Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979740 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #2660 Gepost op: 29-04-2014, 23:22:20 »
Ja vond ik ook al een zwakte bod

Met of zonder ee Boer. Ajax wordt geen kampioen volgend jaar ::trots::

Dat heb je vorig jaar vast ook gezegd  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2661 Gepost op: 30-04-2014, 00:56:15 »
Alsof Feyenoord volgend jaar kans maakt met Rutte en zonder Pelle en Janmaat en mss nog wel meer spelers die weggaan...

En PSV is natuurlijk ook 3x niks, ik weet het dat hoeven jullie niet te zeggen ::)

Dus Twente favoriet maken dan maar ?x
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2662 Gepost op: 30-04-2014, 07:49:04 »
Die moeten toch ook allemaal spelers verkopen om het financieel te redden? Dan wordt het AZ of Heerenveen.  ;D

Ben heel benieuwd wat er met Feyenoord gaat gebeuren, wie er weggaan en wie er komen. ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Eredivisie
« Reactie #2663 Gepost op: 30-04-2014, 10:04:02 »
Die moeten toch ook allemaal spelers verkopen om het financieel te redden? Dan wordt het AZ of Heerenveen.  ;D

Ben heel benieuwd wat er met Feyenoord gaat gebeuren, wie er weggaan en wie er komen. ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2664 Gepost op: 30-04-2014, 10:43:13 »
Heb het allemaal niet heel precies meegekregen.
Maar dacht dat er voornamelijk cashflow problemen waren, waardoor de trucs zijn gedaan om toekomstige inkomsten naar voren te brengen.
Nadeel dat je totaal wat minder inkomsten gaat hebben [want de leners willen rente], en deze dus in de toekomst niet gaat hebben.
Voordeel is dat je geld kan lenen - wat de banken niet meer wilden. En als dat niet kon, waren schulden [bv spelerssalarissen] niet na te komen, en dan ga je heel snel kapot.

Dus ik vermoed dat de trucs heel logisch waren om de kortetermijnsproblemen op te lossen. Daarentegen zijn die problemen er wel, dus misschien zijn er daarvoor fouten gemaakt of te grote risico's genomen. Geen idee.

Maar dat die cashflow problemen er waren betekent niet specifiek dat er spelers moeten worden verkocht. Zeker als er al langduriger processen bezig zijn om kosten te reduceren of inkomsten te genereren dan zijn de trucs wellicht voldoende om nu het ergste door te komen en de toekomstige lagere inkomsten in te tomen.
Daarnaast komt het geld van transfers heel langzaam binnen, met periodieke betalingen. Dat lijkt ook de essentie van de transferkosten-truc, waarbij een percentage van de transfergelden werden verkocht. Stel je hebt geen cash, maar moet volgende week allerlei betalingen aflossen a 2 miljoen, dan heb je een cashflow probleem. Dan kan je Tadic verkopen, voor bv 10 miljoen. Dan heb je niet morgen 10 miljoen op je bankrekening - maar krijg je bv volgende maand wat, en enkele maanden daarna etc. Dus huidige gaten los je niet zo makkelijk op door te verkopen. Wat die truc daarentegen doet is dat het een deel van de transferopbrengsten verkoopt [bv 50% voor 4 miljoen] voor een toekomstige verkoop. Je verliest op de deal naar verwachting 1 miljoen [verwachte som: 10m, dus 50% is 5m], maar je hebt meteen 4m cash om je rekeningen te betalen. Het is net een lening.
Het voordeel van het verkopen van dure spelers is wel dat je ze uit je boeken kan schrijven qua salaris. En dat scheelt op de korte termijn wel natuurlijk.


Maargoed, dat is over het algemeen. Weet niet hoe de specifieke situatie bij Twente is - en heb wel wat beters te doen dan het uit te gaan zoeken ;D Maar zulke begrotingen zijn altijd uiterst ingewikkeld, en gezien de boekhoudcreativiteit die Twente gebruikt al helemaal. Maar doorgaans kan je niet zeggen dat een club ineens spelers kan kopen wanneer het een jaartje, of twee, winst heeft gemaakt - of omgekeerd dat het moet verkopen bij verlies.
Paar jaar geleden moest PSV bv jaarlijks spelers verkopen, wat fans nooit leuk vinden, omdat ze anders vrij rap failliet zouden gaan. Gegokt en verloren. Dat lijkt aardig te zijn gegaan, en zeker afgelopen seizoen vrij succesvol verkocht - maar verwacht niet dat ze komende zomer ineens veel kunnen kopen.
Feyenoord was financieel eveneens een wrak, heeft de begroting enorm teruggeschroefd - en voila, doen het prima. Ja, goede kans dat Janmaat en Pelle vertrekken - maar als Rutte goed blijkt dan zou ik ze geheel niet uitsluiten voor het kampioenschap.
Kansen van Ajax zou ik van het transferseizoen laten afhangen. Dacht dat ze er financieel opzich vrij aardig voor stonden - maar reëele kans dat De Boer en enkele belangrijke spelers vertrekken, dus dat wordt afwachten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #2665 Gepost op: 30-04-2014, 16:17:49 »
Alsof Feyenoord volgend jaar kans maakt met Rutte en zonder Pelle en Janmaat en mss nog wel meer spelers die weggaan...
Pelle weg? ::oink:: Die wist ik nog niet... Hij heeft nog een contract tot 2017!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #2666 Gepost op: 30-04-2014, 21:09:36 »
Pelle weg? ::oink:: Die wist ik nog niet... Hij heeft nog een contract tot 2017!
Het is ook nog niet 100% zeker dat Pellè weggaat, maar als dat zo is, kan Feyenoord Guidetti van ManCity overnemen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2667 Gepost op: 30-04-2014, 21:54:51 »
Moeten ze niet doen ::ohno::

Salariseisen die waarschijnlijk ongeveer even hoog zijn als Pelle - en dan komt er nog een transfersom op.
Wat acceptabel kan zijn [maar met de financieele situatie bij feyenoord alsnog tricky] - als je vrij zeker weet dat hij een van de topscorers van de eredivisie gaat worden.
Maar hij heeft maar 1 goed seizoen gehad, dus of hij wederom in het systeem gaat passen is de vraag. Hoewel, systeem.. 7 van z'n 20 goals waren penalties. Wat problematischer is, is dat hij al twee jaar lang totaal geen wedstrijdritme heeft. Je zou toch denken dat als hij echt weer top speelt, hij meer dan 59 speelminuten zou hebben gekregen bij Stoke City.

Pelle verkopen voor iets van 7-8m, jonge nieuwe spits kopen voor max 2m, rest gebruiken om financieën verder op orde te krijgen - zoiets zou ik vermoedelijk doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2668 Gepost op: 30-04-2014, 23:13:36 »
Maar wat voor spits zou Feyenoord moeten halen dan? Nederlandse spitsen zijn behoorlijk schaars, wordt het toch goed scouten in Scandinavië, Zwitserland, Oostenrijk of toch Engeland..

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2669 Gepost op: 30-04-2014, 23:18:16 »
* Doet even een suggestie

Higdon ?  ::)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2670 Gepost op: 30-04-2014, 23:25:46 »
Ter Vrede
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2671 Gepost op: 30-04-2014, 23:56:39 »
Ja was ook eerste wat in mij opkwam totdat ik bedacht dat een reservespits wel handig is :P
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2672 Gepost op: 1-05-2014, 00:00:30 »
Higdon speelt nu (aardig) bij NEC. In het land der blinden is eenoog koning.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2673 Gepost op: 1-05-2014, 00:03:39 »
Wel kopsterk

Maar is ook niks nee :p, maar loopt in Nederland niet echt een haalbare spits rond ben ik bang.
Ja Havenaar, maar die kan er echt he-le-maal niks van vind ik ::)
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Eredivisie
« Reactie #2674 Gepost op: 1-05-2014, 00:04:31 »
Persoonlijk vind ik Te Vrede (nog) niet goed genoeg om elke week in de basis te staan. Maar wat niet is kan nog komen

Ik hoorde trouwens geruchten dat Rutten Havenaar wilt hebben maar ook die vind ik persoonlijk niet geschikt voor Feyenoord
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2675 Gepost op: 1-05-2014, 00:13:53 »
Ik ben sowieso eigenlijk best benieuwd naar hoe jullie elftal van het seizoen (en evt. met reservebank van paar spelers) eruit ziet :) opstellingen plaatsen mag  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2676 Gepost op: 1-05-2014, 00:22:31 »
Is redelijk onzinnig aangezien er nog een transferperiode en een wk aankomt. Dus over een maand of twee ben je de eerste.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2677 Gepost op: 1-05-2014, 00:23:19 »
Immers speelt niet btw. Wel op de bank.
Als waterdrager
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2678 Gepost op: 1-05-2014, 00:24:07 »
Is redelijk onzinnig aangezien er nog een transferperiode en een wk aankomt. Dus over een maand of twee ben je de eerste.

Terugkijkend op het afgelopen Eredivisieseizoen 2013/2014 bedoel ik, kijkend naar alle 18 clubs. Wie waren volgens jou de uitblinkers :) :P Heeft niks met WK te maken en al helemaal niet met de transfers die komende zomer gaan komen lijkt mij :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2679 Gepost op: 1-05-2014, 00:59:08 »
Eredivisie 2013/2014

Ik twijfel heel erg aan de keeper, Cilessen, Zoet en Mulder vind ik alle drie eigenlijk gelijkwaardig. Alleen in Zoet zie ik de meeste potentie. Leeuwin heeft zich zo goed staande gehouden bij Cambuur die verdient een transfer hogerop nadat hij eerst was afgeschreven.

                 Zoet
Janmaat Leeuwin Moisander Martins Indi
                Blind
             Tadic Ziyech
         Promes Finbogasson Depay

Reserves
Keeper: Cilessen
Verdedigers: Leerdam, Beugelsdijk, Kongolo, Van Aanholt
Middenvelders: Mokotjo, Klaassen, Vilenha, Gudelj, Toornstra
Aanvallers: Boetius, Pelle, Kostic

Net buiten de boot zijn gevallen: Mulder, Nienhuis, Rekik, De Vrij, Veltman, van Anholt, Sno, Clasie, Ritzmaier, Ebecilio, Ayoub, Propper, Immers, Turuc, Antonia, Beerens, Linssen, Hupperts, Zivcovic, Locadia, Schöne

Heel ver buiten de boot gevallen: Maher, Willems, Denswil, Schaken, Cabral, Van der Hoorn, Ramos, Van Peppen, Kurto, Hendricx, Lukoki, Esteban, Bojan, Marsman, Labyad,
« Laatst bewerkt op: 1-05-2014, 01:12:26 door Mollenvanger-MV »