Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979512 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #360 Gepost op: 4-08-2011, 11:55:18 »

Speelt Santos met Pelé op WK voor clubs?

wo 03/08/2011 - 21:33 Wat begon als een grap lijkt steeds meer realiteit te worden: Santos zou in december met Pelé willen aantreden in het WK voor clubteams in Japan

Het was de voorzitter van Santos die met het idee op de proppen kwam en Pelé ziet het wel zitten. "Al zal ik wel wat training nodig hebben om in vorm te geraken voor het toernooi", zegt de nu 70-jarige Braziliaan.
 
Bijna 35 jaar geleden borg Pelé zijn voetbalschoenen op na een rijkgevulde carrière. Drie keer werd hij wereldkampioen met Brazilië een ook met Santos won hij alles wat er te winnen viel. Pelé wordt door velen beschouwd als de beste voetballer aller tijden.



Straks is ie nog de nieuwste aanwinst bij Feyenoord  ;D ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #361 Gepost op: 4-08-2011, 13:04:03 »
Straks is ie nog de nieuwste aanwinst bij Feyenoord  ;D ;D
Ach, als hij topscorer wordt vind ik het best...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #362 Gepost op: 6-08-2011, 22:01:20 »
wow, wat een weggeef-ronde vandaag.

Bij Roda/groningen maakte Roda de 2-1 in de 88ste minuut.
Bij Heerenveen-NEC maakte NEC de 2-1 in de 84ste minuut; en de 2-2 in de 89ste.
Bij RKC-Herakles maakte RKC de 1-2 in de 85ste minuut; en de 2-2 in de 90ste.

Bij VVV-Utrecht staat het nog 0-0, maar daar zal vast na de 85ste minuut verandering in komen  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #363 Gepost op: 7-08-2011, 13:58:59 »
Bij VVV-Utrecht staat het nog 0-0, maar daar zal vast na de 85ste minuut verandering in komen  ;)
Helaas (?) niet dus...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #364 Gepost op: 7-08-2011, 14:41:16 »
Voor de mensen die mijn stuk gelezen hebben(de rest moet nog komen) over PSV, ik zit vandaag de eerste wedstrijd te kijken en wat zie ik tot mijn verbazing: er is NIETS veranderd. De eerste wedstrijd tegen AZ borduurde voort op het vorige seizoen. In de eerste 20 minuten zag ik een voorzichtig PSV dat wel probeerde het spel te maken maar vooral de bal achterin rondspeelde en heel slordig was met de passes. Het gevolg van het rondspelen en het ontbreken van beleving was dat AZ de eerste speldenprikken uitdeelde.

De uitgedeelde speldenprikken werden al snel grotere kansen en resulteerde uiteindelijk in de 1-0, waar Engelaar feller in had moeten grijpen en Martens beter bewaakt had moeten worden. En wederom zag ik na een 1-0 achterstand PSV er alles aan doen dit om te buigen. Een kans uit een corner van Marcello, een schot dat ruim over ging van Wijnaldum (had hij het zelf ook door) en nog een kans van Wijnaldum na een mooie één-twee met lens. Helaas zat AZ keeper Esteban nog met zijn vingers aan de bal. Daarna volgde uit het afstandsschot de 2-0, daar waar AZ eigenlijk een beetje op de achtergrond was verdwenen. Na de 2-0 ging PSV nog meer voetballen en dat resulteerde in een gelukkige 2-1 van Dries Mertens(toch goede goal) vlak voor rust. De wedstrijd lag weer open.

Na de rust kwam Pieters voor Tamata. Tamata die ik 1 fout heb zien maken en verder onopvallende wedstrijd zag spelen. Pieters maakte daarentegen weer een zeer matige indruk met slechte passes en vreemde acties. Tot aan de 60e minuut was het een makke wedstrijd. Er gebeurde weinig tot niks.

Daarna ging PSV weer voetballen en zakte AZ steeds meer in en kreeg PSV kansen en veel corners.
Deze corners leverde wel wat gevaar op, maar resulteerde niet in een goal. Op driekwart van de wedstrijd had PSV recht op een penalty nadat Viergever Wijnaldum een duidelijke duw gaf onder de ogen van scheidsrechter Braamhaar. Deze penalty werd echter niet gegeven. Braamhaar die verder een prima wedstrijd vloot verzuimde naast een penalty aan PSV te geven ook de rode kaart aan Moisander uit te delen.(Moisander pakte na 3 overtredingen in de eerste helft geel, maar maakte in de tweede helft ook een aantal overtredingen waar hij de kaart voor kon krijgen. In de 81e minuut ontving Moisander dan eindelijk de rode kaart, dit gebeurde pas na de 3-1 van AZ.
Over de 3-1 gesproken, hier werd weer heel slecht uitverdedigd. Marcello die al de hele wedstrijd zijn man liet lopen, het middenveld inloopt en dan de bal verspeelt en slechte passes verstuurde liet bij de 3-1 Az-nieuwling Jozy Altidore makkelijk weglopen waardoor hij in staat was de goal te maken.

Mijn conclusie na 1 wedstrijd: De scherpte bij Wijnaldum ontbreekt nog, een verdediging met Engelaar, Manolev(die ook veel de bal verspeelde) Marcello, Pieters maakt PSV geen kampioen. Daarnaast moet er meer beleving komen vanaf de aftrap. We staan nu 17e, maar toch blijf ik vertrouwen houden in een kampioenschap, mits er wordt geinvesteerd in de verdediging. Tegenstander AZ werd tenslotte ook kampioen nadat ze de eerste twee wedstrijden hadden verloren.. Volgende week tegen RKC moet het veel beter gaan!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #365 Gepost op: 7-08-2011, 15:35:24 »
Fred Rutten bekende ‘geschrokken’ te zijn van het spel van PSV in de uitwedstrijd bij AZ. De Eindhovenaren willen meedoen om de landstitel, maar dat zag de oefenmeester er zondagmiddag niet aan af. “AZ is misschien wel wat verder dan wij, maar zo’n eerste helft had ik niet verwacht”, vertelt hij op de website van zijn club.


“Ik kan heel erg kort zijn”, begint Rutten. “Ik kan er wel allemaal details bij halen, maar ik denk dat ik heel kort móet zijn. PSV is een club met de ambitie om kampioen te worden, met een team en een staf die dezelfde ambitie hebben. Als je op een dusdanige manier de wedstrijd aangaat, straalt het geen enkele ambitie uit om kampioen te worden. Daar ben ik van geschrokken en dat had ik niet verwacht.”

Rutten heeft het door..

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #366 Gepost op: 8-08-2011, 23:46:02 »
Tja mollenvanger ik begin er ook hoofdpijn van te krijgen. Nou is uit bij az verliezen geen schande hoor ( az is voor mij ook een titelkandidaat ). Maar ik snap echt helemaal niks van een aantal zaken bij psv.

- ten eerste : ze zitten diep in de financiele problemen. En kopen toch veel spelers
- van de spelers die ze halen,  halen ze vrijwel alleen maar aanvallers,  terwijl de verdediging toch overduidelijk het probleem is. Isaksson is te onzeker, manolev te unbesuist, pieters te wisselvallig en marcelo hoort thuis bij fc eindhoven, maar is toeviallig het verkeerde stadion ingelopen.
- het grootste probleem in mijn ogen is de coach! Ik ben niet iemand die altijd de coach de schuld geeft als het even wat minder gaat met de ploeg, maar Rutten laat psv spelen als een stel angsthazen. Daarom is het mss toch goed dat er van die eigenwijze mensrn zijn bijgekomen. Mertens en Wijnaldum kunnen mss nog voor een opleving zorgen

Twente is mijn titelfavoriet ;) !

En aangezien ik heel erg de behoefte voel om een progbose te doen : bij deze :p

1. Twente
2. Az
3. Ajax
4. Psv
5. Feyenoord
6. Groningen
7. Nec
8. Heereveen
9. Roda jc
10. Vitesse
11. Heracles
12. Ado
13. Utrecht
14. Rkc
15. Nac
16. VVV
17. De graafschap
18. Excelsior
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #367 Gepost op: 9-08-2011, 01:11:59 »
Mijn prognose:

1 PSV (ik houd hoop voor ons cluppie)
2 FC Twente
3 Ajax
4 AZ (al heb ik het vermoeden dat dit een team is dat leuk speelt heb ze in de voorbereiding en europa league gezien, zij zijn tot grootste dingen in staat)
5 FC Groningen
6 NEC (de verrassing van het seizoen)
7 Roda JC
8 SC Heerenveen
9 Heracles Almelo
10 ADO Den Haag
11 FC Utrecht
12 Feyenoord
13 NAC Breda
14 De Graafschap
15 VVV Venlo
16 Vitesse
17 RKC Waalwijk
18 Excelsior


Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #368 Gepost op: 9-08-2011, 10:27:48 »
Tja : de afgelopen jaren zei ik in prognoses ook altijd psv in een optimistische bui! Maargoed ik denk dat de top 4 dit jaar dicht bij elkaar zit. Wel grappig dat we allebei Nec als verrassing hebben
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #369 Gepost op: 9-08-2011, 10:42:21 »
Jullie zitten er helaas allebei compleet naast.  ::jaja::

1. Ajax (75 punten)
2. Twente (72)
3. PSV (67)
4. AZ (65)

De rest zal wel  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Eredivisie
« Reactie #370 Gepost op: 9-08-2011, 14:39:29 »
Jullie zitten er helaas allebei compleet naast.  ::jaja::

1. Ajax (75 punten)
2. Twente (72)
3. PSV (67)
4. AZ (65)

De rest zal wel  ;)
ik denk dat jij gelijk gaat krijgen ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #371 Gepost op: 9-08-2011, 15:36:19 »
Zou het niet erg vinden ongelijk te krijgen - als Twente wint  ;)

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #372 Gepost op: 9-08-2011, 16:08:41 »
Oke, hier mijn 'voorspelling'...

1: PSV
2: Ajax
3: FC Twente
4: AZ
5: Feyenoord
6: Roda JC
7: FC Groningen
8: SC Heerenveen
9: Vitesse
10: ADO Den Haag
11: Heracles
12: FC Utrecht
13: NEC (bij mij dus niet zo hoog)
14: NAC Breda
15: VVV
16: Excelsior
17: De Graafschap
18: RKC
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #373 Gepost op: 15-08-2011, 12:56:05 »
TYTON  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #374 Gepost op: 15-08-2011, 13:07:41 »
TYTON  ::bravo::
Das nou eens goed nieuws  :D
(nu nog een verdediger, en matavs halen dan komt het goed!  ::ok::)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #375 Gepost op: 31-08-2011, 14:42:59 »
TUTUTUUTUTUTUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU  ::megafoon:: ::megafoon::

De laatste dag van de transfermarkt is aangebroken en er is al een hoop gebeurd:
Bakkal  van psv naar Feyenoord
Fer van Feyenoord naar Twente
Matavs van Groningen naar PSV
Ado haalde al John Verhoek en Horvath(die nog bij NAC speelde) binnen, maar heeft vandaag nog een 14 voudig sloveens international erbij gehaald
Bulykin zou nu in Amsterdam zijn om met Ajax te praten
En wie weet wat er nog meer gaat gebeuren.. ik zal om 00.00 of morgen een overzicht van de transfers geven :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #376 Gepost op: 31-08-2011, 14:55:32 »
Feyenoord heeft ook nog een jonge speler van Manchester City gehaald!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #377 Gepost op: 31-08-2011, 15:23:02 »
ohja, giudetti, die niet naar twente ging een maand geleden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #378 Gepost op: 1-09-2011, 17:43:14 »
en via deze site vinden jullie een overzicht van transfers in nederland, per club!

http://www.vi.nl/Achtergronden/DossierTransfers.htm

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #379 Gepost op: 8-11-2011, 22:34:39 »
ohja, giudetti, die niet naar twente ging een maand geleden
Die tot nu toe vier keer vanaf 11 meter gescoord heeft, maar verder nog niet echt veel heeft laten zien ::ohno::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!