Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979598 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #300 Gepost op: 29-05-2009, 18:51:36 »
Na de eerste wedstrijden staat alleen RKC er heel goed voor na de overwinning op de Graafschap.
Bij Cambuur-Roda is het de vorm van de dag na een gelijkspel de eerste wedstrijd.


En hetzelfde geldt voor Groningen-Nac die na het eerste gelijkspel, nu alles moeten geven om die Europa Leaguewedstrijden binnen te halen...
Ananas

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #301 Gepost op: 29-05-2009, 21:11:10 »
Van Wolfswinkel: 'Samen groeien naar hoger niveau'
 
De transfer hing al maanden in de lucht, maar vrijdagavond tijdens de perspresentatie in de Galgenwaard werd de komst van Ricky van Wolfswinkel naar FC Utrecht definitief beklonken. De twintigjarige in Woudenberg woonachtige aanvaller van Vitesse is nu officieel een Utrechter. "Samen met deze club wil ik doorgroeien naar een hoger niveau", aldus de spits.

Van Wolfswinkel brak dit seizoen definitief door in de hoofdmacht van Vitesse en maakte een goede indruk. Clubs als AZ en FC Twente informeerden lopende het seizoen al naar de aanvaller om hem te polsen voor een overstap. Het werd uiteindelijk FC Utrecht. "Ik wilde graag hierheen, omdat ik direct al een goed gevoel had bij Utrecht. Ik vind het belangrijke om te spelen en hoewel er hier ook niet direct een basisplaats voor mij klaar ligt, is de kans hierop wel groter dan bij AZ of FC Twente. Mijn doel is dan ook om eerst een basisplaats te veroveren en daarna doelpunten te gaan scoren voor deze club."

Hoppa, vijf spelers binnen voor het nieuwe seizoen, Van Wolfswinkel, Vandenbergh, Malunda, Asare en Mertens... Goed bezig!!  :D 8)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #302 Gepost op: 10-06-2009, 05:57:45 »
Officiel: Hamdi Kasraoui (Tunisie), Eduardo Dos Santos (Guingamp), Issam El Adoua (WAC Casablanca)
On en parle: Rémy Vercoutre (Lyon), Bryan Bergougnoux (Toulouse), Kamel Chafni (Auxerre), Anthony Mounier (Lyon), Tijan Jaiteh (Brann Bergen), Sekou Cissé (Roda JC)


Die Cissé van Roda ken ik niet echt,is dat een goede speler?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Eredivisie
« Reactie #303 Gepost op: 10-06-2009, 11:40:50 »
Die Cissé van Roda ken ik niet echt,is dat een goede speler?

Geen idee, maar ik lees net dat hij naar FC Twente wil want daar voetbalt zijn vriend Cheick Tioté ook. Alleen er gaapt een forse kloof tussen de vraagprijs van Roda JC en het bod van FC Twente.

Conclusie: hij is of niet goed genoeg volgens FC Twente, of Roda JC vraagt te veel. Beide conclusies komen volgens mij op het zelfde neer ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #304 Gepost op: 10-06-2009, 17:16:53 »
Geen idee, maar ik lees net dat hij naar FC Twente wil want daar voetbalt zijn vriend Cheick Tioté ook. Alleen er gaapt een forse kloof tussen de vraagprijs van Roda JC en het bod van FC Twente.

Conclusie: hij is of niet goed genoeg volgens FC Twente, of Roda JC vraagt te veel. Beide conclusies komen volgens mij op het zelfde neer ::)
Achzo,dankje  ::ok:: ::ok::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #305 Gepost op: 17-06-2009, 10:55:01 »
808     Teletekst wo 17 jun           
 **VOETBAL******************************
 ****  Rechter stelt Fortuna in gelijk 
 ***************************************
 **Fortuna Sittard moet komend seizoen 
 worden toegelaten tot de competitie   
 betaald voetbal.Dat heeft de rechter in
 Utrecht besloten in een kort geding dat
 de club had aangespannen tegen de KNVB.
                                       
 Volgens de rechter zijn het besluit van
 de bond om de licentie van Fortuna in 
 te trekken en ook het besluit van de   
 beroepscommissie niet volgens de regels
 genomen.Zo is de club de mogelijkheid 
 ontnomen om tegen de afkeuring van het
 plan van aanpak in beroep te gaan.En de
 beroepscommissie bestond uit drie leden
 en niet de voorgeschreven vijf leden. 
                                       
 De rechter heeft de besluiten van de   
 licentiecommissie en beroepscommissie 
 onder meer om die redenen geschorst.
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #306 Gepost op: 30-07-2009, 06:44:34 »
Eindelijk heb ik het gevonden  :D Maar NAC  :o :o


 Verhaal achter Nederlandse lettercombinaties

In Nederland acteren er bijzonder veel ploegen op het hoogste niveau met een clubnaam die uit een lettercombinatie bestaat. Omdat Voetbalkrant zijn lezers ook wat leuke weetjes wil bijbrengen, zochten wij de verklaringen achter de clubnamen.


ADO Den Haag: ADO staat voor ‘Alles Door Oefening’. Het is een verwijzing naar de oprichters van de club. Zij gingen vroeger na schooltijd altijd voetballen / oefenen in de nabijheid van café ‘Het Hof van Berlijn’. ADO Den Haag had het in het begin zeer moeilijk om het hoofd boven water te houden. Een behoorlijk aantal leden vond het namelijk niet nodig om het lidgeld te betalen. Uiteindelijk schopte de club het toch tot de Eredivisie.

 

AFC Ajax: Ajax is de naam die door de stichters gegeven werd, maar is geen lettercombinatie. Aanvankelijk stond de AFC ook niet voor de clubnaam, maar omdat het aantal Amsterdamse voetbalclubs in het begin van de twintigste eeuw als paddenstoelen uit de grond rezen, besloot de clubleiding om voor de oorspronkelijke naam ook nog ‘Amsterdamse’ te plaatsen. FC staat uiteraard voor Football Club, maar was oorspronkelijk wel fout gespeld. Toen stond er Foothball club.

 

AZ ‘67: De Nederlandse kampioen heet voluit Alkmaar Zaanstreek 1967. AZ ’67 is het gevolg van de fusie tussen Alkmaar ’54 en FC Zaanstreek die plaatsvond in 1967. Alkmaar ’54 betwistte samen met Venlo de eerste Nederlandse profwedstrijd voetbal. 

 

NAC: Geloof het of niet, maar NAC is mogelijk de langste clubnaam in Europa. In 1912 fuseerden NOAD en ADVENDO. NOAD stond voor ‘Nooit Ophouden Altijd Doorzetten terwijl ADVENDO zoveel wilde zeggen als ‘Aangenaam Door Vermaak en Nuttig Door Ontspanning’. Voeg deze letterwoorden samen en je krijgt een uiterst lange clubnaam, die afgesloten wordt met het woord ‘Combinatie’.

 

NEC: De huidige club uit Nijmegen is een fusie die in 1910 tot stand kwam tussen Nijmegen en Eendracht. De nieuwe werkgever van Bjorn Vleminckx heet dan ook ‘Nijmegen Eendracht Combinatie’.

 

PSV: PSV is misschien wel een van de bekendste afkortingen in Nederland. De ‘Philips Sport Vereniging’ dankt haar naam sponsor Philips. Aanvankelijk was PSV een fabrieksploeg van de lampenfirma, maar in 1915 trad de club uit Eindhoven toch toe tot de Nederlandse competitie. Een kleine vijftien jaar later werd het voor het eerst kampioen. Op het veld waar in 1911 de eerste wedstrijd van toen nog het Philips Elftal werd gespeeld, staat nu het Philips Stadion.

 

RKC: De ‘Rooms Katholieke Combinatie’ uit Waalwijk werd in 1940 opgericht en is een fusie van HEC, WVB en Hercules. Dat waren drie katholieke clubs.

 

Roda JC: De club uit Kerkrade heeft een lettercombinatie waar heel wat historie achter schuilgaat. Om het toch nog een beetje overzichtelijk te houden keren we terug naar 1954. Toen smolten Rapid en Juliana samen en vormden vervolgens Rapid Juliana Combinatie. Anderzijds verenigden Bleijerheide en Kerkrade zich tot Roda Sport. Rapid JC was trouwens behoorlijk succesvol, want in de jaren ’50 werd het de eerste Nederlandse vertegenwoordiger in de Europa Cup I. Begin jaren ’60 degradeerde Rapid echter en ging het samen met Roda Sport. De naam Roda is afkomstig van 'het Land van Rode', zoals het grondgebied in de nabijheid van Kerkrade ook genoemd wordt.
De volle benaming van Roda JC is dus ‘Roda Juliana Combinatie’.

Een aandachtige lezer is echter van mening dat Roda niet voor 'Recht Op Doel Af' staat, maar dat het wel verwijst naar de streek Land van Rode.

 

SBV Vitesse: Slechts weinig mensen weten dat de club uit Arnhem ook nog een voorvoegsel heeft. SBV staat voor ‘Stichting Betaald Voetbal’. Vitesse zelf werd opgericht in 1892, maar slechts een kleine honderd jaar later werd SBV voor de clubnaam gezet. In 1984 splitste voorzitter Karel Aalbers de amateurs van de profs. De profs konden terecht bij de ‘Stichting Betaald Voetbal Vitesse’, de amateurs gingen naar Vitesse 1892.

 

Sc Heerenveen: Eind jaren ’70 kwam Heerenveen in financiële problemen. Het clubbestuur greep toen in. In 1977 werd het betaalde- en amateurvoetbal gesplitst. De profs konden terecht bij een nieuwe stichting, Sportclub Heerenveen.

 

VVV Venlo: De promovendus heet al bijna sinds het ontstaan in 1903 VVV Venlo. De drie v’s staan voor ‘Venlose Voetbal Vereniging’.

 Geen lettercombinaties: Sparta Rotterdam, Heracles, Feyenoord, Utrecht, Groningen, Twente en Willem II.
Groningen, Twente en Utrecht hebben wel een lettercombinatie in hun clubnaam, maar het gaat hier slechts om FC, wat uiteraard staat voor Football Club en dus niet echt speciaal is.
Auteur: Philippe Crols

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #307 Gepost op: 15-08-2010, 08:39:00 »
Ken je klassiekers  :D
En pasop,dat was een Belgische voetballer he  8) 8)


Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Eredivisie
« Reactie #308 Gepost op: 15-05-2011, 16:40:12 »
::feest:: ::feest:: ::feest:: Ajax Kampioen ***  ::feest:: ::feest:: ::feest::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #309 Gepost op: 15-05-2011, 16:42:31 »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #310 Gepost op: 24-05-2011, 16:17:17 »
Yes! ADO Den Haag naar de play off-finale!!!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #311 Gepost op: 13-06-2011, 07:58:45 »
Afellay,Dzsudzsak....wie gaan ze nog allemaal laten vertrekken?  :-\\ :-\\

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #312 Gepost op: 13-06-2011, 11:51:32 »
Toivonen bijvoorbeeld ;D

en Maza wordt geschorst vanwege doping ;D

nog even en ze bellen jou koekoe ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #313 Gepost op: 13-06-2011, 11:57:22 »
Wie weet is Koekoe nog wel een talentvolle speler voor de Rode Duivels!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #314 Gepost op: 13-06-2011, 12:20:30 »
Ik zou zeggen Buzz off lukie en LdH,maar als ik de ploeg moet gaan redden...nou,dan doe ik het maar he  ::jaja::
Met mijn kwaliteiten enzo  :D :D
Maar even serieus.PSV moest het het afgelopen seizoen hebben van flitsen van oa Afellay,Dzsudzsak,Toivonen..
Stel dat idd Toivonen de volgende in rij is die PSV verlaat....dan moeten ze wel waardevolle vervangers binnenhalen en geen klungels zoals bijvoorbeeld Engelaar die het zelfs in België niet kon waarmaken   ::ohno:: ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #315 Gepost op: 13-06-2011, 12:22:45 »
Met die 14 miljoen voor Dzsudzsak moeten ze toch wel iets kunnen kopen... En Engelaar is inderdaad een zeer matige speler sinds hij bij PSV zit, dat moet ik helemaal toegeven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #316 Gepost op: 13-06-2011, 12:57:13 »
Met die 14 miljoen voor Dzsudzsak moeten ze toch wel iets kunnen kopen... En Engelaar is inderdaad een zeer matige speler sinds hij bij PSV zit, dat moet ik helemaal toegeven...
En dan denk ik zelfs in de eerste plaats voor een vervanger van Dzsudzsak aan een Belg  ::jaja:: ::jaja:: Die Eden Hazard  ::jaja:: Maja,Lille wil hem nog houden en enkel verkopen tegen een zeer hoog bedrag,oa Barcelona wil hem....dus dat zal moeilijk worden...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #317 Gepost op: 13-06-2011, 15:15:35 »
Gezien Gerets en Nilis zou een Belg geen slecht idee zijn, die aarden goed in Brabant en doen het heel vaak goed!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #318 Gepost op: 3-07-2011, 20:27:47 »
Vandaag officieel:
Strootman en Mertens naar PSV. Wijnaldum lijkt later deze week ook nog te komen.

         Isaksson

Pieters Bouma Marcello Tamata

    Strootman  Hutchinson

Mertens  Wijnaldum   Lens
 
          Toivonen

Best aardig teampje, behalve het zorgekindje van de verdediging. Als Maza ook nog vertrekt dan hebben 'we' bijna niemand meer achter de hand voor de verdediging. Er moet sowieso een verdedigende versterking bij. Ik heb Tamata in de basis gezet omdat het rendement van Manolev erg laag is in zijn voorzetten en Tamata erg jong is. Als het even kan een hoop ik ook at er een spits komt, totdat Reis terug is van zijn blessure. Tot die tijd kan Toivonen of Lens in de spits spelen. Ook leuk dat PSV op de Nederlandse tour gaat. Met lens, strootman, wijnaldum, pieters bouma en tamata zouden 6 van de 11 spelers Nederlands zijn. En dat is in de laatste jaren wel anders geweest. Wel zonde dat Nijland is verhuurd, had hem graag gezien op de plek van Balazs Dzudszak, al denk ik dat Mertens het ook goed gaat doen.
En dan is er ook keeper Isaksson, tsja eerste seizoen niet bestm tweede seizoen al beter en in het afgelopen seizoen al wel meer belangrijker geworden voor de ploeg. (al maakt hij nog steeds wel zijn foutjes)   
       
« Laatst bewerkt op: 3-07-2011, 20:30:18 door mollenvanger20 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #319 Gepost op: 3-07-2011, 20:28:51 »
Tamata ???

en voor de rest, ik zal wijnaldum missen :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.