Auteur Topic: [DM] Opdracht 1 - Bom Diner  (gelezen 2128 keer)

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DM] Opdracht 1 - Bom Diner
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2024, 07:54:36 »
Eens
My fall will be for you

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2024, 07:58:23 »
Dan is de volgende vraag: maakt iemand bekend dat hij/zij op een bom zit? Dan kunnen we diegene zeker laten zitten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2024, 08:11:04 »
Het is wel een beetje dubbel. Het dilemma van dit spel is of je degene op de bomstoel meer vertrouwt dan jezelf. Persoonlijk zou mijn ideale situatie zijn: alleen overblijven met degene op de bomstoel die ik het meest vertrouw om voor de groep te gaan. Of, als ik op een bomstoel zit, met degene die ik het meest vertrouw daarin.  :-*

Misschien moeten we gewoon het spel gaan spelen zoals het bedoeld is. Kijken of we degenen met opdrachten eruit kunnen vissen en dan blijft er vast wel iemand over die op een bomstoel zit. Vind ik eigenlijk ook wel het leuke aan deze opdracht. ::bravo::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2024, 08:29:04 »
Maar het is De Mol, dat is nooit zomaar een opdracht van "we kijken wel".  :P

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2024, 08:41:34 »
helemaal akkoord met dit, zekerheid gaan we nooit hebben.
klaar voor de strijd

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #65 Gepost op: 3-05-2024, 11:53:02 »
Ik denk ook dat dat de beste manier is  :) In dat geval ga ik straks gewoon stemmen op 2 waarvan ik het zekerst ben dat ze een opdracht hebben. In de eerste rondes kan het nog wel op die manier, maar ik ben wel voorstander van het gewoon openbaren van op een stoel zitten voordat we per ongeluk opeens allebei de bomstoelers wegstemmen. Daar word uiteindelijk niemand blij van.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #66 Gepost op: 3-05-2024, 12:18:54 »
Ben het er mee eens dat het spel op die manier gespeeld moet worden, maar dan loop je het risico een faker eruit te stemmen inderdaad. Op de eerste rondes is dat niet zo erg die kans is redelijk klein want 2 op 8 en statestiek enzo... Maar ik heb zelf nog geen idee op wie ik zou stemmen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2024, 12:20:58 »
Sorry, maar hier kan ik niet mee eens zijn :') Wat mij betreft is het verschil dat dit bij het spel zou horen en niet zoals met B&B het hele spel ombuigen naar zoals het niet hoort. Ik wil zelf wellicht best voor het geld gaan, maar je weet niet wat het aanbod gaat zijn en in het spel blijven is ook belangrijk. Nu gaan we allemaal doen alsof we voor het geld gaan, óók nog elkaars leven zuur maken in een volgende aflevering terwijl dit wel degelijk bij het spel hoort.

Ik denk to be fair dat nu de beste oplossing is stemmen op iemand die klaarblijkelijk een opdracht heeft, omdat je dan in ieder geval de bom er in houdt en niet gelijk je geld kwijt bent.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 3-05-2024, 12:47:55 »
Ik denk ook dat dat de beste manier is  :) In dat geval ga ik straks gewoon stemmen op 2 waarvan ik het zekerst ben dat ze een opdracht hebben. In de eerste rondes kan het nog wel op die manier, maar ik ben wel voorstander van het gewoon openbaren van op een stoel zitten voordat we per ongeluk opeens allebei de bomstoelers wegstemmen. Daar word uiteindelijk niemand blij van.

De mol wordt blij van het per ongeluk wegstemmen van de bomstoelers. Ik vind het risico nogal groot dat de bom ontploft als we zomaar willekeurig gaan wegstemmen.

Als de mol op een bom zit doet hij nu lekker opvallend alsof hij een opdracht heeft.
Zit de mol niet op een boom dan houdt hij zichzelf stil.
Sowieso spelen we zo de mol in de kaart.

Ik ben voor afspraken. We willen ook een mol ontmaskeren toch? Gooi maar open wie er op een bom zit. Dan verdienen we wat. En met die afspraak over niet voor de pasvraag gaan zien we gelijk hoe betrouwbaar de bomzitter is.
Keep calm and eat chocolates!

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #69 Gepost op: 3-05-2024, 13:02:20 »
Gebeurt het stemmen anoniem of moet dat in dit topic gebeuren?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 3-05-2024, 14:22:49 »
Oké, ik was best in de war over waarom die geheime opdracht dan gedaan moest worden en dacht dat de bomzitters dan maar moesten faken dat ze een opdracht hadden, dus ben ik al mijn posts maar met een Engels woord begonnen. Maar dat was dus niet nodig, ik had geen idee wat ik moest doen, aangezien ik dus op een bom zit.

Mensen die wel een opdracht hebben gekregen weten misschien dat zo’n geheime opdracht niet zo doorzichtig is als start elke post met een Engels woord? Sowieso ben ik daar intussen toch mee gestopt.

Dus ja, doe met deze info wat jullie willen.

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 3-05-2024, 14:32:22 »
Kan het mogelijk zo zijn dat er een bomzitter zo dom is om een opdracht te faken, want waarom zou je dat doen?

Nou ja dat kan dus blijkbaar heel goed, want Robbie doet dus precies hetzelfde.

Aangezien hij het al toegeeft, zal ik dat ook maar eens doen.

Laat elke hoofdletter oplopend zijn in het alfabet, maar deze laatste twee posts hints naar mijn bomstoel.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 3-05-2024, 14:35:47 »
Noem je me nou dom?

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 3-05-2024, 14:42:47 »
Ik noem mezelf toch ook dom, slimmerd :P

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 3-05-2024, 14:53:39 »
Vooruit dan.

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 3-05-2024, 15:30:20 »
 Interessant, zijn er drie bomstoelen? Want ik heb gehoord van een derde claim  ::vergroot::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 3-05-2024, 15:50:04 »
Jezelf dan? Of ergens door een bepaalde manier van posten hier?

Offline PieterBasje

• Actief Lid
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2024, 16:01:15 »
Communicatie buiten dit topic is verboden, dus ik vraag me dan idd af hoe je dat vernomen hebt  ::vergroot::

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 3-05-2024, 16:09:22 »
 Wat denk je zelf PB?  ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #79 Gepost op: 3-05-2024, 16:10:07 »
Sorry, maar hier kan ik niet mee eens zijn :') Wat mij betreft is het verschil dat dit bij het spel zou horen en niet zoals met B&B het hele spel ombuigen naar zoals het niet hoort. Ik wil zelf wellicht best voor het geld gaan, maar je weet niet wat het aanbod gaat zijn en in het spel blijven is ook belangrijk. Nu gaan we allemaal doen alsof we voor het geld gaan, óók nog elkaars leven zuur maken in een volgende aflevering terwijl dit wel degelijk bij het spel hoort.

Ik denk to be fair dat nu de beste oplossing is stemmen op iemand die klaarblijkelijk een opdracht heeft, omdat je dan in ieder geval de bom er in houdt en niet gelijk je geld kwijt bent.

Overigens nog een aanvulling hierop, wat ik me nu bedenk:
Gaan we de Mol de volgende aflevering dan ook het leven zuur maken? Omdat hij nu ook immuniteit heeft en al door is? Zou toch wel van de zotte zijn xD
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!