vs
Swifty knokt terug, maar nog steeds is het team van Niels met 1 extra persoon ook 1 stapje met de vlag sterker.
Niels moet nu doorgeven waar de volgende kaart bovenop geplaatst wordt, Swifty heeft nog 1 vaste positie.
Hier geldt hetzelfde als bij Swifty vs Bjorn.
- Deelnemer plaatsen aan het touw. De eerste 5 deelnemers moeten op positie 1, dan 2, t/m 5. Daarna mag een deelnemerkaart bovenop andere deelnemers gelegd worden (deze worden van de toren gegooid), tot een stapel van maximaal 3 hoog.
- Vergelijken wie het hoogste initiatief heeft. Die wordt deze beurt speler 1.
- Voor speler 1: de trekkracht bepalen en de vlag bewegen
- Voor speler 1: kijken wat de extra acties tot gevolg hebben
- Voor speler 2: de trekkracht bepalen en de vlag bewegen
- Voor speler 2: kijken wat de extra acties tot gevolg hebben
gecombineerd met
Einde van het spel
Het spel kan op 2 manieren eindigen.
1 De vlag komt helemaal tot aan stapje 10 aan 1 kant, bij de 50 dus. Dan stopt het spel direct, ook al is de andere speler nog niet geweest.
2 Beide spelers hebben alle deelnemerkaarten gespeeld (laatste drie rondes krijg je alle kaarten op handen)Omdat Niels het initiatief had de afgelopen beurt ging de vlag al over de finishlijn voordat Swifty aan de beurt kwam.
En aangezien Swifty een valsspeler heeft liggen die niet is "verborgen" wint Niels automatisch het spel.
Niels had anders ook het spel gewonnen omdat hij de vlag helemaal naar zich toe had getrokken.
En dan tot slot nog even ter voorbeeld de puntentelling, die telt hier alleen niet mee.
Swifty:
Plek van de vlag: 0
Mentale punten: 33
Trekkracht (zonder acties): 7
TOTAAL: 40
Niels:
Plek van de vlag: 50
Mentale punten: 32
Trekkracht (zonder acties): 7
TOTAAL: 89