Auteur Topic: Tour de France pool 2021  (gelezen 8939 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #100 Gepost op: 27-06-2021, 10:46:38 »
Lijkt me voor Soler ook erg lastig om met twee gebroken armen op de fiets te stappen. Ik vraag me nog steeds af hoe die daar nog een kilometer of 40  meer heeft kunnen rondrijden.

Chris Froome werd door veel mensen verguisd, omdat er vraagtekens werden gezet bij zijn 4 overwinningen in de Tour. Wat daarvan klopt: ik ben geen rechter. Maar ineens ligt ie na een lange periode revalideren opnieuw in de kreukels, en er is niets dan sympathie. Ik zeg dan: oordeel niet, voordat je bewijzen hebt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #101 Gepost op: 27-06-2021, 16:29:29 »
Niet verrast dat er zoveel mensen zijn gegaan voor Pogacar + een ander ipv beide Slovenen. Zijn er nog teams zonder Pogacar? Dat zou pas een enorme gok zijn. ;D


Ja ik  ;D Maar ik heb nu al spijt.  :-\\
Maar ach het kan mij nooit zoveel schelen waar ik terecht kom en doe mee voor de leuk. Ik had eerst een basisteam met Pogacar erin, maar er stond ook een renner in die niet mee bleek te doen dus toen ging ik toch wat aanpassen last minute. Budget blijft een probleem, maar misschien had ik het beter niet gezien dat ik een niet startende renner had....of mag dat niet?. Keuze was V.d.Poel of Alaphilippe in de plaats en uiteraard kies ik de verkeerde  :P Roglic heb ik ook niet trouwens.
Enorme gok inderdaad.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #102 Gepost op: 27-06-2021, 21:05:47 »
Tussenstand na etappe 2:
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Uil met 200 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2. Hulpdakdekkr met 185 punten!  ::ok:: ::ok::
 ::feest:: 3. Swifty met 183 punten ::feest::

Dagwinnaar: Daisy ::ok::
Grootste stijger: Daisy  ::ok::
Grootste daler: widm1992  ::hug::
:

You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #103 Gepost op: 27-06-2021, 21:10:59 »
Ha, 1 ander boven me, de ander een plekje hoger dan gisteren, maar ik ben nog steeds derde :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #104 Gepost op: 27-06-2021, 21:46:42 »
Whoop whoop! :) ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #105 Gepost op: 27-06-2021, 21:52:30 »
Vingegaard gaat ook lekker Daisy  ::ok::

Ik had hem ook even, maar dat mocht niet omdat ik al Van Aert en Roglic had  ::)
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #106 Gepost op: 27-06-2021, 23:18:10 »
Waarom zijn er maar liefst vier snackbarploegen in onze pool?
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #107 Gepost op: 27-06-2021, 23:36:11 »
Waarom zijn er maar liefst vier snackbarploegen in onze pool?
Geen idee, maar ik denk dat ze allemaal in een chasse patat zitten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #108 Gepost op: 28-06-2021, 18:01:56 »
Slagveld.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #109 Gepost op: 28-06-2021, 18:07:19 »
Eén grote puinhoop ja   ::ohno::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #110 Gepost op: 28-06-2021, 19:09:54 »
Tussenstand na etappe 3:
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Hulpdakdekker met 282 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2. Uil met 277 punten!  ::ok:: ::ok::
 ::feest:: 3. Gokmaestro met 239 punten ::feest::

Dagwinnaar: Hulpdakdekker ::ok::
Grootste stijger: Gokmaestro ::ok::
Grootste daler: widm1992  ::hug::
:

You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #111 Gepost op: 28-06-2021, 19:13:43 »
Eén grote puinhoop ja   ::ohno::

Dit heeft niks meer met fietsen te maken. En hier moet écht wat aan veranderen.
Vallen.... Tja dat gebeurt in elke wedstrijd. Maar in de Tour is het al jaren buitenproportioneel. Dat komt vooral door de belangen. Die zijn te groot. Iedereen wil voorop rijden voordat de eerste berg geweest is, want iedere ploeg denkt nog de Tour te kunnen winnen. Er moeten dus bergritten vroeg in de Ronde zitten. En daar zit meteen een van de problemen. Geografisch kan dat in Italië en in Spanje. Dat is in Frankrijk gewoon lastiger.

Ook vond ik dit parcours echt te gevaarlijk. Met die afdalingen en die bochten. Vragen om problemen. Idioterie en ik vind de Tour gewoon niet leuk meer om naar te kijken op deze manier. Je wil een tweestrijd Pogacar - Roglic zien in de Bergen. Niet dat elke klassementsman al geschaaft en gebroken is voordat er ook maar 1 berg gereden is. Echt compleet kansloos. Geen goed woord voor over, zowel voor de renners/ploegen die allemaal als idioten vooraan willen rijden als voor de organisatie die dit soort kansloze parcoursen uittekent. ::ohno::
You'll never walk alone

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #112 Gepost op: 28-06-2021, 20:42:22 »
Op de Belg hoorde ik dit: ''Jammer genoeg grijpt men pas in als iemand op straat sterft"

Dit beschrijft precies waar het misgaat
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #113 Gepost op: 28-06-2021, 20:48:15 »
Dat was iets ::rofl::.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #114 Gepost op: 28-06-2021, 20:53:47 »
Ik vind het vooral dat er een renners organisatie moet komen die zegt dat een dergelijk parcours als de laatste 18 km gewoon niet kan met 180 renners. Tuurlijk willen die renners voorop zitten en is het een gedrum van jewelste .

Moet je dan tegen de renners zeggen dat ze niet vooraan mogen proberen te zitten als daar al anderen zitten?

Vorig jaar zeiden we al dat het anders moest ( gebroken pols mollema) en ook in de giro was het weer raak. Maar we zijn drie dagen ver en ik denk dat misschien 80% van het peleton al bij een valpartij of opstopping betrokken was.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #115 Gepost op: 28-06-2021, 21:05:31 »
De renners dragen ook verantwoordelijkheid.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #116 Gepost op: 28-06-2021, 21:14:10 »
De renners dragen ook verantwoordelijkheid.
En wat wil je dan dat ze doen?  Anderen voor laten gaan?

Dit gaat zeker in de finale op zo’n snelheid dat het echt bijna ondoenlijk is om meteen correct te reageren als een coureur voor je een putdeksel verkeerd inschat . Zeker als je dan door straatjes moet waar 6 man naast elkaar kan rijden en er 15 man op kop wil zitten .

Het enige wat ik zeg wat de renners kunnen doen is zeggen we rijden niet op zo’n parcours maar ja of dat resultaat gaat geven . 

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #117 Gepost op: 28-06-2021, 22:32:24 »
Tussenstand na etappe 3:
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Hulpdakdekker met 282 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Dagwinnaar: Hulpdakdekker ::ok::
Yeah, die zag ik wel een beetje aankomen.
Tot nu toe heeft m'n team een hoop mazzel met de valpartijen.
En of bv Merlier anders had gewonnen vandaag is natuurlijk ook geen gegeven.

So yeah. Eens met dat dit helemaal nergens over gaat.  :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #118 Gepost op: 29-06-2021, 11:11:36 »
En wat wil je dan dat ze doen?  Anderen voor laten gaan?

Dit gaat zeker in de finale op zo’n snelheid dat het echt bijna ondoenlijk is om meteen correct te reageren als een coureur voor je een putdeksel verkeerd inschat . Zeker als je dan door straatjes moet waar 6 man naast elkaar kan rijden en er 15 man op kop wil zitten .

Het enige wat ik zeg wat de renners kunnen doen is zeggen we rijden niet op zo’n parcours maar ja of dat resultaat gaat geven .

Nee dat bedoel ik niet. Maar ik ga hierover geen discussie beginnen. We verschillen van mening.

Ik vind het een gedeelde verantwoordelijkheid van de renners, ploegleiders en organisatie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #119 Gepost op: 29-06-2021, 14:43:19 »
Nee hoor we verschillen niet van mening, ik ben het volledig met je eens dat er door de verschillende betrokken partijen samen iets aan gedaan moet worden, ploegen, renners, aso, uci, gemeentes, etc.   

Maar renners kunnen enkel vanaf de tekentafel iets doen,  I niet terwijl ze op een fiets zitten .
Kijk naar de ongeorganiseerde mate waarin vandaag bij het depart er “geprotesteerd “ wordt. Er is geen samenhang tussen de renners .
De ene helft van de renners zit bij organisatie y en de anderen bij x en binnen x was plan 1 gecommuniceerd en binnen y plan 2.

Ze stoppen even, en kijken wat om zich heen om minuutje later weer te vertrekken. Dat zet nul zoden aan de dijk.

Met vertegenwoordigers van alle partijen om tafel en een plan maken voor de aanpak van de veiligheid. Zeg dat je een half jaar voor tijd je parcours moet inleveren ter goedkeuring aan een commissie, met daarin afgevraadigen van ploegen, renners, organisatie, gemeentes etc.
Dan kun je een maand aanpassingen verzorgen ol de gevraagde punten en die worden dan normaal nagelopen en dan kun je drie maanden voor je koers accoord krijgen .

Verder een onderzoeksteam dat massale valpartijen analyseert en er een verslag van overhandigt waarop evt het draaiboek voor een veilige koers verder wordt aangepast.