Auteur Topic: Knock-out fase  (gelezen 1331 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Knock-out fase
« Gepost op: 21-06-2021, 18:08:29 »
Bespreek hier alles over de wedstrijden van de knock-out fase.  :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Knock-out fase
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2021, 22:44:48 »
Er is nu bijna geen scenario meer waarin Nederland de nummer 3 uit Poule F gaat ontlopen, tenzij Frankrijk over Portugal heenwalst met een nulletje of 3/4
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Knock-out fase
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2021, 22:59:15 »
Dan maar hopen op een klein wonder ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Knock-out fase
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2021, 23:09:39 »
Er is nu bijna geen scenario meer waarin Nederland de nummer 3 uit Poule F gaat ontlopen, tenzij Frankrijk over Portugal heenwalst met een nulletje of 3/4

Herinner me even waarom, want van wat ik zie gaan A, D, E & F door en dat is toch dan E ??? (Voetballeek hier)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Knock-out fase
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2021, 23:34:48 »
Adef door dan moeten we echt tegen f3 hoor.

A3 is nu al door ( Zwitsers).
B3 is Finland met 3 pt en doelsaldo-2
C3 is Oekraïne met 3 pt doelsaldo-1

We moeten of de derde van e hebben die niet doorgaat of de derde van f

Bij e moet Spanje van Slowakije winnen met 2 doelpunten verschil en dan mag Polen niet winnen van Zweden, dan eindigt slowakije hier als derde met 2 pten en -2 doelsaldo

Als het onverhoopt ook daar niet gunstig uitpakt, gaan we kijken naar poule f

Daar moet dan Frankrijk winnen van Portugal met drie doelpunten verschil ,zodat Portugal hier eindigt met 3 punten en een doelsaldo van -2

Dus we hebben nog kansen om f3 te ontlopen, al zijn ze klein


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Knock-out fase
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2021, 08:05:33 »
Ik zie een achtste finale tegen Portugal wel zitten. Ze zullen toch een keer echt getest moeten worden. ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Knock-out fase
« Reactie #6 Gepost op: 22-06-2021, 08:25:12 »
Mocht Portugal daarentegen morgen juist winnen van Frankrijk, dan is de achtste finale ook een goed moment om Frankrijk te treffen. Na een gelijkspel tegen Hongarije en een nederlaag tegen Portugal, zal het Franse moreel laag zijn en kan er interne onrust ontstaan.

Kortom: mocht Frankrijk onverwachts derde worden in die pool, dan moeten we ook niet al te bang zijn, ook al hebben ze op papier echt de meest indrukwekkende selectie.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Knock-out fase
« Reactie #7 Gepost op: 22-06-2021, 09:46:18 »
Frankrijk gaat op toernooien vaak onder aan interne strubbelingen (zie WK 2010, WK 2002,...)

Ik hoop echter dat dit gebeurt, want ze zijn af en toe zo arrogant (Griezmann die gaat dansen na zijn goal alsof het zijn derde was; nee jong. Het was de gelijkmaker tegen Hongarije, neem de bal uit de goal en speel verder)
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Knock-out fase
« Reactie #8 Gepost op: 22-06-2021, 13:37:40 »
Griezmann die gaat dansen na zijn goal alsof het zijn derde was; nee jong. Het was de gelijkmaker tegen Hongarije, neem de bal uit de goal en speel verder

Wauw, dat zou nog eens vernieuwend en trendsettend zijn. ;D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Knock-out fase
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2021, 20:20:33 »
Het wordt zondag dus Nederland - Tsjechië. Wat denken van we van deze wedstrijd?

Naar mijn mening, is deze lastig te voorspellen, want het kan letterlijk alle kanten op vallen. Ik ben benieuwd hoe Oranje deze wedstrijd gaat aanpakken.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2021, 21:02:56 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Knock-out fase
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2021, 20:53:52 »
Nederland is zwaar favoriet natuurlijk.
Normaal gezien moeten ze dat wel kunnen winnen


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Knock-out fase
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2021, 21:23:07 »
Ik bespeur alweer op TV en in commentaren geluiden als "makkelijke tegenstander" etc. etc.
Zal je zien dat we er dan tegen Tsjechië uitvliegen, na al het gespeculeer over het ontlopen van Frankrijk, Duitsland en Portugal.

Als dit doen-we-wel-even-gevoel ook de selectie binnensluipt dan krijgen we een echec zoals toen tegen Rusland in 2008.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Knock-out fase
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2021, 21:32:03 »
Ik zou zelf zeggen makkelijkere tegenstander...
Eindtoernooien in het algemeen zijn onvoorspelbaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Knock-out fase
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2021, 21:40:47 »
Nou Tjechie is over het algemeen gewoon slechter toch, en wales/Denemarken moet te doen zijn. Dan staan we in de halve finale So het zou te doen moeten zijn, maar met Nederland weet je het ofc nooit

wel mooi dat we met al die kansen alsnog de grote pool ontlopen
chipsverslaafde <3

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Knock-out fase
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2021, 21:42:13 »
Zoals Nederland nu speelt kunnen we van iedereen winnen,  maar ook van iedereen verliezen. Niet vergeten: we zaten ook in by far de zwakste poule, dus hoe we er voor staan zegt nog zo weinig. Maar op basis van onze individuele kwaliteiten vind ik wel dat we aan onze stand verplicht zijn dit te winnen van Tsjechië. ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Knock-out fase
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2021, 21:52:43 »
Ik heb Denemarken best hoog zitten hoor  ::jaja::. Zitten niet ver van ons niveau af.

Tsjechië is stug denk ik. Beetje niveau Oekraïne en daar hadden we het ook lastig tegen.
You'll never walk alone

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Knock-out fase
« Reactie #16 Gepost op: 23-06-2021, 21:54:31 »
Ik heb Denemarken best hoog zitten hoor  ::jaja::. Zitten niet ver van ons niveau af.

Tsjechië is stug denk ik. Beetje niveau Oekraïne en daar hadden we het ook lastig tegen.

Tsjechië kan zeer stug zijn. In maart hebben wij daar als België nog 1-1 tegengespeeld en eigenlijk verdienden zij het meer dan ons toen. Onderschat hen zeker niet.
klaar voor de strijd

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Knock-out fase
« Reactie #17 Gepost op: 23-06-2021, 22:07:35 »
Zoals Nederland nu speelt kunnen we van iedereen winnen,  maar ook van iedereen verliezen. Niet vergeten: we zaten ook in by far de zwakste poule, dus hoe we er voor staan zegt nog zo weinig. Maar op basis van onze individuele kwaliteiten vind ik wel dat we aan onze stand verplicht zijn dit te winnen van Tsjechië. ::jaja::

Eens, behalve dat onze poule 'by far' de zwakste was. Dat kun je na drie overwinningen altijd concluderen, maar onze poule was niet per se zoveel zwakker dan A of E.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Knock-out fase
« Reactie #18 Gepost op: 23-06-2021, 23:59:10 »
Ik ben het ook niet zo eens met dat wij de zwakste poule hadden. Oké noord Macedonië was wel denk ik het zwakste land op het toernooi [ gestreden etc, maar voetbaltechnisch naja)

Maar ik denk dat een team als Oostenrijk en Oekraïne, niet hoeven onderdoen voor Zwitserland, Wales, Schotland, Tsjechië, Slowakije of polen .

Terecht dat Nederland door is, voetbal heeft me zeker aangenaam verrast.

De indeling voor de achtste finales geeft ons een op papier makkelijker tegenstander als we vooraf hadden gevreesd. Maar Tsjechië kan zeker voetballen en mag niet onderschat worden, maar met het voetbal wat je tegen Oostenrijk en grootste deel tegen Oekraïne op se mat legt, moet Nederland dat kunnen winnen.

Wales-Denemarken.  Denen zou ik spelen als winnaar
Nederland-Tsjechië. Met veel hoop Nederland

Engeland-duistland. Duitsland met wat geluk, engeland heeft nog we8nig indruk gemaakt
Zweden -Oekraïne.   Saai affiche, geef het voordeel aan Zweden

Frankrijk-zwitserland.   Makkelijke winst voor Fransen
België-Portugal.    Ik hoop België maar zal niet makkelijk zijn
Italie-oostenrijk     Simpele avond voor Italië
Spanje-Kroatië.   Spanje ,want Kroatië is echt te oud en kan tiki takka niet meer volgen

Dus dan krijgen we Denemarken -nederland
Duitsland-Zweden
België - Italië
Frankrijk-Spanje

Ik zie kansen op een halve finale maar wil niet te vroeg victorie kraaien

« Laatst bewerkt op: 24-06-2021, 11:21:03 door Tarbozan »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Knock-out fase
« Reactie #19 Gepost op: 24-06-2021, 22:42:03 »
dat doet heel Nederland al
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.