Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663302 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3580 Gepost op: 23-01-2021, 14:00:44 »
Tussen de shorttrackberichten door komt ineens het bericht dat Tom Dumoulin voor onbepaalde tijd gaat stoppen met wielrennen.

Die zag ik niet aankomen. :o
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wielrennen
« Reactie #3581 Gepost op: 23-01-2021, 14:05:38 »
Divagedrag van Tommie, zijn ze bij Jumbo wel klaar even klaar mee  ::niet-ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3582 Gepost op: 23-01-2021, 14:20:55 »
Dat laatste klopt van geen kanten.  Hij wil juist de investering met klinkende uitslagen terugbetalen, maar doordat alles bij Jumbo om Roglic draait, valt hij tussen wal en schip.

Prima dat er een renner als Roglic is, maar Tom heeft in de Tour zijn ballen eraf gereden, voor een tweede plaats van Roglic.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3583 Gepost op: 23-01-2021, 14:23:57 »
Dat heeft er ook niks mee te maken denk ik Jos.

Volgens mij kan hij juist niet tegen de verwachtingen en druk. Heeft ie in het verleden meermaals aangegeven. Juist als schaduwkopman heb je minder druk.

Dit klinkt voor mij gewoon als een soort burnout
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3584 Gepost op: 23-01-2021, 14:55:01 »
Ik denk dat er tussen de visie van Tom op zijn eigen carrière en kwaliteiten en de weg die jumbo wil afleggen onoverbrugbare verschillen zitten. En dat dat een groot deel van zijn beslissing heeft gevormd.

Dat de verslaggever zegt dat Tom het uithangbord is van jumbo klopt totaal niet. Iedereen die code geel heeft gezien, zag dat Tom maar een radertje was on de uitgestippelde weg om primoz de tour te laten winnen .

Diva gedrag van dumoulin , ik heb nul momenten daar iets van gemerkt. Hij baalt gewoon dat hij na zijn blessure niet op hetniveau is teruggekomen waarvan hij zelf weet dat hij dat nodig heeft om weer terug due paar procent te pakken die hij nodig heeft om mee te gaan dien voor top 3 in grote rondes ipv plek 7-15. Als hij echt diva was had hij niet zoveel energie gegeven om primoz te steunen in de tour, dan had kuss dat mogen opknappen.

Voor mij zijn er maar 2 opties of Tom gaat naar kleinere ploeg en als kopman nog 1 keer vlammen , of dit is einde carrière. Zelf denk ik het laatste.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3585 Gepost op: 21-02-2021, 15:34:13 »
In het nieuwe wielerseizoen toch al 2 etappeoverwinningen voor Nederlanders.

Mollema in tour des alpes en vd Poel in de 1e rit van de uae .

En al zijn dit voor velen “slechts” kleinere etappekoersen, toch is deelnemersveld bij beide koersen dit jaar toch goed bezet. Tour des alpes, oa hart, Thomas en quintana en in de Emiraten oa pogacar , froome, Adam yates.


Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3586 Gepost op: 24-02-2021, 18:10:41 »
Monte Zoncolan is opgenomen in het parcours van de aankomende Giro  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3587 Gepost op: 27-02-2021, 14:44:50 »
Ik geniet echt van elke koers die er nu is, want of alles gereden gaat worden? Ik heb mijn twijfels.  Vandaag omloop, morgen Kuurne en volgende week een van mijn favorietekoersen strade bianche( hopelijk).

Voor vandaag gevecht alaphilippe tegen stuyven? Misschien good old van avernmaet.

Zondag mogen Mathieu en de mannen van Quickstep ( asgreen) proberen om in Kuurne geen sprint voor de winst te krijgen.

Strade : van aert, Mathieu en mogelijk woods ( erg sterk in de haut var). En ook altijd de wereldkampioen ( kun je overal opschrijven waar hij start). Erg benieuwd wat een hirschi kan.

Maar gewoon mooi dat we weer “ gewoon” voorjaarskoers hebben.

Update tussen Molenberg en muur echt koers gezien, daarna was het plan van de mannen van lefevre prima en werd  heel strak uitgevoerd.

Updated over Kuurne, mooie trainingsrit van Mathieu , even in de strook van de heuvels de benen testen en kijken hoever het kan reiken.  Verder werd zoals zo vaak in Kuurne het wachten beloond. Mooi voor trek segafredo en de vreugde bij stuyven was mooi om te zien. Pidcock een mooie ereplaats.

« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 17:08:11 door Tarbozan »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3588 Gepost op: 6-03-2021, 15:47:22 »
Wat een ongekend mooie kopgroep  ::love::

De recentste 2 tourwinnaars
De wereldkampioen
De wereldkampioen veldrijden
De titelverdediger
Het grote talent
En Gogl  ;D
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3589 Gepost op: 6-03-2021, 16:19:04 »
Inderdaad wat een groep. Mooie namen in de finale

Update dat heet demarreren bergop. Amaaaiii.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 16:27:36 door Tarbozan »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3590 Gepost op: 7-03-2021, 15:26:08 »
Voor velen een onbelangrijke rit . Jp monsere, een kleinere koers maar voor de Europese punten die bepalen welke ploeg acrreditatie krijgt voor welke koersen toch ook belangrijk.

Wederom alpecin fenix met  tim merlier, na le semyn.
4 overwinningen al voor de ploeg van Matthieu, knap werk

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3591 Gepost op: 7-03-2021, 16:41:35 »
Ik denk dat ze een leuk ploegje kunnen gaan samenstellen voor de Tour de France!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3592 Gepost op: 7-03-2021, 20:21:13 »
Misschien iets te weinig draagkracht bergop, maar zeker geen onaardig team .
Merlier en Philipsen voor de sprints (waarbij Philipsen nog meer kan dan enkel sprinten),,mathieu zelf voor een mogelijke aankomst bergop en dan heb je nog de bondt, de vreese en ook meurisse om een keer via een lange vlucht te proberen .
Dan heb je ook nog Gianni Vermeersch die veel vuil werk zal oppakken.

De jonge ben tulett zal ook meer ritten op de weg gaan krijgen, zoals ik heb gelezen, maar die moet nog wat meer body krijgen.

Voor een pro continentaal ploegje een lekkere lineup. En  zo vroeg in het seizoen al succesvol, dan komt er ook moraal in de ploeg.
Teams als Ineos,Astana, jumbo en uae zullen met andere budgetten werken, maar de mannen rondom mvp timmeren zeker aan de weg ( en in het veld en in het mountainbiken)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3593 Gepost op: 7-03-2021, 22:48:03 »
Bergop hoeft toch ook niet? Niet elk team kan op alle terreinen uitblinken. Een mooie klassieke/sprint ploeg rond Van der Poel, Philipsen en Merlier is niks mee
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3594 Gepost op: 20-03-2021, 15:46:16 »
Wat een vreselijke Koers is Milaan san remo toch vaak, elk jaar kijk je en hoop je dat e4 gekoerst wordt voor de cipressa al. En elk jaar is het niet zo. 260 km aanloop om dan in 50 km te ontploffen.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3595 Gepost op: 20-03-2021, 15:50:59 »
Ik vind het erbij horen bij deze koers. Wachten, wachten , wachten en dan de meest mooie explosieve 10 km van het wielerjaar!
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3596 Gepost op: 20-03-2021, 16:46:25 »
Dit jaar was het veel minder dan 10 km. Mooie sprint. En de aanvaller werd beloond.
Mooi volk vooraan, met een zeer indrukwekkende caleb ewan, die had ik daar echt niet verwacht ..

En al mag ik dan klagen onderweg,  als je deze finish ziet (met deze namen), dan was het toch zeker weer de moeite..

Het seizoen is nog maar net gestart , maar in de meeste koersen zie je de 3 veldrijders (naast wout en matthieu, wil ik ook een lans breken voor pidcock) toch mee de koersen kleur geven en Julien laat zien dat de regenboogtrui zeker geen afbreuk doet aan zijn aanvalsdrift.



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3597 Gepost op: 22-03-2021, 22:25:43 »
what a time to be alive (and in lockdown) ::cheerleader::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3598 Gepost op: 26-03-2021, 13:11:42 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3599 Gepost op: 27-03-2021, 23:47:52 »
Geen trek segafredo morgen bij Gent Wevelgem ivm corona gevallen.

Jammer voor pedersen en stuyven.