Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258776 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #640 Gepost op: 8-10-2017, 10:57:10 »
Ja maar ze hebben gewonnen, dat is toch ook best wel eens leuk? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #641 Gepost op: 8-10-2017, 11:11:44 »
elke middelmatige speler van 25 jaar of ouder vervangen door een jong talent nu.
Veel oefenwedstrijden spelen.
Nu is het moment voor de Ligt (niet tegen bulgarije), nu is het moment voor Fosu-Mensah (niet tegen Frankrijk).
Middelmatigheid of zonder basisplaats in eigen team eruit en dus ook niet meer bij de selectie.
Blijven er verdomd weinig over van het team dat er gisteren in stond. Van Dijk, De Vrij (was er niet maar hoort er wel bij), Wijnaldum, Robben. Voor Wijnaldum geldt dat als hij niet heel snel een fatsoenlijke wedstrijd gaat spelen in Oranje dat het voor hem ook einde verhaal is. Wat een treurnis is dat bij Oranje ook altijd. Op alle andere posities dus jonge spelers. Ik ken ze nog niet maar laten we zoeken en de Pröppers,Babels,Janssens,Veltmannen,rekikken,dosten,janmaten allemaal heeeeeeel snel lozen. Bedankt, tot ziens.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #642 Gepost op: 8-10-2017, 11:27:51 »
Ja Wijnaldum dat kon echt niet gisteren (en eerder), zelfde gold voor Strootman in eerdere wedstrijden. Gewoon bij Liverpool en Rome basisspelers, maar bij Oranje structureel 3 keer niks. Komen wel wat talenten aan, maar dat zijn verdedigers en ze zijn pas 17. Kik Pierie en Per Schuurs, nog maar afwachten hoe die zich ontwikkelen. En laten we nu gewoon prima zitten in de verdediging met Van Dijk en De Vrij die nog jaren het centrum kunnen vormen. De Ligt heeft ook de potentie, maar moet gewoon nog 3 jaar in Ajax 1 spelen. Als ik kijk naar de selectie van Jong Oranje zou ik deze spelers eruit pikken om mee te gaan bouwen:

Dumfries (rechtsback, Heerenveen)
Fosuh-Mensah (rechtsback, maar kan ook centraal en CVM)
Frenkie de Jong (Ajax)
Bart Ramselaar (PSV)
Steven Bergwijn (PSV)
Sam Lammers (PSV), ik ben bang dat hij gevalletje Janssen wordt, al ben ik wel van hem gecharmeerd als Spits
Guus Til (AZ), begaafde middenvelder
Justin Kluivert (Ajax), moeten ze hem wel goed gebruiken en niet constant op rechts zetten.

Het is zo jammer dat een Calvin Stengs bijvoorbeeld zo zwaar geblesseerd is.

Zijn er niet heel veel dus en van een aantal van deze namen moet ik nog maar bezien hoever ze komen. Onder 19 heeft ook wel paar leuke talenten, maar ook daarvan maar afwachten hoe ver ze komen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #643 Gepost op: 8-10-2017, 12:11:46 »
Uithuilen en opnieuw beginnen, helemaal opnieuw en gewoon een combinatie van jong talent en ervaring laten opbouwen naar de kwalificatiereeks voor Euro 2020.. ik herhaal 2020.. die kwalificatie zal er ook wat anders uit gaan zien want dan start de UEFA Nations League. Met een soort mini eindtoernooi in zomer 2019 en in maart 2020 definitieve kwalificatie. Heb me er niet in verdiept, maar het wordt anders
Voor degenen die willen weten hoe de kwalificatie voor het EK2020 eruit gaat zien, hier de uitleg:

https://www.ek2020europa.com/kwalificatie-algemeen

Kort gezegd: Na de komende Nations League wordt er geloot voor de EK kwalificatie. Uit iedere van de 10 pools gaan de nummers 1 en 2 door. De overige 4 plaatsen worden via de Nations League Play Offs 2020 gehaald.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2017, 12:17:47 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #644 Gepost op: 8-10-2017, 12:27:51 »
Wat trouwens wel een beetje vreemd is (en in het nadeel van Nederland) is dat nu bij gelijke puntenstand het doelsaldo geldt, maar bij de Nations League ineens het onderlinge resultaat.
Echt jammer, aangezien had Nederland van Zweden gewonnen, ze tweede waren geworden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #645 Gepost op: 8-10-2017, 12:38:15 »
Kleine voetballanden krijgen door de Nations League dus ook een kans om op een Europees Kampioenschap te spelen.

Dus Nederland heeft nog kans ;D  ::ok:: Nee gekheid, dan krijg je dus of San Marino, Malta, Cyprus, Andorra, Gibraltar, Luxemburg, Liechtenstein of Fareur op het eindtoernooi.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #646 Gepost op: 8-10-2017, 12:54:33 »
Macedonië, Georgië of Azerbajdzjan zouden dan ook kunnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #647 Gepost op: 8-10-2017, 12:55:28 »
Wat trouwens wel een beetje vreemd is (en in het nadeel van Nederland) is dat nu bij gelijke puntenstand het doelsaldo geldt, maar bij de Nations League ineens het onderlinge resultaat.
WK-kwalificatie = FIFA = eerst doelsaldo
EK-kwalificatie = UEFA = eerst onderling resultaat
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #648 Gepost op: 8-10-2017, 15:03:41 »
Ik ben het niet helemaal met jullie eens  ;D

Ja, de kwalificatiereeks was niet heel goed. Maar ik vind deze reeks ook niet dramatisch slecht. Als je dinsdag wint van Zweden wordt je gedeeld 2e. Achter Frankrijk. Tja het doelsaldo is niet best. Fout van Dickie in Frankrijk en pech dat Zweden zo uithaalt tegen Luxemburg. Ik vind dat die 2e plek gewoon onze plek is die past bij de huidige kwaliteit van de selectie.... Alleen Bulgarije-uit was echt een drama... Verder ook pech gehad dat Lloris die blunder maakt in Zweden, en dat de goal van Dost in Zweden onterecht werd afgekeurd.

Nee, het WK een keer mislopen in een poule met Frankrijk en Zweden, dat kan gewoon met de huidige selectie. Wat dramatisch was (en waarom het negativisme nu zo extreem is, met Frank Snoeks voorop) is de vorige kwalificatiereeks. In een poule met IJsland, Turkije en Tsjechie 4e worden. Dat was een schandaal. Dat EK hadden we nooit mogen missen. Hoe pijnlijk het ook is: Dit WK missen, dat kan.

Ik ben het er ook niet mee eens dat we nu halsoverkop de jeugd erin moeten gaan zetten. Gewoon de beste spelers selecteren. Dat moet een bondscoach doen (en hebben ze niet altijd gedaan). Oranje is geen opleidingsinstituut.

You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #649 Gepost op: 8-10-2017, 15:16:21 »
De KNVB heeft ook (deels) schuld aan het mislopen. Zij stonden te lang achter Danny Blind als bondscoach. Die had veel eerder ontslagen moeten worden en eigenlijk had hij zelfs nooit bondscoach mogen worden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #650 Gepost op: 8-10-2017, 15:49:47 »
Ik ben het er ook niet mee eens dat we nu halsoverkop de jeugd erin moeten gaan zetten. Gewoon de beste spelers selecteren. Dat moet een bondscoach doen (en hebben ze niet altijd gedaan). Oranje is geen opleidingsinstituut.
De beste spelers, dat zeker, maar wel spelers die de meeste wedstrijden spelen.  Je merkt het toch aan spelers die voornamelijk bij hun ploeg op de bank zitten.
Daarbij zou het wel goed zijn om komende oefenwedstrijden spelers te gaan uitproberen (ik mag toch hopen dat ze in november gewoon 2 wedstrijden gaan spelen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #651 Gepost op: 8-10-2017, 17:35:20 »
7-0? Lukt wel toch? ::schaam::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #652 Gepost op: 8-10-2017, 18:11:02 »
Het laten staan van Janssen in de afgelopen periode terwijl hij 0 wedstrijden speelde bij zijn club is een schandaal.
het inzetten van de Ligt na 1 wedstrijd eredivisie was ronduit belachelijk.
Het ronddraaien met de keepers slaat nergens op.
Het telkens terughalen en dan weer afdanken van spelers (sneijder, van persie, strootman, janmaat) mist elke logica. Duidelijke keuzes nu en bouwen met een bouwtrainer.

*mv-mv Ramselaar ??? speelt ook niet bij zijn club, dus ook niet bij oranje lijkt mij.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #653 Gepost op: 8-10-2017, 18:24:50 »
Daar ben ik het wel mee eens ja.
Alhoewel ik Cillesen dan wel weer de beste keeper vind, en die speelt niet. Dus ik ben zelf ook hartstikke inconsequent
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #654 Gepost op: 8-10-2017, 19:05:22 »
speelt Stekelenburg in Engeland? Dan moet hij spelen. Anders Zoet (gelukkig is Vermeer weer op de weg terug) :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #655 Gepost op: 8-10-2017, 19:15:50 »
Steek had ook een blunder thuis tegen Frankrijk. Anders speel je die misschien ook gelijk :(
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #656 Gepost op: 8-10-2017, 19:24:00 »
tja dan komen we terug bij jouw punt. Te weinig klasse dus.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #657 Gepost op: 8-10-2017, 19:42:41 »
ik denk dat het voor het niveau van keepers wel iets minder uitmaakt dan voor een veldspeler of hij wel of geen wedstrijden speelt bij zijn club
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #658 Gepost op: 8-10-2017, 20:04:14 »
wedstrijdritme vind ik toch een dingetje.
concentratie vasthouden gedurende 90 minuten, coaching, spelsituaties doorzien.
Nope ben ik dus niet met je eens.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #659 Gepost op: 9-10-2017, 21:08:28 »
Ik ben het er ook niet mee eens dat we nu halsoverkop de jeugd erin moeten gaan zetten. Gewoon de beste spelers selecteren. Dat moet een bondscoach doen (en hebben ze niet altijd gedaan). Oranje is geen opleidingsinstituut.

Hier ben ik het erg mee eens. Bij gelijke geschiktheid kun je wel gaan voor een speler met meer toekomstperspectief , maar in de praktijk zijn spelers nooit zo hetzelfde. Oranje is inderdaad geen opleidingsinstituut: de volgende coach moet gewoon spelers opstellen met wie de kans het grootst is dat ze wedstrijden winnnen...

Ik hoop daarom eerlijk gezegd dat Robben na de komende wedstrijd nog niet met pensioen gaat. Natuurlijk, op het volgende toernooi zou hij 35 zijn en dat is redelijk oud, zeker voor het type voetballer dat hij is. Maar aan de andere kant: de kwalificatie voor het EK begint al over een jaar en ik zie op dit moment nog geen jonge spelers die eigenlijk beter zijn dan Robben. Ik zou hem er dan ook bij houden tot er echt een jonge speler klaar is om het stokje over te nemen, of tot zijn eigen niveau niet meer hoog genoeg is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.