Bjorn biecht ook voor het eerst en vraagt zich af waarom hij in de Dancing Queens zit, terwijl hij notabene Bjorn heet.
Hallo 
We zijn al ver in aflevering 1 dus dat lijkt me een goed moment voor een eerste biecht. Ik ben blij om na alle hectiek van Survivor even een iets rustiger spel te spelen zonder leugens en backstabben. En de opdrachten zijn top, I love bordspelletjes
.
Ik had me zelfs even voorgenomen om helemaal geen bondjes te doen in dit spel. Iknow, can you imagine?
Dat is mislukt want Lucy heeft me al in een sterk bondje geslingerd en ik ben ook niet de persoon om dat te weigeren. Swifty, Brent, Lucy en ik werken samen! En we zijn de Dancing Queens blijkbaar, want we lijken op ABBA ofzo? Idunno, die kan JW jullie vast uitleggen want hij heeft het bedacht
.
Veel hebben we elkaar nog niet kunnen/hoeven helpen in aflevering 1, want we scoren zelf al goed genoeg, maar het is toch handig om achter de hand te hebben
.
Verder ga ik geen extra bondjes maken, maar lijkt het me wel handig om af en toe samen te werken in een opdracht als er situaties ontstaan waarin we elkaar verder kunnen helpen. Zo heb ik dat deze aflevering gedaan met Mitch tijdens Karuba! Ik had mijn routes best efficiënt gebouwd en kon onderweg diamanten en goud oppikken, maar als ik sneller bij mijn tempel wilde zijn dan Mitch dan moest ik er waarschijnlijk een paar laten liggen en die later met een ander poppetje op gaan pikken. Dat leek me zonde en ik zag dat Mitch hetzelfde probleem had, dus heb ik hem voorgesteld dat we konden overleggen over de komende paar tegels, als het een chille tegel was met bijvoorbeeld goud was het zonde om die af te leggen. Dus we spraken af om samen te kijken wat het beste voor ons was, en het zo te timen dat we geen nuttige tegels hoefden te verspillen, maar dat we toch gezamenlijk over de finish kwamen en zo beiden 5 punten scoorden. Het maakt een klein verschil, maar ik denk wel dat dat heeft bijgedragen aan het feit dat ik veel punten kon scoren bij de tempels en tegelijkertijd ook veel goud kon meenemen.
Verder leek het me ook niet slim om te proberen om alle 4 de poppetjes naar hun tempel te krijgen, vooral de bruine die van linksboven naar rechtsonder moest zou veel moeite kosten om daar te krijgen, terwijl de andere routes makkelijker te leggen waren. Ik besloot dus om die te negeren en te zorgen voor een snelle finish van de andere 3, wat aardig gelukt is
.
Lost Cities is ook een tof spel, en eentje die ik zelf in mijn kast heb liggen. Helaas ben er ik niet heel goed in, en dat bleek ook nu, al zat het zeker niet mee met de kaarten! Dat, in combinatie met een goede tegenstander in Lucy die volgens mij geen enkele fout heeft gemaakt, zorgde ervoor dat ik dat potje niet heb kunnen winnen. Ik nam een gok door 3 weddenschapskaarten van oranjerood te leggen, terwijl ik er al een 9 en 4 van in mijn hand had, en een 2 had kunnen rapen van de aflegstapel. Als ik nog 1 oranje zou rapen erna zou ik sowieso wel uit de min komen, en als ik er 2 zou rapen zou ik flink cashen en een +20 meepakken. Gegokt, en verloren
.
Bij de treasure hunt ben ik echt clueless overigens, daar heeft Lucy echt 90% gedaan
. We zijn nu bijna klaar hopelijk. Lucy gaat straks even een simpele legpuzzel voor mij oplossen waar ik niet uitkwam, en dan kunnen we hopelijk met nog 1 opdrachtje extra over de finish komen. De pressure is iets lager nu ik mijn 3 punten van Karuba binnen heb, dus ik denk deze ronde wel te overleven
.
Brent en Lucy kunnen allebei ook best wel eens de winnaar van ronde 1 worden, en dan mag diegene alle teams indelen, een behoorlijk chill voordeel denk ik zo. Hopelijk levert mijn bondje met hun me dus een sterk team / duo partner op, en kan ik zo nog even meeliften op het Dancing Queen succes.
Tot de volgende ronde, biechtstoel 
Arno spreekt zijn volgende biecht in en is blij met de tweede ronde.
Arno's tweede biecht
https://vocaroo.com/19vzsxl7rVpH
Ook Niels is blij met aflevering 2, maar hij houdt zichzelf vooral nog even onder de radar
Zo, de eerste ronde zit er op voor me. Nogmaals complimenten aan jullie beiden voor al het werk wat jullie hier al in hebben gestopt. De spellen zijn fantastisch en erg leuk om te doen!
Lost Cities
Verliep volgens plan; gewonnen van Wouter. Uiteraard geluk nodig met kaarten die je krijgt maar hij maakte hier ook wat kleine foutjes waar ik van heb kunnen profiteren. Kassa!
Treasure Hunt
Leuk maar wel lastig om te doen soms hoor. Samenwerking had hier wat beter gekund. Ik heb al mijn stappen en opties gedeeld met Wouter; van hem kreeg ik achteraf te horen wat de bedoeling was. Dit heeft wat punten gekost en hopelijk voor Wouter betekent dit niet dat hij er uit ligt.
Karuba
Erg leuk spel! Ik kende het niet maar ben dol op zulke spelletjes. Om eerlijk te zijn heb ik hier niet helemaal mijn best gedaan.. Door de groep van Wouter in de gaten te houden wist ik dat ik al door zou gaan. Mijn tactiek is om niet te hoog in de ranking te eindigen zodat mensen je niet als gevaar gaan zien. Door dit spel te verliezen en lager in de einduitslag te eindigen hoop ik dat dit gaat werken.
Ik ben erg benieuwd naar het thema en de spellen van komende week, heb er zin in!