Auteur Topic: [BB] B&B Perrongeluk  (gelezen 544 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[BB] B&B Perrongeluk
« Gepost op: 10-04-2024, 22:54:36 »
Bed & Breakfast Team 2 topic: Wouterv & Aurynn
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 20:39:32 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [BB] B&B Perrongeluk
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2024, 19:58:41 »

IK BEN OP DIEET, GEEF MIJ EEN DRANKJE MET ZO MIN MOGELIJK CALORIEËN

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2024, 20:02:12 »

Welkom in B&B Perrongeluk!

Treinliefhebbers van over de hele wereld hebben onze B&B al bezocht, maar ook vele anderen zijn hier per ongeluk terecht gekomen. Ervaar hoe het is om te overnachten in een oud treinstel wat nog dienst heeft gedaan in de klassieke Transsiberië Express. Gestationeerd op een station in Hongarije dat niet meer in gebruik is kun je nu het échte perrongeluk  ervaren.

Ontdek authentieke details in deze mooie trein! Dineer in de luxe restauratiewagon, teruggebracht in originele staat, slaap in een ouderwets slaapcompartiment maar dan nét wat ruimer en kom meer te weten over de geschiedenis van de trein in onze uitgebreide lounge-coupé.
Even genoeg van de trein? Buiten op het perron kun je plaatsnemen in onze heerlijke tuinen met uitzicht op het verlaten spoor tot diep in de natuur.

Gasten uit de regio, wandelaars, fietsers of liefhebbers komen niet alleen om hier te slapen, maar om daadwerkelijk tot rust te komen. Eet in ons restaurant, neem een kijkje in ruimtes van de trein die je nog nooit gezien hebt en doe mee met onze bijzondere activiteit: draisinerace!

In onze volgende posts zullen we meer aandacht besteden aan elk van onze ruimtes en ons heerlijke ontbijt en bijzondere activiteit.

Ben je per ongeluk op deze pagina terecht gekomen? Geen probleem, want ook voor jou is er Perrongeluk.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 23:44:30 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2024, 20:02:21 »

Welkom in onze B&B. Zoals al gezegd, bent u vandaag te gast in onze mooie oude trein. U ziet hem al staan bij het spoor. Aan de zijkant van onze trein hebben we een mooi terras gemaakt waar met mooi weer heerlijk gezeten kan worden. Het uitzicht reikt tot ver over de heuvels en vooral de zonsondergang is fenomenaal!
Regent het? U kunt dan onder de overkapping zitten om alsnog te kunnen genieten van dit prachtige uitzicht.

U komt binnen gelijk in het woongedeelte terecht. Deze is authentiek ingericht volgens hoge luxestandaarden uit de 20e eeuw. Alleen de mensen van de hoogste stand konden een reis in een trein als deze betalen.
Verspreid over de woonkamer vindt u mooie platen, schilderijen en boeken over het verleden van de trein. Heeft u dorst gekregen? Aan de bar schenken we onze meest klassieke treincocktail: Perrongeroniluk!

Via de deur naast de bar loopt u zo de klassiek ingerichte Dining Car binnen. Vanuit de keuken worden hier de beste maaltijden geserveerd: frisse framboossoep, borekschotel en een vegetarische treintrecote!
Ons menu voor het ontbijt in de ochtend kunt u in de volgende post vinden.

Via de deur achterin de coupé loopt u door langs de keuken naar het slaapgedeelte. Deze coupé is opgedeeld in twee ruimtes: de luxe ruime slaapkamer en de badkamer.

De slaapkamer is een plek om even terug te trekken en samen met uw reisgezelschap bij te komen. Ook kunt u heerlijk zelf lezen. Wederom heeft deze slaapkamer een klassieke uitstraling met prachtig hardhout uit de jaren '50. Op het plafond is een mooi decoratiewerk te vinden, in Art Nouveau stijl. Klaar met de dag? Plof dan heerlijk op het luxe King Size bed.

Kussenservice
Voor elk hoofd bestaat een perfect kussen. Is het hoofdkussen wat op uw bed ligt niet tot uw wens? Bel dan de kussenservice en wij komen bij u langs met een groot assortiment aan kussens. Van harde nekkussens, tot grote donskussens. Liever een ouderwets pittenkussen? Dit kan ook. U heeft de keus uit wel tien verschillende soorten. Als dat niet lekker slapen wordt!

Als u aan een badkamer in een trein denkt, denkt u vast aan kleine, nauwe hokjes? Dit is bij ons niet het geval. Wij hebben een rustig, ingerichte badkamer met ligbad en douche.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 22:17:17 door Aurynn »

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2024, 20:10:56 »
Draisinerijden
Heeft u altijd al een keer draisine willen rijden? Grijp nu je kans. Voor slechts vijftien euro mag u een uur met de draisine het spoor op. Wees niet bang voor andere treinen, want dit spoor is niet meer aangesloten op het hoofdspoor en u zult dus geen andere treinen tegenkomen.

Dé gezinsactiviteit, maar ook leuk voor stellen of vrienden. Tot wel twaalf personen kunnen in onze grote draisines en daarmee kunt u een stuk van de regio ontdekken. Wilt u terug? Dit kan zéér eenvoudig door de andere kant op te bewegen met de draisine. U zult merken dat u dan weer terug rijdt.

Pak je pet, zonnebril, neem een lekker drankje van onze bar mee en geniet van de prachtige omgeving op onze draisine.

Ontbijtmenu
Dranken
Jus d'orange
Water
(Karne)melk, havermelk, soyamelk
Koffie
Thee
Gembershot

Broodjes en koffiekoeken
Witte/bruine bol
Kaiserbroodje
Croissant
Kaasbroodje
Borek
Vegetarisch saucijzenbroodje
Pastel de nata
Eclair
Chocoladebroodje
Koffiebroodje
Kaneelbol
Kardemombol
*al onze broodjes kunt u beleggen met ons rijke assortiment aan beleg, van zoet tot hartig

Specials
Avocado Toast
Havermoutpap met gekarameliseerde banaan
Gepofte zoete aardappel met poedersuiker
Train pancake
Polarbröd met frambozenjam

« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 22:28:04 door Aurynn »

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2024, 20:33:54 »

IK BEN OP DIEET, GEEF MIJ EEN DRANKJE MET ZO MIN MOGELIJK CALORIEËN

Alstublieft, moge het smaken. Van waar komt u, als ik vragen mag? In ieder geval, leuk dat u bij Perrongeluk terecht bent gekomen.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 20:37:17 door D*N »

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2024, 20:36:59 »

WAT IS DIT, WIL JE MIJ ZIEN WEGROLLEN?!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2024, 21:13:28 »

IK EET ZOUTARM, HOU DAAR REKENING MEE VOOR MIJN VOORGERECHT

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 13-04-2024, 21:50:02 »
Onze excuses voor het aperitief, hopelijk maken we het met dit goed

klaar voor de strijd

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2024, 22:38:14 »
Jullie krijgen 40 euro fooi

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2024, 19:16:50 »

GEEF MIJ VANDAAG DE VETSTE SHIT DIE JE HEBT, EN SNEL EEN BEETJE

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2024, 19:32:09 »

Zo, eet smakelijk
klaar voor de strijd

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2024, 20:27:10 »
Jullie krijgen 40 euro fooi

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2024, 21:45:34 »

IK BEN WEER OP DIEET, LET DAAROP OKÉ?!

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #14 Gepost op: 15-04-2024, 22:06:33 »

IK BEN WEER OP DIEET, LET DAAROP OKÉ?!

Ik weet dat je mijn collega veel aardiger vindt maar je zult het met mij moeten doen. Heb trouwens een kortingskaart toegestopt voor de Perrongelukfit programma, kun je lekker afvallen!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2024, 22:19:17 »
Jullie krijgen 10 euro fooi

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2024, 19:31:27 »
Perrongeluk of de compleet Express?

Laat ik beginnen met iets leuks, namelijk het feit dat jullie het voor elkaar hebben gekregen om een treintoestel om te bouwen tot een modern en bruikbare overnachtingsplaats. Waarbij niks geschaad wordt om het oude gevoel in tact te houden.

De kamers zijn goed ingedeeld en er is nagedacht over de afscheiding voor gasten en mensen die overnachten. Alhoewel het toen ik er was niet heel druk was. Misschien kwam dat ook door de weg die er naartoe leidde nogal onderhoud nodig had. De treinen reden niet en alles eromheen was een beetje in verval geraakt.

Maar toen ik eenmaal de B&B in de verte zag kon het niet missen een glimmende parel in de verder verroeste rangeerterrein. Als iemand me van tevoren had ingelicht had ik graag even mijn tetanus prik gehaald.

Dat ik uitgerekend naar deze B&B mocht afreizen voelde ergens ook een beetje als een lichte belediging. Omdat ik een persoon met Autisme ben, hoeft niet meteen te zeggen dat ik gelijk een affiniteit met treinen heb. Maar goed dat is gewoon de pech van het lot en zal niet meegerekend worden in de eindbeoordeling.

Ik ben altijd wel fan van het reizen met de trein, daarom dat ik het vreemd vind dat dit geen reizende trein was. Ik denk dat hiermee veel meer mensen gewillig zijn om een nachtje mee te pikken. Plus, als je de treinstellen net zo modulair kunt maken als bij de slaapkamer en badkamer het geval is. Heb je zeker goud in handen.

Dat de activiteit dus precies hetgene is wat ik voorstel om met de B&B te doen geeft aan dat het dus een serieuze optie zou zijn. Je hebt tegenwoordig ook zoiets als dinnertrains, dus een luxueze nachttrein zou zeker geen slecht concept zijn. Want dit tripje door het landschap was zeker prachtig en de natuur in Hongarije is fenomenaal.

In de ochtend was de keuze reuze, voor een kleine b&b hebben ze uitmuntend veel variatie. Dit gaat misschien wel ten koste van de kwaliteit, want om zoveel dingen in zo'n klein keukentje te moeten bereiden is gewoon vragen om ruimtegebrek. alsof er een beetje perrongeluk aan te pas moet komen om het niet te laten ontsporen. Maar het eten zal zelf dan ook te laat zijn en over de datum raken. Ik vermoed dat er een heleboel geld verloren gaat aan eten en drinken. Maar Honger(ije) heb ik in ieder geval niet gehad.

Alle potentië zit zeker in deze B&B, ik heb goed geslapen, lekker gegeten en het bevindt zich op een geniale plaats. Alleen de fijnere puntjes zijn nog ruw en rot.

een zeer tevreden 3,5/5