Auteur Topic: Biechten  (gelezen 511 keer)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Biechten
« Gepost op: 2-04-2022, 21:46:40 »
Er is heerlijk veel gebiecht en ook daarin was Frank de absolute koning. Ik ga ze nu in alle rust posten, ben ondertussen ook een spelletje aan het spelen. Liefst pas reageren wanneer ik meld dat ik klaar ben  ;)
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2022, 21:48:32 »
Nog voor de aankondiging dat er gebiecht kon worden, had Arno zijn eerste audio-biecht al ingesproken.

Mijn eerste biecht.

https://voca.ro/1mtEMcLKAznX

Frank heeft er zin in en maakt zich tegelijkertijd zorgen.

OMG JA! Mensen, jullie willen niet weten hoe leuk ik het vind dat ik gelijk met een spel hier op het forum kan binnenkomen. Je kan jezelf natuurlijk voorstellen aan de hand van hey, ik ben Frank, lasagne is mijn lievelingseten en ik heb nog nooit de Titanic gezien, maar dat verhaal wordt ook een beetje saai, en acties spreken luider dan woorden, toch? Daarom ben ik er op gebrand om zo ver mogelijk te komen zodat mensen zo lang mogelijk de tijd hebben om mij (nog beter) te leren kennen, maar dat is natuurlijk niet de enige reden dat ik sta te springen! Ik hou gewoon echt van spelletjes en ik laat me verrassen door wat er op me af gaat komen. Ik ben fanatiek en speel elk spel om te winnen, maar mijn doel is ook om gewoon iedereen bevriend te houden. Ik ben geen dramamaker noch dramazoeker, iedereen vindt normaal zijn rust bij mij en ik hoop dat ook aan de RN wereld over te kunnen brengen  ::bravo::

De groep? De groep is verschrikkelijk. HOE MOET IK AFLEVERING 2 HALEN ALS IK HET OPNEEM TEGEN DEZE GROEP?? Sommige mensen ken ik dan wel wat beter dan anderen, dat betekent niet dat ik mijn medespelers niet hoog heb zitten. Ik denk dat het allemaal stuk voor stuk leuke, fanatieke mensen zijn die allemaal verrassend uit de hoek kunnen komen. Z4P kijkers (en ik trouwens ook), maak je borst maar nat!

Voor aflevering 1 moesten we duo's maken. Nou ben ik doorgaans niet iemand die snel initiatief neemt, tenzij ik me gewoon ergens lekker op m'n plekje voel. Toen ik zag dat ene MitchK meedeed wist ik het, deze getalenteerde jongen wil ik aan mijn zijde hebben om schouder aan schouder te strijden zodat we zo elkaars ultieme conculega kunnen zijn! (Sorry Brent, je was net te laat anders kreeg jij hier de lofzang van mij  ::)).

Ik verheug me heel erg op de spellen die gaan komen en heel eerlijk? Ik heb niks te verliezen, ik ben hier het groentje waarvan iedereen denkt huh? Laten we nou van die huh een duh proberen te maken en zorgen dat ik op overtuigende wijze de aflevering(en) door kan komen. Aflevering 2 zou in ieder geval heel leuk zijn, ik kijk er naar uit!  ::bravo::

Mitch is klaar voor steen-papier-schaar (hij moest eens weten).

Halloooooo ::bravo::

Leuk dat ik weer mee mag doen aan het leukste spel van RealityNet. Ik blijf het zeggen!

Ondanks dat ik graag eens mee zou doen met WIDMO vanwege het achterliggende thema en spel, vind ik ZAP fantastisch.
Over fantastisch gesproken: de kandidatengroep. Lekker divers en mensen die ik ken, dus ben benieuwd naar de dynamiek.
In plaats van zelf snel op zoek te gaan naar een duo-partner bood Frank zich vrij snel aan en daar ben ik wel blij mee.
Ik heb hoge verwachtingen van Frank, dus fijn dat hij erbij is :)

Een battle tegen Chipie, daar kijk ik al helemaal naar uit. Steen, papier, winnaar deze keer! >:D

Nou succes mannen met het organiseren, ik heb er zin in ::bravo::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2022, 21:49:00 »
Nieuwkomer Niels heeft er ook zin in!

Goedemorgen mannen!
Het spel is vanochtend echt begonnen. Ik moet bekennen dat toen JW mij vroeg om last minute in te vallen ik niet had gedacht dat het zooo groot was als wat ik nu zie  ::oink:: Je ziet het, mijn mond valt open van verbazing, maar daarmee ook alvast de eerste complimenten voor wat een werk jullie hieraan gehad zullen hebben om alles voor te bereiden. Hulde!
Ohja het spel.. Ik heb bewust de eerste dag niet gereageerd op een startpositie of een duo. Denk dat dit in een groep van 10 niet veel uit gaat maken namelijk en wilde me daarmee bewust wat op de achtergrond houden. Ik heb de verschillende spellen gelezen en denk dat ik alles begrijp, dus op naar de tactieken

- Lost Cities *
Uiteraard moet je hier eerst je weddenschapskaarten gaan spelen. Ik zie dat ik er 2 heb ontvangen; deze speel ik dus eerst in de hoop dat er verder leuke kaarten bij komen, vervolgens is het elke keer de laagste kaart spelen die je kan. Ik zal bijhouden hoeveel kaarten er nog in het spel zitten om zo elke keer te kunnen kijken op welke kleur ik het meeste kans maak. Heb hier een mooi Excelletje voor  :)

- Karuba **
Nieuw spel voor me. Ziet er tactisch uit. Alles hangt af van welke tegels je gaat krijgen uiteraard. Het gaat erom dat je zo snel mogelijk bij de verschillende tempels weet te komen. Hierdoor moet je kaarten die meerdere kanten op kunnen in het midden leggen en de kaarten met een enkele weg aan het begin en het eind van een route zien te leggen. Onderweg hopelijk wat diamanten oprapen voor extra punten. Scheelt dat ik in een groep van 3 zit en minimaal 1 punt krijg. Ben benieuwd hoe dit spel zich zal ontwikkelen.

- Treasure Hunt ***
Dit ga ik lastig vinden. Ben niet zo'n ontdekkingsreiziger dus ga niet veel dingen herkennen vrees ik. Hopelijk kan mijn duopartner Wouter mij hier goed in bijstaan aangezien er veel punten op het spel staan.
Is hier ook nog niet echt een tactiek voor te bedenken. Kwestie van goed overleggen en samen tot een locatie komen.

Ik wil niet de eerste afvaller zijn  ::niet-ok::

Frank zoekt zijn fysiotherapeut.

Zo, ik ben er vandaag eens even lekker vroeg bij (althans, voor mijn doen dan he?  ::)). De concurrentie ligt nog heerlijk op apegapen, wat mij eens even alle tijd geeft om, na een eerste intensief dagje speuren, in mijn biechthokje te kruipen en mijn gevoelens onder woorden te brengen.

Dag 1
ZO! Eigenlijk wou ik op de openingsdag van Z4P gelijk mijn biecht insturen, maar ik ben er niet aan toe gekomen en het is dus de morning after. Wat een heerlijk begin van het spel al! De spellen vind ik echt heel leuk. De algemene indruk die ik van de groep heb is dat het leuke, fanatieke mensen zijn die allemaal voor de winst zullen gaan, dit kan nog een behoorlijke kluif gaan worden hoor.

Treasure Hunt
Allereerst wil ik jullie even dit wonderlijke stukje wereld laten ervaren. Dames en heren, Tsushima Island. Het is een eiland vol met gebergtes, prachtig groen en gezellige, kleine dorpjes. Het is ideaal voor rondleidingen. Mitch en ik zijn na de opnames van dit programma bereid om jullie allemaal een tourtje te geven over dit adembenemend mooie eiland. Waarschijnlijk moeten we elkaar hierin wel gaan afwisselen omdat dat voor onze geestelijke gezondheid het beste is want wat een GRAFEILAND is dit!!!  ::ohno::
Mitch en ik begonnen echt als de brandweer aan onze Treasure Hunt (nadat ik even heerlijk uitgeslapen had en iets later dan gepland begonnen was, daarvoor nog sorry Mitch  ::)). De samenwerking tussen ons tot nu toe verloopt lekker, we communiceren helder en zijn goed in staat om ons door de opdrachten heen te slaan. Ik begon echt het gevoel te krijgen, wat kan ons nou gebeuren? Nou, Tsushima Island kan ons gebeuren. Wij zijn een groot deel van de dag bezig geweest met jagen op de schatten, maar meer dan de helft van de dag waren wij als kippen zonder koppen over dit eiland aan het rennen. Ik was de wanhoop al nabij, gelukkig was Mitch daar op een gegeven moment als een soort Morgan Freeman-heldenrol die met de verlossing van ons probleem kwam  ;D. Ik heb geen idee hoe het er met de andere groepen voor staat met de Treasure Hunt. Ik heb Bjorn en Lucy bij de Lost Cities ook al heel actief gezien, dus die zijn wellicht met de Treasure Hunt ook al ver. Van de andere groepen vind ik het lastig inschatten. Hopen dat Mitch en ik ons hier goed doorheen kunnen slaan, ik vind de samenwerking met hem heel leuk en fijn!  ::love::

Karuba en Lost Cities
Bij de Karuba opdracht zijn we met onze groep opzich nog niet zo ver. Op de 1e dag zijn we wat later begonnen omdat Wouterv pas iets later kon aansluiten (geen probleem trouwens Wouter, we hebben allemaal wel eens iets!  ::tandpastasmiley::). De opdracht vind ik heel leuk, maar ik heb geen idee of ik de juiste strategie aan het toepassen ben. Dit is een gevalletje, tijd zal het leren. Ik probeer wel lekker snel te reageren iedere keer zodat we snel door kunnen. Ik beschouw mezelf niet als de Professor Layton van de lage landen maar deze puzzel moet toch wel te kraken zijn, ookal zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.
Dit is het punt in mijn biecht dat ik eigenlijk iets wil vertellen over Lost Cities maar het enige wat ik bij deze opdracht nog gedaan heb, is proberen mijn fysiotherapeut op de speeddial te krijgen. Brent is op mysterieuze wijze verstopt. Ik vermoed dat hij meedoet aan het eerstkomende seizoen van WIDM. Ik verdenk hem bij deze nu alvast!

Ik hoop echt van harte dat ik aflevering 1 kan doorkomen maar ik denk dat het me wel gaat lukken. Ik zit er bij de opdrachten lekker in! Wie er dan zou moeten afvallen? Echt geen idee.. Ik gun het in ieder geval niemand. Kunnen we niet lekker met z'n allen de finale spelen? Geeft lekker veel tijd om iets aan teambuilding te doen. Komende dagen nog even vlammen en dan hopelijk tot in aflevering 2!!  ::zwaai::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2022, 21:49:28 »
Mitch heeft er vertrouwen in.

Hallo heren,

Hierbij mijn tweede biecht.

Ik ben helemaal kapot na de treasure hunt. Ik heb me de afgelopen twee dagen met veel plezier bezig gehouden met deze zoektocht. Ik vond het wel echt heel leuk. Als jullie nog ooit naar Tsushima Island gaan, dan bel me even. Ik kan ieder puntje (behalve het meest Zuiderlijke punt) aan jullie vertellen. Ik ben een tourguide op afstand.

Het duel met Chip ziet er volgens mij wel goed uit. Ik denk dat ik het goed doe en nog genoeg mogelijkheden heb. Echter weet ik niet wat Chip in zijn hand heeft en hoe dingen gaan lopen, maar ik heb er een goed gevoel over.

Karuba gaat nog heel langzaam. Ik vind het nog lastig om hier de juiste tactiek te bedenken, maar ik heb nu wel veel focus op dat spel. Dus ook dat moet goed komen.

Aflevering 1 lijkt wel goed te komen. Uiteraard hoop ik het goed te doen en te winnen, dat geeft toch voordelen voor aflevering 2.

Nou succes heren ::bravo::

Frenkie gooit er alvast een pre-aflevering-2-biecht in

Nou hallo daar ben ik weer, ik had eigenlijk niet verwacht voor aflevering 2 nog te biechten, maar er moet me toch iets van het hart.

Allereerst even complimentjes voor JW en Robbie! Jullie doen het echt super, ik vind de spellen leuk en jullie zijn goed voor ons bereikbaar. Lekker bezig hosts!  ::bravo::

Mij is iets verschrikkelijks overkomen, ik heb bij de Lost Cities opdracht de puntentelling verkeerd begrepen. Ik dacht dat de vermenigvuldiging van de punten bij een weddenschapskaart VOOR de aftrekkosten i.p.v NA de aftrekkosten kwam. Dit heeft als gevolg dat ik het hele spel gewoon verkeerd heb zitten rekenen. Ik kwam er gisteren pas achter toen het spel bijna klaar was maar echt ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan  ::ohno:: Ik hoop echt heel erg dat ik alsnog de aflevering kan overleven, eerste afvaller kan ik mezelf echt niet aandoen, zeker na dit debacle  ::rofl::

Ik MOET echt gaan compenseren met Karuba maar dat wordt nog lastig, ik zit daar in een groep met sterke spelers en ik zit ook in de groep waarin 1 iemand met 0 punten eindigt. Echt nee hoor jongens, ik ga het niet laten gebeuren dat ik daar me 0 punten eindig.

P.S. Brent, gefeliciteerd met je winst tegen mij. Je bent een topper  ::bravo::

Wouter kan maar twee verschillen vinden bij Treasure Hunt en wil daar graag een waardeoordeel aan hangen

Damn, ik telde maar 2.

Godja, noteer maar in een biecht: Wouterv noemt zichzelf gatachterlijk omdat hij eerst op knoppen duwde zonder na te denken.

Mitch gaat skiën

Halloooooo ::bravo::

Aflevering 1 overleefd, dat is in ieder geval het begin.

En ik was tijdelijk koploper, maar helaas is dat niet meer het geval.

Ik vond het echt super leuke spellen.
1. Lost Cities: leuk om tegen Chipie te battlen. Eigenlijk geen moment gedacht dat ik zou verliezen. Maar dan moet je het ook nog afmaken.
2. Karuba: super tof spel. Lastig om de juiste tactiek te kiezen, maar gelukkig pakte het goed uit. Mooie tweede plaats en Bjorn heeft terecht gewonnen.
3. Treasure Hunt: favoriete spel. Benieuwd hoe we het hebben gedaan. Brent/Swifty hebben 31 munten als ik Brent moet geloven, daarna vertelde ik pas onze 30. Dus daar heeft hij het niet op kunnen baseren. Ik heb het gevoel dat we hier derde worden. Lucy en Bjorn heb ik hoge verwachtingen van. Ik weet dat Niels/Wouter het nogal lastig hadden. En Chip en Arno weet ik niet hoe zij het hebben gedaan, maar Chip lijkt heel afwezig.

Al met al nu vrij tot en met woensdag. Van zaterdag tot en met woensdag ga ik op skireis. Zaterdag en woensdag zit ik in de auto en de andere dagen hoop ik op mijn kamer af en toe wat te kunnen doen. Ik hoop dus dat het niet teveel in mijn nadeel gaat werken. Maar dat komt wel goed.

Nou dat was hem weer.

Succes met de laatste loodjes van aflevering 1 ::bravo::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #4 Gepost op: 2-04-2022, 21:50:45 »
Bjorn biecht ook voor het eerst en vraagt zich af waarom hij in de Dancing Queens zit, terwijl hij notabene Bjorn heet.

Hallo  ::zwaai::

We zijn al ver in aflevering 1 dus dat lijkt me een goed moment voor een eerste biecht. Ik ben blij om na alle hectiek van Survivor even een iets rustiger spel te spelen zonder leugens en backstabben. En de opdrachten zijn top, I love bordspelletjes  ::jaja::.

Ik had me zelfs even voorgenomen om helemaal geen bondjes te doen in dit spel. Iknow, can you imagine?

Dat is mislukt want Lucy heeft me al in een sterk bondje geslingerd en ik ben ook niet de persoon om dat te weigeren. Swifty, Brent, Lucy en ik werken samen! En we zijn de Dancing Queens blijkbaar, want we lijken op ABBA ofzo? Idunno, die kan JW jullie vast uitleggen want hij heeft het bedacht  ;).

Veel hebben we elkaar nog niet kunnen/hoeven helpen in aflevering 1, want we scoren zelf al goed genoeg, maar het is toch handig om achter de hand te hebben  ::hypocriet::.

Verder ga ik geen extra bondjes maken, maar lijkt het me wel handig om af en toe samen te werken in een opdracht als er situaties ontstaan waarin we elkaar verder kunnen helpen. Zo heb ik dat deze aflevering gedaan met Mitch tijdens Karuba! Ik had mijn routes best efficiënt gebouwd en kon onderweg diamanten en goud oppikken, maar als ik sneller bij mijn tempel wilde zijn dan Mitch dan moest ik er waarschijnlijk een paar laten liggen en die later met een ander poppetje op gaan pikken. Dat leek me zonde en ik zag dat Mitch hetzelfde probleem had, dus heb ik hem voorgesteld dat we konden overleggen over de komende paar tegels, als het een chille tegel was met bijvoorbeeld goud was het zonde om die af te leggen. Dus we spraken af om samen te kijken wat het beste voor ons was, en het zo te timen dat we geen nuttige tegels hoefden te verspillen, maar dat we toch gezamenlijk over de finish kwamen en zo beiden 5 punten scoorden. Het maakt een klein verschil, maar ik denk wel dat dat heeft bijgedragen aan het feit dat ik veel punten kon scoren bij de tempels en tegelijkertijd ook veel goud kon meenemen.

Verder leek het me ook niet slim om te proberen om alle 4 de poppetjes naar hun tempel te krijgen, vooral de bruine die van linksboven naar rechtsonder moest zou veel moeite kosten om daar te krijgen, terwijl de andere routes makkelijker te leggen waren. Ik besloot dus om die te negeren en te zorgen voor een snelle finish van de andere 3, wat aardig gelukt is  :).

Lost Cities is ook een tof spel, en eentje die ik zelf in mijn kast heb liggen. Helaas ben er ik niet heel goed in, en dat bleek ook nu, al zat het zeker niet mee met de kaarten! Dat, in combinatie met een goede tegenstander in Lucy die volgens mij geen enkele fout heeft gemaakt, zorgde ervoor dat ik dat potje niet heb kunnen winnen. Ik nam een gok door 3 weddenschapskaarten van oranjerood te leggen, terwijl ik er al een 9 en 4 van in mijn hand had, en een 2 had kunnen rapen van de aflegstapel. Als ik nog 1 oranje zou rapen erna zou ik sowieso wel uit de min komen, en als ik er 2 zou rapen zou ik flink cashen en een +20 meepakken. Gegokt, en verloren  ;).

Bij de treasure hunt ben ik echt clueless overigens, daar heeft Lucy echt 90% gedaan  ::rofl::. We zijn nu bijna klaar hopelijk. Lucy gaat straks even een simpele legpuzzel voor mij oplossen waar ik niet uitkwam, en dan kunnen we hopelijk met nog 1 opdrachtje extra over de finish komen. De pressure is iets lager nu ik mijn 3 punten van Karuba binnen heb, dus ik denk deze ronde wel te overleven  :).

Brent en Lucy kunnen allebei ook best wel eens de winnaar van ronde 1 worden, en dan mag diegene alle teams indelen, een behoorlijk chill voordeel denk ik zo. Hopelijk levert mijn bondje met hun me dus een sterk team / duo partner op, en kan ik zo nog even meeliften op het Dancing Queen succes.

Tot de volgende ronde, biechtstoel  ::zwaai::

Arno spreekt zijn volgende biecht in en is blij met de tweede ronde.

Arno's tweede biecht

https://vocaroo.com/19vzsxl7rVpH

Ook Niels is blij met aflevering 2, maar hij houdt zichzelf vooral nog even onder de radar

Zo, de eerste ronde zit er op voor me. Nogmaals complimenten aan jullie beiden voor al het werk wat jullie hier al in hebben gestopt. De spellen zijn fantastisch en erg leuk om te doen!

Lost Cities
Verliep volgens plan; gewonnen van Wouter. Uiteraard geluk nodig met kaarten die je krijgt maar hij maakte hier ook wat kleine foutjes waar ik van heb kunnen profiteren. Kassa!

Treasure Hunt
Leuk maar wel lastig om te doen soms hoor. Samenwerking had hier wat beter gekund. Ik heb al mijn stappen en opties gedeeld met Wouter; van hem kreeg ik achteraf te horen wat de bedoeling was. Dit heeft wat punten gekost en hopelijk voor Wouter betekent dit niet dat hij er uit ligt.

Karuba
Erg leuk spel! Ik kende het niet maar ben dol op zulke spelletjes. Om eerlijk te zijn heb ik hier niet helemaal mijn best gedaan.. Door de groep van Wouter in de gaten te houden wist ik dat ik al door zou gaan. Mijn tactiek is om niet te hoog in de ranking te eindigen zodat mensen je niet als gevaar gaan zien. Door dit spel te verliezen en lager in de einduitslag te eindigen hoop ik dat dit gaat werken.

Ik ben erg benieuwd naar het thema en de spellen van komende week, heb er zin in!
 ::love::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2022, 21:51:49 »
Swifty stuurt haar eerste biecht en is nog een beetje nerveus

Biecht aflevering 1

Jeeeej, Z4P! Dit keer met wel 2 geweldige hosts! En zonder spookschip! (Neem ik aan, aangezien er minder aanmeldingen waren dan plaatsen)
Ik heb er weer zin in!
De lijst met deelnemers is leuk. Een goeie mix tussen ouwe rotten (mijn vierde Zap, Bjorrns en Lucy’s derde), mensen die de laatste 2 jaar heel actief allerlei spellen meespelen en 2 nieuwe spelers. En de eerste week begint al goed met 2 gezelschapsspellen en een potje schatzoeken.

Bij het indelen van de groepen zijn Brent en ik het al snel eens. Wellicht verrassend voor anderen, maar bij/na Sequester hebben we een heel leuk contact gekregen, en ik zet dat graag hier voort.
Arno benaderde mij al heel erg snel voor een bondje, maar dat wil hij nog graag geheim houden, dus hij vormt een duo met Chip. Prima verdeling zo.

Naast Arno en Brent zoek ik nog wat contact met Mitch, Bjorrn en Lucy, en ik zet ergens een berichtje neer voor Frenkie. Genoeg mensen om wat mee op te trekken, je kunt niet met iedereen vriendjes zijn. Al snel blijkt dat Brent ook goed contact heeft met Bjorrn en Lucy, en ze betrekken mij in hun bondje, erg fijn. Na een paar dagen denken over de naam (MBBM bekt niet zo geweldig) komen we op een ABBA-titel, de Dancing Queens. Nu maar hopen dat we de Queens van dit spel zijn.

Helaas moet ik direct een spel spelen tegen mijn geheime bondgenoot Arno. Hij of ik wint dus 2 punten, en niet allebei. Eerst lijkt Arno het spel niet zo goed te begrijpen, hij doet rare handelingen. Als hij tegen een ander speelde had ik hem geholpen, maar het komt me nu eigenlijk wel goed uit. Maar dan ineens begrijpt hij wel hoe het zit, en krijgt hij ook nog eens de kaarten die ik juist heel goed kan gebruiken: de rode (oranje!) 6, 7, 8, 9 èn 10. Allemaal. Had ik er 1 van gekregen, dan had ik gewonnen maar nu verlies ik dik. Fijn voor Arno. En ach, ik sta er best aardig voor bij de andere spellen, toch? Hmm…

Bij Karuba moeten Lucy en ik tegen elkaar, en tegen Chip. We hebben alledrie een andere tactiek, en Chip lijkt er al snel slecht voor te staan. Bij de Dancing Queens bespreken we de verschillende tactieken, en ik zeg dat ik diamantjes en goud niet zo belangrijk vind. Lucy denkt daar anders over, en zij gaat juist daarvoor, als ze ziet dat ik wel alle poppetjes binnen kan krijgen en zij niet. Stom genoeg hou ik niet genoeg rekening met Chip, en haal ik mijn gele en paarse poppetje in de verkeerde volgorde binnen. Monkeysuncle Random.org is ook nog eens zo flauw om de laatste 2 kaarten in de verkeerde volgorde te spelen, zodat ik mijn laatste diamantje niet kan pakken. En dus scoort Lucy met haar tactiek net zoveel punten als ik.

Ik zet alle gescoorde ZP bij Lost Cities en Karuba op een rij, en ik zit niet echt lekker. Ik sta behoorlijk laag. Ja, er zijn 3 mensen met minder ZP, maar als zij alledrie in de top 3 eindigen bij Treasure Hunt, en wij eindigen als laatsten, dan lig ik er wel uit.
Het leuke van een spel in PM is dat je geen idee hebt hoe de anderen het doen. Dat houdt het spannend. Maar mij wel even iets te spannend nu.
Brent en ik stuntelen wat met de laatste locatie. Hij vindt al heel snel een vaag monument wat precies bij de beschrijving past. Maar we twijfelen, want zou het niet een Indiana Jones locatie moeten zijn?
Ik heb het met Mitch vooral gehad over Lost Cities en Karuba, en niet veel over de Treasure Hunt, maar Brent wel. En hij gaat vissen bij Mitch. Brent is goed in informatie hengelen zonder zelf veel prijs te geven. Mitch zegt dat de laatste locatie superbekend is, en we durven hem te geloven. Dus sturen we eerst 2 heel bekende locaties in. Allebei fout. Grmbl, Mitch heeft ons op het verkeerde been gezet!
Tegen ons beiden noemde Mitch het Treasure Hint. Dat suggereert dat zij vaak hints hebben gevraagd. Toch beweert hij 35 munten gevonden te hebben. Wij vinden dat wij het niet slecht hebben gedaan, en we hebben er 33. We kiezen ervoor om die 35 van Mitch niet te geloven, vanaf nu is hij een onbetrouwbare gast.

En dan ineens komt Arno met me chatten. Hij biedt me aan ervoor te zorgen dat ik niet afval, door Treasure Hunt zo slecht te spelen dat ze onder ons eindigen. Dat is een ontzettend lief aanbod, maar daarmee speelt hij mogelijk wel zijn maatje Chip naar huis. Ik vraag hem 2x of hij echt dat risico wil lopen, en dan vertel ik hem dat wij onderweg 6 munten hebben verloren. Als zij er meer verliezen, of meer hints vragen ten koste van munten, dan eindigen ze onder ons en val ik zeker niet af. Ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen. Nog iets meer dan 24 uur en dan weten we wat de uitslag is. Spannend! Ik moet echt scherper gaan spelen, ik wil dit niet weer!

Arno deelt zijn dyspraxie met ons

https://voca.ro/1hS71D3nbHxB
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2022, 21:52:10 »
Brent stuurt zijn eerste Brentbiecht

Daar zijn we weer hoor! Het is ondertussen alweer zaterdag 22 januari 2022 en de eerste ronde van Z4P (lees: Zap Vier letterlijk zoals het er staat!) is eigenlijk reeds voorbij. De kandidaten werden begin januari al zappend één voor één bekendgemaakt door de bevallige Robbieazerty en Monkeysuncle. Ik kwam als derde - hoe kan het ook anders - uit de bus en het oorverdovend applaus was over de hele Benelux te horen. Ik vond wel dat die Robbie mij heel saai liet klinken in de Vocaroo hoor! Eén of ander willekeurig lid heeft mij ooit veel beter nagedaan, take notes! Zoals gezegd in mijn inschrijvingsformulier wil ik vooral meedoen aan een gemoedelijk spel waar wat minder drama bij betrokken is. Ik ben uiteraard wel van plan om allerlei bondjes aan te gaan, maar het hoofddoel is toch vooral om te genieten van de spelletjes die de hosts ons voorschotelen.

Vanaf het spel begon werden er achter de schermen eigenlijk al meteen gesprekjes gevoerd. Er kwamen heel veel mensen met mij praten via Discord en ik heb ook wat mensen gecontacteerd. De enige met wie ik tot nog toe achter de schermen niet heb gebabbeld is met Wouter. Dat komt vast voornamelijk omdat hij niet op Discord zit, dus hopelijk neemt hij me dat niet kwalijk. Met Chipie was het vrij oppervlakkig, Arno en Mitch vroegen vrijwel meteen of ik een bondje wou vormen en Lucy had voor het spel zelfs al gevraagd om een bondje te vormen. Met Niels en Frank heb ik al fijne gesprekken gevoerd en daar wil ik zelf voornamelijk een goede band mee creëren. Ik ben eigenlijk meteen op alles ingegaan, want ik wil het gewoon goed hebben met iedereen. Eén van de weinige mensen die niet meteen "BONDJE" naar me schreeuwde was Swifty en dat vond ik wel interessant. Daar heb ik het zelf het initiatief genomen om contact met haar te zoeken en dat verliep zeer goed. Naast de samenwerking in de Treasure Hunt (zie verder) hebben we besloten om een kernbondje met ons twee te vormen. Daarnaast ontstond snel een kwartet (De Dancing Queens) met Swifty, Lucy, Bjorn en ikzelf. Zelf vind ik dat best prettig omdat dat een informatiekanaal vormt, en het is leuk om spelervaringen met anderen te delen. Echter ga ik door het vuur voor Swifty voor de rest van dit spel, dat heb ik haar immers zo beloofd.

Spoiler: "Vorming van het kernbondje" (klik om te tonen/verbergen)

De eerste ronde stond in het licht van Indiana Jones. Ik weet oprecht niets hiervan, behalve dat er films van bestaan. Natuurlijk weet ik ook dat Harrison Ford in die periode een echte daddy was, dus dit thema is echt perfect om op te warmen! Goede keuze, hosts! De verschillende opdrachten waren voornamelijk gebaseerd op het zoeken naar mysterieuze tempels, het vinden van verborgen schatten en het verkennen van een verlaten oude stad. Ik vond het oprecht drie zeer fijne opdrachten. Niet te makkelijk, maar ook niet te moeilijk en vooral perfect begrijpbaar. De deadlines waren ook best ruim, hetgeen ik als zeer aangenaam ervaren heb. Ik ben oprecht zeer blij dat niet alles een bordspelletje is! Ik wist wonder boven wonder de twee eerste opdrachten (Lost Cities en Karuba) te winnen. Met Lost Cities had ik het geluk dat Frank de opdracht niet helemaal snapte en bij Karuba was ik in het begin eigenlijk maar wat aan het doen waarna ik pas naar het einde toe wat tactischer ging nadenken over mijn zetten. In de Treasure Hunt haalde ik met teamgenote Swifty een welverdiende tweede plaats. Overall werd ik derde in de ranking, zeker geen slecht begin dus! Deze eerste biecht wil ik graag afsluiten met een overzicht wat ik van de deelnemers vind, een beetje vergelijkbaar met Sequester. Daarnaast heb ik me voorgenomen om ook een tierlist bij te houden met wat ik van de spelletjes vond, als ik ver kom in dit spel dan zal er een mooie lijst ontstaan van mijn avontuur.

  • Mrchipie: Op moment van schrijven weet ik stiekem al dat hij de eerste afvaller is van Z4P. Ik had voornamelijk het gevoel dat hij niet lekker in het spel zat. Dat bleek ook toen Molfreak Arno zei dat je tijdens de Treasure Hunt een beetje aan het mollen was. Waarom zelfs? Volgens mij ben ik elk forumspel waar we samen in zitten al verder gekomen dan hij, dat is deze keer natuurlijk niet anders. Volgende keer beter!
  • Wouterv: Nou Wouter, ik vind jou toch ook soms een grijs muisje hoor. Ik kan in dit spel helemaal geen beeld van je krijgen, want we hebben nog geen contact gehad met elkaar. Ik denk niet dat ik jouw spel hoef te dwarsbomen, want aan de hand van de eerste paar opdrachten merk ik dat je dat zelf prima weet te doen. Ga zeker zo door!
  • Bjorrn: Een super tactische en sterke speler, bovendien zeer sluw. Niet te vertrouwen dus. Nee, ik spreek hier niet over mezelf maar wel over die vermaledijde Bjorrn! Ik probeer zelf dit spel een goodguy te zijn, maar ik kan niet wachten op het juiste moment om Bjorrn te dwarsbomen. Ook al zit ik met jou in een bondjeskwartet, ik zal mijn kans grijpen wanneer ik jou uit het spel kan gooien! Of ik daar de kans toe krijg zal afhangen van de opdrachten, maar elk spel heeft toch een goede villain nodig, toch? Zoniet, dan speel ik wel lekker de rest van het spel met mijn masker op als jouw o zo trouwe bondgenoot!
  • Molfreak Arno: Arno was zo lief om mij te bedanken voor mijn hulp in Survivor en dat hij uitkijkt om dit spel samen te spelen met mij, wat lief! Ik heb soms wel een beetje medelijden met hem op momenten dat hij aangeeft de opdrachten niet zo goed te snappen. Daardoor krijgt hij steeds een soort "gelukskarma" over zich heen waardoor hij toch een paar spelletjes weet te winnen. Kijk maar naar Lost Cities! Ik wil hem dit spel best wel dichtbij houden waardoor ik er zelf ook een voordeel kan uithalen. Aan de andere kant toch ook iemand waar voor opgepast moet worden. Ik vraag me af hoe en met wie hij speelt nu Chip er al zo vroeg uitligt.
  • NielsE: Niels is een schatje! Ik heb hem al een WidM op Discord zien presenteren en heb al een paar WvW's met hem gespeeld. Hij doet zich vaak dommer voor dan hij is, dat heb ik zelfs in dit spel al mogen merken. Heb al een paar leuke gesprekjes met hem mogen voeren en dat is ook de reden geweest waarom ik me heb ingeschreven voor Z4P! Een duchtige tegenstander in Karuba en ik verwacht nog veel leuks van hem te zien. Ik gun hem dat hij ver komt in dit spel!
  • MitchK: Hoewel ik Mitch enorm kan waarderen mis ik toch ons triobondje Aap-Rat-Slang, samen met de geweldige Monkeysuncle. Ik heb het gevoel dat hij nu andere bondgenoten heeft dan toen. Oppassen geblazen, want Mitch kan tactisch sterk uit de hoek komen en de gluiperd heeft me bij de Treasure Hunt al op het verkeerde pad gebracht. Tevergeefs, want hij kon mijn team niet eens verslaan! Ik hoop vooral nog veel met hem te kunnen lachen tijdens het spel, maar ik blijf wel op mijn hoede voor hem.
  • Whatthefrank: Frenkie! Hij is toch ook zo'n schatje en voor velen een nieuw gezicht. Heb al ontzettende leuk met hem gebabbeld en zelfs in een call met hem zitten keuvelen. Ik gun hem veel in dit spel en ik hoop oprecht dat hij het ver weet te schoppen. Nadat ik Lost Cities van hem won hoopte ik dat hij goed zou scoren en jawel hoor! Hopelijk blijft ons pact lang bestaan.
  • Lucy: Ik moet toegeven dat ik een zwak heb voor Lucy, maar ik ben ook bang dat ze moordend kan zijn in een spel als dit. Niet voor niets was ze de winnares van de eerste ronde, maar ik ben ontzettend blij dat ik een bondgenoot van haar mag zijn. Ze is iemand die altijd voor je klaar staat en volgens mij heb je dat in een spel als dit nodig. Ik ga er van uit dat ze quasi altijd alles eerlijk zal zeggen en dat apprecieer ik echt. Ik ben vooral benieuwd hoe ze gaat reageren als een paar opdrachten haar wat minder goed gaan lukken!
  • Swifty: Aah en dan komen we bij Swifty. Net als bij Lucy heb ik een zwak hart voor haar! Zeker nadat ze voor mij niet meer dezelfde persoon is als Daisy sinds ik Sequester met haar heb gespeeld. Ontzettend strategisch, gehaaid en doordacht. Maar ook gewoon lief en enthousiast. Geweldige speelster waar ik me aan mag optrekken en ik beschouw haar dan ook als mijn hoofdbondje. Ik hoop zo dat dat wederzijds is, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Wij gaan dit spel samen spelen en winnen!


My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2022, 21:52:35 »
Niels vindt de creatieve aflevering maar pittig, hij moest eens weten...

Ha mannen!
Jullie hadden al even niets van mij gehoord en dat had er vooral mee te maken dat ik moeite heb met deze aflevering. Het duurde even voordat ik 'No Thanks' en 'Canvas' helemaal door had en wist ook niet zo goed hoe ik deze spellen aan moest vliegen.

No Thanks! +
Leuk spel! Het lastige zit 'm erin dat je dus niet weet welke 9 kaarten er ontbreken. Ik heb aan het begin wat kaarten gepakt om mijn muntenlevel op niveau te houden. Hoop dat er nog wat kaarten bij komen die mooi in mijn rijtjes passen. Straks komt het moment dat andere spelers wel een kaart moeten nemen omdat hun munten op raken. Benieuwd of dit in mijn voordeel gaat staan.
Momenteel sta ik laatste in die opdracht; zou leuk zijn als dit eind van het spel niet meer zo is.. We'll see

Canvas ++
Ja.. dit spel ben ik echt compleet verkeerd begonnen. Ik kreeg de logica van de prijzen maar niet helder in mijn hoofd en heb hierdoor een zwak eerste schilderij afgeleverd. Wordt pittig om hier geen laatste te worden.

Meesterwerken +++
Erg veel credits naar de dochter van JW om zoveel tekeningen te maken voor ons. Het omschrijven heb ik zo gedetailleerd mogelijk gedaan omdat ik verwacht dat de te kiezen schilderijen erg op elkaar zullen lijken. Hopelijk let Frenkie hier ook op en pakken we zo veel punten.
Het tekenen zelf is niet mijn sterkste punt. Online gaat me sowieso niet lukken om dit netjes te doen dus ik probeer zelf een tekening te fabriceren.. Erg benieuwd of het op het origineel gaat lijken!

Groetjesss

Mrchipie leest pas wanneer hij voor Arno is ingevallen onze verzonden mail over aflevering 6


Ik zat er aan te denken oh zou het nu nog een spookschip zijn kleine mini hoop ::rofl::
Maar dit is ook een leuke oplossing. ofc pak ik die kans altijd fijn om de spelen te spelen. ::ok::

Frank heeft nog niet door dat zijn leven aan een zijden (jury-)draadje hangt

Zo, daar zijn we weer. We hebben aflevering 1 ternauwernood overleefd, klaar om aflevering 2 ternauwernood te overleven  ;D

De eerste indruk die ik van deze aflevering heb is in eerste instantie wisselend. Als ik het iconische haar van Bob Ross voorbij zie vliegen dan klutst het angstzweet al onder m'n oksels. Ik denk dat de gemiddelde basisschoolleerling beter kan tekenen dan ik, dus eigenlijk maak ik me bij voorbaat al zorgen om wat er komen gaat.

Dan zie ik de opdrachten en besef ik dat er eigenlijk maar eentje om echt tekenen gaat, maar alsnog over alledrie heb ik echt een leuke indruk. Het zijn weer spellen die de heren goed hebben bedacht en ik voel me vereerd dat ik hieraan mag meedoen  ::bravo::

No Thanks
Bij No Thanks heb ik in eerste instantie eigenlijk geen tactiek. Ik wil eigenlijk kijken of ik een schilderij kan bemachtigen wat ergens een beetje in het midden hangt. Zo wil ik gaan uitbouwen naar een straatje, gewoon doen alsof het poker is, dat kan ik wel  ::rofl::
Ik ben bang dat het mis gaat als ik te hoog of te laag ga zitten dus dat probeer ik niet te doen. Verder eigenlijk 0 tactiek. Ik baal wel dat ik in de groep met 5 zit. Dan gaat er dus echt iemand aan een heel kort eindje trekken. Toch een kans van 1 op 5 dat ik dat ga zijn, het zal toch niet?
Inmiddels ben ik al een tijdje bezig met dit spelletje en ik ben keurig netjes als een idioot alles in een bestandje aan het bijhouden, van wie welke nummers heeft tot aan de muntjes tot aan kansberekeningen van welke nummers nog kunnen komen. En ik kan jullie melden, dit spel was een stuk makkelijker geweest als ik de munten gewoon met m'n bankrekening kon bijvullen  ::pinokkio::. Jemig, ik dacht dat ik goed ging, maar vlak voor het einde ben ik nog eens alles gaan wegen en ik sta er echt belabberd voor. Als ik 0 punten haal is het echt een slechte start, maar hey, ik moet wel ternauwernood overleven natuurlijk, dus stiekem is dit gewoon een onderdeel van mijn masterplan

Canvas
Allereerst, wat een leuke opdracht is dit! In eerste instantie denk ik wel, jeetje wat ingewikkeld met die tokens ook enzo, wanneer doe ik er goed aan die in te zetten en wanneer niet? Ik wil niet te gretig zijn met het inzetten, dus in het begin pak ik vooral gewoon 0. Lekker behoudend, lekker veilig. Lekker 1-0 spelen in de thuiswedstrijd en uit de bus parkeren  ;D
Ik zit in een groepje met Bjorn en Mitch en dat voelt eigenlijk niet lekker. Bij Karuma zat ik ook ondr andere met die 2, naast dat ik hun sterke concurrenten vind denk ik te weten dat ze bij die opdracht samen hebben gewerkt zodat ze beter konden scoren. Fuck man, straks ben ik hier weer de dupe van. 1 tegen 2 jongens, kom maar op!  :P
Mijn eerste schilderij gaat verbazingwekkend goed, ik sleep veel prijzen binnen en dat geeft me een lekker gevoel. Dan schiet ik in een soort stress waarin ik MOET tippen aan wat er al is, en opeens zie ik gewoon niks meer? Geen verbanden, niks. Het voelde alsof ik in een doolhof zonder einde liep, ik kwam er gewoon niet meer uit. Helaas komt het derde schilderij hier als een soort dieptepunt uit, waarbij ik net als aflevering 1 weer eens iets verkeerd begrepen heb. Ik begin een beetje de Ron Boszhard van dit seizoen te worden  ::rofl::. Ik hou ook nauwelijks in de gaten wat er in de andere topics gebeurt, eigenlijk al 2 afleveringen lang. Daaruit kan ik wel concluderen dat Bjorn, Mitch en ik het als groep wel echt goed hebben gedaan! Ik ben trots op ons!

Mitch, we hebben allebei 0,5 ZP verdiend. Ik weet dat we hier allebei van balen, maar het is niet zo erg als de teleurstelling die Tshushima Island heet toch?  ::ohno::

Meesterwerken
Ah, tekenen, yes! De trauma's van de basisschool komen weer terug  ::bravo::
Nee zonder dollen, ik vind de opzet van de opdracht al gelijk leuk en ik denk dat iedereen hier de kans heeft om goed te scoren! Ik vraag me wel gelijk af of er mensen bewust dingen fout zouden doen om andere mensen te naaien, maar ach, ik geloof in de goedheid van de mens. Dat zouden we nooit doen toch?  ;D
Het kunstavontuur begint met een kunstwerk wat ik zo gedetailleerd mogelijk moest omschrijven. Deze zou doorgaan naar Wouter. Ik heb echt uit m'n tenen alle details getrokken die ik maar zag, ik wou dit echt zo goed mogelijk gaan doen. Wouter, ik hoop echt dat je er iets van hebt kunnen maken!
De volgende dag krijg ik een omschrijving van Niels en ik kan niet anders zeggen dan dat die echt fantastisch was  ::bravo:: Het is dat die omschrijving naar een amateuristische tekenaar is gestuurd anders dan was het echt iets moois geworden!
Vervolgens krijg ik de tekening van Niels door en moet ik uit een vierluik de juiste weten te vissen. Nou Niels, met zulke details als die jij tekent kan ik er niet omheen natuurlijk. Goed gedaan  ::jaja::

Nog een note aan JW: Echt leuk dat jouw dochter hieraan heeft meegewerkt!  ::love::

Het einde van aflevering 2 nadert en ik weet niet zo goed wat mijn positie is. Halverwege de aflevering dacht ik eerlijk gezegd wel veel ZP binnen te halen, maar het valt nu toch wel een beetje vies tegen. Ik hoop echt niet dat ik eruit hoef want ik vind het zo leuk om hieraan mee te mogen doen en ik wil echt nog door! Dus hopelijk zijn dit niet mijn laatste biechtwoordjes. Een keertje een opdracht winnen zou ook wel leuk zijn!  ;D
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2022, 21:54:53 »
Vakantieganger Mitch is alweer toe aan biecht nummer 4

Zijn we weer ::bravo::

Een hectische week gehad, omdat ik de afgelopen dagen in Oostenrijk zat. Daardoor het spel niet helemaal meegekregen, maar ik vond de opdrachten fantastisch!

No thanks: moest ik even inkomen en een klein foutje gemaakt bij de hoge kaart. Maar al met al een leuk spel. Duurde mede door mijn afwezigheid lang en door de vele no thanks. Is online lastiger dan in het echt. De oplossing die jullie hebben bedacht was top! ::bravo::

Canvas: vond ik het leukste spel. Wel meteen heel lastig als je op vakantie bent, want het bijhouden van kaarten en goede keuzes was lastig. Vooral begonnen met goedkope / gratis kaarten. Bjorn terecht gewonnen, maar ik had meer uit deze opdracht kunnen halen.

Meesterwerken: leuke opdracht weer. Lastig wel om het goed te beschrijven. Wel goede hoop de juiste tekening gekozen te hebben.

Jullie hebben het weer top gedaan en opgelost. Hulde voor jullie en hopelijk ga ik weer door naar aflevering 3, want Z4P maakt me blij! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

"You can do anything here — the only prerequisite is that it makes you happy." - Bob Ross

Ook Bjorn klimt na aflevering 2 in de biechtstoel

Hoi kijkers  ::zwaai::

Aflevering 2 zit er bijna op. Vanavond krijgen we de uitslag, en ik voel me best wel goed. Volgens mij sta op basis van No Thanks en Canvas nu 2e, met 4 punten, dus ik word vast geen laatste  :).

Het waren weer leuke spelletjes!
Canvas was slecht voor mijn hoofd, ik had echt moeite met continu visualiseren wat ik allemaal had op mijn kaarten en wat er dan verviel omdat er iets anders overheen lag enzo  ::rofl::. Maar ik heb hem gewonnen! En dat terwijl Frank ook veel punten had en zo goed begon.
Ik heb voor het spel begon wel goed gekeken hoe de score bepaald ging worden, en het viel me al op dat enkele prijzen pas veel waard werden wanneer je ze op alledrie de schilderijen had. Best tricky dus! Maar ik besloot me toch daarop te focussen. De groene en grijze prijzen die kregen namelijk per extra prijs +3 of +2 punten, dus daar was het veel minder erg als het 1x net niet lukt. Gelukkig bleek dat achteraf een oke plan, want Frank en Mitch hebben dus bij enkele prijzen niet alledrie de prijzen, en miste zo veel punten  ::vergroot::.

No Thanks was onverwachtser, daar zit echt veel geluk bij wat betreft de schilderijen die er helemaal niet inzitten. Niels nam meer risico dan Lucy en ik, en werd daarvoor beloond! Ik heb hier bewust in het begin even gekeken welke schilderijen de rest wilden (al had ik die wat Lucy kreeg met al die extra muntjes ook wel genomen als zij het niet deed  :-\\). Deze tactiek was in het begin tricky, maar het zorgde er uiteindelijk wel voor dat ik een range tussen en rondom de 18 en de 22 had, waar verder helemaal niemand me zou saboteren. Wat ik uiteindelijk beter had moeten doen, is langer wachten met het schilderij pakken toen die 19, 21, 23 etc. kwamen. Ik was uiteindelijk te bang dat iemand me ging dwarsbomen, maar dat was voor hun niet slim geweest. Al met al had ik een beetje pech dat de 20 niet kwam, want dan had ik een hele rij en zou ik maar voor 1 schilderij de minpunten krijgen, maar ik was zeker dichterbij Niels gekomen als ik wat minder bang had gespeeld.

En dan de +++ opdracht. Tof bedacht! Maar omg wat heb ik lelijk getekend. Brent had een gedetailleerder beschrijving van 10 A4'tjes vol ofzo, maar ik kreeg echt niet al die details erop  :P. Het werd al heel snel een kliederboel.

Op basis van mijn eigen inschatting van iemand anders zijn tekening denk ik wel dat ik het best oké gedaan heb. Er zat in Brents omschrijving heel veel met kleuren, en dat is wel gelukt. De poten zijn wel een beetje verpest though.

We gaan het zien. Aflevering winnaar word ik niet, daar was mijn tekening te lelijk voor. Maar ik blijf vast!

Tot volgende week biechtstoel  ::zwaai::.
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2022, 21:55:26 »
Swifty heeft een heftige aflevering achter de rug en dat heeft weinig met Z4P te maken

Biecht aflevering 2

Poeh wat een hectische tijd! Op de dag dat de uitslag van aflevering 1 kwam kregen we ook de uitspraak van de Raad van State mbt ons huis te horen (verloren) en trokken we met 3 personen en de hond in een ander tijdelijk huis (gemeubileerd, dus geen gesjouw met meubels maar wel een bus en een auto vol met spullen mee). Tijdens deze hele aflevering heb ik dus een nieuwe omgeving moeten verkennen, meer reistijd naar mijn werk moeten inplannen en moeten wennen aan een nauwer contact met de vriendin in nood die langdurig bij ons logeert (want dit tijdelijke huis is kleiner). Ook moet de hond vaker uitgelaten worden dan thuis. Bovendien moesten we op huizenjacht. We hadden al wat koophuizen bekeken tijdens aflevering 1, en we hadden wat lijnen uitgezet bij verhuurders, maar nu moesten we daar serieus mee aan de slag. We deden een bod op een klushuis en na wat onderhandelen is de koop gisteren mondeling gesloten. Zoveel veranderingen in 10 dagen tijd!

En ja, ondertussen dus ook gewoon 3 spellen gespeeld in Z4P! Mooi thema deze week, en mooie avatars met een afrokapsel: allemaal Bob Rossjes. Twee spellen die je niet op strategie alleen kunt winnen maar waar je wat geluk bij nodig hebt, en een creatieve opdracht. Het beschrijven van het prachtige kunstwerk van MU’s dochter ging wel prima, ik verwacht dat Lucy daar wel een mooie tekening van kan maken. Het zelf maken van een kunstwerk zag ik in deze hectische tijd niet zo zitten. De vriendin/huisgenoot wel, en ik heb braaf bij MU aangegeven dat ik haar heb gevraagd voor mij te tekenen.

Maatje Brent en ik moesten beide spellen tegen elkaar spelen. Bij Canvas was Niels de derde speler. Zijn eerste kunstwerk was niet zo denderend, dus ik voelde me al comfortabel. Kunstwerk 2 ging bij mij echter niet zo goed, en bij Niels wel. Voor het laatste kunstwerk heb ik voor de laatste kaart eerst alles in kaart gebracht van ons alledrie. Wie heeft welke kaarten en hoeveel punten kan dat opleveren. Het was Brent en mij al snel duidelijk dat Niels het gigantisch goed had gedaan, hij was de terechte winnaar. Tot onze vreugde haalden Brent en ik evenveel punten. Mooi geen 0-punter voor 1 van ons. Ik ga heel graag zo lang mogelijk met hem door. We hebben nog een bondje van vier met Bjorn en Lucy, maar Brent en ik melden elkaar toe dat we dat bondje van vier niet zo zien zitten. Lucy deelde ons duidelijk ongunstiger in dan haar maatje Bjorn, en we kletsen wel wat met elkaar maar zijn elkaar niet aan het helpen met tips of zo.

Ik probeer wel Arno met wat tips te helpen. Hij vindt het thema helemaal niks en wordt nog ziek ook. Helaas komen mijn tips bij No Thanks soms wat te laat of hij handelt er niet naar in een ietwat paniekerige staat. Canvas doet hij wel heel goed gelukkig. Ik zie dat hij bij de Meesterwerken invloed kan uitoefenen op de score van Wouter, die ook niet zo geweldig gaat, en ik adviseer hem om daarom nog even te wachten met het insturen van zijn keuze. Helaas ben ik ook daarmee te laat, Arno heeft al ingestuurd.

En dan zie ik dat ik verkeerd zat met mijn oordeel over Wouter. Hij kan No Thanks ineens winnen van ons, want alle missende kaarten in zijn reeks komen in het spel. En dat terwijl Brent en ik zo goed op koers lagen voor 2ZP voor ons allebei. Kaart 21 is cruciaal voor Wouter, en tot grote vreugde van Brent en mij pakt Frank die kaart. Zo verliest hij dit spel en zijn Brent en ik alsnog 1 en 2!
Het was leuk om de verschillende tactieken in dit spel te zien. Brent en Mitch stelden het nemen van een kaart heel lang uit, Wouter pakte juist heel veel kaarten. En zij eindigen alledrie in de middenmoot. Ik heb uiteindelijk 1 kaart met behoorlijk wat munten gepakt en ga daarmee met de winst aan de haal. Frank pakte kaarten steeds vrij snel, zonder op extra munten te wachten, waardoor hij uiteindelijk zo weinig munten had dat hij zich genoodzaakt voelde om 21 te pakken, zodat hij verloor.

Nu dan nog even wachten op de uitslag van Meesterwerken. Het thema van mijn tekening vind ik niet zo, ik denk daarom dat ik niet een hoog oordeel van de jury krijg. Van een bloem of een persoon kun je veel meer maken dan van wat fantasiefiguren.
Maar ik ga er vanuit dat Lucy een herkenbare tekening heeft kunnen maken, en Brent de juiste kan aanwijzen, zodat we allemaal zonder problemen de volgende aflevering halen.

Oh nog een laatste vermeldenswaardig puntje: ik heb mijn eerste bondjes-fout gemaakt. Ik maakte een screenshot van mijn gesprek met Arno over het uitdelen van zijn keuze bij Meesterwerken, en dat plaatste ik per ongeluk in de chat met Arno ipv met Brent. En natuurlijk was Arno online en zag hij dat. Oepsie. Ik heb er wat omheen gedraaid, maar hij zal me wel niet zo meer vertrouwen. Ach ja, het is niet anders. Op naar de volgende aflevering!

Arno laat ons weer genieten van zijn zoetgevooisde stemgeluid

https://voca.ro/11fj4hVCuVJO
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2022, 21:57:23 »
Brent ziet aflevering 3 als het breaking point

Halli hallo, hoe gaat het met mijn favoriete hostduo? Ondertussen is ronde 2 alweer voorbij, het is nu maandag 31 januari 2022 al na middernacht. We hebben dit weekend net afscheid genomen van Wouter die met het losersbootje werd gedeporteerd en Mrchipie mag gaan vergezellen in het hotel. Aan de ene kant is Wouter degene met wie ik geen contact had, maar aan de andere kant heb ik ook wel medelijden met hem hoeveel pech hij heeft gehad deze aflevering. Later meer daarover, eerst moet het nog over mij gaan! In het begin van deze ronde werden we door Lucy ingedeeld in groepjes. Zoals in mijn eerste biecht gezegd vormen Lucy, Swifty, Bjorn en ik het kwartet genaamd Dancing Queens. Na het verdelen van de groepjes was duidelijk dat Lucy zichzelf bij de "minder sterke" spelers had gezet, wat ook gewoon logisch is. Echter merkten zowel Swifty als ik onderling op dat Bjorn toch een iets betere positie kreeg dan wij twee. Zoals jullie weten is Swifty mijn allerliefste kernbondje, dus we hebben het wel vaak over dit spel met z'n tweetjes. Ze gaf aan dat ze zich wel een beetje genaaid voelde door Lucy en Bjorn bij de Treasure Hunt, en eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfels over die twee. Nou ik ben toevallig een ster in het ophouden van een masker, dus dat zal ik ook nog maar even doen. In ieder geval kan ik niet beloven dat we in een latere fase gaan breken, want Swifty gaf zelf aan dat ze eigenlijk geen samenwerking met Lucy en Bjorn ziet ontstaan, en die mening deel ik. Verder heb ik eerlijk gezegd weinig bijzonder contact gehad, dit was niet een ronde waar gesmiespel voorop zou moeten staan.


Over deze ronde gesproken! Die malle hosts lieten ons helemaal creatief uit de hoek komen, en hoe! Ik dacht dat ik gewoon lui een paar spelletjes moest spelen en klaar, maar nee hoor, ik moest zelf gewoon aan de slag gaan met een kwast en wat verf! No Thanks! was een spel dat me toch wel minder lag. Niet dat het niet leuk was, maar je kon de muntjes van iedereen zo opvolgen checken volgens mij is dat in het echte spel niet de bedoeling (en zelfs onmogelijk omdat het vast snel hoort te gaan). Het ging hier tergend langzaam. Dat is niet de schuld van de hosts, geen blaam, maar misschien toch niet het ideale spel in dit format. Ik heb ontzettend veel geluk gehad dat ik nog twee ZP heb binnen weten te sprokkelen. Genoten heb ik wel van Frank zijn suicide waarmee hij Wouter mee trok in de afgrond. Canvas vond ik dan weer geweldig. Wat een prachtig spel is dat! Er kwam zeker wel tactiek bij kijken met een vleugje geluk, en het esthetische aspect van dit spel sprak me enorm aan! Wat een werk hebben die gekke hosts hier toch niet in gestopt! Helemaal geen moeilijk spel, maar o zo leuk om te zien wie welke kunstwerkjes ging maken. Leuk gekozen, ik heb me vermaakt! Eerlijk is eerlijk, bij Meesterwerken heb ik nagedacht om de opdracht te throwen. Maar dat vond ik het eigenlijk ook niet waard, het fijne aan deze groep is dat het zo gemoedelijk gaat zonder drama en daar draag ik graag aan bij. Ik vond dit echt zo'n Wie is de Mol opdracht, fantastisch! Eigenlijk was de opdracht voor mij niet eens zo moeilijk, maar ik bewonder wel hoe onze creatieve skills werden getest. Ik kreeg een eerder somber schilderij om te tekenen, dus dat zorgde er vast voor dat ik door die jury geen puntjes kreeg. De jury vond ik een fijne gimmick, maar die meid hoeft nooit meer te jureren hoor als ze me geen ZP gunt! Alhoewel, ze heeft er wel voor gezorgd dat Frank door mag naar ronde 3 en dat vind ik wel tof. Dus ik vergeef het haar met graagte, ze kan er uiteindelijk ook niet aan doen dat ze de slechte (muziek)smaak van haar vader geërfd heeft! Al bij al dus een gemoedelijke ronde met deze fijne groep. Op naar aflevering 3, daar gaat het gebeuren. Op moment van schrijven begrijp ik al twee van de drie opdrachten van komende ronde, dus dat is ook alweer een mirakel. Als de mythe klopt dan val ik ofwel hier af, of ik haal de finale van Z4P. Ik ben zo benieuwd wat het zal worden! Groetjes!


My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2022, 21:57:44 »
Frank maakt het zichzelf ingewikkeld

Oh mijn god jongens holy shit, we zijn er nog  ::rofl::

Ik had na de uitslag van de eerste 2 opdrachten niet meer verwacht hier nog te kunnen biechten, nota bene omdat ik aan het begin van aflevering 2 heb gezegd echt niet te kunnen tekenen. Dat dat nou nota bene hetgene is wat me gered heeft deze aflevering, verdomme zeg. Ik had met al dat angstzweet van de waterglijbanen in een zwembad moeten gaan ofzo, ik zou topsnelheden bereikt hebben  ;D Sorry Wouter, ik heb jou de das omgedaan met No Thanks en misschien ook een beetje met Meesterwerken, ik vind het jammer dat je eruit ligt  >:(

3.1 Better Call Saul
Ohhhhhh mensen we gaan nu echt beginnen met het spelen van het spel hoor. Have I got the story for you?  ::)
Voor dit spelletje moet ik het opnemen tegen Bjorn, Arno en Niels. Met laatstgenoemde heb ik een bondje voor dit spel. We bespreken elkaars tactieken om zo Arno en Bjorn leeg te kunnen spelen en er vandoor te gaan met de punten. Op het moment dat ik dit typ heb ik als eerste al mijn puntje behaald en Niels ook. Het lijkt een kwestie van afwachten voor 1 van ons dit heerlijke blufspelletje gaat winnen!
MAAR! Arno.... die lieve Arno... heeft me dus 2 dagen een berichtje gestuurd of ik alsjeblieft met hem wil samenwerken, of we een pact kunnen sluiten.. Maar natuurlijk kunnen wij een pact sluiten Arno, vertel mij alles wat je weet en dan vertel ik jou helemaal niks. Niels weet niet van mijn bondje met Arno, Arno weet niet van mijn bondje met Niels  ::)
Ik wil meegaan met allebei de heren, ze allebei eerst een punt gunnen zodat we alledrie op 1 staan en ik als eerste die 2e punt er vandoor kan snatchen. Uiteindelijk weet ik alles zo te sturen dat ik bij beide heren steeds dezelfde tactiek kan gebruiken als het op het leggen van welke kaarten en het starten van welke biedingen aankomt. Volgensmij hebben ze allebei geen argwaan.
Inmiddels heeft Arno contact met Niels opgenomen of zij samen een bondje kunnen nemen. Dit weet ik niet van Arno zelf, nee dit weet ik via Niels. Ik heb Niels geadviseerd dat ik spel 1 zal winnen, zodat er geen sprake is van een eventueel triple bondje. Dat is natuurlijk heel ingewikkeld he jongens. Vorm maar lekker een duo bondje en speel die Bjorn eruit. Die is overal veel te goed in! Niels heeft al tegen me gezegd dat hij Bjorn wil inlichten over het voorstel wat Arno bij hem neergelegd heeft. Dus kortom, Ik heb dan een bondje met Arno en Niels, die weten dat niet van elkaar. Arno wil een bondje vormen met Niels, maar dat gaat hem niet worden. Dat weet ik wel, maar eigenlijk ook weer niet? maar Arno ook niet, idem dito voor de inlichting die Bjorn van Niels gaat krijgen, daar weet ik natuurlijk ook helemaaaaal niks vanaf  ::)
Arno heeft wel gezegd dat hij mij liever niet als laatste wil dus het is ook no hard feelings naar wie dan ook. Niels, Arno, sorry ik ben tegen jullie allebei niet 100% eerlijk geweest, maar ik wil heel graag eerste eindigen met dit spel!  ::bravo::

3.2 Cooks of Albuquerque
Mag ik allereerst even zeggen dat ik er best wel lang over doe om dit spel te begrijpen? Komt dit omdat ik te weinig in de keuken sta, is het een subtiele hint naar mijn verantwoordelijkheden thuis?  ::rofl::

Als ik dit inmiddels typ, heb ik door middel van diverse bronnen het spel beter begrepen. Filmpjes, betogen van hosts en medekandidaten, noem maar op. Ik voel me ineens heel trots ofzo, ik begrijp het gewoon!! Het heeft me een paar blonde haren gekost maar ach, niet alles gaat in 1 keer goed. Nu ik het spel snap heb ik echt zin om het tot een goed einde te brengen, eigenlijk is het best wel leuk. Ik blijf ondertussen wel doen alsof ik er geen biet van snap, blijft zo lekker om te spelen. Ik weet niet of mensen me geloven maar ach he, ik ben het groentje nog hier, ik kan het maken toch?  ;D
Omdat ik de eerste dagen wel een beetje achter heb gelopen met het spel, heb ik wel een achterstand opgebouwd. Ik weet niet of ik die nog kan overbruggen. Het is nog 6 rondes, dus in principe is er van alles mogelijk en ik wil niks uitsluiten, maar ik wil ook nergens vanuit gaan, iedereen in dit spel is fanatiek en zal alles willen begrijpen en willen winnen. We gaan het zien straks. Ik sprong al een gat in de lucht toen ik het begreep, dat voelde al als een overwinning  ::tandpastasmiley::

3.3 Drug War
Ohhhh dit spel is vet want we moeten als team samenwerken en we gebruiken mijnen, drones en weet ik het allemaal. Een soort zeeslag 3.0. Ik speelde zeeslag nog wel eens thuis toen ik wat jonger was en dat mondde altijd in oorlog uit, dus ik zou zeggen, bring it on. Ik denk dat een goede samenwerking bij deze opdracht echt wel essentieel is, team effort boven alles. Ik zit in een gezellig team met Arno, Swifty en Mitch. We hebben gelijk een discord groep gemaakt voor heldere communicatie. Ik weet niet of we dit gaan winnen want ik heb geen idee hoe goed het andere team gaat. Wel heb ik in de wandelgangen gehoord dat Brent een soort captain, ingenieur, afluisteraar en expert in 1 is, dus ik ben een beetje bang voor hem. Ik wil dit spel eigenlijk nog wel heel lang blijven spelen, ik vind het 1 van de leukste tot nu toe. Er zitten veel regels aan verbonden dus je moet het echt wel even lezen allemaal maar als je er eenmaal in zit is het echt leuk

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, complimenten aan de hosts voor de manier waarop ze de game hosten. Ze reageren vaak snel en zijn hier ook flexibel in, de spellen zijn leuk bedacht en volgens mij heeft iedereen het wel leuk. Complimenten heren!  ::bravo::

Ik ga mijn biechthokje weer even verlaten. Ik ben niet zo claustrofobisch maar het begint een beetje ongezellig te worden om alleen tegen mezelf te praten. Hopelijk ronden we aflevering 3 met succes af, ik vind het in ieder geval heel leuk en zit er lekker in. Joejoe!
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2022, 21:58:07 »
Niels vindt een mooi moment om te biechten

Goedemorgen heren!
Dochterlief ligt ziek op de bank Paw Patrol te kijken, papa heeft verlof opgenomen, wat doe je dan? Biechten!
Dat ik de vorige aflevering de winnaar zou worden had ik nooit gedacht! Eerste week beetje stoer doen met ik wil bewust wat lager scoren, ging even mis in de tweede aflevering. Ik snap ook nog steeds niet hoe dat precies kwam want ik begon niet zo goed aan die aflevering. Dat je daarna de verdeling mag maken is deels een voordeel, al was het nu 'maak drie keer 2 groepen van vier'. Geen idee wat voor opdrachten of wat slim is dus ik heb maar random wat groepen gedaan.

Better Call Saul +
Leuk tactisch spel! Ik zit hier samen met mijn bondje Frenkie en dat voordeel halen we er wel uit. Inmiddels hebben we allebei een punt en proberen we nu tactisch Arno en Bjorrn wat kaarten af te snoepen. Frenkie mag dit spel winnen zodat hij hier de maximale punten pakt; hij kan ze gezien de voortgang in andere spellen beter gebruiken dan ik.
In de tussentijd heeft Arno me gevraagd om samen met hem en Frenkie te proberen Bjorrn dit te laten verliezen. Dit heb ik afgewezen. Frenkie en ik staan er sterk voor namelijk en Arno is een kat in het nauw. Aangezien ik Bjorrn inschat als iemand die wel ver kan komen heb ik hem verteld over het idee van Arno en dat ik het afgewezen heb. Hoop dat ik hiermee iets van sympathie heb kunnen kweken. Sympathie die na het lezen van deze biecht compleet weg is natuurlijk. Sorry boys, it's a game!

Cooks of Albuquerque ++
Dank Jan 'zonder streepje' Willem voor je geduld en uitleg! Het hielp niet mee dat ik een weekend weg was en daardoor wat minder gefocust was op de uitleg van opdrachten. Ik had echt veel moeite om deze opdracht te begrijpen, heb meerdere keren de filmpjes bekeken en JW gebombardeerd met super domme vragen. Maar.. ik snap het! Moet zeggen dat ik veel geluk heb tot nu toe met wat ik uit het zakje graai maar qua tactiek denk ik dat ik wel de goede balans gevonden heb. Doel is om de ketel niet te laten knallen want dan slinkt mijn voorsprong. Tegelijkertijd moet ik voldoende fiches in mijn pan hebben die voor structurele punten en kristallen zorgen.
Vermoed dat aan het eind van het spel de punten flink op zullen lopen dus moet ook zorgen voor de hogere waardes op fiches. Hopelijk kan ik daar snel naartoe.

Drug War +++
Zelfde verhaal als hiervoor. Te weinig tijd gehad om dit goed door te lezen aan het begin. Credits naar Brent die dit fantastisch voor ons team uitgedacht heeft. Inmiddels heb ik ook alles doorgenomen en snap ik het ook. Wederom leuk spel en kan me voorstellen dat wanneer je dit real time speelt met die verschillende rollen het nog leuker is. De lijnen zijn gezet, we volgen ons plan en hopen dat we het andere team snel wat schade kunnen toebrengen.

Na twee spellen moet ik hoger scoren dan Brent, Lucy of Bjorrn. Door mijn huidige stand in deze spellen denk ik dat ik dat wel red. Ga me dus geen zorgen maken dat ik deze week misschien af ga vallen. Ik ga gewoon door naar de volgende aflevering!

Byebyeee

Frank blijft nerveus maar begint de bondjesstructuur wat te snappen

Pfoeeee beste mensen, waarom moet ik het altijd zo spannend maken?  ::)

De situatie inmiddels is als volgt:
Drugwar verloopt hopeloos. Ik zit met leuke, gezellige mensen in een team, maar eigenlijk loopt alles fout wat je maar kunt bedenken. We zijn al geraakt door het andere team, hebben al deadlines gemist, panne gekregen, noem maar op. Ik vind het een heel leuk spel hoor, maar momenteel even niet. Ik ga dat toch niet meer winnen. Ik heb wel geofferd om zo snel mogelijk in ieder geval proberen schade te brengen aan het andere team maar dat lijkt tevergeefs. Volgens mij heeft iedereen zich er een beetje bij neergelegd dat we die opdracht toch ruim gaan verliezen. Mitch, Swifty, Arno, ik vond het leuk zolang het duurde, maar zullen we het hier maar niet meer over hebben?  ;D

Dit betekent dus dat Lucy, Bjorn, Niels en Brent sowieso ruim in hun punten komen te zitten, nja prima, you win some, you lose some

Cooks, verdomme jongens wat een leuk spel is dit eigenlijk  ;D Helaas heb ik te laat pas in de gaten gekregen hoe dit spel werkt. Echt halverwege ging er pas een Willie Wortel-lampje bij me branden, maarja dan heb je in deze fase al een dusdanige achterstand opgebouwd dat het eigenlijk niet goed te maken valt. Echt klasse gespeeld van Lucy! Die heeft dit spel echt heel goed gedaan. Ook die andere 2 heren die me elke keer te slim af zijn, goed hoor jongens! Ik heb met het spel soms wat risico's genomen en soms niet, ik was te lang zoekende naar die balans en kwam er helaas gewoon niet uit  ::ohno::

Inmiddels heb ik op de wandelgangen opgevangen dat:
- Bjorn en Lucy een bondje hebben
- Swifty en Brent een bondje hebben
- Iemand denkt dat Mitch en ik een bondje hebben, maar die jongen was me denk ik zat na Treasure Hunt dus dat valt allemaal wel mee. Prima op zich als mensen het denken  ::tandpastasmiley::
Wat kan ik hier verder mee? Geen idee, maar altijd goed om het achter de hand te hebben  ::)

Als ik dit typ is de (waarschijnlijke) tussenstand, zonder Sauls, als volgt:
- Mitch 1 punt
- Arno en ik 0 punten
Omdat Mitch zijn ene punt bij spel 2 gehaald heeft en Arno en ik niet allebei op 2 punten kunnen komen aangezien we in dezelfde groep zitten, is het heel simpel. Hij of ik.

Aangezien ik eerder deze opdracht al een bondje met hem ben aangegaan om dit tot een goed einde te brengen, moet ik hem dus wel gaan verraden. Arno, als je dit leest, sorry. Volgens mij besef je nog niet dat het jij of ik is. Ik moet jou leeg gaan spelen om door te kunnen. Het is een spel dus ik moet jou ook hebben  ::)

De situatie is als volgt:
- Ik heb 1 punt en nog 3 kaarten over
- Arno heeft nog geen punten en nog 1 kaart (een Saul)
Het plan nu is dus om ervoor te zorgen dat Arno ergens een bieding wint en dus risico's moet gaan nemen met het kiezen van de kaarten van anderen. Ik moet alles op alles zetten dat hij z'n laatste kaart kwijt speelt, dat geeft mij namelijk de garantie dat ik door ben. Nogmaals Arno, het is niet persoonlijk want je weet dat ik je mag, maar als het jij of ik is dan kies ik voor mezelf  ::)

Mocht dit m'n laatste biecht zijn dan weten jullie dat Arno me afgetroefd heeft in Sauls en dat ik tevens echt wel een loser ben omdat ik dan als eerste een punt binnen heb gesleept daar en er alsnog uitvlieg op dit spel. Ik moet het echt minder spannend gaan maken he?  ;D

P.S. Ik heb op de wandelgangen gehoord dat Brent ook lieve dingen over mij zegt in zijn biecht, dus bij deze wil ik ook even over hem zeggen: Je bent een topper en ik hoop dat jij ver komt, dat gun ik je!  ::love::
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2022, 22:00:58 »
Bjorn is niet tevreden over z'n eigen prestaties

En dat was aflevering 3  ::bravo::

Wat een leuke opdrachten weer deze week  :D.

De + opdracht Skull kende ik en had ik al enkele keren gespeeld. Het was heel pittig bluffen tegen online mensen, maar wel leuk om te spelen!

En Quacks vond ik heel nice, ik moet oppassen dat ik het niet meteen koop maar het zou wel een goeie aanvulling voor mijn collectie zijn  ::vergroot::.

En Captain Sonar, omg wat een vet spel, maar ik moet eerlijk toegeven, ik liep wel echt een stap achter op Brent in die opdracht. Hij heeft alles echt zó goed uitgedacht en het leverde ons de winst op  :D.

Maar goed, even een stapje terug. Want het was een heel erg mediocre week voor mij als ik naar prestaties kijk. Bij Skull viel ik al snel door de mand met een Hank bluf, en ik verloor al vroeg een kaart. En dat terwijl Niels en Frank al snel 1 punt scoorden. Ik moest met Arno voor de laatste plaats daar gaan strijden. En toen kreeg ik een berichtje van Niels, dat Arno hem al was aan het overtuigen om mij laatste te maken  ::oink::.

Arno toch, dat spel wat je van mij bij Survivor zo walgelijk vond, doe je nu zelf. How the turntables...

Gelukkig wilde Niels hier niet in meehelpen, en het bracht gesprekken op gang. We hebben vervolgens enkele keren gedeeld met elkaar of we een Skull gingen neerleggen of niet. Het leek me slim om vriendjes met hem te worden, zodat ik kon garanderen dat ik boven Arno kon eindigen. Uiteindelijk hebben we Arno lekker laatste gemaakt, wat precies was wat hij bij mij probeerde te doen  ::rofl::.

Bij Quacks begon ik heel goed. M'n tactiek was om voor de methanol + fosfor combi te gaan, zodat die fosfor me heel veel stapjes vooruit kon laten gaan. Daarnaast wilde ik er wat kopersulfaat bij, zodat ik zelf meer invloed had op de volgorde van m'n trekking. Dat ging in het begin heel lekker en ik heb nog even voorgestaan. Maar helaas, richting het einde ontplofte m'n pan al iets te snel, en dat gebeurde 1 of 2 keer te veel. Gelukkig eindigde ik wel nog voor Frank, dus 1 ZP gesprokkeld daar en 1 ZP bij Quacks.

Voor de weekwinnaar ging het tussen Lucy, Brent en Niels. En ik zit natuurlijk in het dancing queen bondje met Lucy, Brent en Swifty, maar ik wil mijn invloed een beetje vergroten op de groepjes van volgende week. De groepsindeling van Niels van deze week vond ik heel erg gunstig voor mezelf, aangezien hij mij selecteerde voor het sterke Sonar team. Lucy heeft haar selecties helemaal zelf gedaan zonder overleg (heel terecht ook, zou ik zelf ook doen  ;D), maar Niels zou misschien wel meer doen waar ik specifiek profijt van heb. Daarnaast zou Niels waarschijnlijk toch wel 1e worden bij Saul, dus ik besloot hem bewust te helpen, zodat hij mijn hulp zou waarderen en ik misschien een cadeautje terug kan verwachten in een latere ronde. En dat bood hij gelijk aan  :D.

Dus tot slot het Captain Sonar spel. Wat een overtuigende winst was dat  ::bravo::. Heel goed uitgerekend waar ze zijn en waar we ze moesten hitten met raketten. Gelukkig maar, want in het gekke geval dat team Arno van ons zou winnen, was ik gewoon laatste geëindigd  :\'(.

Dat was uiteindelijk niet dichtbij, maar het is wel een wake up call voor mij. Je moet echt goed presteren en de competitie wordt langzaam uitgedund tot er alleen maar goeie spelers over zijn. Een slechte week kan meteen tot uitschakeling leiden, dus ik moet blijven presteren.

En ik wil ook graag een keer weekwinnaar zijn ...

Dat wordt mijn doel, als dat lukt, dan daarna maar het hele spel winnen.

Tot in aflevering 4  ::zwaai::

Frank stuurt een interbellum biecht

Vervelend he, zelfs als je als host zijnde denkt even rust te hebben van al die vervelende deelnemers, dan duik ik alsnog even m'n hoekje in om verhaaltjes te vertellen  ::)

Ik kom gewoon eventjes mijn vreugde uiten, mag dat ook? Inmiddels liggen er 3 mensen uit het spel, Chip, Niels en Arno. Ik denk dat mensen niet hadden verwacht dat ik er nu nog in zou zitten. Ik begin nu toch een beetje het groentje te worden tussen alle ervaren mensen hier. Ik kom al een paar keer ternauwernood door, dat is wel spannend maar is volgensmij tactisch gezien helemaal geen verkeerde positie om in te zitten. Ik heb nu geen target op m'n rug omdat mensen me eventueel eruit willen en dat is hartstikke prima. Hoe lekker ik het ook zou vinden misschien eens een aflevering te winnen, dit is een prima tactiek  ::)

Mijn bondje met Niels sinds het begin is al vrij sterk. We delen veel met elkaar. Ik denk niet dat mensen dit vermoeden omdat we in opdrachten niet echt naar elkaar toe trekken en elkaar soms ook tegenwerken. Niels heeft aflevering 3 gewonnen en mag de indeling maken. Hij heeft mij gevraagd of ik nog voorkeuren heb. Ik wil expres niet bij Niels, zorgen dat we gesplitst zijn en samen zoveel mogelijk info kunnen opwekken bij andere kandidaten, goodwill kweken! Ik denk dat het bondje Bjorn - Lucy vrij sterk is en ook van Brent - Swifty hoor ik bepaalde geluiden dat er een bondje zou zijn. De enige die nu niet in dit verhaal voorkomt is Mitch. Ach Mitch, wil je ook een bondje? Samen bonden?! Oh nee wacht, mensen geloven dat volgens mij sowieso al vanwege aflevering 1  ::)

1 van de opdrachten gaat in duo's zijn en ik heb bij Niels aangegeven dat ik dat met Brent wil doen. Dit is voor mij vanwege meerdere redenen tactisch. Ten eerste verwacht ik niet in de stand bij Brent in de buurt te eindigen, dus een eventueel resultaat in deze opdracht doet niets af aan mijn eventuele positie ten opzichte van mijn concurrentie. Op deze manier kan ik in alledrie de opdrachten het opnemen tegen ''concurrenten''. Ten tweede, ik ga proberen om een bondje met Brent te vormen. Die kerel zit me altijd berichten te sturen dat hij hoopt dat ik door ben en hij is heel meelevend, dat vind ik heel lief, maar misschien kan dat wel uitgebouwd worden naar een bondje?! Ik ben heel benieuwd hoe hij op een eventueel voorstel van mij zou reageren. Kan niet misgaan toch?  ;D
Ten derde zou ik het ook gewoon hartstikke gezellig vinden met hem. Ik heb nog geen enkele opdracht echt samen met hem gespeeld. Als ik hem tegenkwam in het spel voelde het als een soort Western shootout, omdat ik alleen maar tegenover hem heb gestaan, dat wil ik niet! Brent, als je dit leest, wat fijn dat we onze duo-opdracht gewonnen hebben!  ;D

Ik ben heel benieuwd naar wat het thema van aflevering 4 zal worden! Ik ben laaiend enthousiast over de thema's en opdrachten tot nog toe, en heb het volste vertrouwen in onze hosts dat ze weer iets moois voor ons in petto hebben. Ik zie jullie weer in aflevering 4!  ::zwaai::

Na het nodige gedram van JW maakt ook Lucy een vocaroo.

Citaat van: Lucy link=action=profile;u=22067
https://vocaroo.com/17erpW0YXN8N

En hier zouden de biechten van Swifty en Arno horen
« Laatst bewerkt op: 2-04-2022, 22:48:06 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2022, 22:02:28 »
JW vroeg Mitch wanneer hij nou eindelijk eens ging biechten. Dus Mitch stuurt biecht nr 5  ::schaam::

Speciaal voor Monkeysuncle die dacht dat ik nog niet gebiecht had. Hierbij biecht nummer 5.

Werktitel: van Breaking Bad naar Reading Bad.

Het was weer eens een lastige aflevering, maar een top thema. Net als Squid Game die eraan lijkt te komen ::bravo::

Niels speelt het spel ook echt goed. Ik had hem misschien lichtjes onderschat, maar zijn mindere aflevering komt nog wel ::rofl::

De spellen:
Better Call Saul:
Top viltjes. Als Breaking Bad kijker (ik ben niet echt fan) en bierliefhebber (daar ben ik wel fan van) was dit een topspel. Ik las me wat in en dacht dat een aanvallende tactiek wel goed zou zijn. Niets bleek minder waar. Te aanvallend en foute keuzes maakten dat ik het niet goed speelde. Wel echt een leuk spel!

Cooks:
Ook zo'n leuk spel. Ik moest even inkomen en alle kleine letters lezen. Gelukkig ging dit iets beter maar had ik ook gewoon weer sterke tegenstanders. Dit spel redde mij wel waardoor er nog twee mensen onder mij zijn geëindigd.

Drug War:
Dit was het minste spel tot nu toe. (Sorry ik moet af en toe ook streng zijn). Het was langzaam, veel informatie, minder duidelijk. En door mijn rol zat ik er misschien ook wat minder in. Nog steeds een prima spel en tof gethematiseerd overigens!

Nogmaals hulde voor de organisatie en alles wat jullie doen. Ik ben blij om WEER een aflevering te overleven. Ik ben al verder gekomen dan ZAP 3.0, maar ik ben nog lang niet klaar. Zoals ze in Squid Game zeggen: 나는 ZAP의 이번 에피소드에서 승리할 것이다!

Brent scoort z'n eerste S-tier spel en verzamelt positiviteit

Joehoe! Het is alweer woensdag 9 februari 2022 en vanavond gaat de volgende aflevering van Z4P alweer van start! Ik zal ondertussen gezellig aan het kokkerellen zijn wanneer de volgende episode bekend wordt gemaakt, maar ik had vernomen dat we ontvoerd zouden worden in zo'n donker busje en dat we gekke spelletjes zullen moeten spelen deze keer. Het is tijd voor Squid Game! Ik kan niet wachten tot we Een, twee, drie, piano (zo noemen we dat in Vlaanderen, ja) zullen moeten spelen. Die serie heb ik nog maar recent gezien en vond het fantastisch, zin in! Helaas hebben we na vorige aflevering afscheid moeten nemen van Molfreak Arno die de volle nul punten heeft weten te halen. Ik had niet bijzonder veel contact met hem, maar als we het over het spel hadden dan was het altijd wel gemoedelijk en lief. Eigenlijk best jammer dat Arno eruit ligt, want ik vond hem zo'n heerlijke wildcard die plots sterk uit de hoek kon komen. Dat valt nu binnen het spel wel een beetje weg en nu heb ik het gevoel dat het spel echt wel plots tactisch en hard gespeeld kan worden. Ik zit met allemaal sterke spelers opgezadeld, maar ik heb een vermoeden dat één van de sterkste spelers uitgeschakeld zal worden als de opdrachten dat toelaten. Ik kan het niet zo goed beschrijven, maar ik heb het gevoel dat er een soort kantelmoment zit aan te komen. Ik voel me trouwens wel echt goed in het spel, iedereen is ook zo lief en geeft me doorheen het spel ook complimentjes! Ben ik narcistisch? Absoluut niet! Ik heb gewoon toevallig maar een kleine collage van wat complimenten gemaakt en ben zo bescheiden dat ik deze hieronder even met jullie deel:


Over complimentjes gesproken, ik heb niets dan bewondering voor beide hosts na vorige aflevering. Het moet een hels werk geweest zijn om alles bij te houden, zeg! Wederom kende ik geen enkel spel waar de opdrachten op gebaseerd waren, wat een verrassing! Allereerst speelden we Better Call Saul gebaseerd op Skull. Ik had me een beetje ingelezen en heb eigenlijk vooral de gebruikelijke tactieken gevolgd. Nadat Swifty haar eerste punt had behaald vonden we het interessant om lekker te gaan samenwerken als sterk bondgenootschap. Door haar medewerking heb ik mijn eerste punt ook snel weten te vergaderen waardoor we allebei al halverwege de overwinning stonden van dit spel. Later hebben we een tactische meesterzet gedaan door Lucy te betrekken in deze samenwerking en zo Mitch uit het spel te werken. Dat is heel aardig gelukt waardoor wij allemaal puntjes kregen! Een tactisch en laagdrempelig geluksspelletje. Ik denk dat het heel fijn is om dat in het echt eens te spelen, dat geeft toch wel een extra laag omdat je van andermans expressie ook wat kan afleiden (of net niet). Het volgende spel was Cooks of Albuquerque. Ook nooit van gehoord en het duurde oprecht twee dagen vooraleer ik de moed vond om de opdracht te kunnen begrijpen. Uiteindelijk begreep ik het en vond het een geweldige opdracht! Veel geluk, maar je hebt het geluk zelf in handen. Ik ging in het begin vol voor Barium omdat me dat verder wist te brengen. Het geluk stond aan mijn kant, want mijn buren kochten het niet in het begin en pas later in het spel waardoor ik toch wel aardige voordelen kreeg. Het werd uiteindelijk zeer spannend, maar ik wist een tweede plaats te behalen! Vooral het trekken van ingrediënten (ingredibrenten!) was heel erg zenuwslopend steeds. Toppertje! En dan kwamen we tot Captain Sonar. Dit is écht een spel voor mij, zeg! Tactiek, inzicht, vooruit plannen en denken. Echt fantastisch! Ik had de grootse eer om kapitein te mogen zijn en in mijn ogen heb ik die rol met verve weten te vervullen. Ik vond het zo fijn om met Niels, Lucy en Bjorn samen te werken als een Sonar Squad. We hadden een fijne Discordgroep waar onze samenwerking gewoonweg uitmuntend was. Ik had op het einde nog gedacht om de opdracht te throwen om zo Bjorn uit het spel te kegelen in plaats van Molfreak Arno. Dat kon ik als kapitein namelijk gewoon doen omdat ik alle macht had over welke zetten we zouden doen. Ik heb daar oprecht over getwijfeld en met Swifty over gesproken, maar eigenlijk kwamen we samen tot de conclusie dat dat gewoon niet leuk zou zijn en dat het indruist tegen de geest van het spel. Het zou ook tegen mijn eigen speelstijl ingaan, want ik ben bij een spel als Captain Sonar echt het type dat transformeert in een Viviënne van den Assem en dan álles wil uitpluizen en goed doen. Het overzicht bewaren tijdens zo'n opdracht vond ik bijzonder fijn en dat zullen mijn teamgenoten ook gemerkt hebben. Grappig was wel dat ik dacht de opdracht van binnen en buiten te kennen, maar dat uiteindelijk bleek dat ik de hele tijd dacht dat elk team vijf levenspunten had in plaats van de werkelijke vier. Gelukkig had dat geen impact en mocht ik zegevieren! Op naar aflevering vier wat mij betreft, ik ben er helemaal klaar voor!

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #15 Gepost op: 2-04-2022, 22:04:08 »
Frank biecht vrolijk door

Okeeeee we zitten gewoon in Squid game, wat een feest! Viel natuurlijk niet echt uit te sluiten gezien het ongekende succes van de serie. Tof wel! Leuke spellen en zowaar snap ik ze alledrie!  ;D

Laat ik even beginnen met melden dat mijn 2e officiele bondje wel een feit is. Brent en ik hebben, na een uitgebreide discordcall, even onze tactieken op tafel gelegd. Brent heeft me bevestigd dat Bjorn en Lucy een bondje hebben. Zelf zegt hij verder geen weet te hebben van alles wat er speelt. Ik heb hem niet verteld van mij en Niels en dat ga ik ook niet doen. Ik heb hem gezegd vooral het spel solo te spelen en dat ik daarom behoefte heb aan een bondje met hem. Ik ga Niels ook niks vertellen over mijn gesprekken met Brent. Het wordt tijd dat ik dit spel wat tactischer ga spelen, misschien dat dat me nog kan helpen. Sorry heren, jullie zijn dus niet de enige met wie ik aan het bonden ben  ::)

Bij het knikkerspel zit ik dus in een duo met Brent, maar we hebben echt geen idee nog wat we daar eens kunnen gaan doen. Op het moment dat ik dit typ hebben we daar nog iets meer dan een dag de tijd voor, ik heb persoonlijk geen behoefte aan -5 ZP voor ons allebei want dan lig ik er gegarandeerd uit. We bedenken nog wel iets, komt goed! Wacht maar af tot er bij deze 2 creatievelingen een fantastisch spel uitgerold komt! ;D

Bij Tug of War zit ik in een team met Mitch en Swifty. Vorige keer dat ik met ze in een team zat was geen succes, daarom vind ik het juist wel leuk dat we ons nu als team kunnen revancheren. Mitch en Swifty gaven allebei al vrij snel aan dat ze wel 2x wouden spelen en ik las dat veel later pas, dus ik heb het toen maar gewoon geaccepteerd. Hey, ga gerust jullie gang hoor. Ik heb vertrouwen in jullie! Ik hoop natuurlijk op een mooie teamuitslag maar op dit moment schat ik iedereen die in het spel zit behoorlijk slim en tactisch in, dus geen idee hoe het gaat lopen. Ik heb mijn keuze voor mijn kaartenselectie vandaag doorgegeven, geen idee of het een goede is geweest. Ik heb het geprobeerd uit te balanceren, dus gewoon kijken naar initiatief, trekkracht en mentale kracht en dan van elk stukje gewoon een paar goede spelers te nemen. Ik heb 1 goederik en 1 slechterik die elkaar moeten gaan wegstrepen, verder zien we het wel! Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ik het waarschijnlijk tegen Lucy moet gaan opnemen. Dat vind ik leuk! Ik heb het nog niet zo vaak tegen haar moeten opnemen dus ik zie het als een kans om mezelf weer eens tegen iemand anders te laten zien, heel benieuwd! Mocht mijn betrouwbare bron liegen, ik vind een strijd tegen jullie allemaal hartstikke leuk hoor  ;D

Red light, green light is echt heel tof in elkaar gezet! Mijn doel met dit spel is toch wel om in de top 4 te eindigen. Dan heb ik namelijk 3 ZP of meer, dat is echt al wel een goede buffer voor de aflevering. Bij de eerste tussenstand stond Mitch er het beste voor. Die was als een soort Taeke Taekema even op z'n fiets gesprongen en kwam gewoon het beste uit de startsituatie.

Met de tweede tussenstand is er echter veel gebeurd. Ik had met Brent overlegd wat ik het beste kon gaan doen en aanvankelijk wou ik rechts draaien, 1 vooruit, links draaien, 1 vooruit, 1 vooruit doen, maar Swifty stond al met haar gezicht precies de kant op die ik op wou gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat zij 1 of 2 stappen vooruit zou zetten. Dan zou zij Niels duwen die naast haar staan en daardoor zou ik ook geduwd worden waardoor ik voor die ellendige muren blijf staan. Ik heb dus maar besloten dat ik het via de linkerkant ben gaan proberen. Ik had echter verwacht dat Bjorn naar boven zou lopen waardoor mijn lijn naar links vrij zou zijn. Dit gebeurde niet waardoor ik hem in een hoekje heb geduwd en ineens boven Lucy sta. Zij duwt mij naar boven waardoor ik voor Bjorn terecht kom en dan ga ik in 1 keer vooruit met zowel de stapjes van Bjorn als die van mezelf. Ik sta nu gedraaid en ik heb 3 schadekaarten maar HEY! Ik had een positie voor ogen na deze tussenstand, en t.o.v die positie sta ik 5 vakjes verder! Dus ach, you win some, you lose some. Deze ronde heeft me zowel goede als slechte dingen opgeleverd. Ik sta nu bijna vooraan! (Op Brent na). Zo slecht was deze ronde dus niet eens. Heel leuk spel! Ik kan niet wachten om het af te maken  ::bravo::

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #16 Gepost op: 2-04-2022, 22:05:41 »
En wanneer je dan tegen Frank zegt dat hij veel biecht en dat dat leuk leeswerk is, dan gaat hij nog even door

Ik ben gedwongen door Monkeysuncle om te biechten. Nou vooruit, ik ben de beroerdste niet.

Ik wil even het podium pakken om 3 dingen te zeggen die ik nog nooit eerder heb kunnen zeggen:
- Ik moet een duel uitvechten waarvan de winnaar de aflevering wint
- Ik sta bovenaan in de virtuele tussenstand
- Ik ben al door naar aflevering 5


HOLY SHIT! Ik had nooit verwacht zo ver te kunnen komen in dit spel. Ik heb allemaal stuk voor stuk waardige tegenstanders en ik heb het gezellig met ze, maar ik ga tot nu toe elke aflevering in met het idee dat het m'n laatste is. Ik ben zo blij dat dit avontuur nog steeds door blijft gaan en ik de fantastische spellen mag blijven ontdekken!  ::love::

Om te beginnen heb ik, gelukkig, een meesterslag kunnen slaan bij Green Light, Red Light. Ik moest die Brent wel even porren voor een samenwerking he, anders knallen we elkaar natuurlijk van de baan af, nou die Brent zag dat wel zitten hoor. Brent werkt graag met mij samen en hey, guess what, ik ook met jou! De eerste de beste ronde die komt loopt Brent op z'n gemakje binnen en sta ik opeens op de draaicirkel met naast mij, verzameld alsof we een soort kwartetspel waren, Bjorn en Mitch. Nog iets meer man en we hadden de Backstreet Boys kunnen impersonaten  ;D Hoe je het ook wendt of keert, dit is een tricky situatie. 1 of 2 verkeerde zetten en ik kan heel makkelijk in de put belanden of juist 1 van de heren in de put mieteren.  Ik moest Mitch en Bjorn wel benaderen. Oh ja jongens ik vind jullie ontzettend aardig, jullie willen vast wel met me samenwerken toch? Even een goed verhaal opgehangen dat wij met z'n drietjes sowieso in de top 4 eindigen in willekeurige volgorde en dat we hier alledrie baat bij hebben. Ik moet dit wel zo overtuigend mogelijk brengen natuurlijk, ik weet niet of ik in deze fase van het spel op Bjorn en Mitch kan vertrouwen en of ze niet de intentie hebben om mij in het putje te flikkeren zoals Lewis Hamilton dat ook ooit deed  ::tandpastasmiley::
Ik heb hier denk ik niet echt een keuze in, ik moet het wel gaan doen. Uiteindelijk is het voor mij hier eind goed, al goed. Ik kom als eerste in 3 zetten binnen en sleep hiermee 4 ZP in de wacht. Dat is meer dan ik in alle vorige afleveringen bij elkaar heb gespeeld geloof ik, wat voelt dit raar, ik ken dit gevoel helemaal niet joh. Bjorn en Mitch komen de beurt daarna ook binnen en hebben allebei 3 ZP. Swifty, Niels en Lucy hebben wel echt pech gehad, poor them. Ik durf nu nog niet te zeggen wie van die 3 op welke plek eindigt met het spel, niemand heeft er ook invloed op behalve zij zelf. Een voordeel voor hun is denk ik wel dat de helft van de mensen al van de baan is, dan knal je tenminste tegen niemand aan (Nog bedankt voor de schadepunten he Bjorn!)

Met Tug of War is ook het ongelofelijke gebeurd. Ik heb mijn duel van Lucy gewonnen! Ongelofelijk, had ik ook niet verwacht. Lucy speelde heel snel een valsspeler met daarna heel veel trekkracht. Ik had mij al laten informeren dat zij heel veel kaarten had met veel trekkracht. Voor mij was het dus zaak om het goed te timen en te zorgen dat de vlag zo snel mogelijk bij haar komt, zonder dat ze een goeierik kan spelen ter compensatie. Het plan is geslaagd! Lucy had graag meer tegenstand gezien en dat snap ik, elke vezel in mijn lijf had dat ook graag gedaan, maar dat was tactisch gezien voor mij gewoon niet handig. Als team hebben wij een TOPprestatie neergezet. Na onze nederlaag met Drug War waren Swifty, Mitch en ik erop gebrand om nu de goede kant van ons te laten zien en te bewijzen dat wij prima kunnen winnen. Mooi ook dat we alledrie een duit in het zakje hebben kunnen doen door alledrie een duel te winnen voor een 3-2 stand. Mitch en Swifty, goed gedaan, jullie zijn toppers. Wanneer vormen we weer een team?  ::bravo::

Het enige wat ik momenteel nog te doen heb is mijn knikkerduel tegen Brent afmaken, maar ik merk gewoon dat hij een hele taaie tegenstander is. Volgens mij is hij ook zo'n persoon die op de dag van de Supersale ergens met een tentje voor de winkel gaat slapen zodat hij bij openingstijd de eerste is die naar binnen kan komen. Je komt hem gewoon niet voorbij! Het mooie is wel dat onze uitslag eigenlijk nergens meer op van toepassing is, behalve onze eigen positie. De winnaar van ons wint de aflevering en ik geloof dat we dat allebei wel heel graag willen. We hebben tot zaterdag om het spel af te spelen. Verdomme wat wil ik dit graag winnen!! Hoe mooi zou het zijn, als ik, Frank, Frenkie, Whatthefrank, WAT JULLIE OOK WILLEN, na 3 afleveringen balancerend over de afgrond, nu met vlag en wimpel aflevering 4 kan winnen? Iedereen had mij al als afvaller voorspeld, daarom vind ik het extra tof om te bewijzen dat ik het weldegelijk in me heb.

Deze aflevering is een kantelpunt van mij. Ik heb me bewust iets meer op de achtergrond en iets dommer opgesteld dan ik eigenlijk ben, zodat mensen me niet hoog inschatten. Het is tijd dat ik vanaf nu ook meer het spel ga spelen. Ik ga meer focussen op de ZP binnenhalen en mezelf sneller veilig stellen. Ik heb nu 2 bondjes, ik hoop die allebei nog zo lang mogelijk te kunnen behouden, maar ik weet helaas dat het voor 1 van die 2 lastig gaat worden deze aflevering. De helft van de spelers kan eventueel nog afvallen dus ik durf er echt geen uitspraken over te doen. Wie het ook zal zijn, you will be missed!  ::hug::

Voor nu laat ik het weer even hierbij. Ik ga even 20 knikkers in het kanaal van mijn duel met Brent posten, dat ziet hij vast niet meer om half 12 's avonds en dan heb ik gewonnen. Oh wacht, ben ik weer eens aan het dromen?  ;D
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #17 Gepost op: 2-04-2022, 22:08:01 »
Niels ligt eruit na Squid Game en geeft nog een afscheidsspeech

Ha heren!

Deze nederlaag zag ik al van mijlenver aankomen. GLRL is denk ik de belangrijkste opdracht geweest. Gedurende de open dag hier op het werk moest ik snel de stappen doorgeven op dag 2 om de deadline niet te missen. Dit ging mis natuurlijk waardoor ik mezelf tegen een muur geparkeerd heb. Stom, maar ik had gewoon geen tijd om de deadline te halen. Slechte timing voor een eerste spel met dagelijkse deadline :(
Vervolgens ging het verder bij ToW en hebben twee 'teamgenoten' op een merkwaardige wijze hun potje touwtrekken verloren waardoor wij als team een gering aantal punten over hebben gehouden. Zo heel ingewikkeld was het niet, en twee capabele spelers maken daarin bijzondere keuzes. Ik wist genoeg..

Knikkeren was gokken, kon beide kanten op en helaas viel het knikkertje niet naar mijn kant. So be it.

Ik heb genoten van de spellen, jullie organisatie (HULDE!) en de interactie met nieuwe personen. Ben begonnen met de tactiek om stabiel in de middenmoot te eindigen maar toen ik uit het niets aflevering 2 won heb ik besloten er dan maar vol voor te gaan. Gedurende aflevering 3 resulteerde dit in dat ik benaderd ben om anderen expres te laten verliezen. Ik heb gereageerd dat ik het spel speel en niet bereid was om iemand 'weg te werken'. Mijn mening is dat je een spel speelt om te winnen en niet om iemand anders te laten verliezen.
Afgelopen dagen heb ik van twee mensen gehoord dat zij deze week benaderd zijn om mij uit het spel te werken. Beiden zagen dit liever niet gebeuren en hebben geprobeerd me erin te houden, dank daarvoor. Helaas was het kwaad al geschied.
Bondjes horen bij het spel en horen elkaar te helpen, dat snap ik. Bewust spellen verliezen om iemand uit het spel te werken is in mijn ogen een ander verhaal en ik ben blij dat ik daar zelf niet aan heb meegedaan.

To be continued..?

Wellicht bij een tweede kans toch bewust iemand er uit gaan werken dan maar  :P

Frank blijft onze meest fanatieke schrijver

Aflevering 4 is definitief afgelopen. Het is een aflevering voor mij met een enerzijds goed einde, anderzijds niet. Pluspunt; het is de eerste aflevering die ik eigenlijk zonder kleerscheuren ben doorgekomen. Minpunt; ik ben mijn bondgenoot Niels verloren. Niels en ik deelden heel veel, hij zat ook fanatiek in het spel, net als ik. Ik kan goed met hem praten over het spel. Daarom vind ik het dan ook jammer dat hij eruit ligt. Niels, you will be missed  ::bravo::

Ik denk dat Bjorn en Lucy expres verloren hebben bij ToW. Ik weet dat ze Swifty benaderd hebben om Niels in de put te duwen, zodat hij 0 ZP zou behalen. Wetende ook van m'n eerdere biechten dat Bjorn en Lucy een sterk bondje hebben, denk ik dat zij deze aflevering samen als plan hebben gehad om Niels eruit te spelen. Het zou ook verklaren waarom Bjorn mij zo makkelijk heeft laten gaan bij GLRL. Met andere woorden, ja ik baal echt van de afvaller, maar ik moet sterk spel ook kunnen waarderen en dit is tactisch gewoon heel slim gedaan. Niels had 2 afleveringen gewonnen en dan krijg je natuurlijk de schijnwerpers op je. Het is misschien een beetje smerig, maar we komen in een fase waar je daar bijna niet meer aan ontkomt, dus ik ga ook gewoon zeggen; Lucy, Bjorn, chapeau. Jullie hebben dit slim en goed gespeeld  ::trots::

MAAR! Niemand weet natuurlijk dat ik dit weet. Ik weet niet in hoeverre mensen van het bondje van mij en Niels afwisten, ik heb het in ieder geval aan niemand verteld. Ik moet dus ook doen alsof ik deze informatie niet heb. Ik moet doen alsof ik Bjorn kan vertrouwen na GLRL en niks weet van het bondje wat hij met Lucy heeft. Dan is er nog mijn andere bondgenoot, Brent. Die vertrouwt mij inmiddels 100%. Ik weet niet of hij van mijn vermoedens van zijn bondje met Swifty weet, dat hou ik ook nog even zo. Ik gedraag me altijd nog eventjes als de solist die nergens vanaf weet, dat komt me nu wel even lekker uit!  ;D

Buiten dat denk ik Swifty wel te kunnen vertrouwen. Ik heb nu meerdere teamgames met haar gespeeld en ze komt oprecht en eerlijk op me over. Misschien benader ik haar voor een bondje, maar ik weet niet of dat dan bij Brent terecht komt aangezien zij ook een bondje hebben, en dat wil ik eigenlijk voorkomen, straks denkt Brent dat ik hem niet vertrouw en dan is mijn laatste bondje ook gesneuveld, dat moet ik niet hebben  ::)

Dat brengt mij bij de volgende persoon, Mitch. Met Mitch heb ik in het begin van het spel ook samengewerkt en in de loop van het spel wel zijn acties meegekregen (onder andere GLRL en de teamgames). Ik denk dat Mitch het spel ook wel eerlijk wil spelen en dat ik hem kan vertrouwen. Misschien benader ik hem binnenkort weer of we ons minipact van aflevering 1 weer nieuw leven kunnen inblazen. Ik denk dat hij ook wel vermoedens heeft van het bondje Bjorn-Lucy. Ik werk graag met Mitch samen dus misschien doe ik dat wel. Bondje met Brent blijft vooralsnog topprioriteit want wat is dat een genie!  ;D

Plan: Ik denk dat Bjorn nu denkt dat ik hem vertrouw, maar dat doe ik zeker niet. Ik mag hem, absoluut. Maar het is ook een slimme speler. Ik hoop dat ik in aflevering 5 de kans krijg om een opdracht met / tegen hem te spelen. Ik denk dat hij mijn vertrouwen nu daarbij wel zou belazeren namelijk. Aangezien hij niet weet dat ik dat denk, kan ik dat ook bij hem gaan doen. Misschien kan ik op die manier Bjorn uit het spel krijgen. Misschien leg ik dit ook wel voor bij Brent. Ik weet de spellen natuurlijk nog niet, maar een strategie uitdenken kan natuurlijk altijd handig zijn.

Totale tussenstand:
1 Lucy 31,5ZP
2 Brent 31,5ZP
3 Bjorn 29ZP
4 Swifty 24ZP
5 Frank 20,5ZP
6 Mitch 20,5ZP

Als ik hierop afga denk ik eigenlijk niet dat mensen het op mij gemunt hebben, ik sta lekker veilig buiten de top 3 en heb eigenlijk nog niet zo veel geëxcelleerd. Dit wil ik komende aflevering, net zoals aflevering 4, weer gaan doen. Op dit punt vind ik het sowieso lastig inschatten wie er af gaat vallen, iedereen die er nu nog in zit heeft echt gewoon kwaliteiten en speelt slim, iedereen kan van iedereen winnen. Spannend maar ook wel weer leuk!
Lucy - Is denk ik de sterkste speler die nog in het spel zit. Scoort eigenlijk constant goed en lijkt altijd de spellen wel te begrijpen. Heeft aflevering 1 ook gewonnen dus is zeker iemand om rekening mee te houden
Brent - Is natuurlijk mijn bondgenoot. Ook een slimme speler die volgens mij alles prima in de gaten heeft. Ik hoop er nog lang met hem in te zitten
Bjorn - Onvoorspelbaar. Speelt heel slim in de zin van, je denkt hem te kunnen vertrouwen in het spel en kan dan ineens gekke dingen doen. Ook iemand om in de gaten te houden
Swifty - Heb ik nu 2 teamgames mee gespeeld en heb ik daardoor wat beter kunnen inschatten. Naar mijn idee staat er ook niet zoveel aandacht op haar, maar is een zeer gevaarlijke outsider om ver te komen
Mitch - Topper. Ik vind het leuk dat hij er nog is. Je zou hem tekort doen door te zeggen dat hij onderaan staat samen met mij. Gemotiveerde speler die ook lekker fanatiek is

Ahhh het wordt zo lastig, maar ik vind het van jullie allemaal nog leuk dat jullie er nog zijn. Hopelijk kunnen we van aflevering 5 een spektakel maken. Ik ben nu al benieuwd wie dat wint en wie eruit gaat.

Kleine sidenote voor de hosts: complimentje aan jullie, de spellen blijven leuk en jullie blijven lekker bereikbaar voor ons. Dat vind ik fijn  ::bravo::

My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #18 Gepost op: 2-04-2022, 22:08:39 »
Lucy verblijdt ons met een tweede gesproken biecht, vooral om haar spanning even te laten gaan. En heeft ze nou met opzet verloren van Frank?

Citaat van: Lucy link=action=profile;u=22067
https://voca.ro/1aMU5mf5mFoC

Swifty heeft zoveel te biechten dat het niet binnen de tekens van 1 bericht in het archaïsche forum van RN past

Biecht aflevering 4 (deel 1, de tekst overschrijdt de 10000 tekens  :o)

Deze keer wat minder hectiek irl. De stukken liggen bij de bank, en we hadden gehoopt deze week het akkoord te krijgen maar ze hebben het blijkbaar te druk. Shifty is ondertussen bezig met de planning en nog wat aan het uitzoeken over warmtepompen en airco’s en zonnepanelen. We zijn een weekendje weg geweest samen en dat was fijn, om dingen door te spreken over het huis. Maar ook om weer eens lekker uit eten te gaan en naar een feestje.
Helaas helaas heb ik daar blijkbaar dat vervelende virus opgepikt. Goed dus dat er voor mij niet veel te regelen was, want sinds woensdag zit ik in isolatie thuis. Stomme corona.

Het was hier bij Z4P! eindelijk tijd voor de langverwachte Squid Game. Niels had de indeling gemaakt en nog voor het thema bekend werd kwam hij zich bij mij een soort van verontschuldigen. Hij had duo’s moeten maken en 1 persoon daarbij niet moeten indelen, en daar had hij mij apart geplaatst. Hij wist niet of het goed of slecht zou zijn. Voor een andere opdracht moest hij ons op volgorde zetten en dat had hij op alfabet gedaan dus daar stond ik laatste.
Zodra het thema bekend werd gemaakt ben ik op Wiki alle afleveringen gaan lezen (ik heb de serie niet gekeken) en toen werd ik blij. Bij het knikkerspel zou ik dus niet hoeven te strijden maar wel doorgaan (?) en bij de glazen brug zou ik het voordeel hebben van als laatste gaan dus bij de anderen het goeie pad zien, fijn!
 
En dan blijkt dat er geen glazen brug is, en dat ik natuurlijk wel een vervangende opdracht heb bij het knikkeren, een opdracht waar ik niets over mag zeggen: ik moet inschatten wie er gaan winnen. Na even twijfelen ga ik niet voor de 3 van het Dancing Queens bondje maar voor Brent, Lucy en Niels.
Een paar slimme spelers hebben al snel in de gaten dat ik waarschijnlijk zo’n soort opdracht heb maar ik bevestig noch ontken.

Ipv de brug is er een Annemarie Koekoek spel, Green Light Red Light. Ik sta op zich best gunstig, helemaal rechts van de rij, klaar om bij de anderen weg te draaien. Maar helaas zit er in mijn eerste setje kaarten geen geschikte draaikaart dus ik ben toch anderen aan het duwen en kom niet vrij te staan de eerste dag. De tweede en derde dag verlopen iets gunstiger. Brent gaat echt als een speer en wint, fijn!
Voor dag 4 zie ik het positief in. Met mijn goeie kaarten kan ik gewoon als 2e of 3e finishen, lekker. Dan komt Bjorn nog even met me overleggen. Hij wijst me erop dat we elkaar dwars kunnen zitten, maar ook Mitch kunnen beïnvloeden. Ik geef Bjorn mijn eerste 3 zetten door. Hij gaat puzzelen en komt dan terug met de mededeling dat het goed komt, hij kan mij ontwijken en Mitch in een put duwen.
Als de zetten worden gepubliceerd blijkt echter dat Niels ons allemaal dwars zit. Hij wordt daarbij zelf in een put geduwd, ipv Mitch. Maar mijn zetten komen nu fout uit en ik loop ook in de put. Dat was niet de bedoeling! Frank komt hierdoor als tweede over de finish en Niels en ik staan ver achter.

Ik heb met Niels de laatste dagen een gezellig contact, en hij komt me vertellen dat hij dit niet had voorzien en dat hij er ook van baalt. Hij speelt het spel open en eerlijk, en bondjesloos tot nu toe, en hij heeft zelf ook een probleem, dus ik accepteer zijn verontschuldiging.

Ondertussen zijn we in 2 teams ook nog tegen elkaar aan het touwtrekken. Ik zit in het team van 3, 2 van ons mogen 2x en dat willen Mitch en ik allebei graag. Frank vindt dat wel best. Zou hij niet beseffen dat een keer extra spelen ook meer kans op een ZP geeft? Ik ben wel blij dat hij ermee akkoord gaat, ik denk dat Mitch en ik in principe iets betere spelers zijn, Frank bungelt immers al weken onderaan.
Ik zoek op BGG naar strategische of tactische tips, zoals altijd, maar dit spel is te nieuw, er is helemaal niks over te vinden. Ik zal het zelf moeten uitvogelen dus.
Mijn bondje met Brent is echt heel veel waard. Ik ben blij om te horen dat hij ook 2x mag spelen. Gelukkig niet tegen mij. Ik mag tegen Niels en Bjorn. Brent stuurt me een overzicht van alle kaarten die Niels heeft en ik maak een prachtige boekhouding, hou precies bij welke kaarten ik zie in welke beurt, zodat ik bij beurt 6 en verder weet welke kaarten ik ga krijgen.
Niels pakt al snel een touwtrekker van mijn touw af. Binnen een paar beurten zijn we klaar en heb ik verloren. We komen niet eens aan de zesde beurt toe. Ik leer wel een paar lessen van dit potje, en die geef ik direct aan Mitch en Frank door: pas op met de valsspeler want je kunt hem waarschijnlijk niet bedekken, je wilt geen negatieve trekkracht spelen (geen goeierik dus) en speel de kaart waarbij je bij de ander een touwtrekker weg mag halen zodra je kunt. Bjorn en Lucy hebben allebei een valsspeler liggen, dus voor Frank en mij is het zaak dat we die potjes zo snel mogelijk uitspelen. En dat werkt bij mij tegen Bjorn.
Frank maakt wat bijzondere keuzes en ik vraag hem of hij me zijn kaarten wil vertellen zodat ik mee kan denken. Gelukkig vertrouwt hij me, en we bedenken samen dat we Lucy lekker het touw naar het einde laten trekken, waarbij we duimen dat ze geen goeierik kan spelen. En het werkt, Frank wint!
Mitch en Brent houden elkaar in evenwicht, wat betekent dat ons team wint, lekker zeg!
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #19 Gepost op: 2-04-2022, 22:11:25 »
Deel 2

Direct gaan we allemaal aan het rekenen welke speler dan kan afvallen. Brent gaat goed, hij kan weekwinnaar worden, ondanks het verlies als team, mooi. Brent vertelt me dat hij best wel graag Bjorn zou zien afvallen, en dat ben ik met hem eens.
Ik ga even met Mitch chatten, aangezien hij en ik mogelijk kunnen sturen wie er gaat afvallen. Mitch zegt direct dat Bjorn van hem wel door mag gaan, daar heeft hij goed contact mee, samen met Frank, door GLRL. Meteen vertel ik hem dat het voor mij dan juist andersom werkt, aangezien Bjorn ook met mij contact had over GLRL en zijn positie tov Mitch. Bjorn moet daar toen gelogen hebben tegen 1 van ons 2en. Dit schept flink wat wantrouwen.
Maar Mitch en ik kunnen niets doen tegen Bjorn, hij komt al vlot over de finish bij GLRL en kan dus niet afvallen. Het zal gaan tussen Lucy en Niels.

In het Dancing Queens bondje heeft Lucy ons een paar dagen eerder verteld dat Mitch haar mogelijk zal laten winnen bij het touwtrekken, als hij toch geen weekwinnaar kan worden. Nu komt ze ineens heel verontwaardigd in de chat, dat wij allemaal daarover gelekt hebben tegen Mitch want hij zegt dat hij van 3 personen dat terug heeft gehoord, en zij had het alleen met ons gedeeld.
Ik snap op zich wel dat ze boos is, maar ergens verbaast het mij ook. Ik neem dit bondje van vier zelf niet zo heel erg serieus. Mijn bondje met Brent is heel erg goed, maar bij ons verbond van vier voel ik niet zoveel samenwerking, en ik zou het niet zo heel erg vinden als Lucy of Bjorn afvalt, eerlijk gezegd. Liefst Bjorn, gezien dat voorval bij GLRL, en ik deel met de Dancing Queens dat ik daarover gesproken heb met Mitch, dat Bjorn dus tegen Mitch of mij gelogen moet hebben en dat ik hem daarom niet helemaal meer vertrouw. Over het laten winnen kan ik niks zeggen. Gezien mijn opdracht, waarbij ik een ZP krijg als ik de juiste winnaars voorspel, vind ik ook dat ik echt niet iemand kan vragen een ander opzettelijk te laten winnen. Plus dat ik wel kan leven met het afvallen van Lucy. Want ik heb eigenlijk wel een goed contact gekregen met Niels.

Niels heeft na een aantal goeie weken ineens een heel slechte week. Omdat hij het knikkeren verliest van Bjorn heeft hij doorgaan of afvallen niet meer in eigen hand. Hij is van Mitch afhankelijk, maar heeft daarnaast ook nog minstens 2 punten nodig bij GLRL. Ik ben uitgebreid aan het rekenen, en ik ga tijdrekken. Als ik weet dat Brent van Frank wint bij het knikkeren, kan ik het me veroorloven om Niels voor te laten gaan bij GLRL. Wint Mitch van Lucy, dan valt Lucy af omdat ze minder punten heeft dan ik. Wint Lucy, dan krijg ik een ZP voor het voorspellen van de winnaars en valt Niels af, zelfs als ik achter hem finish bij GLRL.
Bij de Dancing Queens vraagt Lucy me om Niels dwars te zitten bij GRLR. In overleg met Niels kijk ik welke zetten ik daar kan doen waarbij het lijkt of ik op hem wacht (geen argwaan bij Lucy) terwijl we elkaar niet echt schade aandoen.

Een dag later krijg ik van Lucy ineens de opdracht zo snel mogelijk binnen te komen, want dat is dan weer gunstiger voor haar. Ja pfff jij roept en ik spring? Ik irriteer me aan de commando’s maar dat laat ik niet zo merken. Ik trek mijn eigen plan, met Niels, en ik laat hem eerder finishen dan mezelf. Niemand heeft blijkbaar door dat ik op dag 8 wel net voor hem had kunnen finishen als ik ‘2 vooruit’ en 3x ‘1 vooruit’ in een andere volgorde had gespeeld. Ik had mijn excuus al klaar als iemand het wel had opgemerkt: suf zeg dat ik door mijn coronabesmetting blijkbaar niet helder meer kan denken.
Overigens kreeg ik het opeens wel benauwd, toen ik een zwakke plek in het plan ontdekte op het laatste moment: als Niels mij in een put zou duwen zou ik niet finishen bij GLRL en zou ik alsnog afvallen in plaats van hij! In paniek confronteer ik hem hiermee, en hij antwoordt dat hij dat zeker niet gaan doen. Hij waardeert mijn hulp en maakt daar geen misbruik van. Daar durf ik wel op te vertrouwen, en dat is terecht blijkt achteraf. Wat een sportieve speler! Erg jammer dat hij afvalt. Ik was graag met hem door gegaan, zeker gezien ons goeie contact.

Bjorn heeft me nog even privé aangesproken over GLRL en het contact met Mitch. Hij zegt dat wij zijn enige bondje zijn en dat hij hoopt dat het vertrouwen weer terug is, want hij was echt eerlijk tegen mij. Ach ja, het zal wel.
Bij de Dancing Queens heb ik de discussie in de kiem gesmoord door te zeggen dat Lucy echt moet zorgen voor winst tegen Mitch, dat dat nu eerst het belangrijkste was. Nadat de uitslag bekend is vraagt ze nog wel even over dat doorvertellen van het opzettelijk winnen, en ik geef haar aan dat ik daar niets over mocht zeggen tegen Mitch, omdat ik een ZP kreeg als zij zou winnen. En die uitleg accepteert ze. Ik heb er ook daadwerkelijk niet echt iets over gezegd tegen Mitch, maar ik heb hem wel verteld dat ik prima zou kunnen leven met Lucy (of Bjorn) als afvaller. Het zou kunnen dat Mitch daarop doelde, maar daar ga ik in de Dancing Queens niets over zeggen.

Het belangrijkste deze week: ik ben door! Het op 1 na belangrijkste: Brent ook! Erg fijne aanvulling: Brent is weekwinnaar!
Echt heel erg jammer dat Niels is afgevallen. Maar ook deze keer nemen de hosts de tijd voor het starten van een nieuwe aflevering, dus ik heb eigenlijk wel goeie hoop dat er toch stiekem nog wat afvallers met elkaar aan het strijden zijn voor een terugkeerplekje. En dan geef ik Niels wel heel veel kans. Ik duim voor hem. Op naar de volgende week!
My fall will be for you