Auteur Topic: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)  (gelezen 755 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2022, 23:24:20 »
We kunnen weer wat meer onthullen, aangezien de kandidaten inmiddels nog wat stappen verder zijn.

De locatie waar de ketting hing was in Caïro, in deze kamer.

Daar moest dus gezocht worden naar iets dat er niet thuis hoort.

Hint na raadpoging 1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hint na raadpoging 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2022, 19:31:10 »
Het was de kerstman die niet thuishoorde in die kamer in Egypte. Een man die normaal in sneeuwlandschappen zit, lekker warm aangekleed, dat past niet in de hitte van Egypte. Daarbij vieren ze daar kerst niet zoals bij ons.

De persoon die de Kerstman in Egypte heeft gevonden, kreeg volgende bericht:
Bericht van de opdrachtgever.


Achterop de kerstman staat iets gegraveerd: “Joulupukin Pajakylä”


Als de legenden van de Kerstman waar zijn, zou je dit in zijn kantoor moeten vinden. Stuur ons de streetview URL door:


De juiste locatie is hier te vinden.
Als deze locatie eenmaal gevonden was, kreeg de persoon een nieuwe bericht:
Bericht van de opdrachtgever

Hier was dus een code nodig...



Intussen vond de persoon die in Delphi zat (en eigenlijk 2 personen moest voorstellen, want opdracht ontworpen voor 3 spelers etc), twee postkaarten:
Bericht van de opdrachtgever.






Op de achterkant van de kaarten stonden hints om de 4-cijferige code van de kast van de Kerstman te vinden.
De juiste oplossing was:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2022, 19:52:03 »
Vervolgens moest de persoon in Delphi zich in twee splitsen en naar twee locaties tegelijkertijd gaan (want spel 3 spelers enzo :P ) Ze moesten die locaties op de postkaarten vinden. Sommigen zochten héél het Tsushima eiland af en hebben elk hoekje en struikje gezien. Maar uiteindelijk was dit de locatie.

Daar kregen ze volgend bericht:
Wanneer je je omdraait zie je een soort altaar met een schijf met windrichtingen op.
Ernaast staat:
* Location ABC
* Location A
* Location BC
* Location A
* Location B

Bericht van de opdrachtgever.

Stuur de windrichtingen in de juiste volgorde op.

Tip 1:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tip 2:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Oplossing:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



De kerk die ze ook moesten vinden stond op een eiland van de Marshall Islands.

Daar kregen ze volgend bericht:
Binnen in de kerk vind je een kist met 10 knoppen (0 t/m 9) en de tekst “Eén knop - vind de verschillen - wees wijs - de verkeerde keuze zal je kosten!

Hint 1: Bericht van de opdrachtgever
Hint 2:  Kijk naar de voorkant van de postkaart, niet de achterkant.
Oplossing:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2022, 20:29:34 »
Na de kast van de Kerstman met de code uit Delphi te openen, kregen ze dit bericht:

Bericht van de opdrachtgever.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Na nummer 6 in te drukken in de kerk op de Marshall Islands, vonden ze dit:




Na de juiste windrichtingen op Tsushima Island in te geven, kregen ze dit bericht:

Bericht van de opdrachtgever  Al deze stenen zijn dus indrukbare knoppen geworden. Aan jou om de juiste volgorde door te geven: 

Door de puzzelstukken van de schijf bij de Kerstman samen te leggen en het plaatje dat in de kerk werd gevonden, wisten ze de juiste volgorde om de knoppen in te drukken: MKIPDG.

Wanneer dat gebeurde kreeg elke speler bij hun locatie een bericht:
In de Holy Rosary Church hoor je het altaar opensplijten. Middenin de barst vind je:



Op Tsushima Island gaat een luik open. Je volgt een trap naar beneden en je vindt:


Je staat nog steeds in het kantoor van de Kerstman en merkt dat er in de kast die je hebt geopend een geheim luikje opengesprongen is. Je reikt je hand in het gat en haalt dit er uit:


Bericht van de opdrachtgever

De teamgenoten moesten nu weer samenkomen bij de laatste locatie.



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2022, 20:55:54 »
Ze moesten dus op zoek naar een monument met drie gaten. Een zoektochtje op Google met "Monument with three holes" levert snel de naam van een monumen op de letterlijk het Three Holes Cross heet.




Het was echter moeilijk te vinden op Streetview, want goed verstopt achter de bosjes.

Wanneer de juiste locatie werd doorgegeven, ontvingen de spelers:
Jullie plaatsen de drie diamanten in de drie gaten van het monument. Ze passen per-fect.

En nu? Er lijkt niets te gebeuren...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2022, 21:57:11 »
Nu de eindstand van deze aflevering bekend gemaakt is, kunnen we ook de scores hier bekend maken. Er vielen met alle verschillende opdrachtjes munten te winnen.

1. Vinden van het Egyptisch tablet in het Duitse museum.
Iedereen had dit van de eerste keer goed en won 3 munten, behalve Wouterv & NielsE die hier 1 munt wonnen.

2. Hiëroglyphen oplossen.
Deze was makkelijk en iedereen won dus 3 munten.

3. Ketting in Caïro vinden.
Iedereen vond hem van de eerste keer.

4. Voorwerp in de kamer in Caïro vinden dat er niet thuis hoort.
Deze leek wat moeilijker, maar was ook expres ontworpen om een beetje verdeeldheid in scores te zaaien. Swifty & Brent, Lucy & Bjorrn en Molfreak Arno & Mrchipie wonnen hier 2 munten. Wouterv en Niels 1 en MitchK en Whatthefrank 0.

5. De drie dansers in Delphi vinden.
Allemaal 3 munten.

6. Kerk op Marshall Islands vinden.
Allemaal 3 munten.

7. Juiste knop in de kerk indrukken op basis van de verschillen.
Lucy & Bjorrn wonnen 2 munten. Swifty & Brent 1. De rest 0.

8. Tsushima Island vinden.
Deze was lekker moeilijk, tot de frustratie van velen. Desondanks vonden Swifty & Brent, Wouterv & NielsE en Lucy & Bjorrn het van de eerste keer en wonnen zo 3 munten. MitchK en Whatthefrank wonnen 2 munten. De rest 0.

9. Juiste windrichtingen aanduiden op Tsushima.
Niemand had dit van de eerste keer juist. MitchK & Whatthefrank, Swifty & Brent en Lucy & Bjorrn wonnen er 2 munten mee. Wouterv en NielsE 1. De rest 0.

10. Schijf vinden in kantoor Kerstman.
Allemaal 3 munten.

11. Code van Delphi gebruiken om de kast van de Kerstman te openen.
Iedereen had dit van de eerste keer juist en won 3 munten, behalve Molfreak Arno en mrchipie, die 0 munten wonnen.

12. Juiste volgorde in het stenen altaar op Tsushima indrukken.
Iedereen had dit van de eerste keer juist en won 3 munten, behalve Molfreak Arno en mrchipie, die 0 munten wonnen.

13. Het monumenten met drie gaten vinden.
Lucy & Bjorrn scoorden als enige 3 munten. MitchK & Whatthefrank, Molfreak Arno en Mrchipie en Wouterv & NielsE wonnen 2 munten. Swifty & Brent 1 munt.

Eindstand:
Lucy & Bjorrn: 36 munten (5 ZP)
Swifty & Brent: 33 munten (3 ZP)
MitchK & Whatthefrank: 30 munten (2 ZP)
Wouterv en NielsE: 29 munten (1 ZP)
Molfreak Arno en Mrchipie: 22 munten (0 ZP)