Auteur Topic: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice  (gelezen 3270 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #160 Gepost op: 4-04-2024, 19:51:58 »
Als jullie wachten op die naam, kunnen jullie lang wachten want die deel ik niet!
Dus je wilt jezelf niet redden?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #161 Gepost op: 4-04-2024, 19:52:17 »
Ik vindt het geen probleem om tussen de regels door slimigheden te vinden, maar het moet niet het spel verpesten. Naar mijn mening is bots kopen het spel verpesten. We hadden niks kunnen doen en geld ertegen aan kunnen smijten, en toch winnen? Dat is toch niet leuk.

Ik verdedig mezelf hoe ik wil, en dat is dus zonder naar andere te kijken, en puur naar mezelf. En ja ik heb al verbeterpunten benoemd voor me zelf. (In een eerdere post), en daar doe ik wat mee als ik een 2e kans krijg.

En ja, ik heb weinig inbreng gedaan. En alles wat ik benoem als reden kan als een excuus gezien worden. Maar ik heb een leven naast dit forum.


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #162 Gepost op: 4-04-2024, 19:54:36 »
Sem, als er geen andere persoon was is het nog steeds niet te laat om ook dat gewoon eerlijk toe te geven.

Deerbetah, het is goed dat je dicht bij jezelf blijft en prima dat je jezelf verdedigt op de manier die jij wilt. Maar begrijp je dat je het ons lastig maakt jou niet te ontslaan als je onze vragen niet beantwoordt?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #163 Gepost op: 4-04-2024, 20:00:58 »
Ik wil jullie vragen graag beantwoorden, echter als je vraag iemand aan te wijzen die het slechter gedaan heeft als ik doe ik dat niet.


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #164 Gepost op: 4-04-2024, 20:04:17 »
Prima, dat is ook een antwoord. We kijken uit naar je antwoorden op de rest van onze vragen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #165 Gepost op: 4-04-2024, 20:23:27 »
De jury heeft toch een beslissing genomen om...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #166 Gepost op: 4-04-2024, 20:31:33 »
Ik doe bij deze nogmaals een poging om duidelijk te maken waarom ik het verdien door te gaan tegenover deerbetah. Deerbetah is een lief, sociaal, man en ik wil hem dan ook ten alle tijden niet persoonlijk aanvallen, maar uiteindelijk staan we hier allebei om ons te verdedigen.

Tijdens de opdracht ben ik teamcaptain geworden en het is daar al veel over gegaan. Ik dacht oprecht dat ik dit goed kon en heb mezelf daarin overschat. Aan mijn enthousiasme heeft het niet gelegen en ik denk dat ieder bedrijf een enthousiaste jonge hond nodig heeft om aan de slag te gaan!
Mijn leiderschap was niet wat leiderschap moet zijn en ik had achteraf gezien beter als teamlid kunnen functioneren in het team. Dit is niet gebeurd en dit kunnen we nu niet terugdraaien. Hierin kan ik alleen leren voor de toekomst.

Als je netto kijkt naar de bijdrage in de opdracht heb ik los van wat zaken die fout gegaan zijn (zoals het reageren op het andere kanaal en hierbij commentaar van mijn team uit het oog verliezen) ook heel veel wel goed gedaan. Gedurende de week heb ik een groot aantal posts gemaakt waarvan ik toegeef dat ik op Engels les moet, storys en ik heb andere kanalen benaderd of ze onze pagina willen promoten. Dit alles bij elkaar maakt dat ik veel wekr in deze opdracht heb zitten.

Het verlies is naast mijn gebrek aan leiderschap een teamverlies. Het is al eerder besproken dat iedereen eerder had kunnen ingrijpen, inclusief ikzelf, maar dit is niet gebeurd. Wat dan overblijft is het oordeel tussen mij een deerbetah. Als het gaat om leiderschap heb ik dit niet getoond, maar heb ik wel initiatief getoond en ervoor gezorgd dat het team bij elkaar kwam. Daarnaast ben ik tijdens de opdracht zeer betrokken geweest. Dit heb ik helaas gemist bij Deerbetah en ook  uit zijn betogen blijkt al dat hij toegeeft normaal meer te kunnen doen. Hij heeft, tot zijn goede recht, gekozen om dit niet te doen, maar dit heeft er wel toe geleid dat hij relatief weinig heeft gedaan voor de opdracht.

Ik hoop dat jullie nog eenmaal goed willen nadenken voor jullie de definitieve beslissing nemen en oko willen nadenken over toekomstige challenges. Voor Zap ben ik een zeer actief deelnemer, soms te actief voor sommigen, maar je weet in ieder geval wel dat het spel niet doodvalt met mij erbij. Ik wens jullie veel wijsheid toe in de laatste beslismomenten en ik dank jullie voor jullie aandacht ❤️
Sem

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #167 Gepost op: 4-04-2024, 20:33:24 »
Mrchipie had de schijn in eerste instantie tegen, maar wij vonden dat hij hier in het boardroom tegen ons het meest open en eerlijk is geweest over zijn spel.

Kunnen jullie elkaars vragen dan misschien beantwoorden?

Dus Sem, in hoeverre hebben jullie nou concreet gebruik kunnen maken van de skills van Deerbetah?

En Deerbetah, wie is diegene die Sem volgens jou in bescherming wil nemen? Of bestaat die gene überhaupt wel?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #168 Gepost op: 4-04-2024, 20:39:32 »
Q - Team Dierbetah, hoe was de taakverdeling binnen jullie team?
A - Iedereen deed maar wat

Q - Waar is het volgens jou misgegaan?
A - Geen structuur, weinig motivatie

Q - Denk je niet dat het misschien de taak is van een teamleider om een taakverdeling te maken? Of hoe zie jij de taak van een teamleider?
A - Ja en nee, een teamleider kan dat ook deligeren naar andere, teamleider betekend niet alles zelf doen.

Q - Welk teamlid verdiend het volgens jou absoluut NIET om genomineerd te worden vanwege zijn of haar onmisbare inzet? Wat waren de specifieke kwaliteiten van deze persoon en hoe kwam dit tot uiting in het product?
A - aurynn, heeft veel gedaan

Q -Wat gaan jullie als team en als individuen anders doen in het volgende project om te zorgen dat jullie wél winnen van Team RealSwifty? Welke deelnemers passen wel in dat winnende team en welke niet?
A - Denk dat we met elk team kunnen winnen, tis maar hoe goed je samenwerkt

Q - Deerbetah, wat heb jij aan dit project bijgedragen behalve je naam?
A - Plaatjes digitaal bewerkt, en op Reddit reclame gemaakt

Q -Waarom bespraken jullie in jullie promotiepost uitgebreid dat jullie pagina draait om de wijsheid van dieren, maar werd hier vervolgens amper iets mee gedaan? Voelde niemand de behoefte om naar het team te communiceren dat het belangrijk is om te doen wat je in je promotiepost belooft, of waren jullie allemaal vergeten dat dat was waar jullie pagina om draait?
A - Een leider zou er voor moeten zorgen dat alle neuzen de zelfde kant op staan, en daar val ik je niet persoonlijk mee aan Sem, maar op de rol die je gekregen hebt.

Q - Wie heeft het idee bedacht om puppies te knuffelen? Die hype om jonge dieren in te zetten is erg stressvol en schadelijk! (Yoga met puppies b.v. is ECHT niet goed  voor de honden). Jullie zijn toch dierenliefhebbers?
A - Dat was ik niet, ik ben een dierenvriend

Q - Waarom hebben jullie gekozen voor Sem als leider en hebben jullie daar nu spijt van? Hoeveel van de verantwoordelijkheid voor jullie nederlaag komt op zijn schouders terecht en hoeveel op de schouders van de mensen die hem daar gebracht hebben?
A - Spijt is een groot woord, en achteraf praten is makkelijk, maar gezien hoe het is gegaan hadden we met elkaar moeten discussiëren over die belangrijke rol. de eindverantwoordelijkheid draagt de teamleider zelf, als ie dat niet had gewild, had je je ook niet moeten aanbieden, echter draagt iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid naar het team toe.

Q - Op welke manier had jij precies aangestuurd willen worden? En was dit duidelijk voor de teamleider? En voor de overige teamleden?
A - Ik ga goed op structuur, duidelijke taken en afspraken, maar ook gemotiveerd worden (wat nu het tegenovergestelde was)

Q - De eerste vraag vanuit mij als Donald Trump: Waarom zou ik jou niet moeten ontslaan?
A - Omdat dit een leerervaring is, ik leer van me fouten en de 2e keer beter doe

Q - Vraag voor alledrie: Met welk dier vergelijk je jezelf en de 2 anderen nu je hier zit?
A - Een hert die in de koplampen kijkt

Q -Dank voor de antwoorden op waarom jij niet ontslagen zou moeten worden. Maar nu ben ik ook wel benieuwd, ... wie vind jij dat er WEL ontslagen moet worden van de andere twee en waarom?
A - Geen commentaar

Q - Vraag aan alle drie: Aan welke programma's zou je graag nog meedoen? Waar denk je dat je in uit kunt blinken?
A- Programma's in de lijn van Amezing race, maar ook puzzel / strategie dingen, sociaal deductie spellen etc.

Volgens mij heb ik alle vragen uit deze topic beantwoord, mocht er een gemist hebben, let me know


Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #169 Gepost op: 4-04-2024, 20:47:51 »
En Deerbetah, wie is diegene die Sem volgens jou in bescherming wil nemen? Of bestaat die gene überhaupt wel?

Ik heb werkelijk geen idee.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #170 Gepost op: 4-04-2024, 20:48:47 »
Q - Deerbetah, wat heb jij aan dit project bijgedragen behalve je naam?
A - Plaatjes digitaal bewerkt, en op Reddit reclame gemaakt

Volgens mij heb ik alle vragen uit deze topic beantwoord, mocht er een gemist hebben, let me know
Deze heb je nog gemist:

In de loop van de opdracht heb ik een aantal plaatjes bewerkt
Kun je hier iets meer over vertellen? Hoe hebben jouw skills hier verschil gemaakt?
Ik vind namelijk dat jullie veel meer uit die plaatjes konden halen door bijvoorbeeld meer tekstballonnetjes erin te stoppen. Waarom heb je maar een paar plaatjes bewerkt en niet allemaal? Wat was jouw taak hier precies in?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #171 Gepost op: 4-04-2024, 20:48:49 »
Vraag aan Deerbetah:

Zou jij, als je leider was en wist wie de andere persoon was die de bots heeft ingeschakeld, de persoon die de bots heeft ingeschakeld meegenomen hebben naar de boardroom?
Waarom wel/niet?
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #172 Gepost op: 4-04-2024, 20:50:59 »
Sem, waarom zouden wij toekomstige challenges mee moeten nemen in het oordeel? We zijn er toch alleen om een oordeel te vellen over hoe jullie gepresteerd hebben bij deze opdracht? Ik zal je gewoon eerlijk zeggen dat jij in mijn ogen door de verantwoordelijkheid te pakken en daarna hard te falen in meerdere opzichten het eigenlijk gewoon verdiend hebt om af te vallen.

Deerbetaah is inderdaad minder actief geweest, maar heeft niet de verantwoordelijkheid opgeëist in deze opdracht en dat had jij zoals je zelf toegeeft achteraf ook niet moeten doen. Als het nou wat kleine foutjes waren had ik je mogelijk nog het voordeel van de twijfel willen geven, maar ik zie toch vooral grote fouten die gemaakt zijn. Niet alleen op jouw conto te schrijven uiteraard, maar jij bent wel de eindverantwoordelijke.

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #173 Gepost op: 4-04-2024, 20:53:46 »
Je wilt de naam weten hé?
Sem

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #174 Gepost op: 4-04-2024, 21:07:03 »
Sem, jij hebt duidelijk de meeste fouten gemaakt deze ronde. Je hebt bots "gekocht", gereageerd op posts van het andere team, bent al vroeg begonnen over verliezen en de boardroom in plaats van nog voor de winst te gaan, hebt chip in de steek gelaten, je team geen leiding en structuur geboden, etc. Dit alles terwijl je zelf voor de rol van teamleider hebt gekozen. Je bent jezelf dan wel een stuk pro-actiever aan het verdedigen nu, maar kan dat überhaupt nog opwegen tegen Deerbetah? Waarom ben jij als leider die enorm veel fouten heeft gemaakt waardevoller geweest dan iemand die niet veel heeft bijgedragen? Heeft een team meer aan een slechte bijdrage of aan een magere bijdrage?

Deerbetah, bedankt voor je antwoorden. Ze zijn wel wat kort en ik kan er zelf niet zo veel mee. Je hebt ook nog steeds wat vragen gemist. Kun je ons laten zien dat je écht nog graag in het spel wilt blijven en niet alleen wat antwoorden geeft omdat we je ertoe dwingen? Zo niet, waarom zouden we jou dan moeten redden ten koste van iemand die duidelijk graag nog door wil? Niets zo belangrijk als motivatie toch?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #175 Gepost op: 4-04-2024, 21:14:15 »
Q - Zou jij, als je leider was en wist wie de andere persoon was die de bots heeft ingeschakeld, de persoon die de bots heeft ingeschakeld meegenomen hebben naar de boardroom? Waarom wel/niet?
A - Ja, het is uiteindelijk goed gekomen, bots zijn verwijdert (toch?), maar het ligt aan de hele groep, wat er gebeurt en wat je zwaarder vindt wegen, inactiviteit of "Vals" spel.

Q - Kun je hier iets meer over vertellen? Hoe hebben jouw skills hier verschil gemaakt?
A - Het verschil niet, Ik had met deze "Skill" meer kunnen toevoegen, maar de hele groep was verantwoordelijk voor het vullen van de pagina,
teamwork makes the dream works

Q - Deerbetah, bedankt voor je antwoorden. Ze zijn wel wat kort en ik kan er zelf niet zo veel mee. Je hebt ook nog steeds wat vragen gemist. Kun je ons laten zien dat je écht nog graag in het spel wilt blijven en niet alleen wat antwoorden geeft omdat we je ertoe dwingen? Zo niet, waarom zouden we jou dan moeten redden ten koste van iemand die duidelijk graag nog door wil? Niets zo belangrijk als motivatie toch?
A - Ik ben nu eenmaal kort van stof, Ik weet niet hoe ik nu moet laten zien dat ik er echt in wil blijven, maar ja dat wil ik ja, als ik ergens aan meedoe ga ik altijd voor goud, brons of zilver is niet goed genoeg. Ik hou gewoon erg van spelletjes, zowel op de pc / console / forum maar ook real life spellen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #176 Gepost op: 4-04-2024, 21:30:12 »
De jury heeft toch een beslissing genomen om...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dat ik net bezig met een boekwerk ::oink::

Liefste juryleden! echt heel erg bedankt! ik ga jullie niet teleurstellen! dit is ook iets wat buiten mn comfortzone ligt. in een groep en ik moet dat nog steeds leren. ik ben van mezelf een goeie werker en een creatief persoon, maar vaak gewoon een hele schop onder mn kont nodig en duidelijke structuur. ik ga jullie zeker niet teleurstellen. ::love::

Oh en om toch wat te beantwoorden! over die bots, ik werd er wel boos van. en eigenlijk ook een extra druk op de ketel wat mij meer afstand deed houden. en ofc big brother,de verraders,survivor. of drag race als ik een spel kan spelen :P
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #177 Gepost op: 4-04-2024, 21:32:45 »
En dat ik net bezig met een boekwerk ::oink::

Liefste juryleden! echt heel erg bedankt! ik ga jullie niet teleurstellen! dit is ook iets wat buiten mn comfortzone ligt. in een groep en ik moet dat nog steeds leren. ik ben van mezelf een goeie werker en een creatief persoon, maar vaak gewoon een hele schop onder mn kont nodig en duidelijke structuur. ik ga jullie zeker niet teleurstellen. ::love::

Oh en om toch wat te beantwoorden! over die bots, ik werd er wel boos van. en eigenlijk ook een extra druk op de ketel wat mij meer afstand deed houden. en ofc big brother,de verraders,survivor. of drag race als ik een spel kan spelen :P

Hee... Chipie is weer terug... zullen we hem dan alsnog maar ontslaan?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #178 Gepost op: 4-04-2024, 21:44:33 »
Oke mensen,

Aurynn en ik hebben de bots bij ons eigen account geplaatst
Sem

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #179 Gepost op: 4-04-2024, 21:46:15 »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!