Auteur Topic: [PT] Aflevering 2 - The Amazing Race  (gelezen 1154 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[PT] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Gepost op: 20-03-2024, 19:43:01 »
Welkom Racers in The Amazing Race, een race over de wereld! Jullie gaan in duo’s een leg racen. Onderweg moeten jullie opdrachten voltooien. Het duo dat als laatste bij de pitstop aankomt, valt af. Hierbij een snelle les van The Amazing Race termen:

Clue - Je zoekt altijd naar de volgende clue. Hier staat informatie op voor de volgende stap in de race. Het niet goed volgen van een clue kan 30 minuten straftijd per overtreding opleveren. Fouten mogen hersteld worden tijdens het racen.
Detour - Een detour is een keuze tussen twee opdrachten. Je moet één van beiden kiezen en voltooien voordat je door kan racen. Je kan op elk moment bepalen of je van detour wil wisselen. Het niet voltooien van een detour levert een straftijd op van 6 uur.
Roadblock - Een opdracht die maar één kandidaat van het duo moet doen. Op basis van een clue kiezen jullie wie de roadblock doet. Ook bij een roadblock geldt dat het niet voltooien hiervan een straftijd oplevert. In dit geval van 3 uur.
Pitstop - De finish van de race, hier rusten jullie 24 uur tot je doorgezapt wordt naar het volgende programma.
Yield - Een wapen dat je kan gebruiken tegen een ander team. Die krijgen 30 minuten straftijd. Bij de Yield heb je de keuze of je hem wel of niet wilt gebruiken zolang er een Yield beschikbaar is. Een team dat geyield is, kan bijvoorbeeld ook nog een ander team yielden als er meer dan één beschikbaar is.

Praktisch:
Jullie starten op Amsterdam Schiphol op 30 maart 10:00 (in de toekomst ja!)
Wanneer jullie spelen gaat de tijd lopen. Je kan de race pauzeren tussen de acties door. Voorbeeld: Je start de race en krijgt je eerste clue. Je gaat zoeken naar waar je heen moet en met welk vervoer je hier gaat komen. Wanneer je ergens definitief heen bent gegaan en de actie dus is gedaan, kan je de race pauzeren. Je kan niet de clue krijgen en dan pauzeren, want dan kan je buiten de tijd op zoek gaan naar een goede vlucht. Zelfde geldt voor de opdrachten, je kan niet tijdens het uitvoeren van een opdracht pauzeren. Denk vooral na bij de opdrachten dat je hiervoor wat tijd vrijmaakt.

Voordat we starten een paar mededelingen:
Monkeysuncle heeft de kijkcijferpoll gewonnen. Hij en zijn lucky teamgenoot krijgen een voorsprong van 60 minuten bij de start van de leg.
Swifty en Freak123 hebben op hun date een voordeel gewonnen voor deze aflevering. Zij mogen als eerste een partner kiezen.
Hier mogen jullie NU mee beginnen!

Vragen en antwoorden:
Je hebt reizen, dat is inderdaad zoals Sem zegt échte vluchten/routes vinden om zo snel mogelijk bij de volgende plek te komen.
De opdrachten in TAR verschillen altijd enorm en zijn zeer uitlopend, dus daar kan ik moeilijk uitspraken over doen.

Alvast nog wat extra uitleg ook op basis van gestelde vragen:

-> Een team kan slechts eenmaal geyield worden en ook maar eenmaal een yield gebruiken
-> Je kan alleen een yield gebruiken op een team dat achter je ligt in de race
-> Bij de roadblock hoor je altijd eerst een clue, dan maak je de keuze wie het gaat doen en vervolgens doe je de roadblock. Eenmaal keuze gemaakt = keuze gemaakt
-> Bij de detour mag je dus wel zo vaak wisselen als je wilt, dit kost alleen tijd
-> Als er specifiek vervoer op de clue staat dan moet je dit gebruiken, anders mag alles. Uitzonderingen zijn uiteraard dingen als privéjets, helikopters, straaljagers en ander gespuis wat niet realistisch in dit programma voorkomt.

Nog een paar vragen:

-> Een detour moet samengespeeld worden, een roadblock door één iemand. De clues bij voorkeur samen, maar als het qua tijdsplanning niet lukt mogen die eventueel alleen.
-> De tijd begint te lopen vanaf START en vanaf het krijgen van de clue. Dus niet alleen opdrachten tellen mee voor tijd, ook de tijd voor het zoeken naar vluchten telt mee.
-> Overleg met andere teams is toegestaan mits je op hetzelfde punt in de race bent. Een team wat bij de roadblock is kan dus niet overleggen met iemand die bij de detour bezig is.

Travel safe, and GO!

Deadline aflevering: 27 maart 19:00
« Laatst bewerkt op: 29-03-2024, 10:41:47 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2024, 19:49:06 »
oooh dan is het makkelijk, dan kies ik voor Monkeysuncle :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Winnaar Zap 5
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2024, 19:49:31 »
oooh dan is het makkelijk, dan kies ik voor Monkeysuncle :D

I accept  ::hug::
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2024, 20:31:02 »
Ok, ik ga voor iemand waarnaar mijn eerste keuze ging. Iemand die ik 100 % vertrouw en  waarmee ik ook echt lol mee ga hebben. Wij kunnen dit
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2024, 21:42:57 »
Volgende die mag kiezen is de enige met voordeelpunten: Robbieazerty
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2024, 21:51:37 »
Oh wow, yay!

Dan kies ik….

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2024, 22:03:20 »
Next up is de aflevering winnaar: Aurynn
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2024, 22:05:42 »
Het was een zeer moeilijke keuze.
Ik heb vakkundig alle plussen en minnen van deze taarten bekeken.
Maar uiteindelijk kan er maar één taart de lekkerste zijn.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2024, 22:10:14 »
De rest heeft allemaal geen gewonnen voordelen dus die gooien we gewoon in de random.org. Moge de random.org goden met uw zijn!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2024, 22:10:29 »
MitchK jij mag kiezen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2024, 22:14:12 »
Dan kies ik uiteraard voor de leukste man van Helmond! Of moet ik zeggen jongen? Ik kies natuurlijk voor….

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2024, 22:15:34 »
Bjorrn is als volgende!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2024, 22:19:10 »
Ik kies voor Gerrit  ::hug::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2024, 22:21:12 »
Drenziboy is de laatste die keuze heeft ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2024, 22:57:02 »
D*N ik heb tussendoor alvast een vraagje hierover:



Detour - Een detour is een keuze tussen twee opdrachten. Je moet één van beiden kiezen en voltooien voordat je door kan racen. Je kan op elk moment bepalen of je van detour wil wisselen. Het niet voltooien van een detour levert een straftijd op van 6 uur.

Als je hebt gewisseld en je vindt die tweede nog erger dan de eerste, mag je dan ook weer terug naar je eerste keuze?
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2024, 22:59:11 »
D*N ik heb tussendoor alvast een vraagje hierover:


Als je hebt gewisseld en je vindt die tweede nog erger dan de eerste, mag je dan ook weer terug naar je eerste keuze?
Uiteraard! Maar je moet wel rekening houden met dat het ook reistijd kan kosten om weer terug te wisselen ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2024, 23:23:31 »
Ik maak puur op willekeur mijn keuze, ik ken immers nog niemand echt goed als het aankomt op dit soort spellen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline PieterBasje

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2024, 23:28:59 »
Wat kan ik me concreet bij de opdrachten voorstellen? Zijn dat puzzels oid of zijn het ook dingen die je irl moet doen?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2024, 23:32:47 »
Wat kan ik me concreet bij de opdrachten voorstellen? Zijn dat puzzels oid of zijn het ook dingen die je irl moet doen?

We moeten idd irl het vliegtuig pakken naar Oezbekistan
Sem

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 2 - The Amazing Race
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2024, 00:06:25 »
Wat kan ik me concreet bij de opdrachten voorstellen? Zijn dat puzzels oid of zijn het ook dingen die je irl moet doen?

Je hebt reizen, dat is inderdaad zoals Sem zegt échte vluchten/routes vinden om zo snel mogelijk bij de volgende plek te komen.
De opdrachten in TAR verschillen altijd enorm en zijn zeer uitlopend, dus daar kan ik moeilijk uitspraken over doen.

Alvast nog wat extra uitleg ook op basis van gestelde vragen:

-> Een team kan slechts eenmaal geyield worden en ook maar eenmaal een yield gebruiken
-> Je kan alleen een yield gebruiken op een team dat achter je ligt in de race
-> Bij de roadblock hoor je altijd eerst een clue, dan maak je de keuze wie het gaat doen en vervolgens doe je de roadblock. Eenmaal keuze gemaakt = keuze gemaakt
-> Bij de detour mag je dus wel zo vaak wisselen als je wilt, dit kost alleen tijd
-> Als er specifiek vervoer op de clue staat dan moet je dit gebruiken, anders mag alles. Uitzonderingen zijn uiteraard dingen als privéjets, helikopters, straaljagers en ander gespuis wat niet realistisch in dit programma voorkomt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human