Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258341 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1460 Gepost op: 23-11-2022, 19:46:13 »
De enige landen die tot nu toe goede indruk maken zijn Frankrijk, Engeland en Spanje. Al waren Iran en Costa Rica niet bepaald de meest spannende tegenstanders.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1461 Gepost op: 24-11-2022, 08:34:22 »
België heeft een mooi statement gemaakt door te winnen met niet meer dan 1-0, oftewel: One-Love ;D (credits naar Marc van Ranst voor deze opmerking)
« Laatst bewerkt op: 24-11-2022, 08:36:26 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1462 Gepost op: 24-11-2022, 10:22:33 »
Er zullen hopelijk meer van dit soort statements volgen.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de landen die hun dreigement om uit het toernooi te stappen, daadwerkelijk uitvoeren. Ze zullen dat dan tegelijk moeten doen met het opzeggen van het lidmaatschap van de Fifa, anders heeft dat geen nut. Dan krijg je straks 2 bonden, en de FIFA heeft het nakijken.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1463 Gepost op: 24-11-2022, 10:24:56 »
Nederland, Engeland zoals gewoonlijk de beste landen weer


echt genant als niemand bij onze supermachten in de buurt kunnen komen qua kwaliteit



Engeland wint gewoon effe 9-0 van de VS

Nederland wint gewoon effe 6-0 van Ecuador


er kan gewoon niks meer mis gaan voor Nederland en Engeland
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1464 Gepost op: 24-11-2022, 10:28:35 »
Nederland, Engeland zoals gewoonlijk de beste landen weer


echt genant als niemand bij onze supermachten in de buurt kunnen komen qua kwaliteit



Engeland wint gewoon effe 9-0 van de VS

Nederland wint gewoon effe 6-0 van Ecuador


er kan gewoon niks meer mis gaan voor Nederland en Engeland

Is dit sarcasme? ::rofl::

Frankrijk en Spanje waren overtuigender dan Nederland. Al zegt zo'n eerste wedstrijd vaak niet zoveel. Maar ik zie zowel Engeland als Nederland de finale niet halen hoor

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1465 Gepost op: 24-11-2022, 10:33:07 »
Is dit sarcasme? ::rofl::

Frankrijk en Spanje waren overtuigender dan Nederland. Al zegt zo'n eerste wedstrijd vaak niet zoveel. Maar ik zie zowel Engeland als Nederland de finale niet halen hoor

Frankrijk met overgewaardeerde Mbappe (oftewel Rose Bertram's nieuwe lover)  ::rofl:: ::rofl::


Spanje was niks aparts, Costa Rica was gewoon dramatisch slecht


Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1466 Gepost op: 24-11-2022, 10:39:42 »
Frankrijk met overgewaardeerde Mbappe (oftewel Rose Bertram's nieuwe lover)  ::rofl:: ::rofl::


Spanje was niks aparts, Costa Rica was gewoon dramatisch slecht

Frankrijk heeft Mbappe, maar laat zien daar niet afhankelijk van te zijn. Costa Rica was niet goed, maar Iran ook niet.

Meest overtuigende teams blijven in mijn ogen Spanje, Frankrijk en Engeland.

Nederland was net zo overtuigend als België gisteren. Niet heel overtuigend, maar wel de drie punten pakken.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1467 Gepost op: 24-11-2022, 15:33:24 »
België werd echt weggespeeld in de eerste helft. Daar had Canada echt meer verdiend.

Nederland was ook slecht, maar dat was een 0-0 wedstrijd.
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1468 Gepost op: 24-11-2022, 15:37:34 »
België werd echt weggespeeld in de eerste helft. Daar had Canada echt meer verdiend.

Nederland was ook slecht, maar dat was een 0-0 wedstrijd.

Precies dat

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1469 Gepost op: 25-11-2022, 09:32:46 »
België werd echt weggespeeld in de eerste helft. Daar had Canada echt meer verdiend.
Ze hadden bijv. nog 2 strafschoppen mogen/moeten hebben... (zeker als je het vergelijkt met de strafschop gisteren voor Portugal).

En Nederland was inderdaad niet super sterk, maar wel beter dan Senegal... (in mijn optiek!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1470 Gepost op: 25-11-2022, 10:00:02 »
Ze hadden bijv. nog 2 strafschoppen mogen/moeten hebben... (zeker als je het vergelijkt met de strafschop gisteren voor Portugal).


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bij de fase met Witsel zie je de Canadees zijn voet planten onder Witsel. Dat is contact zoeken en is geen penalty.

Die andere wordt afgevlagd voor buitenspel op het moment dat de fout begaan wordt. De VAR mag dan niet ingrijpen. Stel dat ze niet gevlagd hadden, had de VAR mogen ingrijpen (en dit was er duidelijk 1)

klaar voor de strijd

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1471 Gepost op: 25-11-2022, 18:57:50 »
Nederland, Engeland zoals gewoonlijk de beste landen weer


echt genant als niemand bij onze supermachten in de buurt kunnen komen qua kwaliteit



Engeland wint gewoon effe 9-0 van de VS

Nederland wint gewoon effe 6-0 van Ecuador


er kan gewoon niks meer mis gaan voor Nederland en Engeland

This didn’t age well ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1472 Gepost op: 25-11-2022, 19:03:34 »
De analyse in het kort: het was ronduit slecht, je komt goed weg dat je niet verliest. Constant tikkie breed, tikkie terug bij Blind, Ake. Frenkie die verdwaald rondloopt. Slordig spel, onnodige fouten, slap in de duels, slap in balbezit, in de opbouw lijkt het wel walking football. Nauwelijks de bal vooruit gespeeld, middenveld overslaan en snelle jongens voorin bereikt. Daardoor bijna niks gecreëerd ook, overlopen worden.

Nee dit was echt vreselijk. Geen beleving, angstig, elkaar niet kunnen bereiken. Ik zou Gakpo voor zn goal nog een voldoende willen geven een 6'je en voor Noppert. Voor de rest.. nee koester dat punt, maar in dit systeem tegen zulke tegenstanders werkt niet. Gebrek aan creativiteit. Mogen echt van geluk spreken dat we niet verloren hebben. Waarom ook Wout Weghorst inbrengen? Waarom geen Lang of Xavi voor meer creativiteit?
« Laatst bewerkt op: 25-11-2022, 19:07:30 door MollenvangR »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1473 Gepost op: 25-11-2022, 23:58:17 »
We hebben gewoon geen middenveld.

Uitgangspositie voor ronde 2 is ook prima. Laten we t positief bekijken.
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1474 Gepost op: 26-11-2022, 10:04:16 »
Even een paar leuke statistiekjes:

De laatste nederlaag van Nederland in de groepsronde van een WK was in 1994 tegen... België
De laatste nederlaag Van België in de groepsronde van een WK was in 1994 tegen Saoudi-Arabië

Nederland was aan een mooie reeks bezig, want ze wonnen in 2006 tegen Servië-Montenegro en Ivoorkust en speelden gelijk tegen Argentinië. Daarna kwamen 7 zeges op een rij tot gisteren. (Denemarken, Japan, Kameroen, Spanje, Australië, Chili en Qatar)

België heeft op dit moment een reeks van 8 zeges op een rij (Rusland in 2002, Algerije, Rusland, Zuid-Korea, Panama, Tunesië, Engeland, Canada). Hiermee staan ze nu gelijk met Brazilië die al 2X 8 zeges op een rij wisten te boeken. Als België morgen van Marokko wint zijn ze alleen recordhouder met 9 zeges op een rij in de groepsfase van een WK.


Daarnaast heb ik nog een leuk interview gelezen met de spaanse bondscoach, Ferran Torres is een koppel met de dochter van hem. Op de vraag wat hij zou doen als Torres het babygebaar zou maken bij een goal zei hij: ik vervang hem onmiddellijk en hij speelt niet meer. Toch even oppassen Torres...  ::rofl::
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1475 Gepost op: 28-11-2022, 12:08:49 »
Ik zou van Qatar even Senegal maken...

In ieder geval is de zegereeks van België ten einde!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1476 Gepost op: 28-11-2022, 13:18:52 »
Heerlijke (laatste) 11.00 uur ochtendwedstrijd van Kameroen en Servië  ::love::

Gisteren Spanje - Duitsland (Musiala geweldige speler) was ook genieten en Kroatië - Canada ook wel. Canadezen spelen leuk voetbal, levert ze alleen niks op :(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1477 Gepost op: 30-11-2022, 00:38:06 »
Goed het wordt dus de USA zaterdag om 16.00. Dan de wedstrijd tegen Qatar: tja van tevoren hoef je geen seconde bang te zijn dat je van hun verliest. Zeker niet als je zelf in 1-5-3-2 begint met breker De Roon ook  nog op het middenveld. Wat opvalt? Het was beter dan tegen Ecuador, maar echt heel veel grote kansen ook niet gemaakt tegen matig Qatar. Sterker nog, door eigen slordige spel geef je hun af en toe een kansje.

Dumfries komt i.i.t EK 2021 en zijn rol bij Inter nauwelijks aan de bal. Alles gaat op de vleugels over links via tikkie-breed/terug Blind. Het was in feite één grote rondo in slowmotion waar je alleen de goals nog voor hoefde te maken. Dat is gebeurd. De wissels van van Gaal ook raar. Weghorst erin, Koopmeiners, Taylor? En creativiteit van de man in vorm Xavi dan? Of desnoods Lang? Memphis maakt meer en meer minuten, maar is verre van in topvorm. Dus ja het was dodelijk saai, effectief en degelijk met heel af en toe gewoon een goede aanval, maar ook veel eigen slordigheden (onnodig balverlies).

Dus ja hoera we zijn door in de poule als nummer 1 (had ook niet anders verwacht), maar het spel lijkt nergens meer op. Slowmotion betonvoetbal. Waar is de schwung die we van de zomer hadden bij de 1-4 in Brussel of de 6-1 tegen Turkije? Ik had eigenlijk gehoopt op Engeland als tegenstander, want tegen een sterke ploeg moet je wel komen en wordt het misschien beter. Nu tegen de USA. Een aardige ploeg met veel snelheid en paar leuke spelers. Ik zou niet raar kijken als we weer een EK scenario krijgen. Poulefase tegen ja matige of mindere tegenstanders en dan tegen USA denken dat we het wel even doen en dan einde toernooi... het algehele niveau moet echt beter. Maar goed als we met betonvoetbal de beker binnenhalen, hoor je mij ook niet klagen.

                      Noppert
Dumfries - Timber - Van Dijk - Aké - Blind
          De Roon - Frenkie
                     Xavi
          Memphis - Gakpo


Al zie ik ze liever in 4-2-3-1

                     Noppert
Dumfries - Van Dijk - Aké - Blind (of Malacia)
              De Roon - Frenkie
           Berghuis - Xavi - Gakpo
                        Memhphis

Oh en ook hoera voor Senegal  ::bravo:: ik zie ze nog wel stunten tegen Engeland (al had ik Ecuador ook zeker gegund verder te komen alleen al op basis van de wedstrijd tegen Nederland).

« Laatst bewerkt op: 30-11-2022, 00:55:19 door MollenvangR »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1478 Gepost op: 30-11-2022, 20:34:20 »
Speelt Polen in een 1-9-1 systeem?

Keeper, spelers en Lewandowski?

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1479 Gepost op: 1-12-2022, 21:38:32 »
WAT EEN AVOND! En still going on, waar gaat dit eindigen? Japan en Costa Rica door of gaat Duitsland vasthouden aan de 2-2 en ligt Costa Rica er daarmee uit?  ::)
Er is geen Mol meer...