Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979532 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #320 Gepost op: 3-07-2011, 20:33:44 »
Tamata ???

en voor de rest, ik zal wijnaldum missen :(

Het is nog niet definitief van Wijnaldum he, maar als hij gaat vind ik het voor Feyenoord ook echt doodzonde dat hij vertrekt. Weer een jonge jongen die weggaat, waarmee je de club op zou kunnen bouwen. (Zijn vertrekt zal de deur voor Fer om naar Twente te gaan ook verder openzetten vrees ik..)

Maar je zei Tamata  ??? is dat omdat je hem niet kent, of mijn keuze voor hem niet begrijpt?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #321 Gepost op: 3-07-2011, 20:48:49 »
ik ken alleen simon, maar dat was met een h.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #322 Gepost op: 3-07-2011, 20:53:48 »
ik ken alleen simon, maar dat was met een h.
Ah ok, ja inderdaag en de tijd van Simon is al even geleden. Het gaat hier om de 20 jarige Abel Tamata, jeugdspeler van PSV. Zijn zaakwaarnemer is Ali B en hij is afgelopen seizoen doorgebroken in de hoofdmacht van de club. :) Het is eigenlijk een rechtshalf, maar wordt vaak ingezet als rechtsback, wanneer Manolev afwezig is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #323 Gepost op: 3-07-2011, 21:05:28 »
hmmm tja wegens omstandigheden (Feyenoord) weinig studio sport gekeken afgelopen seizoen ;) 
Maar wel de eredivisie toto van Realitynet gewonnen ;D
Tja het kan komend seizoen weer alle kanten op. tenminste naar eindhoven, twente of 020....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #324 Gepost op: 3-07-2011, 23:29:30 »
hmmm tja wegens omstandigheden (Feyenoord) weinig studio sport gekeken afgelopen seizoen ;) 
Maar wel de eredivisie toto van Realitynet gewonnen ;D
Tja het kan komend seizoen weer alle kanten op. tenminste naar eindhoven, twente of 020....
Ah ok, dit seizoen hoop ik dat je weer wat vaker Studio sport kan kijken. :)
En nog gefeliciteerd met de toto dan  ::ok:: Weet je trouwens of er dit seizoen weer een eredivisietoto komt? Dan doe ik graag mee :P (in de tour pool ben ik momenteel de rode lantaarndrager, zoals ze dat in het wielrennen noemen :P)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #325 Gepost op: 3-07-2011, 23:30:50 »
yep doen we weer :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #326 Gepost op: 3-07-2011, 23:35:37 »
yep doen we weer :)
Ok leuk :D ik doe dit seizoen zeker mee.  ::ok:: nog een maand tot het begin van het seizoen.
Leuke openingswedstrijd ook voor jou: Excelsior - Feyenoord :P (als ze die winnen staat Feyenoord minstens 1 dag weer bovenaan  :P )

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #327 Gepost op: 4-07-2011, 07:47:27 »
Tuurlijk gaan 'we' die wedstrijd winnen van Excelsior! Wel jammer dat Wijnaldum waarschijnlijk naar PSV zal gaan. Wel weer een geluk vind ik dat hij dan in ieder geval nog op de Nederlandse velden te zien zal zijn. Hopelijk blijft Fer dan wel en gaat hij niet hier naar Enschede, maar wat ik begrepen had vond men de vraagprijs van Feyenoord (veel) te hoog. Dus ik hou hoop dat hij niet naar Twente zal gaan verkassen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #328 Gepost op: 4-07-2011, 10:33:29 »
Ik dacht dat je helemaal weg was van De Hag ipv R'dam ldh?

Misschien doe ik ook wel mee met de voetbal-toto - als ik er dan aan denk  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #329 Gepost op: 4-07-2011, 11:58:30 »
Ik zeg het altijd zo: ik ben voor Feyenoord en ik heb een zwak voor ADO!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #330 Gepost op: 4-07-2011, 18:11:29 »
Ik zeg het altijd zo: ik ben voor Feyenoord en ik heb een zwak voor ADO!
Ik herken dat gevoel. Ik ben voor PSV, maar als inwoner van Den Haag heb ik een zwak voor ADO, en volg ze sinds 2003 :P
Overigens is Wijnaldum nu defintief naar PSV voor het bedrag van 5 miljoen euro. (wel het hoogst haalbare voor een speler met nog 1 jaar contract denk ik :) )
Btw, Bahia is ook vertrokken toch? Een gemis of totaal niet?
En voor de fans van Ajax: Jullie nieuwe spits is binnen: Sigtorsson komt over van AZ.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2011, 18:14:12 door mollenvanger20 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #331 Gepost op: 4-07-2011, 18:17:49 »
Bahia was goed genoeg voor Feyenoord, maar geen absolute top.
Met "de Vrij en Vlaar hebben we een goed centraal verdedigingsduo.
Geld is geld in dit geval.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #332 Gepost op: 4-07-2011, 18:19:40 »
Bahia zal op zich wel gemist worden, maar er zijn denk vervangers voor hem!

Ik ben trouwens benieuwd wat ADO tegen die Litouwers zal gaan doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #333 Gepost op: 4-07-2011, 18:51:34 »
Eens met beide reacties. Met de Vrij en Vlaar staat er nu een degelijk (Nederlands) centraal duo. Bahia zou een speler voor op de bank geworden zijn. In het geval van een blessure van Vlaar zou hij een goede stand-in zijn. Wanneer Vlaar geblesseerd zou raken heeft Feyenoord met Schenkerveld een redelijk onervaren jongen als stand-in klaar staan. Er zou dan een heel jong centrum in de verdediging staan. Maar vooralsnog is het gemis van Wijnaldum groter dan het gemis van Bahia bij Feyenoord.

@ LDH
Ik ben ook erg beniewd hoe ze het gaan doen, ze hadden slechter kunnen loten. Uit zal het lastig worden (uit bij oostblokclubs is altijd lastig, helemaal als ze onbekend zijn) maar in principe zouden ze er thuis op en erover moeten gaan. Helemaal omdat de selectie nog steeds grotendeels in tact is. (op Bulykin, Kubik en wisselspelers Bosschaart en Buijs na)

Met de Vogel en Chery hebben ze 2 jonge talenten gehaald. En met Höcher hebben ze gewoon een echte allround speler gehaald die met ADO de ideale stap maakt vanuit Helmond naar de Eredivisie.
Voor de spits is er nu de kans voor Jordy Brouwer (die mislukte bij Liverpool) om te laten zien wat hij waard is, maar eventueel zou Lex Immers ook de spitspositie in kunnen vullen.

Hopelijk blijven de sleutelspelers bij ADO en ziet ADO in dat ze Verhoek bij moeten laten tekenen.
Qua nieuwe spelers vergeet ik dan nog van Duin die ze van Katwijk hebben overgenomen en een jongen die overkomt van Alphense Boys, maar die zullen denk ik in eerste instantie bij de ADO amateurs aansluiten die gepromoveerd zijn naar de eerste klasse.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2011, 19:02:07 door mollenvanger20 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #334 Gepost op: 15-07-2011, 00:41:04 »
Hey allemaal, al een tijdje ben ik bezig met een zelfgemaakt artikel over PSV. Ik heb een analyse gemaakt van het afgelopen seizoen en zoek naar een oorzaak waarom PSV dit seizoen weer geen kampioen is geworden. Ik post nu de lead en 2 alinea's en ben benieuwd wat jullie vinden. Positieve en negatieve kritiek is welkom :) Als jullie meer zouden willen lezen post ik later een vervolg (deel 2)


Opnieuw seizoen zonder prijzen in Eindhoven, waar gaat het mis?

Het seizoen is voorbij, PSV is voor het derde seizoen op rij geen kampioen geworden.
Na een vierde plaats in 2009 (en een heel rommelig seizoen onder Huub Stevens) en een derde plaats in 2010 (in een seizoen waarin PSV alles weggaf vanaf de 26e speelronde) staat PSV op 15 mei 2011 wederom op de derde plaats die goed is voor Europa League voetbal.
Na de vele trainerswisselingen tussen 2007 en 2009 (Koeman, Wauters, Vergoosen, Stevens en Lodeweges) is Fred Rutten inmiddels twee jaar hoofdtrainer van de Eindhovenaren. In zijn twee jaar als hoofdcoach van PSV heeft hij nog geen enkele prijs gepakt en is het voetbal niet altijd even goed om naar te kijken. Maar wat is hieven de oorzaak? Is dit alleen de schuld van Fred Rutten, of zijn er meer factoren die van invloed zijn geweest op de slechte resultaten?


Het spel van PSV
Allereerst eens kijken naar het spel van PSV: De laatste jaren is het spel van PSV soms erg angstvallig, met aanvallende intenties, niet altijd efficiënt en meestal gericht op resultaat. Dit wordt in de volksmond ook wel 'angsthazen voetbal' genoemd.
Neem bijvoorbeeld de laatste thuiswedstrijd tegen Vitesse: PSV had hierin 27 schoten op goal tegenover 3 schoten van Vitesse, met een eindstand van 2-1.  Wat hier vermeld moet worden is dat de score hoger had kunnen uitvallen als Dzsudzsák en Nijland niet op de paal hadden geschoten.

Er wordt beweerd dat PSV vaak verdedigend voetbalt. In de meeste wedstrijden hanteert PSV deze speelwijze wanneer zij op voorsprong zijn gekomen. Bij een stand van 0-0 valt PSV aan om een voorsprong te behalen, waarna ze vergeten om door te drukken. Hierdoor krijgt de tegenstander de kans om het PSV voetballend moeilijk te maken. In een aantal wedstrijden heeft deze tactiek van zijn uitwerking gehad. (AZ uit 0-4, VVV uit 0-3) maar in sommige wedstrijden werd men voor deze manier van voetballen genadeloos afgestraft.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2011, 01:02:09 door mollenvanger20 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #335 Gepost op: 15-07-2011, 00:53:42 »
Het begin ziet er al leuk uit! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #336 Gepost op: 15-07-2011, 00:56:00 »
Mooi en ik ben het ermee eens.

En dzsudzsak en nijland schoten op de paal en niet op de bal ;-)
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Eredivisie
« Reactie #337 Gepost op: 15-07-2011, 00:56:07 »
ziet er idd leuk uit
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #338 Gepost op: 15-07-2011, 00:59:20 »
Dank voor jullie snelle en positieve reacties.

Ik zal even bal in paal veranderen, zowel hier als in mijn word document. Daarna ga ik slapen :)
Morgen krijgen jullie deel 2 te lezen!
« Laatst bewerkt op: 15-07-2011, 01:02:43 door mollenvanger20 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #339 Gepost op: 15-07-2011, 17:59:21 »
Zoals beloofd deel 2.1 van het artikel. Wederom feedback positief/negatief altijd welkom :)
Deel 3 is in de maak. (misschien is het vervelend dat het in delen komt, maar de tekst in 1x posten zou het maximale aantal karakters overschreiden. Op de volgende pagina van dit topic staat deel 2.2)

In een aantal wedstrijden heeft deze tactiek van zijn uitwerking gehad. (AZ uit 0-4, VVV uit 0-3) maar in sommige wedstrijden werd men voor deze manier van voetballen genadeloos afgestraft. PSV heeft een hele rij wedstrijden gespeeld die voor de nodige frustraties hebben gezorgd bij de supporters. Hieronder volgt een overzicht van deze wedstrijden met een korte omschrijving van wat er mis ging.

Heracles – PSV
In deze wedstrijd mocht PSV van geluk spreken dat het niet tegen een blamage aanliep. De ploeg werd tegen de 10 spelers van Heracles volledig weggespeeld. Mede dankzij een uitblinkende doelman Andreas Isaksson gaat PSV op een gelukkige manier met een 0-2 winst terug naar Eindhoven.

PSV – Groningen
Een wedstrijd waarin PSV het grootste gedeelte domineerde. Na de 1-0 verzuimde men de voorsprong uit te bouwen en kreeg het de deksel op de neus. In de 88e minuut maakte FC Groningen met één van hun weinige kansen de 1-1. Een aloude voetbalwet was hier dus van kracht: ‘Wanneer je zelf de goal niet scoort, krijg je hem zeker tegen.’

PSV – Heerenveen
Een attractieve wedstrijd waarin PSV wederom op een 1-0 voorsprong komt en weer vergeet door te drukken. Met als gevolg dat Heerenveen binnen een tijdsbestek van een paar minuten een 1-2 voorsprong neemt. Uiteindelijk komt PSV hier in de slotfase goed weg door een gelukkige goal. Na een duw van Ola Toivonen, die niet werd gezien door de scheidsrechter stond er een 2-2 eindstand op het bord.


ADO – PSV
Op bezoek bij ADO Den Haag stond PSV 1-2 voor maar was het niet in staat om te winnen. De derde goal werd niet gemaakt, waardoor ADO kans zag de 2-2 te scoren.

PSV – ADO
In de terugwedstrijd van ADO en PSV zette PSV aan, maar kwam het niet tot scoren.
De wedstrijd leek met een 0-0 eindstand te eindigen tot PSV na een razendsnelle counter van ADO (dat eerder dat seizoen ook al won bij Ajax) in de 92e minuut alsnog een tegengoal incasseerde. PSV probeerde nog alle zeilen bij te zetten om de 1-1 in een kort tijdsbestek te maken, maar die poging was tevergeefs. ADO nam na Amsterdam ook 3 punten mee uit Eindhoven.

NAC – PSV
In deze wedstrijd kwam PSV tot twee keer toe op voorsprong (0-1, 1-2) maar het missen van kansen tegen de 10 spelers(rode kaart Luijx) van het veel effectievere NAC wordt hier fataal. PSV verliest de lastige uitwedstrijd met 4-2.

NEC – PSV
Ook nu kwam PSV weer op een 1-2 voorsprong, echter werd in de slotfase door het verdedigende spel toch weer een tegengoal geslikt, met een 2-2 eindstand als gevolg.

Groningen – PSV
De laatste wedstrijd van het seizoen waarin voor beide teams nog iets te behalen was. PSV kon hier de tweede plek bereiken (voorronde Champions League) en Groningen speelde voor directe plaatsing voor de Europa League. Wonder boven wonder eindigde deze wedstrijd in 0-0. PSV speelde op bepaalde momenten zonder beleving en miste bovendien een groot aantal kansen.

De Graafschap – PSV
Naast Groningen uit speelde PSV dit seizoen wel vaker 0-0. De beide wedstrijden tegen Ajax eindigde in 0-0 maar ook op de Vijverberg kwam PSV niet tot scoren. PSV miste behoorlijk wat kansen en zelfs geluk had dat de Graafschap niet scoorde.

Feyenoord – PSV,
Feyenoord was voor een bomvolle Kuip uit op revanche van de 10-0 in Eindhoven. Bij PSV was er totaal geen beleving te zien bij de spelers en zelfs na de gelijkmaker met 10 man wist PSV de wedstrijd niet om te keren. De wedstrijd werd terecht met 3-1 verloren, ondanks de onterechte rode kaart van Orlando Engelaar.

Excelsior – PSV,
na een 1-0 achterstand bij rust de achterstand in een paar minuten ombuigen tot
1-2 voorsprong. In de slotfase via een penalty de 2-2 tegenkrijgen, om in de laatste seconde via een penalty een gelukkige 2-3 overwinning te boeken.

PSV – Willem II
Was misschien nog wel de slechtste wedstrijd van het seizoen was. 0-1 achterstand tegen de gedoodverfde degradant, die ook nog eens 2 rode kaarten krijgt. Het maken van de 1-1 maar vervolgens weer niet doordrukken, om in de aller aller aller laatste seconde Zeefuik de 2-1 te zien maken.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2011, 19:40:38 door mollenvanger20 »