Auteur Topic: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)  (gelezen 757 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Gepost op: 7-01-2022, 16:53:06 »

Deze opdracht is niet gebaseerd op een bordspel, maar zelf in elkaar gestoken. Oorspronkelijk voor teams van 3, maar nu in duo's. (je zal echter hier en daar mogelijk nog wel "3" horen of lezen)
Jullie reizen de wereld rond op zoek naar schatten en geheimen, aangestuurd door jullie opdrachtgever. In tegenstelling tot veel andere opdrachten mogen jullie hier wél dingen opzoeken op het internet. Het is zelfs aangeraden, anders zullen jullie niet ver komen.
Via hints en puzzels komen jullie locaties te weten, waar jullie op Google maps naartoe moeten om dan de schat te vinden die we zoeken (meestal op basis van een screenshot).

Jullie opdrachtgever betaalt jullie in gouden munten. Elk raadsel, elke puzzel, elke locatie die gevonden moet worden levert 3 munten op. Per fout antwoord gaat er echter 1 munt van af. Als je het 3 keer fout hebt, lost jullie opdrachtgever het zelf wel op en mogen jullie verder naar de volgende locatie/puzzel.
Op het einde wordt de balans opgemaakt en verdient het team met de meeste gouden munten uiteraard de meest Z4P Punten!
Het winnende duo krijgt elk 5 ZP. Dan 3, dan 2, 1 en het duo met de minste gouden munten krijgt 0 ZP.

Deze opdracht zal voornamelijk via PM gespeeld worden, maar als het voorbij is, of wanneer alle duo's voorbij een bepaald punt zijn, zal ik het ook in dit topic posten zodat de kijkers mee kunnen spelen als ze willen.

De duo's:
  • MitchK & Whatthefrank
  • Swifty & Brent
  • Lucy & Bjorrn
  • Molfreak Arno & Mrchipie
  • Wouterv & NielsE

Belangrijke regels:
  • Opzoeken mag.
  • Jullie zullen je moeten opsplitsen om naar verschillende locaties te moeten gaan. Enkel de persoon die zich op een specifieke locatie bevindt, mag het antwoord voor de puzzel die zich daar bevindt insturen. Jullie mogen wel samenwerken (thematisch gezien zitten jullie niet op dezelfde locatie, maar kan je uiteraard wel bellen om te communiceren en elkaar te helpen)
  • Omdat het oorspronkelijk voor teams van 3 gemaakt is, zal één van jullie zich op een bepaald moment "in 2 moeten splitsen" en naar twee locaties tegelijkertijd moeten.

Meer zal duidelijk worden wanneer de opdracht zaterdag begint. Het gaat niet op tijd, maar er is wel een algemene deadline van woensdag 19 januari 21u.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2022, 10:22:53 »


Ter info:
  • De foto was in 3 stukken verdeeld voor 3 spelers. Eén van jullie krijgt dus 2 stukken.
  • Leg de stukken samen en vind dat tablet via Google Streetview. Stuur de link via pm naar monkeysuncle en Robbieazerty.


Als iemand geen pm met stukken ontvangen heeft, let me know. Ze zouden nu allemaal verstuurd moeten zijn.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2022, 10:50:05 »
Geen Waldo’s zei ik toch!!!!  ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2022, 10:51:36 »
Een vraag via Discord: Ja de plaatjes mogen met je teamgenoot worden uitgewisseld. Niet met andere spelers. Thematisch heb je een screenshot naar je partner gestuurd.
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2022, 10:58:02 »
Geen Waldo’s zei ik toch!!!!  ::rofl::
Ach zo ben je er na de eerste aflevering meteen vanaf!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2022, 12:41:59 »
Ik kreeg een vraag binnen:
Moeten we een link naar de exacte plaats in het museum sturen waar dat tablet te vinden is of is een link naar een foto dat we online gevonden hebben ook goed?


Ik heb het voorgelegd aan jullie opdrachtgever en dit is zijn antwoord:
Wij moeten de exacte locatie weten om ons mannetje te sturen en dat tablet terug te krijgen!


Een link van streetview dus.  ::jaja::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2022, 13:12:19 »
Dit gaat ons noooooit lukken ::ohno::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2022, 13:47:29 »
Ach zo ben je er na de eerste aflevering meteen vanaf!


Dat weet je maar nooit met jou ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2022, 19:54:31 »
Ik kreeg een vraag:
Is de locatie enkel op zo'n lijntje van streetview te vinden of ook op zo'n blauwe stip mat 360 graden foto?

Locaties zijn te vinden overal waar je het streetview mannetje op kan droppen. Dus ook op een blauwe stip met 360 graden foto.



Als je ooit vast zit met het vinden van een locatie, mag je overigens altijd een hint vragen. Dit kost dan echter wel 1 munt van de 3 die je erdoor kan winnen. (Je kan dus geen reeds gewonnen munt kwijtraken, de prijs van het vinden wordt gewoon minder).

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2022, 09:28:41 »
Er is live footage gelekt van de treasure hunters. Als je dit permanent opzet tijdens het zoeken, dan vind je sowieso de schat en misschien nog veel meer!




IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2022, 10:01:50 »
Er is live footage gelekt van de treasure hunters. Als je dit permanent opzet tijdens het zoeken, dan vind je sowieso de schat en misschien nog veel meer!


Mood

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2022, 14:00:16 »

Op het einde wordt de balans opgemaakt en verdient het team met de meeste gouden munten uiteraard de meest Z4P Punten!
Het winnende duo krijgt elk 5 ZP. Dan 3, dan 2, 1 en het duo met de minste gouden munten krijgt 0 ZP.

Wat als er een gelijke stand is in gouden munten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2022, 14:02:12 »
Wat als er een gelijke stand is in gouden munten?

Dan worden de ZP gemiddeld. Dus als bv de nummers 2 en 3 allebei 13 munten hebben, dan krijgen ze 2.5 ZP
My fall will be for you

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2022, 14:03:51 »
::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2022, 17:36:33 »
Nu heb ik dat weer in mn hoofd ::rofl::

Wij zoeeeekeen een schat!
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2022, 19:36:13 »
Voor de kijkers die mee willen spelen, de duo's kregen dit opgestuurd en moesten dat in elkaar puzzelen en vervolgens terugvinden in een museum in Berlijn (wat in de vocaroo verteld werd).





Wie het zelf leuk vindt te zoeken, be my guest. Antwoord staat in de spoilers. :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wanneer ze dat gevonden hadden, kregen ze volgend bericht te horen:
Bericht van de opdrachtgever.

Daarbij werd een tablet met hiëroglyphen gestuurd, maar aangezien nog niet iedereen die opgelost heeft, post ik die voorlopig nog niet. Dit wordt dus vervolgd!  ::joehoe::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2022, 22:36:24 »
 ::bravo::   ziet er cool uit!
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2022, 09:08:41 »
Het tablet is nu door iedereen opgelost, dus ik kan het ook voor de kijkers posten:

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2022, 21:35:17 »
Inmiddels hebben 2 groepen de Treasure Hunt afgerond. Voor de andere 3 groepen geldt: de deadline van woensdag 19 januari 21:00 is hard. Dus alles dat niet is afgerond levert simpelweg 0 munten op.
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Indiana Jones - Treasure Hunt (+++)
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2022, 13:59:48 »
Het tablet is nu door iedereen opgelost, dus ik kan het ook voor de kijkers posten:

De kijkers hebben het vast al lang ontcijferd en intussen alle spelers ook:
1. Nile country club Cairo
2. Drie dansers van de Acanthus Column

Eén persoon moest naar Egypte en kreeg dit te horen:
Bericht van de opdrachtgever.

Deze ketting moest gevonden worden:


Omdat iemand hier nog naar op zoek is, post ik voorlopig nog niet waar het gevonden kan worden.


Omdat de opdracht oorspronkelijk voor 3 personen per team was, moesten "de andere 2 personen" naar Delphi om de drie dansers van de Acanthus Column te vinden. In duo's was dat maar één persoon, maar ze werden geïnformeerd dat degene die hierheen ging, zich later in twee zou moeten splitsen om naar andere lcoaties tegelijkertijd te gaan.

Ook hier kan ik nog geen verdere info geven, omdat sommigen nog bezig zijn.

Zullen ze het op tijd halen en nog punten scoren, of worden alle volgende opdrachten herleid tot 0 munten? Weten ze hoeveel ze nog moeten doen? Zijn ze verdwaald?

Wie zal het zeggen....