Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663337 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3600 Gepost op: 28-03-2021, 19:44:27 »
JUMBO pakt wevelgem.
Prachtig werk van Van Hooydonck  voor Wout  en mooi afgemaakt, zaten toch geen misselijke sprinters in dat groepje.
Marianne goed gegokt en prachtig gewonnen. Niet gek voor een oudje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3601 Gepost op: 4-04-2021, 15:35:40 »
Dit heet smijten met je krachten . Mathieu  laat zien dat hij op de klimmetjes de sterkste is, maar Teuns  komt toch ook steeds weer op de voorpost.

Verder een kopgroep met de sterkste 3 in het eendaagse werk , en dan Dylan Teuns .

Aan 1 kant jammer voor de rest van de koersen dat Mathieu gaat mountainbiken, maar langs de andere kant komen er dan misschien andere namen die een koers naar hun hand kunnen zetten.

Sterke sprint en pokerwerk van asgreen.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 16:20:41 door Tarbozan »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3602 Gepost op: 4-04-2021, 16:24:04 »
MVDP was gewoon helemaal gesloopt. Zo zonde, maar de beste wint nou eenmaal
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3603 Gepost op: 4-04-2021, 16:27:51 »
matthieu heeft zich kapot gereden in die etappe van tirreno, dat had hij denk ik niet moeten doen.
Tegelijkertijd, prachtig dat hij het toen vol hield, wat een sportman!
Jammer dat er iemand van DeQeuninck wint, maar Asgreen verdiende het zeker wel.
Dju ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3604 Gepost op: 4-04-2021, 17:02:28 »
De beste wint eigenlijk altijd na zo'n koers in een sprint-a-deux.

Maar wel enorm balen!! Weer quickstep :(
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3605 Gepost op: 4-04-2021, 22:38:10 »
En wat hebben jullie wel tegen Quickstep?

Hier leeft meer het gevoel: gelukkig wint Van Aert of VDP eens niet..

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3606 Gepost op: 4-04-2021, 23:40:50 »
En wat hebben jullie wel tegen Quickstep?

Lefèvre  ::kots::

Ik vind Asgreen wel een leuke winnaar hoor. Was ook gewoon de beste  ::jaja::

Ben het niet eens met de stellimg wint Van Aert of Van der Poel eens niet. 2 voorjaarskoersen (Strade en Gent Wevelgem) zijn naar hen gegaan. De rest allemaal naar anderen.
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3607 Gepost op: 4-04-2021, 23:44:00 »
Lefèvre  ::kots::

Ik vind Asgreen wel een leuke winnaar hoor. Was ook gewoon de beste  ::jaja::

Ben het niet eens met de stellimg wint Van Aert of Van der Poel eens niet. 2 voorjaarskoersen (Strade en Gent Wevelgem) zijn naar hen gegaan. De rest allemaal naar anderen.

Nee klopt, maar ik deel een beetje de frustratie van enkele renners. Alsof het de enige twee zijn die kunnen winnen.
Daarom hulde aan Asgreen, Stuyven en Van Baarle  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3608 Gepost op: 5-04-2021, 01:07:09 »
Nee ik zeg echt niet dat alleen wout of Mathieu kunnen winnen , maar op dit moment zijn dat wel zeer bepalende renners in het peleton. En vind ik het dus ook vrij logisch dat veel wielermedia de aandacht richt op deze 2.

Ik vind het mooi dat er dit jaar geen echte hegemonie is dat de ene ploeg alles lijkt te winnen . ( iets waar je bij de vrouwen met sdworkx wel wat meer last mee hebt).

Verder houd ik wat meer van iemand die aanvallend rijdt ipv steeds afwacht om het bord van de ander eerst volledig op te laten eten.
Zo verbruiken wout en Mathieu veel energie in de ontsnapping op poten zetten en leunt asgreen daar op het feit dat alaphilippe er nog achter zit en dus geen extra energie er op dat moment in kan steken.

Het is niet puur de beste,sterkste renner die wint, het is doseren , positioneren . Soms is het gewoon erg tactisch, dat maakt het zo mooi.

Wat ik minder mooi vind aan wielrennen anno nu, is dat je een paar van de megateams hebt, die in elke koers weer andere renners aan het werk kunnen zetten  (Ineos, dcq en zelfs jumbo).  Ik zou voorstander zijn van een salarisplafond, zodat ook andere ploegen wat meer kans hebben.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3609 Gepost op: 5-04-2021, 13:59:21 »
Lefèvre  ::kots::
Ik ben dus niet de enige die zo over hem denkt...
Zijn reacties over andere renners (zoals vorig jaar in de ronde van Polen) waren verschrikkelijk...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3610 Gepost op: 5-04-2021, 15:23:20 »
Nee ik zeg echt niet dat alleen wout of Mathieu kunnen winnen , maar op dit moment zijn dat wel zeer bepalende renners in het peleton. En vind ik het dus ook vrij logisch dat veel wielermedia de aandacht richt op deze 2.

Ik vind het mooi dat er dit jaar geen echte hegemonie is dat de ene ploeg alles lijkt te winnen . ( iets waar je bij de vrouwen met sdworkx wel wat meer last mee hebt).

Verder houd ik wat meer van iemand die aanvallend rijdt ipv steeds afwacht om het bord van de ander eerst volledig op te laten eten.
Zo verbruiken wout en Mathieu veel energie in de ontsnapping op poten zetten en leunt asgreen daar op het feit dat alaphilippe er nog achter zit en dus geen extra energie er op dat moment in kan steken.

Het is niet puur de beste,sterkste renner die wint, het is doseren , positioneren . Soms is het gewoon erg tactisch, dat maakt het zo mooi.

Wat ik minder mooi vind aan wielrennen anno nu, is dat je een paar van de megateams hebt, die in elke koers weer andere renners aan het werk kunnen zetten  (Ineos, dcq en zelfs jumbo).  Ik zou voorstander zijn van een salarisplafond, zodat ook andere ploegen wat meer kans hebben.

Maar Deceuninck is dus eigenlijk geen mega-team. Je moet eens hun budget vergelijken met de top-5 van ploegen met meeste budget.

En jij hebt duidelijk een andere wedstrijd gezien gisteren. Wanneer heeft Asgreen niet meegereden? Ik heb Asgreen volgens mij zelfs meer kopwerk zien doen dan Wout en Mathieu.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3611 Gepost op: 5-04-2021, 18:11:10 »
Asgreen rijdt niet mee op moment dat Mathieu de forcing doet en alaphilippe, teuns en haller  op afstand rijdt. Terecht dat asgreen niet meewerkt , maar hij kan hier wel energie sparen voor zover dat na 200 km nog kan. Verder is dit geen aanval op asgreen dn hoort dit bij het ploegenspel in het moderne wielrennen ( maar js iets waar ik liever zie dat ze met 3 volle gas geven om weg te komen , ipv met de handrem erop omdat een evt ploeggenoot nog terug kan keren)

En Budgetair is er weinig verschil tussen de grote teams , behalve dan Ineos wat echt eenzaam bovenaan staat .
Ik had het echt over betaalde salarissen en pionnen die je vooruit kan schuiven voor elke race.
Dcq heeft bijna een compleet andere , even sterke bezetting , in de rondes dan in het eendaagse werk en bij de andere ploegen is dat vaak maar 1 of 2 rijders die echt puur voor het rondewerk er zijn.

En op die manier bekeken is dcq in mijn boek zeker een megateam. En ik vind het dan ook altijd beetje oneerlijk ergens dat die in dezelfde koers rijden als een wanti of topsport Vlaanderen. ( ik heb dat ook met de vergelijking Ajax en zeg rkc) en vind het een klein beetje weghalen van de charme van weleer ( wielrennen is big business waar het vroeger helden waren en echt afzien ( bv kuiper die schreeuwend op een nieuw wiel Wacht in Parijs Roubaix)



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3612 Gepost op: 5-04-2021, 21:52:51 »
Asgreen heeft gewoon goed meegereden en de aanval gekozen. Terechte winnaar. chapeau, maar de dikke nek van Lefevre, die ben ik liever kwijt dan rijk.

Iemand nog iemand een bidonnetje weg zien gooien?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3613 Gepost op: 5-04-2021, 23:39:17 »
Asgreen rijdt niet mee op moment dat Mathieu de forcing doet en alaphilippe, teuns en haller  op afstand rijdt. Terecht dat asgreen niet meewerkt , maar hij kan hier wel energie sparen voor zover dat na 200 km nog kan. Verder is dit geen aanval op asgreen dn hoort dit bij het ploegenspel in het moderne wielrennen ( maar js iets waar ik liever zie dat ze met 3 volle gas geven om weg te komen , ipv met de handrem erop omdat een evt ploeggenoot nog terug kan keren)


Maar dit klopt gewoon niet. Ik heb zitten vloeken op Asgreen omdat hij wel gewoon op kop begon mee te rijden. Het was net hij die aanviel en daarna bleef hij echt gewoon meedraaien.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3614 Gepost op: 6-04-2021, 17:13:16 »
 Dan heb je echt een andere koers gezien  ::jaja::

De Vlaamse commentatoren zeggen het nog, dat het logisch is dat asgreen nu niet mee gaat rijden en van aert schud ook nog ff meewarig het hoofd als hij aan asgreen lijkt te vragen om over te pakken.

Pas van toen het gat zo rond de 15 tot 20 seconde lag, draaide asgreen mee. Waarschijnlijk omdat van uit de wagen was gekomen dat Julien zich niet meer fris voelde.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3615 Gepost op: 6-04-2021, 17:39:18 »
Ja klopt. Op de Hotond twijfelt Asgreen één of twee beurtjes omdat Van Aert en Van der Poel in zijn wiel zaten. Maar uiteindelijk draait ie gewoon volle bak mee hè. Dus totaal niet gestolen, en logisch dat je even wacht tot er informatie komt over Alaphillipe
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3616 Gepost op: 6-04-2021, 18:11:56 »
Dan heb je echt een andere koers gezien  ::jaja::

De Vlaamse commentatoren zeggen het nog, dat het logisch is dat asgreen nu niet mee gaat rijden en van aert schud ook nog ff meewarig het hoofd als hij aan asgreen lijkt te vragen om over te pakken.

Pas van toen het gat zo rond de 15 tot 20 seconde lag, draaide asgreen mee. Waarschijnlijk omdat van uit de wagen was gekomen dat Julien zich niet meer fris voelde.

Als jij zegt dat je van 1 km even twijfelen veel frisser bent, ok  ::rofl::


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3617 Gepost op: 6-04-2021, 21:40:02 »
Het kan op een rit van 200 km net die 40 meter in de sprint uitmaken.

En het ploegenspel is gewoon niet zo mijn dada, ik heb liever zonder oortjes man tegen man gevecht en je gewoon helemaal leegpieren . Maar ja daar is het commerciële belang te groot voor geworden .

En voor wie denkt dat ik vind dat asgreen de zege gestolen zou hebben. Nee totaal niet. Hij was in koers de sterkste en waarschijnlijk ook degene met net iets meer uithoudingsvermogen.

Deze week waarsvschijnlijk weer Slovenië on top in de ronde van het baskenland.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3618 Gepost op: 6-04-2021, 22:42:56 »
Het kan op een rit van 200 km net die 40 meter in de sprint uitmaken.

En het ploegenspel is gewoon niet zo mijn dada, ik heb liever zonder oortjes man tegen man gevecht en je gewoon helemaal leegpieren . Maar ja daar is het commerciële belang te groot voor geworden .

En voor wie denkt dat ik vind dat asgreen de zege gestolen zou hebben. Nee totaal niet. Hij was in koers de sterkste en waarschijnlijk ook degene met net iets meer uithoudingsvermogen.

Deze week waarsvschijnlijk weer Slovenië on top in de ronde van het baskenland.

Ah ja dan begrijpen we elkaar! Ik zie graag ook man tegen man, maar van Quickstep kan ik wel genieten. Vooral omdat ze niet echt een 'treintje' maken, maar echt gewoon tactisch koersen door steeds een ander mannetje vooruit te sturen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3619 Gepost op: 18-04-2021, 17:23:21 »
Toch mooiere koers gezien dan ik op basis van parcours gedacht had.
Ik denk dat het van aert is, dje met millimeter wint.

Dat stilgezet beeld is net te laat.