Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979500 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2600 Gepost op: 21-04-2014, 17:50:04 »
Welkom aan de koning. Brabant vervangt Limburg dus :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Eredivisie
« Reactie #2601 Gepost op: 21-04-2014, 18:46:13 »
Willem II terug, kan weer leuk worden volgend jaar
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #2602 Gepost op: 21-04-2014, 19:06:15 »
Welkom aan de koning.
Niet koning Wilem II, maar het sigarenmerk Willem II ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2603 Gepost op: 22-04-2014, 00:16:41 »
Okee Willem II kampioen, maar hoe verging het de kampioenen van de afgelopen 10 jaar in de Eredivisie? De een iets beter dan de ander. Soms met horten en stoten handhaving via play-offs de ander een stabiele club die nooit meer verdween. Beste prestatie is van RKC door direct na het kampioenschap 7e te worden. Ik dook de geschiedenisboeken in... kan Willem II overleven..?

2002/2003 ADO Den Haag
Eerste seizoen 15e, daarna 14e, weer 15e en in 2007 gedegradeerd 18e jaar later via play-offs terug gepromoveerd niet meer verdwenen (dus 9 v/d laatste 10 seizoenen actief in de Eredivisie)

2003/2004 FC Den Bosch
18e (direct gedegradeerd, nooit meer teruggekeerd tot op heden). Dit jaar waarschijnlijk deelnemer aan de play-offs

2004/2005 Heracles Almelo
Eerste seizoen 13e, daarna posities wisselend tussen 13 en 6 en nog altijd actief in de Eredivisie (volgend jaar dus 10e seizoen op rij!). Haalden de bekerfinale in 2011 en verloren deze van PSV.

2005/2006 Excelsior
Eerste seizoen 16e, gehandhaafd via play-offs jaar erop alsnog 18e, daarna 2 jaar weggeweest, promotie via play-offs, gehandhaafd na 16e plaats en play-offs en daarna 18e en gedegradeerd om tot op heden niet meer terug te keren.

2006/2007 De Graafschap
16e, handhaving via play-offs jaar erop 17e eruit via play-offs (zie 2009/2010)

2007/2008 FC Volendam
18e, directe degradatie op laatste speeldag, heel veel pech gehad dus. Tot op heden niet meer teruggekeerd (in seizoen 12/13 afstevenend op de titel tot cambuur ermee aan de haal ging). Dit jaar waarschijnlijk deelnemer aam play-offs

2008/2009 VVV-Venlo
Na eerdere degradatie in 2007 (toen men in 2006 promoveerde via play-offs) 4 seizoenen Eredivisie gespeeld. Eerste seizoen knap 12e. daarna 16e 17e en 16e, degradatie met dank aan Go ahead Eagles. Wie weet volgend seizoen weer direct terug?

2009/2010 Opnieuw De Graafschap
Na de tweede titel in 3 jaar tijd in de Eerste divisie er knap ingebleven met een 14e plaats, jaar later alsnog via 17e plaats en play-offs gedegradeerd en tot op heden niet meer teruggekeerd.

2010/2011 RKC Waalwijk
Na degradatie in 2007, teruggekeerd via play-offs in 2009, opnieuw gedegradeerd in 2010, om een jaar later terug te keren als kampioen en 7e, en 14e te worden in de Eredivisie (nu dus 3 seizoenen eredvisionist). Seizoen dat men 7e eindigde zelfs finalist om ticket voor Europees voetbal.

2011/2012 FC Zwolle
Nadat men in 2010/2011 14 punten voorsprong weggaf en RKC kampioen werd, was het een jaar later alsnog raak. Direct profileerde FC Zwolle, of beter gezegd PEC Zwolle zich en eindigde knap 11e. In hun 2e seizoen staat de club 9e en is het bekerwinnaar

2012/2013 SC Cambuur
Erg knap hoe 'the sleeping giant' zich staande heeft gehouden. Door alle faillissementen werd Cambuur verrassend kampioen en staat momenteel knap 11e, speelt ook volgend jaar Eredivisie.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2604 Gepost op: 22-04-2014, 22:10:14 »
altijd lekker van psv winnen.
Lang geleden ook.
En dus nog geen feestje in Amsterdam denk ik *gniffel.
Feyenoord kan nog gelijk komen als ze de volgende wedstrijden met 22-0 wint ;D

ik ben eens gaan factchecken.
doelsaldo Ajax       66 voor 25 tegen      +41
doelsaldo Feyenoord  70 voor 38 tegen      +32.

bovenstaand klopt dus gewoon niet.
Als Ajax zondag verliest met zeg 5-1 ::) en Feyenoord wint met 3-0 van Cambuur.
Dan hoeft het bij de volgende wedstrijd alleen nog maar 1-0 voor de tegenstander van Ajax te worden. En 2-0 voor Feyenoord en Feyenoord is kampioen :D


it ain't over till the fat lady sings.

@mv-mv  leuk overzicht. ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Eredivisie
« Reactie #2605 Gepost op: 22-04-2014, 22:11:23 »
ik ben eens gaan factchecken.
doelsaldo Ajax       66 voor 25 tegen      +41
doelsaldo Feyenoord  70 voor 38 tegen      +32.

bovenstaand klopt dus gewoon niet.
Als Ajax zondag verliest met zeg 5-1 ::) en Feyenoord wint met 3-0 van Cambuur.
Dan hoeft het bij de volgende wedstrijd alleen nog maar 1-0 voor de tegenstander van Ajax te worden. En 2-0 voor Feyenoord en Feyenoord is kampioen :D


it ain't over till the fat lady sings.

@mv-mv  leuk overzicht. ::ok::

Het zou super zijn als dit zou gebeuren ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #2606 Gepost op: 22-04-2014, 22:16:19 »
ik ben eens gaan factchecken.
doelsaldo Ajax       66 voor 25 tegen      +41
doelsaldo Feyenoord  70 voor 38 tegen      +32.

bovenstaand klopt dus gewoon niet.
Als Ajax zondag verliest met zeg 5-1 ::) en Feyenoord wint met 3-0 van Cambuur.
Dan hoeft het bij de volgende wedstrijd alleen nog maar 1-0 voor de tegenstander van Ajax te worden. En 2-0 voor Feyenoord en Feyenoord is kampioen :D
Zelfs met één doelpunt minder kan het. Dan is het doelsaldo gelijk, maar omdat Feyenoord meer doelpunten vóór heeft (vóór gaat voor tegen), is Feyenoord kampioen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2607 Gepost op: 22-04-2014, 22:17:17 »
Heracles zal iig alles moeten geven, stel dat RKC wint bij NAC is het gat tussen NAC Heracles en RKC slechts 2 punten, winnen op de laatste speelronde NAC en RKC weer en Heracles verliest is Heracles de sigaar. Ze zijn dus nog niet helemaal veilig en kunnen zich met winst op Ajax wel veilig spelen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2608 Gepost op: 22-04-2014, 22:19:48 »
Zelfs met één doelpunt minder kan het. Dan is het doelsaldo gelijk, maar omdat Feyenoord meer doelpunten vóór heeft (vóór gaat voor tegen), is Feyenoord kampioen ;)
ja dat had ik in eerste instantie ook getypt. Maar gaat het dan niet om gewonnen wedstrijden ?


edit: dan wint Feyenoord ook ;D

edit:   De volgorde waarop de positie op de ranglijst wordt bepaald, hangt af van achtereenvolgens: het aantal wedstrijdpunten, het aantal verliespunten, het doelsaldo en het aantal gemaakte doelpunten.[1] Onderlinge resultaten tellen niet. Wanneer aan het eind van het seizoen twee (of meer) teams gelijk staan, eindigen deze gelijk op de ranglijst. Als er een kampioenschap, plaatsing Europees voetbal, play-off plaatsen of directe degradatie op het spel staat, volgt een beslissingswedstrijd.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2014, 22:22:36 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2609 Gepost op: 22-04-2014, 22:31:03 »
Heracles zal iig alles moeten geven, stel dat RKC wint bij NAC is het gat tussen NAC Heracles en RKC slechts 2 punten, winnen op de laatste speelronde NAC en RKC weer en Heracles verliest is Heracles de sigaar. Ze zijn dus nog niet helemaal veilig en kunnen zich met winst op Ajax wel veilig spelen :)

als als als  :P Voorwaardelijke kansen - alles moet precies zo gebeuren.

Even een ballpark estimate, met riante percentages voor de uitkomsten die nodig zijn:
RKC wint laatste speelronde thuis tegen Heerenveen: 40%
NAC wint laatste speelronde uit tegen PSV: 20%
Heracles verliest uit bij Groningen: 60%

Grofweg kans dat het gebeurt obv deze percentages: .4 * .2 * .6 = 4.8%
En aangezien ik vrij hoge percentages inschatte zou ik deze.. 5% kans als maximale waarde nemen. Denk dat het eerder in de regio van 2-2.5% zit. En daarbij gaan we er natuurlijk nog steeds vanuit dat a) Ajax wint bij Heracles, en b) RKC wint bij NAC. Als je die meeneemt kom je rond de 1% kans dat Heracles nacompetitie moet spelen.

Dus denk niet dat ze heel erg hoeven te paniekeren ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2610 Gepost op: 22-04-2014, 22:32:56 »
En nu snap ik dus waarom HDD de Toto altijd wint!  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2611 Gepost op: 22-04-2014, 22:52:59 »
Och, ik domineer nauwelijks :) Eerste jaar was mazzel - en dit jaar zit het wederom zo dicht bij elkaar dat mazzel een fikse vinger in de pap gaat hebben.

Maar ik geef toe dat het punt dat je aanstipt niet geheel onbelangrijk is ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2612 Gepost op: 26-04-2014, 14:53:46 »
Newcastle United onderneemt komende zomer een nieuwe poging om Jeroen Zoet naar Engeland te halen. De Premier League-club is volgens The Journal van plan om een kersvers bod uit te brengen op de doelman van PSV. De eerste keus van de Eindhovenaren is geen onbekende van Newcastle United. Ook afgelopen jaar trachtten The Magpies Zoet al naar St James' Park te halen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2613 Gepost op: 26-04-2014, 15:00:09 »
Waarom wordt iedereen van PSV steeds weggekocht  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #2614 Gepost op: 26-04-2014, 16:38:39 »
Waar gaat Krul dan heen? Of willen ze Zoet als stand-in? Dan kan hij beter bij PSV blijven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2615 Gepost op: 27-04-2014, 11:39:00 »
Barca had toch nog een keeper nodig? ::hypocriet::



En nu snap ik dus waarom HDD de Toto altijd wint!  ;D

Heh, heb even iets soortgelijks gedaan voor de kans dat Feyenoord alsnog dit seizoen de eredivisie wint.. Uhhh die kans is kleiner :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2616 Gepost op: 27-04-2014, 11:40:14 »
en toch denk ik 5-1 vanmiddag in Almeloooooooooooooo en Rotterdam ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2617 Gepost op: 27-04-2014, 11:43:39 »
 ::rofl:: ::ok::

Deze ronde is het inderdaad nog best mogelijk dat de hoop blijft leven.
Probleem is de laatste ronde, Feyenoord uit bij AZ [zeer tricky] en Ajax thuis tegen NEC [zeer eenvoudig]. Maargoed, in dat geval heb je spanning bij Ajax - en Feyenoord spelend op vleugels.. mja het kan, het kan.

Heh, als Feyenoord vandaag wint en Ajax verliest ga ik het nog haast jammer vinden dat ik volgend weekend in Stockholm zit :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2618 Gepost op: 27-04-2014, 11:45:13 »
ik vind het ook altijd jammer als je weg bent ::hug::

We zullen zien ;) De kans is groot dat Dolfie en Bjorrn hier vanmiddag zitten te stralen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2619 Gepost op: 27-04-2014, 12:21:32 »
Feyenoord zal het aflopende contract van derde keeper Ronald Graafland formeel opzeggen. Ook Otman Bakkal is bezig aan zijn laatste maanden.

Daar hebben ze gelukkig al Warner Hahn voor  ::ok:: (en Bakkal missen ze niet veel aan volgens mij, hoewel Rutten altijd wel goed met m heeft gewerkt).