Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258181 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1420 Gepost op: 1-04-2022, 22:09:25 »
Even toch dit: Louis van Gaal heeft zich over Qatar negatief uitgelaten. Dat zullen de spelers van Qatar niet vergeten. Die zijn 200% gemotiveerd tegen Nederland.
Gelukkig is dat de derde wedstrijd en heeft Nederland alsnog meer kwaliteit. Motivatie? Ja zeker, maar zal niet per se beslissend/doorslaggevend zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1421 Gepost op: 2-04-2022, 08:03:59 »
De openingswedstrijd tegen Senegal om 11.00 uur op maandag... meh, dat wordt een lastige om te gaan kijken
Dan tegen Ecuador op vrijdag om 17.00 uur ... ook eigenlijk net een uurtje te vroeg
En op dinsdag om 16.00 uur tegen Qatar

kortom... vrij waardeloos voor de Nederlander die wil gaan kijken  ::hypocriet::
En de groep... ook niet de meest makkelijke met zo ongeveer de sterkste combinatie uit pot 3 en 4... Met elk ander land uit pot 1 dan Qatar was dit de groep des doods geweest...
Pluspunt is wel dat poule B ook vrij zwak is!

En dan de Belgen:

uit pot 2 de makkelijkste... Kroatië dat over zijn top heen is...
uit pot 3 ook weer een van de mindere ploegen uit deze pot... Alleen Tunesië was nog een stuk makkelijker geweest. Marokko kan gevaarlijk zijn omdat er wat spelers bij zitten die in België spelen.
Uit pot 4 wel een van de moeilijkere. Canada dat keihard op de weg naar boven is.

en in de volgende ronde... Duitsland/Spanje/Japan/Costa Rica... een reeds gesloopt team (?) uit de poule des doods voor België...
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1422 Gepost op: 2-04-2022, 15:15:23 »
Ik vind onze loting bizar gunstig.

Qatar is een gelukje uit pot 1.

Senegal is wel sterk uit pot 3, maar Afrikaans voetbal stelt eigenlijk altijd teleur qua kwaliteit  :-X

Equador is niet zo goed. Die kwalificeren zich vooral omdat ze hun thuiswedstrijden op hoogte spelen.

Het allergunstigste is nog dat Poule B ook relatief zwak is.

Sterke poules zitten aan de onderkant:

Spanje-Duitsland-Japan is echt pittig. (Japan is sterk vind ik).

Poule van Brazilië het zwaarst inderdaad en ook België heeft wat potentiële bananenschillen. In 8e finale waarschijnlijk ook tegen Spanje of Duitsland
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1423 Gepost op: 2-04-2022, 23:19:56 »
Mijn mening over de loting:

Poule A: Van Gaal heeft echt het geluk aan zijn gat hangen, zoals hij zelf zei want hij heeft Qatar getrokken, met voorsprong de zwakste ploeg uit poule A. Senegal en Ecuador zijn op zich wel degelijke tegenstanders maar zouden in principe voor Nederland geen probleem mogen zijn. Normaal gaan Nederland en Senegal wel door.

Poule B: Deze poule zitten landen die ofwel conflict hebben (zie VS-Iran) of elkaars mentaliteit niet mogen (Engeland-VS). IK hoop dat Iran hier niet in doorstoot door hun laatste stunt. Engeland is topfavoriet en daarna gaat het tussen VS of het land dat erbijkomt (Wales-Schotland-Oekraïne)

Poule C: Argentinië is topfavoriet en Mexico/Polen gaan voor plaats 2. Saudi-Arabië lijkt me te zwak hier, hoewel er over Mexico gezegd wordt dat dit het zwakste mexico in jaren is én Polen vaak teleurstelt op grote toernooien.

Poule D: deze poule bestaat voor 3/4 uit ploegen die vorig WK ook bij elkaar zaten (Frankrijk, Denemarken en daarna Peru/Australië). Tunesië zat er toen niet bij maar zal ook niet doorstoten. Dat lijkt me meer voor Frankrijk en Denemarken

Poule E: Nieuw-Zeeland/Costa Rica zit erbij voor spek en bonen terwijl Spanje en Duitsland zich niet mogen laten verrassen door Japan maar normaal gezien gan die 2 wel door.

Poule F: Deze loting is voor België wel ok, het is niet supergemakkelijk maar anderzijds denk ik wel dat Canada en Marokko haalbaar zijn. Dit kan hopelijk open en leuke matchen opleveren maar normaal gezien gaan België en Kroatië wel door.

Poule G: In deze groep zitten ook 3 landen die vorige keer ook al samenzaten (Brazilië, Servië en Zwitserland). Ik hoopte op Costa Rica voor de leut, maar Kameroen lijkt me hier kansloos in. Brazilië overtuigt me eigenlijk al jaren niet met hun voetbal (ik mis de tijd rond WK 1998 en WK 2002) maar zullen wel doorgaan samen met Zwitserland.

Poule H: lastige poule wel, Portugal en Uruguay zijn wel favoriet maar ik onderschat Ghana en Zuid-Korea niet om 1 van hen te verrassen
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1424 Gepost op: 2-04-2022, 23:59:37 »
Prima analyse Wouter  ::ok::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1425 Gepost op: 3-04-2022, 11:11:25 »
Prima analyse Wouter  ::ok::
Inderdaad, geen speld tussen te krijgen!

Naast de openingswedstrijden van NL en België is van de eerste speelronde Mexico-Polen eentje om naar uit te kijken.

Wetende dat Argentinië sterk is en Saudi-Arabië vrij zwak, moeten beide ploegen gelijk vol aan de bak! Verlies in deze partij betekent waarschijnlijk eliminatie na de groepsfase. Ik kan Mexico niet goed inschatten, maar denk dat gezien de analyse van Wouter de Polen hier sterker zijn. Zeker als meneer Lewandowski in vorm is...

Dit alles dus bij een "normaal" verloop in deze poule. En dus dat Argentinië "gewoon" van de Saudi's wint.
Maar je weet het niet! Argentinië heeft vaker zijn 1e wedstrijd op een toernooi niet gewonnen (WK 1982, WK 1990, WK 2018) en (sorry mensen) de Saudi's hebben het vaker een sterke tegenstander lastig gemaakt... (zowel NL als België!)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2022, 11:30:17 door KingLennart »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1426 Gepost op: 4-04-2022, 00:16:31 »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1427 Gepost op: 18-05-2022, 10:07:12 »
Blijkbaar is er iets gaande met Ecuador.

Ecuador zou gespeeld hebben met een niet-Ecuadoriaan (Byron Castillo) die ook zou gelogen hebben over zijn leeftijd. Chili heeft klacht ingediend en vraagt om alle wedstrijden waarin die speler meedeed omgezet worden in een 0-3 nederlaag.

In dat geval zou Chili 4 worden en naar het WK mogen. Maar volgens de reglementen komt er als er een plaats vrij komt, dit naar het land dat het hoogste staat op de fifa-ranking. Dat zou dus Italië zijn.
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1428 Gepost op: 18-05-2022, 18:50:55 »
Zitten we dadelijk ineens met Italie in een poule  ::)
You'll never walk alone

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1429 Gepost op: 20-05-2022, 20:50:58 »
Zitten we dadelijk ineens met Italie in een poule  ::)

Die kans bestaat zeker. Wel een aparte regel dat het vervangende land het hoogst geklasseerde land wereldwijd is en niet uit de zone komt van waaruit een land gediskwalificeerd wordt. Met Senegal en Italië in de poule is het nog lang geen gelopen zaak. Afwachten maar wat het wordt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1430 Gepost op: 20-05-2022, 22:26:01 »
Sterker nog dan zit je bij de kampioen van Europa, Azië en Afrika in één poule.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1431 Gepost op: 21-05-2022, 07:42:56 »
Mocht Ecuador in de problemen komen zal Italië niet de vervanger worden. Althans, volgens volgend bericht:
https://football-italia.net/nl/world-cup-2022-italy-wont-be-readmitted-if-ecuador-expelled/
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1432 Gepost op: 20-10-2022, 15:19:15 »
Hoi allemaal!

Korte vraag: gaat er iemand nog een WK-Pool of WK-Bingo organiseren?
Loezel misschien?

Zou leuk zijn!!! ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1433 Gepost op: 21-10-2022, 14:29:14 »
Dit zijn de 39 namen uit de voorselectie. Daarvan vallen er nog 13 af voor de definitieve selectie. Alle namen niet op deze lijst maken geen kans meer om mee te gaan. Als een speler uit de definitieve selectie geblesseerd raakt in aanloop naar het WK mag van Gaal tot 24 uur voor de eerste wedstrijd een vervanger laten invliegen uit de 13 afvallers.

Keepers
Justin Bijlow (Feyenoord), Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen) en Remko Pasveer (Ajax).

Verdediging
Nathan Aké (Manchester City), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen), Daley Blind (Ajax), Sven Botman (Newcastle United), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Devyne Rensch (Ajax), Pascal Struijk (Leeds United), Jurriën Timber (Ajax), Micky van de Ven (VfL Wolfsburg), Stefan de Vrij (Internazionale).

Middenveld
Steven Berghuis (Ajax), Jordy Clasie (AZ), Ryan Gravenberch (Bayern München), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta Bergamo), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Xavi Simons (PSV), Kenneth Taylor (Ajax), Guus Til (PSV).

Aanval
Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma (Villarreal), Vincent Janssen (Antwerp FC), Luuk de Jong (PSV), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Wout Weghorst (Besiktas).

Paar spelers snap ik zelf niks van dat ze er niet bij zijn:
- Schouten (deed het goed tegen Wales, speelt wekelijks bij Bologna)
- Veerman (doet niet onder voor Taylor of op dit moment een bankzitter Gravenberch)
- Geertruida (doet niet onder voor Rensch)
- Quinten Timber (zie Veerman)
- Branco v/d Boomen (wie?) ja die doet het goed in Toulouse, belangrijk met zn assists in de promotie en gaat daar nu op  Ligue 1 niveau gewoon mee door. Hij, of Stijn Spierings hadden wel een kansje verdiend om op de lijst te staan.

Voor de rest best eens met de selectie. Wie hadden er niet bij gehoeven?
- Rensch (echt... die jongen is nog lang niet rijp voor dit niveau)
- Til (speelt niet wekelijks bij PSV, nuttige speler, maar ik vind m net niet goed genoeg voor Oranje)
- Clasie (oude wijn in nieuwe zakken, prima voor AZ, destijds in 2014 prima, heb je nu niks meer aan)
- Pasveer (ja sorry, keepte 2 goede interlands met 1 goede redding, doet het prima bij Ajax maar een keeper van 38 zo hypen), dan liever Noppert die op een iets lager niveau wel flink wat ballen tegenhoudt ook. Van Gaal wil sowieso 4 keepers meenemen.

Zeg het maar. Welke 26 nemen jullie mee? (met 4 keepers, want dat doet Louis ook).
« Laatst bewerkt op: 21-10-2022, 14:32:08 door MollenvangR »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1434 Gepost op: 21-10-2022, 15:27:21 »
Keepers
Justin Bijlow (Feyenoord), Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (SC Heerenveen)

Verdediging

Nathan Aké (Manchester City), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen), Sven Botman (Newcastle United), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Tyrell Malacia (Manchester United), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale).

Middenveld

Steven Berghuis (Ajax), Ryan Gravenberch (Bayern München), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta Bergamo), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Xavi Simons (PSV)

Aanval
Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma (Villarreal), Vincent Janssen (Antwerp FC)

Afvallers
Remko Pasveer (Ajax) --> Laat de laatste weken veel te weinig zien. Andere keepers beter
Matthijs de Ligt (Bayern München) --> Speelt te weinig en als hij speelde was het niet sterk genoeg in mijn ogen. Paar jaar geleden had ik hem 100% meegenomen
Micky van de Ven (VfL Wolfsburg) --> Eerste selectie, te vroeg maar leuke speler voor de toekomst als hij zijn vorm doortrekt
Pascal Struijk (Leeds United) --> Hetzelfde verhaal als Micky: te vroeg
Devyne Rensch (Ajax) --> Dumfries en Frimpong zijn beter op rechtsback
Daley Blind (Ajax) --> Zal Van Gaal zeker wel meenemen, maar Blind is echt klaar in mijn ogen
Jordy Clasie (AZ) --> Leuk voor de Eredvisie maar niet meer dan dat
Kenneth Taylor (Ajax) --> Te vroeg. Niet overtuigend genoeg t.o.v. andere spelers
Guus Til (PSV) --> Dit soort spelers hebben we al en beter in mijn ogen
Luuk de Jong (PSV) --> Brobbey als spits beter nu. Ondanks De Jong altijd gevaarlijk is maar net terug van een blessure
Noa Lang (Club Brugge) --> Geen teamplayer, vindt zichzelf te goed
Donyell Malen (Borussia Dortmund) --> Speelt te weinig en betere alternatieven
Wout Weghorst (Besiktas) --> Vincent Janssen is beter als pinchhitter

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1435 Gepost op: 29-10-2022, 09:40:24 »
Hoi allemaal!

Korte vraag: gaat er iemand nog een WK-Pool of WK-Bingo organiseren?
Loezel misschien?

Zou leuk zijn!!! ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Is er misschien iemand anders die het leuk zou vinden om dit een keer te organiseren? Ik heb er zelf weinig tijd voor dit jaar.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1436 Gepost op: 29-10-2022, 13:42:34 »
Het organiseren van een WK poule is erg veel werk en ik snap dat de mensen niet in de rij staan. Is een forum-leden-only Scorito sub-pool geen optie? Is dit jaar gratis als je wat advertenties voor lief.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1437 Gepost op: 29-10-2022, 20:31:53 »
Oh sorry, ik had het alleen over de WK bingo.  :-X

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1438 Gepost op: 2-11-2022, 07:06:24 »
WK pool komt eraan, inderdaad met behulp van Scorito (onze eigen toto software kan geen twee dingen tegelijk en er loopt natuurlijk nog een eredivisie seizoen).

Is er daarnaast veel animo voor een bingo? Ik wil er wel naar kijken, maar alleen als er genoeg mensen interesse hebben ;-)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1439 Gepost op: 4-11-2022, 15:34:15 »
WK pool komt eraan, inderdaad met behulp van Scorito (onze eigen toto software kan geen twee dingen tegelijk en er loopt natuurlijk nog een eredivisie seizoen).

Is er daarnaast veel animo voor een bingo? Ik wil er wel naar kijken, maar alleen als er genoeg mensen interesse hebben ;-)
Ik wil wel de WK Bingo organiseren, heb toch tijd zat nu (want even werkloos  ::rofl::)

Weet alleen niet hoe ik de aankondiging "groots" kan maken hier op RN? Wie kan me daarbij helpen??