Auteur Topic: [BB] Maki-Hytta  (gelezen 750 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[BB] Maki-Hytta
« Gepost op: 10-04-2024, 22:56:49 »
Bed & Breakfast Team 6 topic: Whathefrank & PieterBasje
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 01:09:26 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [BB] Maki-Hytta
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2024, 01:30:13 »

Namens gastheren WhatTheFrank, PieterBasje en hondje Jack een hartelijk welkom in NOORWEGEN::bravo::
Hopelijk tot snel!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2024, 13:09:24 »
Daar wil ik wel naartoe! Dat groene licht  ::bravo::  Die ene gastheer loopt er nogal luchtig gekleed bij  ???
...maar soms even niet :)

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2024, 13:46:42 »
U bent van harte welkom!  ::bravo:: Bij Maki-Hytta zijn we graag een met de natuur! Niets beters dan rondrollen in de sneeuw of genieten van de inbegrepen hottub onder de sterrenhemel. Tot snel!  ::joehoe::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2024, 19:59:40 »

IK BEN HIER VOOR DE FUN, GEEF MIJ EEN DRANKJE MET EEN ZO HOOG MOGELIJK ALCOHOLPERCENTAGE

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2024, 20:01:51 »

Alstublieft, een glaasje absint. Hopelijk zal het smaken!  ::bravo::
Frenkie 🍻

Offline Whatthefrank

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2024, 20:18:52 »
Ik zie dat uw glas inmiddels leeg is, u had vast wel weer zin in een nieuwe versnapering, dus alstublieft!  ::bravo::

Frenkie 🍻

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #7 Gepost op: 12-04-2024, 20:30:54 »
Jullie krijgen 40 euro fooi

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #8 Gepost op: 13-04-2024, 21:13:47 »

IK EET ZOUTARM, HOU DAAR REKENING MEE VOOR MIJN VOORGERECHT

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2024, 21:35:52 »

Ik hoop dat u geniet van uw voorgerecht  ::bravo::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #10 Gepost op: 13-04-2024, 21:39:28 »

WAT IS DIT, MIJN CHOLESTEROL GAAT AL OMHOOG VAN HET ZIEN VAN DIT GERECHT!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2024, 19:17:29 »

IK MOET MEER EIWITTEN, GEEF MIJ VEEL EIWITTEN... NUUUU

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2024, 19:37:36 »

Geniet ervan!  ::bravo::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2024, 20:27:58 »
Jullie krijgen 10 euro fooi

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2024, 23:09:39 »

Welkom in onze Maki-Hytta! ::bravo::  ::joehoe::

In het noorden van Noorwegen waar de natuur nog gewoon zijn gang kan gaan staat onze luxueuze hut. Het huis is van alles voorzien. Energie wordt opgewekt door een zelfgeplaatste windmolen, wat genoeg oplevert om het huis te kunnen voorzien van elektriciteit. Met de nabije meren en gletsjers is er meer dan genoeg toegang tot water: Schoner kan je het bijna niet krijgen. Tussen elke bezoeker wordt het huis door ons grondig schoongemaakt en geprepareert voor de volgende gast. Voor elke gast staat er aan het einde van hun verblijf een goodiebag, waarover hieronder informatie over de inhoud te vinden is, klaar om hun verblijf in Noorwegen een onvergetelijke te maken. Er is immers zoveel te doen en te zien in en rondom de bossen dat het onmogelijk is om hier niet weg te gaan met herinneringen die voor het leven zullen blijven hangen. Door een signaalversterker hoef je je ook nooit zorgen te maken om wifi-problemen en zul je in het huis ten alle tijden bereikbaar zijn en toegang hebben tot het world wide web. Het huis is volledig geisoleerd. De prachtige omgeving en eeuwige sneeuw die je op locatie vindt zijn garanties tot een prachtig verblijf. Het huis bestaat uit 5 ruime gedeeltes, waarop we allemaal hieronder in detail zullen treden.

Plattegrond Huis

De Tuin
Aangezien onze BnB midden in het Noorse bos ligt, heb je een gigantisch perceel aan ruimte, wandelpaden, bossen en sneeuw. De mogelijkheden zijn oneindig en de uitzichten onder het noorderlicht adembenend. In de tuin staat een jacuzzi, waarin heerlijk genoten kan worden van de omgeving en met een beetje geluk ook nog eens van het noorderlicht in de hemel. Door hekken rondom het huis heb je in ieder geval bescherming tegen wilde dieren die in het bos rondlopen, maar mocht je ze toch willen spotten kun je je ten alle tijden in de bossen rondom het gebied begeven. Daarnaast is het huis uitgerust met 2 sneeuwscooters die volledig tot het eigen gebruik van de gasten bestaat. Ze kunnen deze gebruiken om door het gebied te rijden of een van de duizenden magische plekjes die Noorwegen te bieden heeft te ontdekken, maar ook zeker voor snelle trips naar bijvoorbeeld de supermarkt in nagelegen dorpjes die op deze manier veel gemakkelijker te bereiken zijn. Ook hoeft hierdoor geen auto gehuurd te worden door gasten en besparen ze op die manier weer extra kosten. Avontuurlijk, praktisch en ook nog eens heel efficient dus!

De Woonkamer
Langs de entree van het huis vind je onze knusse woonkamer. Vanuit de woonkamer heb je een prachtig uitzicht op de noorse bossen en gebergtes. De hele kamer is mooi en knus ingericht. Een lange zachte hoekbank en een voltalligheid aan kussentjes en dekens zorgen voor maximaal comfort in deze ruimte. De ruimte is ook verzien van een openhaard, inclusief hout gesprokkeld in de omgeving. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat je er ten alle tijden warmpjes bijzit en je je geen zorgen meer hoeft te maken om de kou die buiten heerst. Verder is het aangekleed met kaarsjes en kleine boompjes en planten, waardoor er een gezellig sfeertje hangt en de kamer er mooi uitziet. Bijna zo mooi dat je misschien zelfs liever de hele dag hier wil blijven zitten dan de omgeving gaan ontdekken. De perfecte ruimte om na een lange dag te gaan zitten om even tot jezelf te komen en te relaxen dus!
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 23:12:28 door PieterBasje »

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2024, 23:09:51 »

De Slaapkamer
Met een groot raam is de slaapkamer misschien wel een van de meest vreedzame manieren om wakker te worden. Vanuit je bed kan je genieten van de prachtige uitzichten van de omgeving en wakker worden als een ware koning. Tegenover het bed staan boekenkasten en kledingkasten. Meer dan genoeg ruimte om al je persoonlijke spullen in kwijt te kunnen. De rest van de kamer is ruim, waardoor je meer dan genoeg ruimte hebt en je je het tegenovergestelde van opgesloten voelt. De kamer is net als de rest van het huis ingesteld op een zo efficient, knus en comfortabel verblijf. Wij van de Maki-Hytta wensen u heerlijke nachten toe met het uitzicht van je leven!

De Keuken
In onze keuken kan iedere kookliefhebber helemaal zijn ei kwijt. Volledig in stijl van de rest van de hut kan je hier het eten klaarmaken. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van de gaspitten, maar we hebben ook een mooie oven voorzien van alle gemakken. In de keuken zijn allerlei handige kastjes, laatjes en plankjes te vinden waardoor het sorteren van de verschillende serviezen geen enkel probleem vormt. Ook kunnen hier de boodschappen makkelijk bewaard worden. In het dorpje dichtbij kunnen deze met de sneeuwscooters gehaald worden. Kleine boodschappen, grote boodschappen, het past allemaal in de keuken! In de keuken staat een gezellige eettafel, waaraan je kunt genieten van de maaltijden met je familie of vrienden. Door de sfeervolle inrichting met plantjes en andere decoraties waan je je haast in de woonkamer, wat het eten met zijn allen nog gezelliger maakt. Na het eten kan er gebruik gemaakt worden van een vaatwasser. Met de hand afwassen kan uiteraard ook in de daarvoor bestemde wasbak. Wat deze keuken vooral fijn maakt is dat je het jezelf makkelijk kan maken zodra je hier aan de gang gaat, of het nou in het bewaren van spullen is of juist in het opruimen. In deze keuken wil je spontaan komen koken! Toch zal er elke ochtend een traditioneel Noors ontbijtje voor jullie klaar staan, bereid door de eigenaars zelve. Elke dag van de week kent een ander ontbijt. Als je nieuwsgierig wordt moet je maar langskomen!

De Badkamer
De badkamer is van een goed formaat en netjes verzorgd. In het midden staat een handige tafel met daarop de wasbak. Daaronder is een opbergruimte voor handdoeken. Ook zijn hier shampoo, douchegel en zeep van het huis te vinden. Bij de tafel hangt ook een spiegel. Deze kan opengeklapt worden, want erachter bevindt zich een klein kastje met extra opbergruimte. Altijd handig om extra spullen als tandpasta, deodorant of doucheschuim te bewaren. In dit kastje zijn ook toiletblokken te vinden. Het gebruik van deze blokken zorgt ervoor dat de wc schoon kan blijven. De douchecabine is redelijk ruim, met bovendien een handige douche. Niet alleen kan de temperatuur makkelijk ingesteld worden door te draaien, ook is de kracht van de straal goed verstelbaar. Wil je tijdens het douchen harde stralen voelen of juist iets zachters? Vanwege de ruimte die je hebt zal hier een douche nemen als prettig ervaard worden. Ook werkt in deze badkamer de verwarming uitstekend. Dit kan praktisch zijn voor de echte koukleumen! Daarnaast is er ook een wc, die na elk verblijf grondig wordt schoongemaakt en uiteraard door ons voorzien wordt van toilet papier, een bidet voor na de boodschap en een wasbak. In deze ruimte is er ook een wasmachine te vinden, waardoor je nooit zonder kleren komt te zitten. Zoveel functionaliteiten, en dat in een ruimte!

Goodiebag
De goodiebag die iedere gast bij vertrek meekrijgt zal bestaan uit de volgende 6 items.

Een Maki-Pin                                              Magneet Noorse Vlag                                    Noorwegen-tas

Een Snowglobe                               Een Noorderlichtketting                      Naam Gast in Futhark

Wij hopen u binnenkort te verwelkomen in onze BnB! We ontvangen u met alle genoegen ::bravo::

~Uw gastheren, WhatTheFrank & PieterBasje  ::love::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2024, 21:45:07 »

IK BEN WEER OP DIEET, LET DAAROP OKÉ?!

Offline Whatthefrank

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2024, 21:58:26 »
Als u op dieet bent, houden wij daar uiteraard rekening mee! Wij hebben iets voor u klaarstaan wat u hopelijk kunt waarderen. Eetsmakelijk!  ::bravo::

Frenkie 🍻

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #18 Gepost op: 15-04-2024, 22:17:34 »

IK WIL GRAAG DE MANAGER SPREKEN, DIT IS EEN SGANDE!

Offline Whatthefrank

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2024, 22:21:59 »

IK WIL GRAAG DE MANAGER SPREKEN, DIT IS EEN SGANDE!

Goedenavond mevrouw, wat kan ik voor u betekenen?  :)
Frenkie 🍻