Ik moet zeggen dat ik op basis van het parcours vooraf had verwacht dat het een heel saaie Giro ging worden, maar dat is inderdaad allerminst waar.
@Niek ik zat trouwens te denken, is het een idee om bij Compuart te polsen of het
enigszins mogelijk is om de poule software aan te passen dat deelnemers zelf wissels zouden kunnen inzetten?
Ik kan me voorstellen dat het technisch een te grote uitdaging is (zeker aangezien het m.i. zou vereisen dat die wissels compleet autonoom zouden moeten kunnen gebeuren, zodat het geen tijd of moeite kost voor de poule-organisator), maar anders zou het denk ik alsnog interessant kunnen zijn.
Immers, als je zelf renners eruit kunt kegelen wordt het ook interessanter om te investeren in je bank. Bijvoorbeeld om een paar miljoen extra uit te geven aan zo'n klimmer die pas in de 3e week de rest van het veld aan gort rijdt. Of aan een dure schaduwkopman, die vermoedelijk nauwelijks punten oplevert behalve als zijn kopman ineens eruit ligt.
Of in een situatie als deze: stel dat je WvA op de bank had, dat je zelf Ayuso eruit kon gooien met de verwachting dat die vent toch tot niets meer zou komen (nu is hij zelf afgestapt, maar je snapt het punt).
Kortom, ik kan je voorstellen dat het tactischer wordt, en nuttiger om in je bank te investeren ipv al het extra budget tegen een duurder basisteam te gooien.
Maar dan moet het 1. mogelijk zijn & 2. Gewenst door de deelnemers

Ps: eigenlijk een gesprek voor na de Giro, maar ik was nu even geïnspireerd