Auteur Topic: Sherlock - Moord Mysterie ++  (gelezen 1342 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2022, 12:53:06 »
En de moordenaar is...........



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Brent

  • Forumlid
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2022, 13:17:00 »
Echt
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2022, 13:22:53 »
Omg
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2022, 19:12:34 »
Wie alles zelf nog wil uitpuzzelen moet niet meer verder lezen. Ik ga niet meer alles in spoiler tags zetten vanaf nu. Dus stop bij de lijn. ;)



De verdachten zijn iedereen van wie er een dossier is:
- Josh Taylor
- John Stevens
- Tim Harris
- Miranda Harris
- Mary Quantro (maar die heb ik hierboven al doorstreept als verdachte)
- Sandra Turner zelf

Twee kunnen al helemaal uitgesloten worden omdat er behalve drugs weinig links en al helemaal geen vingerafdrukken of DNA werd gevonden. Dus dag Josh en John!

Iemand van de Harrissen of een zelfmoord van Sandra?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2022, 19:51:23 »
Niets wijst op zelfmoord. Geen afscheidsbrief. Geen tekenen dat ze ergens mee zat. En vooral slechts 17% match met haar vingerafdrukken en die op het pistool. Nee... iemand anders heeft die trekker over gehaald.


Dus blijven er nog twee mogelijkheden over. Van één ding zijn we alvast zeker: de achternaam van de moordenaar is Harris.
Wou Tim zijn affaire met Sandra op gruwelijke manier verdoezelen? Of wou Miranda op gruwelijke manier wraak nemen?

De échte moordenaar van Sandra Turner is....

OK nu wel spoiler tags dan...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Hier verschillende feitjes die je die richting op hadden kunnen brengen.
Citaat
"Als ze aangevallen zou zijn door een man, zou er geen teken van een worsteling geweest zijn, want daartegen zou ze zich niet eens kunnen verdedigen.”
Dit zei Dr Moore nadat jullie het autopsierapport konden bekijken. Het gaf nog niet heel veel uitsluitsel want volgens hem kon het ook een man zijn die haar aanvankelijk geen kwaad wou doen en haar gewoon op de grond neergedrukt hield.

Citaat
“Nee, niks, ik zeg het, het was een dag als een ander. Behalve als je het raar vindt dat die gekke Miranda Harris weer begonnen is met joggen.” ze schudt haar hoofd. “Ik kwam haar ‘s morgens tegen op mijn wandeling onderweg terug naar huis. Ze was helemaal buiten adem."
Dit vertelde mevrouw Boon, de buurvrouw op nummer 84. Miranda Harris was toevallig diezelfde dag begonnen met joggen? Miranda bevestigde dit ook in haar eigen ondervraging:
Citaat
“Ik ga altijd daar achter het huis hardlopen. Er is daar veel plaats, gewoon velden, natuur, zand dat nu lekker modderig is om door te rennen. Kom anders maar eens kijken.” zegt ze, terwijl ze naar het raam stapt en het gordijn opzij schuift. “Oh eigenlijk, ik ben die dag Izzy Boon tegengekomen, van huisnummer 84. Zij kan het bevestigen."
Ze bouwde al meteen handig haar alibi erin. Maar slimme speurders hadden op het plattegrondje kunnen zien dat het pad waar zij zo graag op gaat joggen van haar achterdeur op huisnummer 85 rechtstreeks naar de achterdeur van Turner op 81 leidt:

Stiekem ongezien achterom...

...zand dat nu lekker modderig is om door te rennen...
Uhu, dat verklaart de grond en het zand in de kamer waar het slachtoffer werd gevonden, zoals gemeld in het forensisch onderzoeksrapport.

Citaat
Wanneer je aanbelt hoor je een hond blaffen. De deur wordt geopend door een vrouw van middelbare leeftijd in een sportoutfit. Naast haar ontbloot een kleine hond zijn tanden.
Had ze bij het lopen haar hond misschien mee? Want:
Citaat
Voor het huis zie je het hoofd van de forensische dienst zijn schoen over het gras wrijven. Hij is klaarblijkelijk ergens in gaan staan. Hij wuift je toe.
“Wat een shit klusje” grapt hij, terwijl hij je hand schudt en wijst waar hij in getrapt heeft.

Miranda wist heel waarschijnlijk dat Sandra met haar man wou afspreken:
Citaat
ik ken… kende Sandra. We waren vrienden. Ze stuurde me een bericht de dag voor ze stierf, ze wou afspreken.
-> Weet iemand anders hierover behalve jij zelf?
Nee… denk ik… ja Miranda gaat soms wel door mijn telefoon, ze is zo achterdochtig.

Maar de dingen die het meest tegen haar spreken en de echt grote bewijzen zijn uiteraard de match van haar DNA met dat van het DNA onder de vingernagels van het slachtoffer. En het pistool van haar man dat matchte met de gevonden kogelhuls. Dit had eventueel ook naar haar man Tim kunnen leiden, maar die wist amper wat voor wapen hij in huis had.

Toen Tim ernaar gevraagd werd, zei hij:
Citaat
“Bezit je een wapen?”
Ja. Gewoon een geweer… of ja pistool. Ik weet niet wat voor een, ik gebruik hem nooit. Een paar jaar geleden moest ik van m’n coach er eentje kopen just in case.

Terwijl Miranda zei dat hij er constant over pocht:
Citaat
“Heeft u een pistool?”
“Ik? Nee, wat een gek idee. Mijn man wel”
“Weet u het model?”
“Sig Sauer P938 (!). Mijn man pocht er constant over.”
Het had nog naar allebei kunnen wijzen, maar wetende wat we nu weten kent zei zoveel van het wapen af doordat ze er zelf gebruik van maakte.

En dan enkele jaren terug naar de brand. De defecte rookmelders. Volgens de installateur héél betrouwbare melders.
Citaat
Maar echt, nogmaals, het is onmogelijk dat het systeem plots stopt met werken, tenzij iemand ermee geknoeid heeft.
De enige twee rookmelders van dit type die ooit een defect toonden waren die van Turner en van Harris zelf. Miranda had al eens wat kunnen oefenen thuis...
Een vergelijking van beide systemen wees een redelijk match aan van de vingerafdrukken. Helaas waren de vingerafdrukken op de rookmelder van Harris afgeveegd en kon de match dus niet 100% onderzocht worden. MAAR daarentegen werd wel een hele duidelijke match gevonden tussen de vingerafdrukken op de rookmelder van Harris en de omgegooide stoel op het plaats delict.

Miranda was we lzo vriendelijk om de naaste buren het huis uit te krijgen. Mocht de brand van de Turners overslaan naar de Jaxx familie, dan zouden ze in ieder geval niet thuis zijn en sterven:
Citaat
De familie Jaxx woont hier sinds 1998. Enkele jaren geleden op de tragische dag van de brand, waren ze in het in het Little Caesars Arena (!). Hun overbuurvrouw, mevrouw Harris had voor hen tickets geregeld voor de wedstrijd.

De inspecteur van de brand herinnerde haar onsamenhangende verhaal nog:
Citaat
Zij zat de hele tijd in haar stoel te draaien tijdens de ondervraging. ... Ze wist niet eens meer of ze die avond naar de wedstrijd aan’t kijken was of niet. Eerst zei ze dat ze de honden aan’t uitlaten was, maar later zei ze dat ze thuis was omdat ze hoofdpijn had.

Miranda wordt ingerekend.

Nu ze gearresteerd is, kunnen haar vingerafdrukken genomen worden. En nu kunnen die ook met het pistool vergeleken worden... Het resultaat...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sherlock - Moord Mysterie ++
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2022, 20:04:09 »

"Speurders, nogmaal: goed gewerkt! Ik heb jullie verslagen overlopen en jullie hadden allemaal de juiste moordenaar te pakken! Ook het motief, haar jaloersheid omwille van de affaire tussen Sandra en haar man.

Bij de laatste twee vragen bleek niet iedereen even consistent te zien. Jullie weten dat het hier om een moordzaak gaat? Details zijn belangrijk!

Op de vraag hoe Mr en Mrs Turner zijn overleden was niet iedereen even compleet met hun antwoord. Ze zijn inderdaad overleden door het inademen van giftige gassen. Een koolstofmonoxidevergiftiging door ophoping van gassen in een defecte haard en een defecte rookmelder. Maar nogmaals, het gaat hier om een moordzaak, waar details belangrijk zijn. Als er niet met het schoorsteenluik geknoeid was en de rookmelder niet gesaboteerd was, was dit allemaal niet gebeurd! Mr en Mrs Turner zijn vooral overleden door de sabotage van hun open haard en rookmelder!

En ook met de laatste vraag was niet iedereen even gedetailleerd. Waar was Sandra op de dag van het overlijden van haar ouders? Inderdaad bij Tim Harris. Maar meer specifiek in de VIP Room in de Little Caesar's Arena."


Eén persoon had al deze details correct en verdient dus 4ZP. En dat is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De rest had allemaal één vraag niet volledig. Swifty, Brent en Frank wisten niet te verduidelijken dat de rookmelder van Harris gesaboteerd was. Bjorn had als enige niet door dat Sandra toen in de VIP room zat. Hierdoor eindigt iedereen op een gelijkspel op de 2e plaats en krijgen jullie elk 2 ZP.