Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979683 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #460 Gepost op: 27-12-2011, 21:43:36 »
Reaver is duidelijk weer zo'n persoon die van daders slachtoffers maakt en van slachtoffers daders. ::niet-ok::

Hoeveel keer moet ik hier roepen dat ik de actie van die hooligan niet goedkeur... als ik van hem een slachtoffer wil maken zou ik ten 100 % achter zijn initiatief staan en dat is zeker het geval niet.

Esteban is naar mijn gevoel noch slachtoffer noch dader, hij heeft het recht om zich te verdedigen maar als je over de schreef gaat moet je consequenties kunnen aanvaarden, nu gebeurt er niets en is zijn actie een 'heldendaad' en dat vind ik net een fout signaal.  Als de politie voor dit soort gedag in het verleden al op het matje werd geroepen waarom zou een keeper hier dan mee weg mogen komen.

Als een persoon zijn goederen en eigendom verdedigd door een gewapende overvaller om te leggen heb ik geen enkel probleem mee, ik zie ook niet in waarom ik van de overvaller een slachtoffer moet maken.

Elke situatie is anders en ik ben van mening dat het natrappen geen humane wijze is in het kader van zelfverdediging in deze situatie. 

Een mogelijke oplossing: misschien is het niet slecht om de spelers in de toekomst een zelfverdedigingscursus te laten volgen om op een humane manier te reageren op dit soort situaties. Zodat de kans op ongecontroleerde zelfverdedigingstoestanden kleiner wordt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #461 Gepost op: 27-12-2011, 21:46:05 »
sorry reaver ik kan het niet met je eens zijn.
Het is zoals ik eerder al postte een adrenaline stoot bij esteban geweest.
Ja, hij trapte net 1x teveel klopt, maar hij verdient geen straf.
Jouw vergelijking met politie klopt ook niet. Zij zijn opgeleid om de-escalerend te werken. Een keeper is dat niet.
Het goede voorbeeld moet hij geven ? Ja ook mee eens, maar op dit moment vergeef ik het hem. Elke vader/voetbaltrainer kan aan zijn zoon uitleggen hoe dit zit.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #462 Gepost op: 27-12-2011, 22:20:20 »
Als een persoon zijn goederen en eigendom verdedigd door een gewapende overvaller om te leggen heb ik geen enkel probleem mee, ik zie ook niet in waarom ik van de overvaller een slachtoffer moet maken.

Ik vind je vreselijk inconsequent. Dus je mag iemand wel omleggen als je je spullen verdedigt (En dat is dan geen buitensporig geweld?) maar iemand die met zijn werk bezig is en door één of andere gek in de rug wordt aangevallen en die je vervolgens twee trappen verkoopt gaat te ver? ??? Sorrie hoor, maar ik volg je totaal niet.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #463 Gepost op: 27-12-2011, 22:51:32 »
Ik vind je vreselijk inconsequent. Dus je mag iemand wel omleggen als je je spullen verdedigt (En dat is dan geen buitensporig geweld?) maar iemand die met zijn werk bezig is en door één of andere gek in de rug wordt aangevallen en die je vervolgens twee trappen verkoopt gaat te ver? ??? Sorrie hoor, maar ik volg je totaal niet.

Ik wil er wel ff bijvermelden dat ik met omleggen wel degelijk immobiliseren bedoel (KO meppen, op de grond houden, vastbinden, ondodelijk verwonden,...) en niet doden.

Consequentie bestaat niet als je verschillende situaties gaat vergelijken en dit in de poging jouw label te weerleggen dat ik duidelijk iemand ben dat slachtoffers en daders van plaats wissel...

Ik probeer een verschil duidelijk te maken tussen een levensbedreigende situatie waar je mogelijk niet tussenuit kan en een niet levensbedreigende situatie met genoeg mogelijkheden om er afstand van te doen...

Elke vorm van verwonding is buitensporig maar ik vind voor het gewapend betreden van iemands eigendom een buitensporige reactie meer geoorloofd dan een situatie die in de eerste plaats kon plaatsvinden door een mankement in de beveiliging van een voetbalstadion...


Zoals ik al zei:

Elke situatie is anders en ik bekijk dit vanuit een heel ander oogpunt door mijn opleiding.

Aanvullend laat ik me beïnvloeden door mijn anti-sympathie jegens 'sport' waar veel geld mee gemoeid is...



Jouw vergelijking met politie klopt ook niet. Zij zijn opgeleid om de-escalerend te werken. Een keeper is dat niet.

Wat is er dan mis om profspelers een cursus aan te bieden om in de toekomst de-escalerend te kunnen reageren op dit soort situaties?



« Laatst bewerkt op: 27-12-2011, 23:52:20 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #464 Gepost op: 28-12-2011, 00:01:31 »
Beiden zijn buitensporig maar ik vind voor het gewapend betreden van iemands eigendom een buitensporige reactie meer geoorloofd dan een situatie die in de eerste plaats kon plaatsvinden door een mankement in de beveiliging van een voetbalstadion...

Nee, in eerste instantie ontstaat de hele situatie door iemand die zichzelf niet in bedwang kan houden. Deze man had sowieso al een stadionverbod en heeft door misbruik te maken van iemand anders kaart bewust ervoor gekozen dit risico te lopen. Zeker als je dan ook nog even laat vollopen. Niet de schuld bij anderen leggen. ::niet-ok::

Aanvullend laat ik me beïnvloeden door mijn anti-sympathie jegens 'sport' waar veel geld mee gemoeid is...

Dat voetballers teveel verdienen ben ik helemaal met je eens. Maar het heeft totaal niets te maken met deze situatie. De keeper heeft gehandeld zoals veel mensen zouden handelen als ze in een dergelijke situatie zouden komen. Jij maakt van de keeper de schuldige door hem te betichten van buitensporig geweld. Probeer eerst nou eens je antipathie jegens teveel verdienende sporters los te koppelen van de hele situatie.

En nee, je moet voetballers geen cursus aanbieden. Je moet bepaalde mensen maar eens heel duidelijk maken dat bepaald gedrag onacceptabel is en als je het toch doet dat daar bepaalde consequenties aan verbonden zijn. Doe je dat niet dan blijven ze dit soort dingen doen en krijg je een maatschappij waarbij daders slachtoffers worden en omgekeerd. (en dat gebeurt helaas al veel te veel)
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #465 Gepost op: 28-12-2011, 00:37:09 »
Dat voetballers teveel verdienen ben ik helemaal met je eens. Maar het heeft totaal niets te maken met deze situatie. De keeper heeft gehandeld zoals veel mensen zouden handelen als ze in een dergelijke situatie zouden komen. Jij maakt van de keeper de schuldige door hem te betichten van buitensporig geweld.

Daar ben ik het dan niet met je eens, het is net door oa die status van topvoetballer/keeper/sporter dat men heeft kunnen voorkomen (hoogstwaarschijnlijk met lichte dwang) dat de hooligan een aanklacht heeft ingediend... 

... krijg je een maatschappij waarbij daders slachtoffers worden en omgekeerd. (en dat gebeurt helaas al veel te veel)


Er is idd veel onrecht maar vergeet niet dat veel zaken gebeuren uit jaloezie en onmacht.  Vooral als men in het achterhoofd houdt dat mensen met een meer dan riant loon van meer verschillende voordelen via achterpoortjes kunnen genieten tegenover de hardwerkende midden en lagere klassen. 
De vraag is dan wie de echte slachtoffers zijn.





Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Eredivisie
« Reactie #466 Gepost op: 28-12-2011, 00:44:22 »
eigenlijk wel grappig dat deze hele discussie offtopic is, dit topic heet "eredivisie" en dit hele voorval speelde zich af in het bekertoernooi
dus niet in de eredivisie ::)

*probeert waarschijnlijk tevergeefs een einde te maken aan deze zinloze discussie omdat beide partijen elkaar gewoon niet zullen begrijpen, meningen verschillen nou eenmaal*
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #467 Gepost op: 28-12-2011, 01:01:33 »
 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #468 Gepost op: 28-12-2011, 01:11:36 »
Daar ben ik het dan niet met je eens, het is net door oa die status van topvoetballer/keeper/sporter dat men heeft kunnen voorkomen (hoogstwaarschijnlijk met lichte dwang) dat de hooligan een aanklacht heeft ingediend... 

Precies wat ik bedoel. Daders gaan slachtoffers aanklagen. Te zot voor woorden. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #469 Gepost op: 28-12-2011, 01:41:16 »
Precies wat ik bedoel. Daders gaan slachtoffers aanklagen. Te zot voor woorden. ::niet-ok::

Dat is juist wat ik wilde aankaarten...

Van de moment dat de hooligan op de grond ligt is Esteban technisch en wettelijk gezien geen slachtoffer meer.  Maar door na te trappen gaat hij over naar de status van aanvaller.
(volgens Belgische wet, weet niet hoe het in Nederland is).


Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Eredivisie
« Reactie #470 Gepost op: 28-12-2011, 10:01:49 »
Nu weer ::ontopic:: hier alstublieft.

(Misschien kan 1 van jullie een apart topic aanmaken voor dit soort excessen in de sportwereld ;) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #471 Gepost op: 28-12-2011, 10:11:31 »
Nu weer ::ontopic:: hier alstublieft.


Feyenoord is een bende amateurs die er in de Eredivisie niks van bakken  :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #472 Gepost op: 28-12-2011, 10:22:16 »
Feyenoord is een bende amateurs die er in de Eredivisie niks van bakken  :)
Kijk, dat klopt! Bakken doen ze thuis aan het fornuis! ;D Daarentegen voetballen zij in tegenstelling tot sommige andere teams gewoonweg goed op het voetbalveld! ::trots::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #473 Gepost op: 28-12-2011, 10:48:36 »
Feyenoord is een bende amateurs die er in de Eredivisie niks van bakken  :)

::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #474 Gepost op: 28-12-2011, 10:50:15 »
(Misschien kan 1 van jullie een apart topic aanmaken voor dit soort excessen in de sportwereld ;) )

Kan, maar ik was er wel klaar mee eigenlijk. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #475 Gepost op: 28-12-2011, 11:20:26 »
Kan, maar ik was er wel klaar mee eigenlijk. ;)

Ik ook, we verschillen van mening maar het moet niet eindeloos uitgetrokken worden  ;)


Prettige eindejaarsfeesten!  ::feest::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #476 Gepost op: 28-12-2011, 12:11:29 »
Even nog off topic: Ajax-AZ wordt in zijn geheel overgespeeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #477 Gepost op: 28-12-2011, 12:55:06 »
En gebeurt er nog iets spannends in dit sub-forum ::gaap:: ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #478 Gepost op: 29-01-2012, 21:36:41 »
FEYENOORD :D ::cheerleader::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #479 Gepost op: 29-01-2012, 21:36:55 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.