Auteur Topic: Vuelta 2025 - Pool  (gelezen 1968 keer)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta 2025 - Pool
« Reactie #80 Gepost op: 30-08-2025, 12:35:45 »
Mja, de voornaamste saving grace van Tiberi is dat 21 van de 27 teams hem hebben - en grotendeels of zelfs volledig in het basisteam - zodat de impact enigszins beperkt is dat hij er compleet doorheen zakt.

Maar het begint er steeds meer op te lijken dat hij de verwachtingen niet helemaal kan waarmaken.

Wat een malloot die Ayuso

Sowieso, zoals wel vaker als pogi er niet is: waar is UAE mee bezig.  ???

Vine wint eerst een mooie rit, pakt een bak bergpunten, lijkt er gister weer voor te gaan, waarna Ayuso ineens beslist dat hij alsnog benen heeft en er erachteraan gaat. Sure, die wint ook een rit, maar het was ook een beetje triest geweest als hij van Frigo of die andere snuiter had verloren nadat ze genoeg tijd van het peloton voor de winst hadden gekregen.
En dan gooit Soler er een hoop energie tegenaan om nog even... 10e te worden?  ???

En vooral omdat ze verder met Almeida een absolute winnaarskandidaat hebben, dus het is niet alsof de alles moeten aangrijpen voor een teamsuccesje.
Ik vind het althans overkomen dat er weinig verschil tussen Vingi en Almeida zit (.. Misschien zelfs een licht voordeel Almeida), maar dat er vervolgens een kloof is tot de andere klassementsmannen.
Ik weet niet wie de 3e trede op het eindpodium gaat claimen (Ciccone of Bernal die de goede benen zo lang behoudt? Pellizzari? Gall? Kuss of Hindley terug naar de top? Alsnog Ayuso die na een monsteraanval de top terug binnen rijdt?), maar het klinkt allemaal met mitsen en maren achter Vingi en Almeida.

Nu moet ik toegeven dat ik voor poules altijd een soft spot voor Almeida heb, dus misschien schat ik z'n vorm en kansen te hoog in  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #81 Gepost op: 30-08-2025, 12:42:12 »
Nu volg ik wielrennen de laatste jaren een stuk meer dan vroeger en doe ook aan Scorito wielrennen en Gigabike mee.
Ik leef in de illusie dat mijn picks ook langzaam beter worden, maar als ik naar mijn resultaten (vooral hier) kijk, bespeur ik geen opgaande lijn, integendeel:-).
Ook tijdens deze Vuelta ben ik niet voorin te vinden.
Ik vermoed dat ik teveel op hype-train(tjes) spring. Eens goed naar kijken, want 2026 moet echt mijn jaar worden.
Complimenten aan de kleppers doe na een weekje al weer ver voor mij staan  ::ok::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #82 Gepost op: 30-08-2025, 13:25:56 »
Wellicht dat Vine en Ayuso nu wat verzadigd zijn. Ze kunnen  nu een paar daagjes opladen en dan volgend weekend als het moet gebeuren alle ballen op Almeida?

Het parcours van dit jaar in de Vuelta vind ik ook best slaapverwekkend en weinig origineel. Veel unipuerto's, die niet eens écht onderscheidend zijn. Tot de Angliru waar de Vuelta beslist gaat worden.
You'll never walk alone

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #83 Gepost op: 31-08-2025, 10:01:50 »
Nu volg ik wielrennen de laatste jaren een stuk meer dan vroeger en doe ook aan Scorito wielrennen en Gigabike mee.
Ik leef in de illusie dat mijn picks ook langzaam beter worden, maar als ik naar mijn resultaten (vooral hier) kijk, bespeur ik geen opgaande lijn, integendeel:-).
Ook tijdens deze Vuelta ben ik niet voorin te vinden.
Ik vermoed dat ik teveel op hype-train(tjes) spring. Eens goed naar kijken, want 2026 moet echt mijn jaar worden.
Complimenten aan de kleppers doe na een weekje al weer ver voor mij staan  ::ok::

Het staat nog dicht bij elkaar en kan echt nog alle kanten op. De meeste punten moeten nog verdiend worden. Jouw kopmannen en beschermde renners zijn identiek aan die van mij. De enige reden dat ik bovenaan sta en jij niet, is dat ik Vernon en Aular heb.

Dit is een kleine pool (<30 deelnemers), maar zeer competitief. Als ik het vergelijk met de tourpool op mijn werk: daar doen meer mensen aan mee, maar je kunt op voorhand al een hoop teams wegstrepen die toch kansloos zijn voor een topklassering. Dat is hier beslist niet zo.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #84 Gepost op: 31-08-2025, 18:21:28 »
Moeten we volgend jaar toch een competetieve RN-subpoule op Scorito aanmaken ook. Als we écht zo goed zijn met z'n allen kunnen we daar ook hoge ogen gooien  ;)
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #85 Gepost op: 31-08-2025, 18:30:47 »
Tussenstand na etappe 8 (Monzon Templario - Zaragoza )
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD & Telminator met 699 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

:) 3de: LdHmolletje met 680 punten :)

Ritzege: VK ::joehoe::
Dagwinnaar: Michael90 met 86 punten ::ok::
Grootste stijger: G-root ::ok::

« Laatst bewerkt op: 31-08-2025, 18:38:59 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #86 Gepost op: 31-08-2025, 18:38:43 »
Tussenstand na etappe 9 (Alfaro - Estacion de Esqui de Valdezcaray )
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: LdHmolletje met 815 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::feest:: ::feest:: 2de: KD met 803 punten  ::feest:: ::feest::
:) 3de: Telminator met 800 punten :)

Ritzege: LdHmolletje & Molcrazy ::joehoe::
Dagwinnaar: LdHmolletje met 135 punten ::ok::
Grootste stijger: Kabo12 ::ok::

You'll never walk alone

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 31-08-2025, 19:01:58 »
Ik denk dat ik een klein foutje bij de uitslag bolletjes van etappe 7 heb gespot. Ik zie daar op nr.2 ineens Wout Poels staan maar dat kan niet kloppen toch? Moet Vervaeke zijn vermoed ik?

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #88 Gepost op: 31-08-2025, 19:08:06 »
Ik denk dat ik een klein foutje bij de uitslag bolletjes van etappe 7 heb gespot. Ik zie daar op nr.2 ineens Wout Poels staan maar dat kan niet kloppen toch? Moet Vervaeke zijn vermoed ik?

Klopt inderdaad! Is aangepast en bedankt voor het doorgeven  :)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #89 Gepost op: Gisteren om 18:57:42 »
Wellicht dat Vine en Ayuso nu wat verzadigd zijn. Ze kunnen  nu een paar daagjes opladen en dan volgend weekend als het moet gebeuren alle ballen op Almeida?

Misschien Vine.
Maar Almeida zat na gister terecht te klagen dat hij teamleden had gemist in de finale - stel dat een Ayuso hem naar Vingegaard had kunnen rijden.

In plaats daarvan liet Ayuso zich volgens mij helemaal aan de voet van de klim al uitzakken, dus die wil gewoon lekker veel tijd pakken zodat hij de komende tijd rustig kan aanvallen.
Ik weet ook niet of je je daarmee lekker in de kijker van andere teams speelt, als hij bijvoorbeeld nog 1 of 2 etappes pakt + de bergtrui, maar tegelijk laat zien het absolute tegendeel van een teamspeler te zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.