Auteur Topic: Biechten  (gelezen 510 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #40 Gepost op: 2-04-2022, 22:26:35 »
Ok Frank stuurde er nog twee extra op  ::bravo::

Net als het eindelijk klaar leek te zijn....

NEE JONGENS! Ik had mezelf oprecht voorgenomen om niks meer te overleggen en te bonden met wie dan ook. Uiteindelijk stuur ik Mitch een bericht bij de laatste ronde van Dino Park met de vraag wat hij wilt behalen. Ditzelfde doe ik bij Bjorn, onder het mom van, als we elkaar maar niet tegenzitten. Ik stuurde dit ook naar Brent, maar hij ging niet op mijn voorstel in. Omdat de andere 2 heren feilloos met mij delen wat ze willen gaan uitvoeren weet ik precies hoe ik mijn munten moet inzetten om voor mezelf de beste positie te behalen zonder dat ik hierbij anderen benadeel. Wat ben ik toch lief he?  ;D

Met Draftosaurus denk ik uiteindelijk best oké te gaan. Ik wil kooien zo lang mogelijk leeg laten en constant proberen zoveel mogelijk opties open te houden bij elke zet die ik doe. Ik let eigenlijk totaal niet op hoe mijn mede finalisten dit spelen. Ik focus gewoon vooral op mezelf. Mijn plan was om eenzaamheidseiland zo lang mogelijk leeg te laten maar VERDOMME! Ik kan hem niet meer vullen.... Uiteindelijk tevergeefs, want op 1 punt na win ik het spel van Brent. Wat een geweldige strijd was dit spelletje jongens, leuk spel!  ::bravo::

Zoals ik al eerder aangaf, heb ik Evolution eigenlijk wel op z'n beloop gelaten. Ik wou echt focussen op de andere 2 spellen. Dat ik hiermee geen eerste zou worden was mij vrij snel duidelijk dus ik heb hier ook nooit een punt van gemaakt. Uiteindelijk kom ik op het idee om m'n kaarten zo lang mogelijk op te sparen. Ik kan dan in mijn laatste beurt nog een slag slaan met heel veel kaarten en wellicht ook veel punten. Het levert mij uiteindelijk niet eens de laatste plaats op dus eigenlijk ben ik dan al helemaal tevreden  ::jaja::

De stand ligt zo dicht bij elkaar. Ik zit echt met gelijkwaardige finalisten in de finale. Alles zal afhangen van Dino Park. Heb ik dit goed genoeg gespeeld of gaat er toch iemand anders met de winst vandoor?  ::)
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #41 Gepost op: 2-04-2022, 22:27:08 »
En de winnaarsbiecht

Eh jongens, is dit een verlate 1 april grap? Dit is toch niet echt zo he?

HOLY SHIT! Ik heb gewoon Z4P gewonnen! Wie had dat kunnen bedenken 3 maanden geleden? Ik moet heel eerlijk toegeven, ik zeker niet, ik denk de hosts, de kandidaten en de kijkers ook allemaal niet. Het is een geweldig spel geweest met pieken en dalen en gelukkig heb ik kunnen pieken op het juiste moment. Wat was dit spannend uiteindelijk!  ::oink::

Inmiddels op dit punt van de biechten weten jullie natuurlijk dat ik achter jullie rug om wel het een en ander heb uitgespookt. Vergeef me alsjeblieft. Ik ben, echt waar, een lieve jongen en ik had het jullie allemaal gegund, maar ik heb nu eenmaal veel voor mijn eigen positie over!

Mrchipie - Jammer dat je er zo snel uit lag. Sportief dat je nog wou invallen voor Arno, maar een eerste afscheid gun je niemand
Wouterv - Oh nee Wouter, het spijt me echt hoe jij eruit bent gegaan dankzij mij. Dat is echt niet opzettelijk gelopen zoals je misschien denkt maar het kwam me wel goed uit. Hopelijk neem je me niet teveel kwalijk!
Arno - We wisten het, ons Sauls potje zou uitmaken wie uit het spel zou gaan. Ik ging door, jammer dat dat ten koste van jou moest want ik had je meer gegund
Niels - Kwam je nog bijna terug het spel in hé, jeetje wat heb jij gestreden. Helaas heb je pech gehad anders was je misschien nog verder gekomen..
Lucy - Ik denk, de sterkste speelster van dit spel geweest. Je had het verdiend om de finale te halen. Jammer dat dat niet gelukt is!
Swifty - Leuk dat ik je met dit spel heb leren kennen. Je bent een fijn persoon en ik had niet verwacht dat jij nog af zou vallen voor de finale. Leuk dat wij met ieder teamspel samen hebben gezeten!
Mitch - Maatje, wat hebben wij met Treasure Island gevloekt maar wat heb ik het gezellig gehad op de momenten dat we elkaar door het spel heen hielpen. Het was een eer om met jou de finale te halen
Bjorn - Ik vond jou tijdens dit spel zo lastig te peilen maar jij hebt jezelf ook als een waardige finalist bewezen. Fijn dat wij elkaar altijd konden vertrouwen. Hopelijk kunnen we dat nog steeds!
Brent - Oh my, top 2, we made it. Wat hebben wij het spannend gemaakt en wat had ik het jou ook gegund. Ik heb jou echt beter leren kennen en daar ben ik echt blij mee!
Hosts - Jullie zijn super. De spellen waren leuk en jullie stonden altijd open voor onze klaagmuur. Veel liefde voor jullie!

Ik kan het terwijl ik dit typ nog steeds maar nauwelijks beseffen eigenlijk, toch is het echt zo. Was het altijd even vlekkeloos? Nee. Was het altijd even perfect? Nee. Heb ik van elke seconde genoten? Ja! Ik vond dit heel leuk om te spelen, maar hier is het wel afgelopen. Ik wil iedereen bedanken die aan dit spel heeft meegewerkt of het heeft gevolgd op welke manier dan ook. Vooraf was ik een RN nieuweling, hopelijk heb ik m'n stempel kunnen drukken!  ::bravo::

En onthou: Misschien doet het nog een beetje pijn, maar vergeef me, ik ben echt een lieve jongen!  ::)
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #42 Gepost op: 2-04-2022, 22:44:50 »
Er miste nog een biecht van Swifty, aflevering 3 en Arno's afscheidsbiecht

Swifty neemt ons weer mee in haar leven met Zap en Shifty

Biecht aflevering 3

En weer gebeurt er in mijn leven zoveel tijdens een aflevering van Z4P! Het is amper bij te houden. Aan het eind van aflevering 2 had ik mondeling akkoord ivm ons bod op een huis.
Sindsdien hebben we samen besproken wat er allemaal aan dat huis moet gebeuren (isoleren!) en wat we allemaal graag willen opknappen (vloer, keuken, zonnepanelen, zonneboiler, pelletkachel, dakkapellen, etc etc) en daarvoor een begroting opgesteld. Koopcontract getekend. Financieringsaanvraag inclusief begroting naar de financieel adviseur gestuurd (die de meeste stukken al had). Taxatie gepland, taxatierapport inmiddels al ontvangen en naar financier gestuurd. Notaris offerte gevraagd en goedgekeurd. Eerste financieringsvoorstel ontvangen en besproken met adviseur. Nog wat stukken daarvoor verzameld. Het gaat als een razende.

Gelukkig doet Shifty het overgrote deel van al dit werk, want ik moet ook nog 3 spellen spelen hier. En wat voor leuke spellen weer!
Als eerste Better Call Saul, Skull. En dat spel ken ik! Afgelopen zomer die ene dag in de spelletjesweek dat ik er was heb ik dat nog gespeeld. En volgens mij gewonnen, dus dat komt wel goed.
Dan Cooks of Albuquerque oftewel Kwakzalvers van Kakelenburg. Nooit gespeeld, wel eens van gehoord, en dat lijkt me een leuk spel.
Tot slot nog een teamspel, Drug War.
Niels heeft de teams ingedeeld, en ik ben er in eerste instantie niet blij mee. Mijn beste maatje Brent zit samen met bondgenoten Lucy en Bjorn bij Niels in het team. De drie spelers die het over de eerste 2 afleveringen het beste hebben gedaan. Nee Niels, je kunt wel zeggen dat random.org je helpt maar daar trap ik niet in.
Ik mag dat team bestrijden met Arno, Mitch en Frank. Op voorhand heb ik eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in dit spel. Ik maak een groepschat aan en benadruk dat communicatie belangrijk is en dat we eigenlijk een coördinator nodig hebben. Captain Arno wil dat bij mij neerleggen maar ik hou dat af. Mijn hoofd is echt veel te druk met van alles, ik ga dit niet coördineren. Ik ben alle spelregels van de 3 spellen al zo verkeerd aan het lezen, ik kan het gewoon niet goed opnemen. De hosts worden gek van mijn (onnodige) vragen.
Gelukkig is Mitch mijn tegenstander bij de andere 2 spellen. Als ik bij beide spellen boven hem eindig ben ik in ieder geval door, klaar. Ik besluit om me daar op te focussen en dan zie ik wel hoe Drug War verloopt.

Bij Saul begin ik direct al heel lekker. Met Brent spreek ik af dat we elkaar hier vooruit gaan helpen. Ik win de eerste bieding maar moet wachten op Brent om zeker te weten welke kaart hij heeft. Hij is lang offline en ik besluit om dan toch maar op Lucy’s kaart te gokken, een minuut voor Brent online komt zo ongeveer. En het was een goeie gok, ik heb het eerste punt! We besluiten om Brent nu eerst aan een punt te helpen en dat gaat vrij gemakkelijk.
Het verloop bij Drug War is zodanig dat Brent ook ziet dat ik boven Mitch moet eindigen. We besluiten om Lucy erbij te betrekken om Mitch weg te spelen. Hij is best hardnekkig maar uiteindelijk lukt het ons, met alleen 1 kaartverlies voor Lucy en Brent. Overigens doet Arno het in de andere groep slecht en ook bij Cooks, dus Mitch zal waarschijnlijk niet in de problemen komen.
We moeten het spel met z’n 3en uitspelen, en dat doen we ieder voor zich, zonder onderlinge afspraken. Ik speel het nogal onvoorspelbaar, blijf aan een bod hangen met een Hank voor me, maar bedenk me een ronde later dat Lucy een punt achter staat op mij en Brent en dus wel vaak een Saul zal moeten neerleggen. En ja hoor, nu zit ik goed, en ik win!

Cooks speel ik tegen Arno, Mitch en Niels. Winnen zou leuk zijn, maar tweede worden achter Niels is ook goed, zolang ik maar boven mijn Drug War teamgenoten eindig. Ik focus me op zoveel mogelijk kopersulfaatmunten en later ook chromium, vul dat aan met bromidemunten omdat ik van fosfor het nut niet zo zie, en na de 8e dag staan Niels en ik gedeeld bovenaan, ruim boven de andere 2. Dat ging mooi zeg! De laatste trekking is voor mij best gunstig, ik ben al ver in de pan. Ik heb nog 9 fiches in mijn zak, waarvan er maar 1 mijn pan zou laten ontploffen, dus ik besluit om een extra fiche te laten trekken. En ja hoor, dat is net die ene, booooom! Niels is veel gelukkiger met zijn trekkingen, dus hij wint, en ik word mooi tweede, prima.

Ondertussen heb ik ook maar eens wat contact gezocht met Niels. Wat een gezellige vent! En een goeie speler. Ik heb hem maar eens gewezen op de bondjes die allang zijn ontstaan, en zoals ik al dacht is hij behoorlijk alleen. Wie weet wat hier in de komende weken nog uit komt. Hij is weer de winnaar van de aflevering, ik hoop dat hij me volgende keer iets prettiger gaat indelen.

Tja, en dan Drug War. Wat moet ik daarover biechten? Ik denk dat met name Arno hier uitgebreid over biecht. Ik heb tijdens mijn werkdagen totaal geen overzicht en ik heb een regel niet goed gelezen, dus we lopen een onnodige schade op door mij. De deadline is maar 6 uur na de andere groep, en Brent post steeds razendsnel. We hebben niet genoeg tijd om dingen goed uit te zoeken. Mitch belooft een overzicht maar heeft weinig tijd. Als zijn overzicht mbt waar het andere team staat eindelijk klaar is heb ik ook wat meer tijd, en we bedenken een plan. Maar het is te laat, en we verliezen dik. Ik vind het jammer voor Arno, maar ik had deze week echt niet genoeg ruimte in mijn hoofd om Drug War goed te spelen. Bovendien was het voor mij niet nodig om dit te winnen, ik stond er goed genoeg voor bij de andere spellen. Als wij zouden winnen zou Bjorn afvallen en dat was binnen ons bondje van 4 niet fijn geweest. Ik vind het wel best zo, hoe sneu ook voor Arno. Ik heb mijn best gedaan om hem te stimuleren bij Cooks en Saul, maar het mocht niet baten en hij werd steeds depressiever. Ook daar had ik geen ruimte voor in mijn hoofd, sorry Arno…

Arno geeft ons nog een afscheidsbiecht

Citaat van: Molfreak Arno link=action=profile;u=31752
https://vocaroo.com/14oJDh4t8lk3
« Laatst bewerkt op: 2-04-2022, 22:49:08 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Biechten
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2022, 14:01:23 »


Brent out!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE