Auteur Topic: Snooker  (gelezen 10787 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Snooker
« Gepost op: 31-07-2020, 00:02:09 »
Volgens mij zijn er best wat forummers die snooker volgen. Ik zag nog geen topic waaronder snooker zou kunnen vallen dus start ik 'm maar.

Ik ontdekte vorige week dat er toch een WK gespeeld gaat worden in dit coronatijdperk: start 31 juli.  ::bravo::

Aanvankelijk dacht ik het zonder publiek gespeeld zou worden, maar men wil blijkbaar toch beperkt toeschouwers toelaten. Dat feit leverde al een afmelding (Anthony Hamilton) op en bedenkingen bij Ronnie O'Sullivan:

https://www.nu.nl/sport-overig/6067537/snookerlegende-osullivan-voelt-zich-laboratoriumrat-door-pilot-met-fans.html

Titelverdediger is Judd Trump. Ik heb weer veel zin in dit toernooi in elk geval.
« Laatst bewerkt op: 31-07-2020, 00:05:16 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #1 Gepost op: 31-07-2020, 10:50:27 »
Count me in! ::bravo::

En helemaal eens met O'Sullivan. Met zo weinig bezoekers ga je toch niet experimenteren in zo'n kleine ruimte binnen?

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #2 Gepost op: 1-08-2020, 00:07:07 »
Het experiment met toeschouwers is al weer voorbij. Van regeringswege gaan versoepelingen niet door vanwege nieuwe corona-uitbraken in de UK. Dus vanaf morgen geen publiek meer in The Crucible in Sheffield, wat natuurlijk jammer is maar begrijpelijk.

Judd Trump wint zojuist met 10-8 van Tom Ford.  ::bravo::

Trump had het niet makkelijk tegen qualifier Ford; begon zelfs met een 0-3 achterstand en kwam pas tegen het einde van de partij voor te staan.

Wat ik ook wel weer mooi vindt is de partij Mark Williams tegen Alan McManus. Twee oudgedienden, tussenstand nu 4-5.  ::ok::

Zij waren nog begin twintigers in begin jaren '90 (net als ik haha..) toen zij doorbraken en ik altijd hoopte dat colleges aan de VU Amsterdam zouden uitvallen zodat ik lekker als een speer met de bus naar huis kon om dan de middagsessie's van het WK Snooker op de BBC te gaan zien.  ::tandpastasmiley::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #3 Gepost op: 5-08-2020, 16:12:36 »
De 1e ronde zit er (bijna) op. Opvallendste zaken:

- Ronnie 'The Rocket' O'Sullivan wint met 10-1 in recordtijd van 108 min.  :o van de Thai Un-Noo.
- Nr. 4 geplaatst Mark Allen (NIe) sneuvelde al tegen Jamie Clarke (Wales) met 8-10.
- De Thai Noppon Saengkham wint met 10-4 van ex-wereldkampioen Shaun Murphy (Eng, 10) die als een krant speelde.
- De verrassende Noor van Britse komaf Kurt Maflin wint met 10-8 van David Gilbert (Eng, 12).
- Laatste topseed die sneuvelde: Jack Lisowski (Eng, 13) in een thriller met 9-10 tegen Anthony McGill (Sch).

Programma laatste 16, woensdag-zondag:       
                                       
 Judd Trump,Eng,1  - Yan Bingtao.Chi,16  -
                                       
 Maguire/Gould     - Kyr.Wilson,Eng,8  -
                                       
 J.Higgins,Sch,5   - Kurt Maflin,Noo   -
                                       
 Anth.McGill,Sch   - Jamie Clarke,Wal  -
                                       
 M.Williams,Wal,3  - S.Bingham.Eng,14  -
                                       
 Ding Junhui.Chi,11  - O'Sullivan,Eng,6  -
                                       
 Mark Selby,Eng,7  - N.Saengkham,Tha   -
                                       
 B.Hawkins,Eng,15  - N.Robertson,Au,2  -
« Laatst bewerkt op: 5-08-2020, 23:36:19 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Snooker
« Reactie #4 Gepost op: 6-08-2020, 17:34:16 »
De 1e ronde zit er (bijna) op. Opvallendste zaken:

- Ronnie 'The Rocket' O'Sullivan wint met 10-1 in recordtijd van 108 min.  :o van de Thai Un-Noo.
- Nr. 4 geplaatst Mark Allen (NIe) sneuvelde al tegen Jamie Clarke (Wales) met 8-10.
- De Thai Noppon Saengkham wint met 10-4 van ex-wereldkampioen Shaun Murphy (Eng, 10) die als een krant speelde.
- De verrassende Noor van Britse komaf Kurt Maflin wint met 10-8 van David Gilbert (Eng, 12).
- Laatste topseed die sneuvelde: Jack Lisowski (Eng, 13) in een thriller met 9-10 tegen Anthony McGill (Sch).

Programma laatste 16, woensdag-zondag:       
                                       
 Judd Trump,Eng,1  - Yan Bingtao.Chi,16  -
                                       
 Maguire/Gould     - Kyr.Wilson,Eng,8  -
                                       
 J.Higgins,Sch,5   - Kurt Maflin,Noo   -
                                       
 Anth.McGill,Sch   - Jamie Clarke,Wal  -
                                       
 M.Williams,Wal,3  - S.Bingham.Eng,14  -
                                       
 Ding Junhui.Chi,11  - O'Sullivan,Eng,6  -
                                       
 Mark Selby,Eng,7  - N.Saengkham,Tha   -
                                       
 B.Hawkins,Eng,15  - N.Robertson,Au,2  -
Dat Mark Allen is gesneuveld verbaast me niet... die heeft hetzelfde probleem als Ian White bij het darten: buiten de WK's om vaak de sterren van de hemel spelen maar op het WK niet thuis geven... een soort groot podium-angst of zo...

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #5 Gepost op: 6-08-2020, 23:47:35 »
Wow, Kurt Maflin wint met 13-11 van John Higgins!

Als je een van de beste matchplayers als Higgins kan verslaan kan je ook wereldkampioen worden, waarom niet...

Dat Mark Allen is gesneuveld verbaast me niet... die heeft hetzelfde probleem als Ian White bij het darten: buiten de WK's om vaak de sterren van de hemel spelen maar op het WK niet thuis geven... een soort groot podium-angst of zo...

Inderdaad. Zal een mentaal dingetje zijn.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Snooker
« Reactie #6 Gepost op: 7-08-2020, 15:22:29 »
Ik kijk dit soms verplicht mee , als ik bij mijn Vader op bezoek ga. snooker  is een van de weinige sporten die me echt heel weinig kan boeien.
Geen idee waarom want driebanden en pool vind ik best intressant als het al op tv komt.
En zelf af en toe snookeren is ook best leuk. Maar op tv , nee niks voor mij.



Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #7 Gepost op: 7-08-2020, 15:26:09 »
Ik kijk echt uit naar Ding - O'Sullivan vanavond ::bravo::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Snooker
« Reactie #8 Gepost op: 8-08-2020, 11:35:28 »
Ik kijk echt uit naar Ding - O'Sullivan vanavond ::bravo::
Nou... de winnaar moet tegen Mark Williams... ga vast de chips en cola inslaan  ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Snooker
« Reactie #9 Gepost op: 8-08-2020, 12:24:41 »
Kan iemand mij het verschil tussen snooker en biljarten uitleggen? Heb mij dat altijd afgevraagd.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #10 Gepost op: 8-08-2020, 14:53:12 »
Kan iemand mij het verschil tussen snooker en biljarten uitleggen? Heb mij dat altijd afgevraagd.

Dit omschrijft het best het verschil denk ik:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Biljart

Er bestaan verschillende vormen van biljarten. In het Nederlands wordt onder 'biljart' zonder verdere aanduiding meestal het carambolebiljart verstaan, waarbij met drie ballen gespeeld wordt, en de speelbal de andere twee ballen moet raken; er bestaan verschillende spelsoorten binnen het carambolebiljart, zoals libre, bandstoten, driebanden en kaderspelen.

Naast het carambolebiljart zijn snooker en pool het bekendst, waarbij met de speelbal de overige ballen (meer dan twee) in gaten in de rand van de tafel moeten worden gekaatst. Een andere vorm van biljart die populair is in Vlaanderen is het golfbiljart waar men rechtstreeks zijn ballen in een gat moet spelen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #11 Gepost op: 10-08-2020, 16:17:39 »
Resultaten 1/8 finales,woensdag-zondag:

 Judd Trump,Eng,1 13 Yan Bingt.Chi,16 11
 Kyr.Wilson,Eng,8 13 Martin Gould,Eng  9
                                       
 Kurt Maflin,Noo  13 J.Higgins,Sch,5  11
 Anth.McGill,Sch  13 Jamie Clarke,Wal 12
                                       
 M.Williams,Wal,3 13 S.Bingham.Eng,14 11
 O'Sullivan,Eng,6 13 Ding Junh.Chi,11 10
                                       
 Mark Selby,Eng,7 13 N.Saengkham,Tha  12
 N.Robertson,Au,2 13 B.Hawkins,Eng,15  9

- Veel zeer close matches dus.
- Grootste verrassing toch wel de winst van qualifier Maflin tegen Higgins.
- McGill boog een 2-8 achterstand om naar 13-12 winst tegen Clarke.
- Maximum break van 147 van Higgins (die ik zeker nog moet gaan terugkijken  ::jaja::)
                                       
 Programma 1/4 finales,maandag-dinsdag:
       
 Judd Trump,Eng,1  - Kyr.Wilson,Eng,8  -
 Kurt Maflin,Noo   - Anth.McGill,Sch   -
                                       
 M.Williams,Wal,3  - O'Sullivan,Eng,6  -
 Mark Selby,Eng,7  - N.Robertson,Au,2  -

Onderste twee partijen de mooiste affiches op voorhand.
Daar staan 4 man met in totaal 12 wereldtitels: O'Sullivan 5, Williams en Selby 3, Robertson 1.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #12 Gepost op: 10-08-2020, 16:28:45 »
Hahahaha typisch interview met 'The Rocket'. Misschien niet heel netjes tegenover collega's, maar ik denk dat hij wel een punt heeft. De gemiddelde leeftijd van de kwartfinalisten is natuurlijk vrij hoog en veel mannen die al jaren meedoen.

https://www.nu.nl/sport-overig/6069897/osullivan-kraakt-nieuwe-snookergeneratie-ze-zijn-slechter-dan-amateurs.html

Trump tegen O'Sullivan in de finale hoop ik ::bravo::

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #13 Gepost op: 11-08-2020, 12:58:10 »
Trump tegen O'Sullivan in de finale hoop ik ::bravo::

Dat hoop ik ook. Maar ze hebben wel wat werk te doen, m.n. Ronnie die 2-6 achter staat tegen Williams.
Ik vond dat commentaar van O'Sullivan wel denigrerend naar zijn snookercollega's, maar Ronnie doet altijd wel een paar rare dingen. Soms denk ik wel eens dat z'n enige ambitie tegenwoordig is om inderdaad alleen maar te laten zien wat hij zelf zegt: "met een arm eraf kan ik nog makkelijk meedraaien...". Als hij echt moet vechten voor frames heeft hij vaak geen zin. Blijft een geweldige speler natuurlijk en hoop dat ie de match nog kan omdraaien tegen Williams.

Overigens kom ik er net pas achter dat Willie Thorne vorige maand is overleden. Veel te jong nog 66 jaar...
Ik las ook dat Thorne (evenals Selby) uit Leicester komt en Selby al heeft gezegd dat hij een 4e wereldtitel aan Thorne wil opdragen. Hij is in elk geval goed op weg naar de halve finale: 12-7 voor tegen Robertson. Er zijn de nodige comebacks geweest natuurlijk, maar dat ene benodigde frame zal Selby wel binnenhalen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #14 Gepost op: 11-08-2020, 13:13:23 »
Er zijn de nodige comebacks geweest natuurlijk, maar dat ene benodigde frame zal Selby wel binnenhalen.

Hij is binnen! :D

Overigens staat Judd ook met 10-6 achter... dus een finale tussen Trump en O'Sullivan wordt steeds minder logisch

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #15 Gepost op: 11-08-2020, 18:03:10 »
Hij is binnen! :D

Overigens staat Judd ook met 10-6 achter... dus een finale tussen Trump en O'Sullivan wordt steeds minder logisch

Judd ligt er uit inmiddels: 13-9 voor Kyren Wilson, die erg  goed speelde. Dus de Crucible Curse blijft in stand.
Nog niemand prolongeerde, sinds er in The Crucible wordt gespeeld, de wereldtitel na de eerste maal.
Maar voor Ronnie is ineens alles weer mogelijk 8-8 vs Williams nu.

Dat wordt een kraker van een final session vanavond.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 11-08-2020, 18:06:40 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #16 Gepost op: 11-08-2020, 22:19:34 »
Wauw Williams tegen O’Sullivan... wat een pot. Inmiddels 10-12 en een spannende frame!

EDIT: The Rocket wint met 10-13 en staat in de halve finale
« Laatst bewerkt op: 11-08-2020, 22:21:22 door Mitchkox »

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Snooker
« Reactie #17 Gepost op: 12-08-2020, 12:10:45 »
Ja, zeer spannend. Helemaal dat frame dat O'Sullivan via een respotted black won, nadat hij eerst de blauwe miste waardoor Williams nog op gelijke hoogte kon komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Snooker
« Reactie #18 Gepost op: 12-08-2020, 12:55:50 »
Ja, zeer spannend. Helemaal dat frame dat O'Sullivan via een respotted black won, nadat hij eerst de blauwe miste waardoor Williams nog op gelijke hoogte kon komen.

Ik moet wel zeggen dat de halve finale O'Sullivan tegen Selby een hele toffe finale was geweest. Wilson tegen McGill spreekt toch net wat minder aan als andere halve finale.

Mijn voorspelling: O'Sullivan en Wilson naar de finale.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Snooker
« Reactie #19 Gepost op: 12-08-2020, 14:26:20 »
Bwa, Wilson is toch een leuke naam in de halve finale! Spreekt me zowiezo meer aan dan een Selby.