Auteur Topic: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice  (gelezen 1902 keer)

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [Z5P] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2024, 10:16:15 »
Nou dit is de meerderheid!
Sem

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Z5P] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2024, 10:34:47 »
Sem is daarbij teamcaptain van team 1

In de tweede post van dit topic is de opdracht nu zichtbaar! Succes  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2024, 22:29:09 »
Welkom bij Dierbeetah



Dé pagina waar dieren het beter weten.

Regent het buiten? Max (hondje van volger Sabine) weet het beter: "Het regent zo hard als je denkt dat het regent. Enkel de druppels die doordrenken in je ziel vinden het een probleem."


Zit het allemaal niet zo mee? Simba (kat van Iris) weet je op te peppen: "Zelfs met negen levens zit niet altijd alles mee. Soms moet je gewoon schakelen tussen de levens, weet je?"


Een bijzondere kijk op het leven? Die heeft Axel wel, de axolotl van Mango. "Ja weet je, soms is het water, soms is het vuur, maar om dit in evenwicht te houden is duur. Allebei de elementen, zit je in je element, het enige wat je kan redden is een lekkere vent!"



Elke dag komt er een nieuw dier met een hoop wijsheid. Weet jij het? Het dier weet het beetah!

Stuur jouw schattigste, knapste en grappigste huisdier in en kom ook op onze pagina!

Check nu snel onze Instagram en volg en deel. Iedereen die liket mag een minuut met puppy's knuffelen! Elke share van een story of bericht is een minuut extra.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2024, 23:26:05 »
Wat een schattig account! Het zal vast niet 80% botvolgers hebben  ::bravo::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2024, 00:47:03 »
 ::megafoon:: Mededeling

Aan het begin van de opdracht werd mij gevraagd of er nog extra regels zijn of dingen verboden. Ik hoopte daarbij dat iedereen gewoon zijn verantwoordelijkheid pakt en de grenzen enigszins kent. Nu is mij ter ore gekomen dat er bots worden ingezet voor extra volgers. Dit is NIET toegestaan. Ik adviseer jullie om de bots te verwijderen anders zullen hier consequenties aan hangen.

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2024, 23:34:44 »
Welkom bij RealSwifty



Hey Zapkijkers en Swifties! 

Shake It Off en join ons op onze Insta-reis door het Taylor Swift universum! Van Blank Space exclusives tot Style inspiraties, wij hebben de juice over alles wat Swift is. Mis de Wildest Dreams en de Red-hot roddels niet- volg ons nu en help ons die overwinning binnen te slepen! #SwiftySensation #InstaVibes #WinningStreak"#Zap!5




Laat je inspireren door haar kracht, creativiteit en stijl waar Donald Trump stiekem jaloers op is. Ontdek haar talent, performances, fanedits, quizzes en interactieve spelletjes op onze pagina! Bij ons Insta-account draait het om empowerment, creativiteit en het laten zien van de band tussen Swifties onderling, evenals die met Taylor zelf. Sluit je aan bij onze community en laat je inspireren! #TaylorSwiftVibes #SwiftieCommunity #InstaEmpowerment #SwiftyQueen



Deer beetahpeople, leave your chips in your flowerpot and join us in a Drenzifrenzy ode to our queen. We're going aul-ynn with this, so give a sem-sational welcome to the realllll Swifty#SwiftieandSwifty



Check nu snel onze Instagram
« Laatst bewerkt op: 30-03-2024, 23:57:55 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2024, 14:24:43 »
Ach wat leuk, een spam account voor een opgeijdelde gemiddelde Amerikaan.

(Jullie weten dat ze Trump helemaal niet mag hé. ;) )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2024, 12:41:54 »

Deadlines:
De aflevering duurt tot woensdag 3 april 19:00
Content op de pagina zal continu beoordeeld worden, maar in ieder geval tot dinsdag 2 april 19:00
De elevatorpitch wil ik in ieder geval zien voor: maandag 1 april 20:00
De promotiepost wil ik ook zien voor maandag 1 april 20:00 maar eerder is in dit geval misschien handig!



Je hebt een heel mooi rijtje deadlines gemaakt, lekker overzichtelijk ::ok:: maar toch nog even een paar vraagjes.
Kan ik concluderen dat het verliezende team wordt vastgesteld op dinsdagavond?
Mag de pitch dan evt op dinsdagavond weer verdwijnen of moet het nog langer blijven staan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2024, 18:10:16 »


Elevator Pitch - het instagram-account RealSwifty

Voor de liefhebber, twee van de teamleden hebben met hun zoetgevooisde baritons en gevarieerde accenten deze pitch ook ingesproken, klik daarvoor hier.

De pitch

"Een zo succesvol mogelijk Instagram account opzetten" was de opdracht, and we understood the assignment!

Hoe bereiken we dit?
  • We baseren het op een internationale persoonlijkheid die al meer dan 280 miljoen volgers heeft, dus content over deze vrouw is bewezen populair. En het zijn geen casual fans, maar ze volgen vaak elk fanaccount dat ze kunnen vinden.
  • Consistency = key. We posten 1 a 2x per dag, hebben een duidelijke focus en houden onze content kort en bondig.
  • We begrijpen het Instagram algoritme al te goed, dus we vangen de aandacht met beknopte reels en interactieve quizzen, waar volgers op willen commenten.
  • Met de keuze voor RealSwifty ipv RealSwiftie pakken we óók alle fans van forummer Swifty mee. En dat zijn er nogal wat! ❤️

Kortom, we vinden het wiel niet opnieuw uit, maar snappen wat Instagrammers willen volgen en leveren dat!

Team 2
  • Whatthefrank
  • Bjorrn
  • Monkeysuncle
  • PieterBasje
  • Robbieazerty
  • Syd
  • Wouterv
My fall will be for you

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2024, 18:48:43 »
En team 1:
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 23:11:37 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2024, 20:03:34 »

Je hebt een heel mooi rijtje deadlines gemaakt, lekker overzichtelijk ::ok:: maar toch nog even een paar vraagjes.
Kan ik concluderen dat het verliezende team wordt vastgesteld op dinsdagavond?
Mag de pitch dan evt op dinsdagavond weer verdwijnen of moet het nog langer blijven staan?
Verliezende team wordt vastgesteld op woensdagavond
Pitch moet voor deze aflevering blijven staan, gezien de juryleden het werk mogelijk tot in de boardroom nodig hebben als referentie ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2024, 20:28:35 »
Dan snap ik de deadlines toch nog niet zo goed. Ik ging er vanuit dat de boardroom ook voor woensdag 19u afgerond zou moeten zijn, maar daarvoor moet je eerst weten wie het verliezende team is, dus deze aflevering duurt wat langer?
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2024, 21:17:49 »
Dat klopt ::jaja:: de aflevering is wat langer dan normaal
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2024, 21:26:44 »
Overwerken dus!
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2024, 00:31:19 »
Overwerken dus!
Zie het als meer tijd krijgen om een succes te maken van het project  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2024, 02:29:32 »
Ben ik de enige die het verwarrend vindt dat de één de echte Swifty HEET en de ander de echte Swifty IS? ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2024, 19:28:10 »
Beste kandidaten,

Onze Zuuryleden hebben heerlijk gezuurd over jullie prestaties en het is tijd om te kijken naar de uitslag. Daarnaast hebben jullie natuurlijk beide een Instagram account opgezet en geprobeerd zoveel volgers te krijgen.

Eén ding is daarbij duidelijk, want dat kan iedereen zien. Hoeveel volgers jullie nu hebben!

Team (1) Dierbetah heeft 82 volgers,  Team (2) RealSwifty heeft 423 volgers

Maar we hebben uiteraard de verschillende onderdelen van de jury nog. Jullie zijn beoordeeld op je promotiepost, de pitch en jullie content. Hier een greep uit Zuury opmerkingen:
Citaat
maakt nieuwsgierig naar hoe dieren ergens over denken
Citaat
puppyknuffelen,  dat is echt zielig!!!!
Citaat
Niet alleen waren ze een stuk eerder met de promotiepost, ook hebben ze een stuk originelere content. Eigen dieren i.p.v. het betere knip-en-plakwerk wat de RealSwifty's doen. Daarnaast knap ik erg af op de slechte woordgrappen die de RealSwifty's ons voorschotelen.
Citaat
Taalkundig valt er op beide promotieposts behoorlijk wat aan te merken.
Citaat
Leuk gedaan met de quotes! 'Het dier weet het betah' vind ik wel erg cringey maar ik knap meer af op de tekst en overmaat aan hashtags van het andere team.
Citaat
Ik vind beide promotieposts eigenlijk niet een bijzonder originele manier om hun product of dienst te gaan promoten.
Citaat
Ik vind beide posts niet super geweldig om eerlijk te zijn, ze nodigen me niet direct uit om naar die pagina's te gaan.
Ze hadden er beiden wel meer uit kunnen halen.
Citaat
met name de afbeelding van Trump vind ik een mooie verwijzing naar de Apprentice
Citaat
RealSwifty toont hier wel ballen door volledig transparant te zijn over hun manier van aanpak, waarbij ze puur uit zijn op winst en hiervoor met liefde willen parasiteren op andermans succes. Geen poespas maar gewoon een heldere
Citaat
Beide zijn niet echt aan het verkopen... Ik zie het bij RS helemaal niet terug en bij DB nog een beetje dat het de bedoeling is dat mensen blij worden van dierenfilmpjes
Citaat
Het idee van Deerbetah had in mijn ogen de meeste potentie, maar ik vind dat ze er in de praktijk te weinig mee doen. Het zijn nu gewoon wat willekeurige dierenfoto's waarbij ik het commentaar niet eens boeiend vindt.
Citaat
Qua onderwerp om zo veel mogelijk volgers binnenharken heeft RS het betere onderwerp gekozen. Wat ik bij DB wel leuker vind is dat ze met eigen materiaal komen en niet met reeds bestaande foto's/filmpjes van een bekend persoon.
Citaat
Dierbeetah is inderdaad wat meer all over the place, ik zie bijvoorbeeld maar 2x een Animal of the Day. Wel lieve plaatjes en vaak ook leuke tekstjes erbij, maar de hashtags gaan dan ook weer alle kanten op. Bovendien worden Engels (met af en toe wat steenkolen) en Nederlands door elkaar gebruikt.
Citaat
RealSwifty doet het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Dierbeetah wint overduidelijk op dit onderdeel
Citaat
Dierbeetah account had ook potentie met eigen content, maar dan moet het wel iets toevoegen. Ik kan ook een foto van de hond van de buren plaatsen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar mee zo een paar nieuwe volgers kwijt. Het is een beetje 'all over the place'. Ik mis ook interactie met de volgers.
Citaat
Voor een elevator pitch zijn ze beiden wel aan de lange kant moet ik zeggen. Maar misschien is het gebouw zo hoog dat we een minuut in de lift zitten.
Citaat
Door vooral in te spelen op dingen die nu al hot topic zijn en wat nu eigenlijk al veel bestaat heb ik het gevoel dat jullie eerder meegaan in de grijze masse en ben ik daardoor niet helemaal overtuigd door de pitch.
Citaat
De posts op Dierbeetah switchen plots van Nederlands naar het Engels terwijl de posts van RealSwifty daarin consequent in het Engels worden geplaatst.

Aren't they lovely  ::love:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2024, 19:40:43 »
Promotiepost

De jury was nog een beetje verdeeld over welke beter was, maar er is wel een duidelijke winnaar uitgekomen. Met 7 van 9 stemmen is de winnaar op dit onderdeel:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Elevator Pitch

De jury vond dit geen moeilijk onderdeel om te beoordelen. Met 7 van de 8 stemmen is de winnaar op dit onderdeel overtuigend:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Content

Ook hier zag de jury een duidelijke winnaar. Want met een unanieme 6 van de 6 stemmen is de winnaar op dit onderdeel:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar wat levert het op?

Voor elk onderdeel konden jullie:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2024, 19:48:19 »
Succes team Dierbetah!  ::hug::
My fall will be for you

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2024, 19:50:09 »
Mag ik het doorgeven?
Sem