Poll

Schotland gaat dik verliezen van Engeland om zodoende als GB naar de OS '24 te gaan

Ja, Schotland gaat (met opzet) dik verliezen
7 (63.6%)
Nee, ze doen hun best: verliezen niet met opzet of: spelen gelijk of winnen zelfs
4 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 11

Auteur Topic: Vrouwenvoetbal Nations League  (gelezen 572 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Vrouwenvoetbal Nations League
« Gepost op: 5-12-2023, 00:01:15 »
Even een polletje. Ik denk dat Schotland gewoon lekker dik verliest van Engeland om zodoende als Schotse speelsters toch onder UK-vlag naar de OS '24 in Parijs te gaan. Hoe makkelijk kan het zijn... Of: geeft toch de rivaliteit tussen Engeland en Schotland de doorslag en doen de Schotse dames hun best? Dat is in elk geval wat Andries Jonker denkt. Toegegeven het is subjectief als b.v. Schotland met 6-0 verliest en Engeland was weergaloos goed: was het dan opzet van Schotland of was Engeland zo goed?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #1 Gepost op: 5-12-2023, 13:39:23 »
Even een polletje. Ik denk dat Schotland gewoon lekker dik verliest van Engeland om zodoende als Schotse speelsters toch onder UK-vlag naar de OS '24 in Parijs te gaan. Hoe makkelijk kan het zijn... Of: geeft toch de rivaliteit tussen Engeland en Schotland de doorslag en doen de Schotse dames hun best? Dat is in elk geval wat Andries Jonker denkt. Toegegeven het is subjectief als b.v. Schotland met 6-0 verliest en Engeland was weergaloos goed: was het dan opzet van Schotland of was Engeland zo goed?

Ik ben er 99% zeker van dat Engeland doorgaat en dat heeft Oranje aan zichzelf te danken. Ze gaven de 0-2 te makkelijk weg. Een gelijkspel was voldoende. Daarnaast roept iedereen over Engeland, maar moet Oranje eerst maar van België zien te winnen ::rofl:: Dat lukte vorige keer ook al niet en je mist wat sterkhouders.

Al met al denk ik er zeker van te zijn dat Engeland doorgaat, ondanks dat zit ik gewoon in het Koning Willem II stadion vanavond en hoop ik het grandioos mis te hebben ::bravo::

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #2 Gepost op: 5-12-2023, 16:57:47 »
Dat lukte vorige keer ook al niet en je mist wat sterkhouders.
Al met al denk ik er zeker van te zijn dat Engeland doorgaat, ondanks dat zit ik gewoon in het Koning Willem II stadion vanavond en hoop ik het grandioos mis te hebben ::bravo::
Ik denk toch dat het toen (sorry Weimar) een beetje aan de keepster lag. En ik denk dat Nederland wel de favoriet is (tegen België) en ik denk ook dat de Schotten te trots zijn om expres te verliezen.
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #3 Gepost op: 5-12-2023, 17:00:12 »
Ik denk toch dat het toen (sorry Weimar) een beetje aan de keepster lag. En ik denk dat Nederland wel de favoriet is (tegen België) en ik denk ook dat de Schotten te trots zijn om expres te verliezen.

Zeker is Oranje favoriet. Maar Schotse speelsters mogen mee naar Olympische Spelen, maar dan moet Engeland doorgaan. Schotland is al uitgespeeld en ik zie die trots niet per se daar als zij samen naar de Olympische Spelen mogen.

Nogmaals, ik hoop dat ik het helemaal fout heb, maar ik denk dat Engeland over Schotland gaat denderen.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #4 Gepost op: 5-12-2023, 17:08:20 »
Al met al denk ik er zeker van te zijn dat Engeland doorgaat, ondanks dat zit ik gewoon in het Koning Willem II stadion vanavond en hoop ik het grandioos mis te hebben ::bravo::

De poll gaat inderdaad wel uit van de lang niet vanzelfsprekende winst van Nederland op België en kan de prullenbak in als dat niet gebeurt.
Ik hoop dat je een leuke wedstrijd ziet vanavond en dat het geen déjà vu wordt van Spanje-Malta destijds!  ::dans::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #5 Gepost op: 5-12-2023, 17:32:51 »
Engeland krijgt vanavond gewoon 7 goals cadeau als het nodig is.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #6 Gepost op: 5-12-2023, 20:36:03 »
Poll resultaat:

- Ja, Schotland gaat (met opzet) dik verliezen: 5 (55.6%)

- Nee, ze doen hun best: verliezen niet met opzet of: spelen gelijk of winnen zelfs: 4 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 9

Een kleine meerderheid denkt dus dat Schotland wel wat Sint-cadeau's aan Engeland gaat uitdelen, we zullen het straks weten.
Ik verwacht dat België niks cadeau wil doen aan Nederland, er is tenslotte geen BeNe Olympisch team. ;)
« Laatst bewerkt op: 5-12-2023, 20:44:09 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #7 Gepost op: 5-12-2023, 20:59:58 »
Daar gaan wel al... Engeland op 0-1. ::)

En 1-0 Nederland! Beerensteyn...
0-2 Engeland en direct 0-3! Spanje-Malta in de maak.  ::jaja::
0-4 Engeland ... case closed  ::zwaai::
0-5 Dat leek nergens op dat verdedigen bij Schotland
2-0 Beerensteyn weer... zou het dan toch nog?
3-0 Damaris
en of course meteen 0-6 Engeland
Yes!! 4-0 Damaris  ::bravo::

Naar de Final 4 en kans op de OS-tickets!
Wat een ongelofelijke ontknoping.  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2023, 23:09:03 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #8 Gepost op: 5-12-2023, 22:47:05 »
6-0 was niet genoeg.

Voor Engeland.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2023, 23:05:28 »
Mogen er maar 2 Europese landen naar de OS (behoudens Frankrijk), las ik dat nou goed? Hoe klein is dat toernooi dan wel niet.

Anyway, mooi dat we nog in de race zijn ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2023, 23:14:30 »
Bizarre avond. Van de hemel in de hel en toch weer terug  ::bravo:: ::bravo:: echt een ontknoping van jewelste.

Hoe klein is dat toernooi dan wel niet.

Anyway, mooi dat we nog in de race zijn ::bravo::
12 landen maar. En het mannentoernooi is 16. Spelen duren natuurlijk ook maar 2 weken waarbij voetbal altijd 2 dagen eerder al start.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #11 Gepost op: 5-12-2023, 23:30:25 »
Mogen er maar 2 Europese landen naar de OS (behoudens Frankrijk), las ik dat nou goed? Hoe klein is dat toernooi dan wel niet.

Ik was ook verbaasd dat er maar 2 Europese tickets waren, maar wat MV net ook zei, zijn er maar 12 landen op de Spelen (bij de mannen 16).

We spelen in februari de Final 4 met Spanje, Frankrijk en Duitsland.

Frankrijk is als OS-host al zeker van de Spelen en als zij de finale (Final 4) halen van de Nations League schuift het andere OS-ticket door naar de nummer 3 van de Final 4.

Het wordt moeilijk genoeg om de finale te halen, en zelfs al heel lastig om 3e te worden (denk ik) maar het kan. Een topfitte Beerensteyn/Martens/Groenen/Miedema (die dan alweer veel meer ritme zal hebben) is denk ik wel een voorwaarde voor het halen van de finale. Maar vanavond ook mooi te zien dat Damaris een wapen kan zijn en dat Leuchter ook zeer belangrijk was in de slotfase. Beerensteyn was ook weer heel goed en doeltreffend en hoop dat ze die vorm vasthoudt.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2023, 00:13:35 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #12 Gepost op: 5-12-2023, 23:33:47 »
Theoretisch kun je dus al naar huis, als je in de eerste wedstrijd geblesseerd raakt, terwijl de Openingsceremonie nog moet plaatsvinden.

Dat zou echter behoorlijk zuur zijn voor de betrokken speelster(s).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #13 Gepost op: 6-12-2023, 08:50:03 »
Dit zag ik niet aankomen. Toen ik Engeland met 4-0 voor zag staan tegen Schotland in de rust was het voor mij duidelijk: we gaan de final four niet halen. Maar wat een ontknoping! Gelukkig zat ik dus grandioos mis ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2023, 09:13:30 »
We spelen in februari de Final 4 met Spanje, Frankrijk en Duitsland.

Frankrijk is als OS-host al zeker van de Spelen en als zij de finale (Final 4) halen van de Nations League schuift het andere OS-ticket door naar de nummer 3 van de Final 4.
Wat een sensationele ontknoping!
Welke tegenstander kan je het beste treffen in de halve finale? Spanje? Doe maar niet, dat is de wereldkampioen. Duitsland? Ik denk de relatief makkelijkste tegenstander... Maar misschien is Frankrijk nog beter. Dan weet je dat je zeker 2 kansen hebt om je te plaatsen. Verlies je de halve finale, heb je immers het duel om plaats 3 nog. Bij Spanje en Duitsland kan een nederlaag in de halve finale al fataal zijn indien ook Frankrijk heeft verloren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2023, 12:53:39 »
Heel simpel,qua kansen op os kun je het beste frankrijk loten, dan heb je twee kansen inderdaad . Veflies je van frankrijk, dan mag je im plek 3 spelen wat het tweede os ticket is .

Win je van frankrijk dan ben je er al .

Kansen op winst zijn denk tegen duitsland het minst slecht. Maar dan moet je wel het niveau halen van tegen engeland thuis of eerste half uur op wembley .

Ik denk dat van de final 4 ploegen nederland op zich het minste is, helaas. Maar ja met groenen terug, miedema en martens weer in vorm, scheelt dat al een stuk

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2023, 14:43:31 »
Engeland krijgt vanavond gewoon 7 goals cadeau als het nodig is.

Echt niet
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2023, 16:07:15 »
Engeland krijgt vanavond gewoon 7 goals cadeau als het nodig is.

Echt niet

Nou, ik heb het Spanje-Malta gevoel echt wel weer herbeleefd moet ik zeggen.  ::rofl::

Vooral toen ik naar BBC zapte en de 0-5 zag vallen en een Schotse verdediger vrijwel niets zag doen. Dat gevoel werd nog versterkt toen ik weer zapte (na de 0-3 van Damaris) en vrijwel direct daar de 0-6 viel van Bronze. De 0-4 van Damaris viel gelukkig toen het al afgelopen was in Glasgow.

Ik geef de Schotse vrouwen toch maar het voordeel van de twijfel.
Maar misschien komt dat doordat het voor Oranje goed afliep deze keer.  ::vergroot::

Het is natuurlijk belachelijk dat de UEFA dit soort situaties toelaat bij de lotingt: n.l. dat een (voetbal-)land er belang bij kan hebben om te verliezen, omdat spelers van dat land mee kunnen doen aan de OS namens een groter land waar het onderdeel van uitmaakt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #18 Gepost op: 6-12-2023, 19:11:55 »
Ik heb het einde van de eerste helft en het grootste deel van de tweede helft meer naar schotland gekeken dan naar nederland.(twee schermen )  En het was echt schotland wat de tweede helft kansen kreeg , maar hoe engekand de 0-5 kan maken heeft echt weinig met verdedigen te maken en o hoe toevallig nederland maakt 3-0 waardoor 0-5 niet meer genoeg is en ineens verliest schotland de bal onnodig en krijgt bronze alle ruimte om de 0-6 te maken .

Gelukkig voor nederland wist damaris daarna ook de 4-0 te maken en gaat nederland naar final. Maar ik verwacht echt als schotland toen nog niet was afgefloten de 0-7 ook nog was gevallen .


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vrouwenvoetbal Nations League
« Reactie #19 Gepost op: 7-12-2023, 09:24:55 »
Het is natuurlijk belachelijk dat de UEFA dit soort situaties toelaat bij de lotingt: n.l. dat een (voetbal-)land er belang bij kan hebben om te verliezen, omdat spelers van dat land mee kunnen doen aan de OS namens een groter land waar het onderdeel van uitmaakt.
OP zich, dat Engeland en Schotland bij elkaar in de pool waren geloot kon wat mij betreft nog wel. Ik vond het alleen echt opzienbarend dat ze op de laatste speeldag tegen elkaar moesten spelen! Degenen bij de UEFA die de wedstrijdvolgorde hebben bepaald waren zeker aan het slapen toen ze dat voor deze pool bepaalden...

Kansen op winst zijn denk tegen duitsland het minst slecht. Maar dan moet je wel het niveau halen van tegen engeland thuis of eerste half uur op wembley .

Ik denk dat van de final 4 ploegen nederland op zich het minste is, helaas. Maar ja met groenen terug, miedema en martens weer in vorm, scheelt dat al een stuk

Duitsland is niet zo sterk volgens mij op dit moment...  Zij zijn ook met grote moeite door de poolfase gekomen! (met een slechte 0-0 in Wales op de laatste speeldag; het is dat Denemarken verrassend verloor van IJsland, anders had het voor Duitsland nog heel anders kunnen lopen!)
Ich bin ein Bärliner!