Auteur Topic: Wielersport  (gelezen 653 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielersport
« Reactie #20 Gepost op: 26-07-2021, 08:53:02 »
Val van Matthieu. Het zijn nog niet onze Spelen.

Pidcock is ontketend!
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielersport
« Reactie #21 Gepost op: 26-07-2021, 12:47:58 »
Dat is toch ook weer wat zeg... Mathieu was dus NIET op de hoogte dat dat plankje er niet meer lag bij die sprong dat er tijdens de training wel lag.

3 jaar tot in de perfectie voorbereid en dan weer zoiets... vlak na die desinformatie bij de wegrace v.d. vrouwen.  ::ohno::

Hoe kan het dat Mathieu dat niet weet? Dat mag toch niet mogelijk zijn dat door dit soort dingen alles verknald wordt: NL voorlopig kampioen medailles weggooien.

EDIT:

Mathieu is naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hopelijk heeft hij geen ernstige schade verder. Ben benieuwd naar zijn verhaal.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2021, 12:49:59 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielersport
« Reactie #22 Gepost op: 26-07-2021, 12:54:46 »
Dit is ( wederom ) een onterechte uitleg waarom het verkeerd ging.( na Vincent mocht niet mee, geen communicatie en wat niet meer)   De rijders wisten wel dat er geen plankje ligt, dat plankje ligt er namelijk alleen bij het inrijden .  Matthieu gaat die sprong gewoon te hard in, leunt voorwaarts met zijn lichaam en tuimelt daardoor voorover en valt hard.  Dat de commentatoren dan nog hopen dat hij die 1.02 goed gaat maken is voor mij niet te snappen. 
Na zo’n klap moet je blij zijn dat hij op zijn fiets kan zitten ,maar als commentator mag je toch wel wat meer realisme aan de dag leggen voor de situatie.

Hopen mag altijd maar graag de realiteit niet uit het oog verliezen .

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielersport
« Reactie #23 Gepost op: 26-07-2021, 15:34:35 »
Nou alles wat op twee wielen rijdt bij Nederland lijkt wel behekst:
Niek Kimmann (BMX) blesseert zijn knie doordat er een official overstak tijdens een training op de baan.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielersport
« Reactie #24 Gepost op: 26-07-2021, 20:06:09 »
Dit is ( wederom ) een onterechte uitleg waarom het verkeerd ging.( na Vincent mocht niet mee, geen communicatie en wat niet meer)   De rijders wisten wel dat er geen plankje ligt, dat plankje ligt er namelijk alleen bij het inrijden .  Matthieu gaat die sprong gewoon te hard in, leunt voorwaarts met zijn lichaam en tuimelt daardoor voorover en valt hard.  Dat de commentatoren dan nog hopen dat hij die 1.02 goed gaat maken is voor mij niet te snappen. 
Na zo’n klap moet je blij zijn dat hij op zijn fiets kan zitten ,maar als commentator mag je toch wel wat meer realisme aan de dag leggen voor de situatie.

Hopen mag altijd maar graag de realiteit niet uit het oog verliezen .

Kan me hier totaal niet in vinden. Eh, ja, de rijders wisten het, behalve VdP, waar dat dan fout ging mag Joost weten, maar VdP ging er echt vanuit dat ie er lag (is in elke media te lezen), anders was ie nooit zo gevallen.

Heb tot ronde 3 met commentaar gevolgd (was ondertussen al aan het werk, heb daarna het geluid uitgezet), VdP zat natuurlijk snel weer op zijn fiets, niemand weet of het alleen door de adrenaline komt, of omdat het gelukkig wel meevalt. Nou valt de schade uiteindelijk wel mee fysiek, maar ik vond de commentatoren (tot het moment dat ik uitschakelde) helemaal niet zo van, oh dat haalt wel bij. Het is toch logisch dat ze kijken waar hij rijdt en of ie nog wat inloopt?  ???



Mbt tot Kimmann, scheur in knieschijf, maar wil het wel proberen donderdag begreep ik. Typische BMXer, bikkels. We wachten het af. Maar natuurlijk funest voor zijn medaille kansen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielersport
« Reactie #25 Gepost op: 26-07-2021, 21:52:32 »
Kijk en je laatste zin getuigt voor mij van de realiteit die ik miste bij het commentaar.

Dat kimman ondanks de pijn tich start is sterk, maar het vermindert zijn kansen aanzienlijk. Dat is wat je best mag uitstralen als commentator.
 ik had het idee dat Bart en co nog paar rondjes de kijkers hoop wilden geven dat een medaille nog mogelijk zou zijn en mvp kan veel, heel veel maar 1.15 goed maken na een behoorlijke val is niet realistisch.

Over de val van mvp ja als hij echt denkt dat die plank er lag ( en het zou het naar beneden drukken van zijn voorwiel verklaren ) dan moet de vraag zijn hoe kan het dat niemand dat denkt en hij wel. We zullen het wel nooit weten, het is gewoon zonde want ik denk dat hij er zeker klaar voor was.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielersport
« Reactie #26 Gepost op: 27-07-2021, 08:28:01 »
Kan me hier totaal niet in vinden. Eh, ja, de rijders wisten het, behalve VdP, waar dat dan fout ging mag Joost weten, maar VdP ging er echt vanuit dat ie er lag (is in elke media te lezen), anders was ie nooit zo gevallen.
Volgens Milan Vader moest VdP het wel hebben geweten, omdat hij het VdP zou hebben gezegd. Misschien niet bewust onthouden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielersport
« Reactie #27 Gepost op: 27-07-2021, 13:12:48 »
Volgens Milan Vader moest VdP het wel hebben geweten, omdat hij het VdP zou hebben gezegd. Misschien niet bewust onthouden...

Dat zullen we nooit weten, feit blijft dat VdP op het moment zelf dacht dat die plank er lag.
Het is gebeurd.

Morgen weer kans op ere metaal bij de tijdrit, mits er geen officials zijn, die deelnemers van hun fiets duwen.  ::ohno::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielersport
« Reactie #28 Gepost op: 28-07-2021, 06:27:24 »
Zo ontzettend dik verdiend, deze Olympische titel bij het tijdrijden.

Mooie oogst ook voor Nederland, in twee disciplines 6 medailles binnen harken binnen 6 uur.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielersport
« Reactie #29 Gepost op: 28-07-2021, 09:37:36 »
Het is Annemiek ontzettend gegund ::bravo::
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielersport
« Reactie #30 Gepost op: 28-07-2021, 15:49:43 »
Het is Annemiek ontzettend gegund ::bravo::

 ::bravo::

En ook zilver met een gouden randje voor Dumoulin.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielersport
« Reactie #31 Gepost op: 31-07-2021, 14:07:31 »
Zo knap: Annemiek is amper terug uit Tokio,  met zilver en goud.

De Spelen zijn nog bezig, en in Spanje pikt ze weer een overwinning mee, in San Sebastián.

Annemiek heeft nog echt geen stapje terúg gedaan.