder weinig nieuws in deze aflevering. Weinig strategieën, weinig drama die op mij betrekking heeft, en ik ben een aflevering verder. Warempel waren er zelfs mensen die mijn creatie positief beoordeeld hebben.

To be continued

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2021, 16:03:41 »
Mijn bericht werd te lang  ::rofl:: Waar was ik. Oh ja!

Aflevering 3

Hoewel ik de spelletjes in deze aflevering heerlijk vond, heb ik deze aflevering niet de kwaliteit geleverd die ik van mezelf verwacht. Te beginnen met Triggerfinger: een drámátische gebeurtenis natuurlijk. Door besluiteloosheid, terughoudendheid, complete chaos in onze Discord-groep en een setje onbetrouwbare personen bij elkaar die elkaar alleen maar wantrouwen worden wij volledig in flarden geschoten. En terecht, onze strategie was waardeloos. Niet dat het heel erg uitmaakte, dit verlies had ik eigenlijk vooraf al genomen. Met onder andere Susdus, monkeysuncle en D*N aan de andere kant zaten daar de beste strategen. Na een tijdje heb ik de chaos maar gewoon laten gebeuren. Vooral Mitchkox was er geweldig in om elke beslissing honderd keer in twijfel te trekken om vervolgens iedereen zo ver te krijgen om de slechtst mogelijke strategie (steeds een beetje middenmoot) erdoor te krijgen.

I Love Zombies vond ik geweldig! Ik hou van Tetris en door mijn samenwerking met Vermoljoen en D*N konden de tegels die ik nodig had blijven liggen. Helaas had ik mijn strategie niet goed bepaald, waardoor ik aan het begin een serie slechte beslissingen nam. Uiteindelijk heb ik wel een oké score neer gezet, maar lang niet zo goed als ik had kunnen doen. Als ik net als D*N rechts begonnen was en al het rode had gelegd was er was had ik een perfecte combo gehad. Too little too late....

Oh en Dead of Winter was mijn lichtpuntje deze aflevering qua kwaliteit. Aan het begin wilde ik nog wel samenwerken, maar al snel bleek dat spelers zoals michael volledig voor zichzelf gingen. En misschien voor hun bondjes in de groep idk, maar in elk geval niet met mij gingen samenwerken. Dus heb ik me na zijn suicide-actie maar gewoon opgesloten in het tankstation. Daar kon ik alle voorwerpen krijgen die ik wilde, en ondertussen het spel lekker snel laten eindigen door wat helden dood te laten gaan op andere plekken. Ondertussen verwarring zaaien over mij en andersmans opdrachten. Mitchkox zocht nog wat hulp, wat ik graag geboden had. Maar de rest was te sterk om hem ten koste van hen te redden. Helaas Mitchkox, ik had je graag gehouden.

Aflevering 4

Under his eye.

Inmiddels zit ik in de vierde aflevering en ik ben vol zelfvertrouwen over het verloop van het spel. Ik sta weliswaar niet meer zo hoog in de ranking als in het begin, maar ik ben ervan overtuigd dat hoogmoed voor de val komt. Susdus en Dennis krijgen het vanzelf lastiger. Deze aflevering ben ik ook vrij zelfverzekerd. Ik ben niet bang dat ik de regels overtreed of iets dergelijks, ik vind het prima om Ofhillo te zijn en weinig plaatjes te posten, dat doe ik sowieso al niet. Dus dat komt helemaal goed, geen enkele overtreding. Overigens zie Robbie na het einde van deze aflevering dat ik 1 regel overtreden heb, daar geloof ik nog steeds helemaal niets van. Dus als ik ooit met 1 punt verschil in de eindranking eruit lig ga ik daar sowieso tegen in protest, aangezien ik nu (in aflevering 6) nog steeds niet gehoord heb wat ik dan gedaan zou hebben.

Maar anyway, los daarvan. Helaas heb ik niet de maximale punten omdat hillo mij aardig weet in te palmen. Overigens heb ik prachtige gesprekken met grasisgroen die volkomen langs het spel gaan, maar ik heb hem wel allerlei geschenken bezorgd. Het kaartspel gaat fantastisch lekker, volgens mij snapt niet iedereen de strategieën in dit spel precies. Dus kortom: ik ga lekker gestaag door. Mijn bondgenootschap met Vermoljoen is nog as strong as always, hoewel we daar deze aflevering weinig aan hebben. Voor een aantal opdrachten mag je niet samenwerken, dus dan houdt het op.... Wel heb ik hem geholpen met wat afleidingsposts terwijl hij een opdracht aan het uitvoeren is, hoewel dat volgens mij niet geholpen heeft  ::ohno::

Blessed be the fruit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #14 Gepost op: 3-04-2021, 16:03:54 »
Aflevering 5

Deze aflevering maak ik één catastrofale fout. Echt enorm dom. Door mijn zelfverzekerdheid uit de vorige aflevering - die er mede mee te maken heeft dat één van de sterkste spelers (monkeysuncle) eruit ligt - lees ik de opdracht 'Lights' niet goed. Ik begin pas heel laat met het ontcijferen van codes, en daardoor zet ik een belabberde score bij de eerste 3 a 4 opdrachten neer. Om dit nog te redden moet ik tijdens mijn weekendje weg - tot irritatie van mijn vriendin - op parkeerplaatsen en tijdens boswandelingen nog haastig de laatste paar codes zo snel mogelijk ontcijferen om toch nog een redelijk score neer te kunnen zetten deze aflevering. Even zie ik het hele spel voor mijn ogen voorbij gaan.

De Demorgorgon-opdracht ging oké, ons team werkte onwijs goed samen en volgens mij was onze strategie spot on. Vooral dankzij Michael en de_witte die dit spel on fire waren. Op de een of andere manier eindigde we na een behoorlijke voorsprong alsnog op een gelijkspel met de andere groep. Disappointing end.

Het Murder in Hawkins spel vind ik enorm vaag, omdat de aanwijzingen naar heel veel verschillende dingen kunnen leiden. Ik merk dat mijn grote vriend Vermoljoen in de eerste ronde van dit mystery enorm aan het wegsturen is van mijn verdenkingen. Daardoor ben ik er al snel achter dat ik op het goede spoor zit, en dat ik inderdaad Ycaris moet hebben. Mijn vroege gok zijn velen misschien als roekeloos, maar in dit spel levert overleg volgens mij alleen maar verwarring op, wat we gezien hebben in de tweede ronde. Het voelde echt heerlijk om meteen dit voltreffer af te kunnen schieten, hoe spijtig dat ook is voor Ycaris en Vermoljoen  ::hug:: Echt heel jammer dat Dennis nét niet mijn aanwijzingen weet te ontcijferen, en ook de_witte doet dat niet. Dit laatste lijkt bewust, hij kiest heel iets anders wat best onlogisch is. Volgens mij is dit strategisch om bepaalde spelers uit het spel te werken. En of het nou zijn intentie was of niet, mijn bondgenoot Vermoljoen sneuvelt dit ronde.... Een tragisch einde van een veelbelovende samenwerking  ::zwaaisip:: (als achteraf blijkt dat hij de hele tijd al met iemand anders samenspande tegen mij ben ik tegelijkertijd echt de grootste loser en de grootste geluksvogel dat ik dat overleefd heb)

Aflevering 6

En dan sta ik op eigen benen. Op toch niet? Vermoljoen ligt uit het spel, maar hij kon nog terugkeren. Stom van mijzelf dat ik niet gemerkt heb dat er een spookschip is, Molfreak Arno zat al sinds zijn afvallen te hinten dat hij wel 'aangehaakt wilde blijven' en het spel met mij mee wilde spelen. Dit verklaart een hoop.

Ik leg contact met Swifty, dat lijkt mij een leuke speler om mee samen te werken als zij in het spel komt. Vermoljoen en Molfreak Arno zou ik ook fijn vinden om terug te hebben, zolang monkeysuncle maar lekker op zijn scheepje blijft ronddobberen. Al snel blijkt echter dat er van samenwerking met deze vier vrienden weinig terecht komt, mede omdat we natuurlijk tegengestelde belangen hebben in deze opdracht. De eerste strijd-opdracht waarbij we kogels moeten afschieten vind ik geweldig, en aangezien ik nu in een perfect team zit met Susdus, Daisy en Ycaris lijkt die opdracht subliem te gaan. Maar dan wordt ie afgelast  :( Ook de nieuwe opdracht gaat echter vrij goed, dus ik heb weinig zorgen over 2 afvallers aan onze kant.

Het eiland doorzoeken gaat prima. Deze Tetris-puzzel pak ik beter aan dan de eerste keer, waardoor ik mijn puzzel bijna helemaal vol leg. Echter waar ik de vorige keer veel te snel wilde neem ik juist nu wat teveel tijd om alles zorgvuldig dicht te plamuren. Daardoor is Michael sneller en vullen andere beter, waardoor ik maar een paar schamele puntjes aan over houdt.

In combinatie met de Treasure Loot opdracht levert dat een enorm risico voor mij op. Ik vertrouw niemand, en dat blijkt terecht want op niemands woord kan ik echt vertrouwen tijdens deze opdracht. Juist door dit wantrouwen blijf ik heel lang op het rijke eiland zitten. Inmiddels heb ik het gevoel dat er een groot complot tegen mij bezig is, en wordt ik zo paranoia dat ik het gevoel heb dat ik aan Hunted meedoe. Zou Robbie snel gezapt hebben?

Uiteindelijk ga ik door naar de volgende aflevering, HOERAAAAAAA!  ::feest:: Of wacht, nee toch niet? Hoe gaat dit aflopen...?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2021, 16:23:29 »
Ik had nog foto's gemaakt van de Cube opdracht in Saw. Voor de geïnteresseerden:
Het begon zo (maar op deze foto staan de startposities van de pionnen er niet bij):


Na de eerste dag:

Wit: LuchtManiak
Geel: de_witte
Groen: Daisy
Paars: D*N
Rood: Susdus
Blauw: michael90/later Swifty

De pionnen zijn waar iedereen op dat moment stond. De rondjes geven de startpositie aan.
Michael en Susdus kwamen samen in de gevangenis terecht.
LuchtManiak en Daisy zaten samen in de Regeneration Room.
D*N zat in een bewegende kamer die naast die Regeneration Room terecht kwam en de_witte zat daar 2 kamers boven.
Door kamers te verschuiven, was één van de draaikolkkamers in het midden terecht gekomen. Een draaikolkkamer stuurd je naar 1 van de 2 middelste kamers, welke werd bepaald door een dobbelsteen. Maar omdat één van de 2 al de draaikolkkamer was, kwam je dus automatisch altijd bij de rechtse kamer uit.

Na de tweede dag:

De onderste rij werd naar links verschoven, waardoor de Exit plots niet meer linksonder maar rechtsonder zat! Met een gevangenis erboven een een instant death kamer ernaast.
Michael/Swifty was bij Susdus gebleven en ze zaten in een lege kamer. D*N kwam naast hen terecht met een bewegende kamer en daarnaast zat de_witte in een controlekamer.
Na heel wat verschuiven kwam LuchtManiak uiteindelijk één kamer links van de kamer waar ie vorige dag zat terecht. En Daisy via een tunnel uiteindelijk weer één kamer rechts van de kamer waar ze vorige dag zat.

Voorlaatste dag:

De exit schoof alle kanten op. Vlak voor middernacht ontsnapten Swifty, D*N en Susdus, omdat ze samen in één kamer zaten en dus alles konden overleggen.
Na middernacht stond de_witte naast de Exit en zowel LuchtManiak als Diasy stonden er 3 stappen vandaan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2021, 16:26:10 »
Nu Swifty Michael's plaats in kon nemen, stuurde ze deze biecht:
Tijd om deze biecht in te sturen. Nu we niet meer in het geheim rondvaren ontvang ik al wat pm’s van andere spelers. Komende week wordt interessant, dat verdient na afloop van deze aflevering een eigen biecht denk ik zo…

Zo eindigde ik mijn eerste biecht. Het moment dus dat we als Spookschippers tegen de Zappers mochten gaan strijden. Die berichtjes van de andere spelers aan mij waren wat verkennend. Het was duidelijk dat er een strijd was, en dat we dus nog niet aan bonding konden doen. De Zappers werden verenigd, terwijl wij Spookschippers deels ook tegenover elkaar stonden.
Cahs n Guns in teams ging niet goed, het was fijn dat Robbie een andere strijd bedacht. Aracdegames, normaal wel mijn ding. De olifant was een lekker kort spelletje, fijn, want die bubbels kun je uren tijd aan verspillen besteden.
En ondertussen een soort Tetris, een eiland vol blokjes leggen. Molfreak Arno lijkt aardig uitgecheckt, hij mist nogal wat deadlines. Vermoljoen gaat ook niet geweldig. Mocht er een spookschipper doorgaan dan is het MonkeysUncle of ik. Een ouwetje dus, de jonkies kunnen niet tegen ons op :P
Als het eiland bijna vol ligt met blokjes hebben MU en ik allebei een mazzeltje, we kunnen na een Second Chance nog een ronde door. Uiteindelijk scoor ik beter dan hij, en win ik deze opdracht samen met Susdus. Dat betekent dat ik terugkeer, als wij de Strijd winnen, want voor die winst is het nodig dat ik beide spellen win.
Susdus vraagt me hoe het gaat bij de Bubbles en ze werkt mee, ze heeft blijkbaar ook geen zin om nog uren te bubbelen. De Spookschippers zeggen mij mijn plekje te gunnen, maar met name van Arno verwacht eerlijk gezegd niet dat hij heel hoog zal scoren. Voor MU is er nog een kansje dat hij doorgaat, en bovendien hebben wij een heel gezellig contact samen, die gaat er echt voor, of hij nou door gaat of ik.
Dan komt de uitslag, en wat blijkt: die olifant was helemaal niet zo’n kort spel, je kon er echt heel hoog mee scoren. Iets wat wij op het Spookschip allemaal niet gezien hadden. En bij de Bubbles was de tegenstander van MU, Daisy, nog veel langer doorgegaan dan hij. We verliezen heel erg dik van de Zappers, en het spel is over en uit voor alle Spookschippers.
Ook voor Ycaris trouwens, na wat gedoe over arm en rijk. Ze klinkt teleurgesteld, en dat begrijp ik wel. Erg jammer ook voor het spel, Ycaris is een fijne en kleurrijke speelster.

De Zappers gaan door met Saw. Maar de harmonie van de vorige aflevering raakt verstoord. Michael en D*N krijgen ruzie, en Michael stapt uit het spel. Heel erg balen, voor alle deelnemers maar vooral voor Robbie. Gelukkig heeft Robbie een backupplan: hij vraagt de laatste afvallers om terug te keren. Ycaris heeft de eerste keuze, maar zij wijst het af. En daarom mag ik ineens toch weer meedoen! De vrouw met de negen levens, schrijft iemand, en zo voelt het wel. Natuurlijk grijp ik deze kans met beide handen aan  ::zwaai::

Michael stond er echt heel goed voor in deze aflevering.
Bij The Cube stond hij met D*N en Susdus in 1 kamer. Dat betekent dat je 3x zo vaak kunt rondkijken en schuiven voor je gaat bewegen. We bleken in een hoek te staan en wisten daardoor precies onze positie. Met wat geschuif komen we eruit. Dan vindt iemand de observatiekamer en mogen we vragen wat er in een willekeurig vakje staat. We kiezen een vakje dat binnen bereikt ligt, en het vakje wat ik kies blijkt de exit te zijn! Mooi, ik 1, Susdus 2, D*N 3.
Bij de lijken te koop heeft Michael minder uitgegeven dan Daisy tot dusverre, en meer punten gescoord dan Susdus. Zij speelt een beetje raar, koopt alleen benen, koopt niets van MU (die zij moet sparen) en scoort ook niet voor diversiteit. Het enige wat ik moet doen is ervoor zorgen dat ik niet meer uitgeef dan Daisy en wel meer dan Susdus blijf scoren. Dat lukt vrij gemakkelijk.
Fijn dat Michael het zo goed had gedaan, de winst in beide spellen draag ik bij deze op aan hem  ::bravo::

Bij de schakelaars is het een beetje voorzichtig manoeuvreren tussen de spelers die allang verbondjes of vijanden hebben. Ik heb al contact met D*N en Susdus vanwege the Cube, maar zij lijken het sterkste verbond te zijn, dus die hoef ik niet verder te steunen. Ik zoek contact met de andere 3, in de hoop dat ik de volgende aflevering met 2 van hen afspraken kan maken. Het is duidelijk dat 1 van hen zal afvallen, en ik wil bij alledrie niet teveel stoken bij de schakelaars. Ik vind het wel best dat ik niet altijd een schakelaar hoef om te zetten, laat ze elkaar maar afmaken. Uiteindelijk eindig ik hier in de middenmoot, en win ik zowaar de aflevering. Wat een rentree! Op naar de halve finale. Wat zou ik graag de finale bereiken nu ik eindelijk echt meedoe  :D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2021, 16:31:54 »
Ook Daisy was blij:
OMG ....



Ik heb de halve finale gehaald. Daar had ik maandag mezelf geen cent meer voor gegeven. Ik snapte niks van dat doolhof spel, en nadat na 1 spelronde bij het lijken kopen me al duidelijk werd dat ik niet meer overboden ging worden door Michael90/Swifty en Susdus, was ik in mijn hoofd al begonnen aan een afscheidsbiecht.

Maar godzijdank was daar nog Murder Trivia. Ben ik goed in gokken? Nee. Dat is ook wel gebleken. Maar ik moet denk ik vooral de_witte en Luchtmaniak bedanken dat ze me niet hebben weggespeeld. True, de uitslag van het doolhof en Lijken Kopen was nog niet bekend, maar je kom bij Lijken Kopen wel zien dat ik daar niet ging winnen. En dan wil je toch je grootste concurrent weg? Maar ze kwamen niet of nauwelijks aan mijn schakelaars, en daardoor bleef ik overeind. Want D*N, Susdus en later ook Swifty gingen sowieso, alleen als het niet anders kon, niet meer aan mijn schakelaars komen. 5 punten in the pocket, en de halve finale. Thank you all, you saved me! ::bravo::

Vooraf had ik voor de laatste 5 getekend, maar nu ik hier ben wil ik ook naar de finale. Ik zal het dan wel beter moeten doen dan afgelopen week, ik heb me wel te bewijzen, maar ik heb er zin in! ::bravo::


Toen kwam de verrassingsaflevering! Waarom een verrassingsaflevering? Omdat ik bij het maken van de trailer niet goed geteld had en dus een aflevering te weinig had. (met die hele Spookschip/twee afvallers dinge). Daar kwam ik ook redelijk laat achter, waardoor alle Tiger King opdrachten en voorbereidingen slechts een week op voorhand gedaan zijn.  ::schaam::

Susdus gaf haar plaats in de finale af aan Daisy, die daar uiteraard een nieuwe biecht over maakte:
Ik bedenk dat ik al een tijdje niet meer gebiecht heb ::oink::
Ja ik was een afscheidsbiecht aan het prepareren, maar die kon na de opgave van Susdus de prullenbak in.

Nu ik toch op D*N moet wachten om mij de ontbrekende Greyjoy kaart te geven, en bij Macht, snel maar even dan.  ::jaja::

De afgelopen 2 afleveringen kan ik 1 plaatje samenvatten.
x2

Ik ga nu wel de finale als volledige underdog in. Da's ook wel lekker. Kwartet is natuurlijk al wel lekker begonnen, 1 kwartet binnen en nr 2 volgt zometeen, dus ik kan iig al niet meer laatste eindigen bij kwartet, en dus iig niet puntloos in de finale eindigen. ;D Maar serieus, ik doe wel mee om te winnen natuurlijk, al is het alleen al om Susdus een beetje trots te maken, die heeft toch wel een groot aandeel gehad dat ik hier sta (en niet alleen door op te geven). Maar ik heb niks te verliezen, ik ga mijn best doen en dan zien we wel waar het schip strand. Ik ben iig heel blij dat ik het eind gehaald heb. ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2021, 16:33:02 »
Ter afwachting van de uitslag stuurde Swifty haar laatste biecht. Maar die is weer te lang om in één post te passen (ugh echt dit vind ik de stomste regel van het forum  ::) )
Mijn tweede biecht eindigde met 'wat zou ik graag de finale halen'.
Ik moest daarvoor eerst de halve finale door. En dat werd een verrassingsprogramma, Tiger King.

Wat verliep die halve finale perfect! Bij Beesten in Kooien volgde ik in eerste instantie een andere tactiek dan de anderen. Zij gaven in eerste instantie nogal wat dieren aan Carole, terwijl dat het minste oplevert. Daisy had haar dieren niet zo goed in de kooien gelegd, en De_witte had de puntentelling nog niet zo goed doordacht (en dat voor een schaker). Halverwege heb ik hem daar maar eens op gewezen, en ben ik ook met Daisy contact gaan zoeken. Voor haar was het lastiger om bij te draaien, maar de_witte kreeg ineens de spirit. En Susdus ook. Vanaf halverwege tot de voorlaatste dobbelronde gooide Robbie niet zo geweldig voor mij, waardoor ik uiteindelijk in de middenmoot eindigde.

Bij de Tijgerveiling begon ik met wat geluk, en door mijn voorsprong en doordat ik daarna kon spelen met mijn biedingen (mikken op een dubbele bieding met iemand anders of dat juist vermijden) kon ik mijn voorsprong heel simpel uitbouwen. Helaas had Daisy ook hier pech, en de aflevering werd spannend voor haar.

Bij Go Nuts for Cats had D*N als eerste een poema, Daisy als eerste een luipaard en ik als eerste een tijger. Met name die luipaarden en tijgers waren na de tweede/derde blijkbaar niet meer interessant voor anderen en dus konden wij allebei een voorsprong nemen, terwijl de andere drie elkaar dwars zaten. Mooi, gedeelde winst voor ons!
Helaas voor Daisy net niet genoeg om door te gaan, want Susdus heeft net zoveel punten en mag dan op basis van eerdere scores door.

Maar dan komt de grote klapper: Susdus trekt zich terug voor de finale! Erg jammer, ze was (net als alle anderen trouwens) een waardige finaliste geweest. Het is erg tof dat ze de halve finale toch fanatiek heeft gespeeld, gewoon haar best heeft gedaan om hoog te scoren. Fijn voor Daisy dat ze door mag, en wel terecht gezien de gelijke score in de halve finale, iedereen verdiende een finaleplek.

Mijn doel is bereikt, ik ben finalist! Met winst in de laatste 2 afleveringen nog wel, wauw!

Maar wat verloopt de finale beroerd voor mij. Bij kwartet begin ik slecht, maar door een tactische uitvraag en de mazzel dat de laatste 2 kaarten van Lannister in dezelfde hand zaten haal ik toch nog een tweede kwartet, en we eindigen allemaal gelijk.

Op het Feestmaal krijg ik totaal geen grip. Ik heb het gevoel dat ze allemaal tegen mij spelen. Er wordt geproost voor ik het door heb en ik kan mijn target niet zelf doodspelen. In de laatste ronde mag ik beginnen en zorg ik ervoor dat ik Proost roep zodat ik de laatste handeling kan doen. Maar of dat genoeg is... ik heb een heel slecht gevoel over dit spel.

Bij Macht moet Robbie heel veel uitleggen. Ik heb het idee dat ik het spel wel snap, maar toch kan ik het niet naar mijn hand zetten. Ik heb vrij snel 4 zwarte kaarten, maar de laatste 2 komen steeds niet. Dan claimt D*N ineens Jon in het rode gebied, en neemt hij een grote voorsprong. Het blijkt dat Daisy, de_witte en ik allemaal zwart aan het sparen zijn en elkaar dus dwars zitten. D*N is de lachende derde met zijn rode kaarten. Wat frustrerend! En de frustratie wordt nog groter als ik steeds geen zwarte intrigekaart krijg, en dus Jaime niet van Daisy kan afpakken daar. Grmbl! Had ik dan toch in de op 1 na laatste ronde niet mijn intrigekaart moeten inzetten?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten enzo
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2021, 16:34:00 »
Citaat
Ik verlies dit mooie spel, en ik kan er helemaal niets meer aan doen. Wat de uitkomst van Feestmaal ook is, ik kan Zap niet meer winnen. En daar baal ik van, want ik speel altijd voor de winst.
En toch moet ik blij zijn. Vooraf was de kans dat ik überhaupt in het spel zou komen heel erg klein. Ik heb alle mensen die op het spookschip kwamen verslagen. Ik heb dankzij Michael90 (en Ycaris) toch de kans gekregen om verder mee te spelen, en ik heb daar alles uit gehaald wat ik kon. Ik heb de finale gehaald, ik heb 2 afleveringen gewonnen. Ik mag gewoon wel trots zijn. En Zap 3 heeft sowieso een fantastische winnaar, wat een geweldig sterke kandidaten stonden er in de halve finale en de finale.

Deze editie van Zap was totaal anders dan de vorige 2.
In de eerste editie was het een verrassend bondje vanaf halverwege het spel waar ik redelijk ver mee kwam en waarbij bondgenoot Daisy het tot de finale schopte en daarbij helaas bij het stemmen verloor van de sterke KD.
Bij Zap 2 waren er ineens veel wegstemspellen. Daar had ik vanaf aflevering twee 2 geweldig bondgenoten: alledrie haalden we de laatste 5, maar ook hier won geen bondgenoot.
In deze editie heb ik meer alleen gespeeld, maar in de laatste afleveringen vooral contact gezocht met de_witte en Daisy. Ik ben benieuwd of 1 van hen nu wel de winnaar wordt, of dat het toch D*N is. Die het overigens ook enorm gegund is, want het wegstemmen van hem bij Zap 2 doet nog wel eens een beetje pijn, fijn dat hij nu wel in de finale stond.

Nog een paar uur geduld...

En aflsuiten doen we met, hoe kan het ook anders, een biecht van de Queen der biechten deze Zap, Daisy!
En nu kan ik echt een afscheidsbiecht schrijven, want het spel is afgelopen.

Derde plaats, ik had hier vooraf echt voor getekend, ik was al blij geweest als ik de twee eerste rondes was doorgekomen. Maar daarna begon het een beetje te lopen, tot de kwart finalies ging het eigenlijk best lekker. Dat ik vervolgens in de finale ben gekomen mag echt een mirakel heten, maar goed, ik heb het mogen spelen (Susdus nogmaal dank!) en ik kan met een opgeheven hoofd afscheid nemen van het spel.

Bij Zap deel ik de spellen in 3 categoriën in:
- De invididuele opdrachten: outfitje creeëren, in code taal spreken, blokjes opdrachten bijv., dat ging over het algemeen wel prima.
- Team opdrachten; dat liep vanaf ronde 3 ook wel redelijk. Vooral de opdrachten met Susdus en D*N in een team, wij wisten wat we aan elkaar hadden en ik ging altijd voor het team (Hoewel Ycaris het daar bij Triggerfinger vast anders over dacht, maar het is toch echt zo).
- Maar daar waren dan de groepsopdrachten waarin je tegen elkaar moest spelen. Als ik dan de regels niet snapte (zoals bij DOW de eerste dagen) kon ik me niet achter een team verschuilen. En dan gaat het mis. Vanaf de laatste 6 werd het steeds meer individueel, dus ik viel in de kwart finale natuurlijk direct door de mand met 2x een 0 score. Ik heb altijd even tijd nodig om in een spel te komen. In het echt speel je het nog gewoon nog een keer, en dan gaat het steeds beter, bij Zap gaat dat niet. Het is alles, of niets. En het werd dus vaak niets.

Hoogtepunten: De finale spelen, verhaaltjes schrijven bij Dead of Winter, tegen de Demogorgon vechten, een rondje Dead in Hawkins winnen als Demogorgon en van drag expert Sanmol de hoogste score krijgen voor mijn Drag outfit (mijn inzending was echt ondergewaardeerd rest van de jury :P).
Dieptepunten: doolhof en de de tijgerveiling waar echt alles tegen zat.

Tot slot. Robbie nogmaals bedankt! Hopelijk kunnen we aan paar van deze spellen in echt doen! En natuurlijk ook alle medekandidaten bedankt. Vooral Susdus en D*N waarmee ik echt veel leuke spellen heb gedaan. Maar ook de rest, vooral Swifty, maar ook Luchtmaniak en de_witte die me indirect de halve finale ingeholpen hebben door mijn schakelaars in het begin met rust te laten. En uiteraard ook de eerdere afvallers. Het was een fantastische reis. Maar we zijn op het eindstation. Tijd om weg te zappen!  ::zwaai::