Auteur Topic: The Phone ("opvolger" van WIDM)  (gelezen 15621 keer)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
The Phone ("opvolger" van WIDM)
« Gepost op: 11-02-2007, 12:25:55 »
De AVRO is bezig aan een nieuw programma. De eerste pilot is al opgenomen.

Citaat
Liefhebbers van reality-televisie en films als Die Hard with a Vengeance komen dit voorjaar goed aan hun trekken bij de Avro. De zender komt namelijk eind april met De Telefoon, een 10-delige serie die wegkijkt als een spannende speelfilm. Twee mensen strijden om 50.000 euro. Ze krijgen onafhankelijk van elkaar instructies per telefoon, waarmee ze puzzels moeten oplossen of opdrachten moeten vervullen. Daarbij moeten ze zo nu en dan ook samenwerken. De twee worden constant in de gaten gehouden zonder dat een camera direct bij ze in de buurt is. Telkens als een opdracht niet slaagt, slinkt het prijzengeld, dat ergens verstopt ligt in Nederland.

Dat is in een notendop het verhaal van De Telefoon, dat veel wegheeft van de film Die Hard with a Vengeance. Daarin krijgt Bruce Willis telefoontjes van ene Simon, die hem overlaadt met raadseltjes. Geeft hij daar geen gehoor aan, dan gebeurt er iets gruwelijks. Ook Bruce wordt constant in de gaten gehouden, al weet hij niet goed hoe. De Avro houdt zijn strijders in de gaten vanuit een helikopter en camera's die op gebouwen zijn geplaatst.

De Telefoon wordt geproduceerd door Park Lane TV (waar Beau van Erven Dorens ook deel van uitmaakt) en wordt gesponsord door Nokia. De telecomboer vindt het reuze-interessant om te zien hoe zo'n programma waarin de telefoon een cruciale rol speelt, zich ontwikkelt, zo meldt C21media. Het format is al verkocht aan Spanje, Frankrijk en Italië.

Cameraman Jan Rein Hettinga was erbij toen de pilot werd opgenomen. Hij schrijft op zijn weblog laaiend enthousiast te zijn. "Wat ik zag was spectaculair en vernieuwend. Spannend ook. Visueel sterk. Televisie met een hoofdletter. Inhoudelijk niet eenvoudig, maar interessant. TV zoals TV gemaakt moet worden."

Zijn verwachtingen zijn hooggespannen. "De Avro zal volgend jaar hun eigen Televizier-ring winnen, het Gouden Beeld, een Emmy en de Gouden Roos. Dit format heeft alles in zich om uit te groeien tot een internationaal succesnummer."

Toegegeven, het format komt ijzersterk over.Het lijkt ook een dure productie. Ongetwijfeld veel spannender als Wie is de Mol?. En ook dit programma is met BN'ers op te nemen, dus wie weet is dat de volgende stap.

Bron: Zappen
« Laatst bewerkt op: 20-04-2007, 20:55:30 door Tinuzzz »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2007, 13:01:00 »
Nouja hopen dat het wat word dan, gaat Wie is de Mol echt stoppen?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2007, 13:04:54 »
Nouja hopen dat het wat word dan, gaat Wie is de Mol echt stoppen?

Ik zou het niet weten.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2007, 13:36:32 »
Ik hoop het niet  :o

Zou wel raar vinden..
Als WIDM dan echt gaat stoppen...
Dan hoop ik dat De telefoon niet veel kijkers trekt  :-\\ >:(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2007, 13:38:14 »
Het lijkt me wel een boeiend format, maar het zou erg zonde zijn als daardoor WIDM zou stoppen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2007, 15:04:29 »
Het klinkt spannend, maar als het in plaats van Wie is de Mol komt, hoeft het van mij niet  ::ohno:: Als extra programma lijkt het me leuk  ::ok::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2007, 16:41:00 »
Allemaal leuk en aardig, maar er staat dus niet letterlijk dat het de opvolger van WIDM wordt, maar er wordt alleen over WIDM gepraat omdat dat zo'n beetje het enige realityprogramma is wat ook onder AVRO's paraplu loopt :P
Sowieso is er iig nog 1 serie WIDM door de AVRO besteld, en laten we hopen dat er nog zullen volgen al zou ik een pauze van een jaar of 2 niet erg vinden! En WIDM trekt nog steeds veel kijkers, ook een reden om vooral niet te stoppen :)!

Op zich lijkt De Telefoon me wel een leuk programma, klinkt wel als kostbaar project.. even afwachten maar ik ga denk ik wel kijken zodra het op de buis komt!
The sun came up and reality set in.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2007, 16:44:33 »
Ik denk dat de AVRO gewoon ieder jaar met een nieuwe serie komt.
En een pauze komt er vast niet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2007, 19:08:44 »
Met opvolger bedoelen ze meer denk ik, het programma dat na Wie Is De Mol uitgezonden gaat worden, als dit seizoen is afgelopen. Volgens mij was er het plan voor zeker nog 1 seizoen WIDM.

Maar ik ga off topic. Tot nu toe spreekt het format me nog niet echt aan eerlijk gezegd :-\\. Maar misschien dat een trailer me meer kan boeien. Het gaat maar tussen 2 mensen.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2007, 19:51:26 »
Ik vind dit wel echt vernieuwend klinken moet ik eerlijk zeggen. Eindelijk eens niet een groep die in een bepaalde interessante setting opdrachten krijgt van een presentator/presentatrice, zoals we al zagen in WIDM, PE, ER, TI en noem het allemaal maar op. Begrijp me goed, ik vind het meerendeel van die programma's wel leuk (en zeker WIDM kijk ik met veel plezier) maar iets nieuws lijkt me ook wel erg tof.

Het klinkt een beetje als het totaal geflopte maar o-zo mooi gemaakte Masterplan van Yorin.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #10 Gepost op: 17-02-2007, 14:01:51 »
Met opvolger bedoelen ze meer denk ik, het programma dat na Wie Is De Mol uitgezonden gaat worden, als dit seizoen is afgelopen. Volgens mij was er het plan voor zeker nog 1 seizoen WIDM.

Maar ik ga off topic. Tot nu toe spreekt het format me nog niet echt aan eerlijk gezegd :-\\. Maar misschien dat een trailer me meer kan boeien. Het gaat maar tussen 2 mensen.
Het doet mij een beetje denken aan het geflopte Masterplan. Die mensen konden ook iets van 50.000 euro winnen, wanneer ze de finale wonnen, maar het werd wegens tegenvallende kijkcijfers van de zender gehaald. En deelnemers die al hun ziel en zaligheid hadden verkocht, kwamen met legen handen te staan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #11 Gepost op: 17-02-2007, 18:57:45 »
Eeuwen geleden, toen ik 13 ofzo was, heb ik ook af en toe een programma gekeken op de Publieke Omroep waarin drie kandidaten moesten jagen op een andere kandidaat die heel Nederland door vluchtte. Hun wapen: een camera. Als ze de kandidaat wisten te filmen, hadden ze punten of geld (dat weet ik zo goed niet meer).
Ik denk dat die ene kandidaat dan een opdracht kreeg waarbij hij op een bepaalde plaats moest zijn (bvb: ga op het dak van het hoogste gebouw in Nederland staan). De jagers konden daar dan ook bivakeren in de hoop die ene persoon in beeld te krijgen.
Die ene persoon moest dan een inventieve manier vinden om ongezien binnen te geraken enzo.

Anyway dat werd dus ook vaak met verborgen camera's/beveiligingscamera's, etc gefilmd. En was ook met weinig kandidaten. Moest er meteen aan denken na het lezen van de uitleg van De Telefoon.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #12 Gepost op: 17-02-2007, 19:02:41 »
Eeuwen geleden, toen ik 13 ofzo was, heb ik ook af en toe een programma gekeken op de Publieke Omroep waarin drie kandidaten moesten jagen op een andere kandidaat die heel Nederland door vluchtte. Hun wapen: een camera. Als ze de kandidaat wisten te filmen, hadden ze punten of geld (dat weet ik zo goed niet meer).
Ik denk dat die ene kandidaat dan een opdracht kreeg waarbij hij op een bepaalde plaats moest zijn (bvb: ga op het dak van het hoogste gebouw in Nederland staan). De jagers konden daar dan ook bivakeren in de hoop die ene persoon in beeld te krijgen.
Die ene persoon moest dan een inventieve manier vinden om ongezien binnen te geraken enzo.

Anyway dat werd dus ook vaak met verborgen camera's/beveiligingscamera's, etc gefilmd. En was ook met weinig kandidaten. Moest er meteen aan denken na het lezen van de uitleg van De Telefoon.

Volgens mij was dat 'The Hunt' van Veronica.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2007, 20:11:19 »
Voor zover ik me herinner, was The Hunt alleen op internet te volgen, en was het korter geleden. Maar ik kan me vergissen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2007, 12:19:23 »
Bovendien kan ik de zender Veronica niet aan hier in België. :)

Heb wel van The Hunt gehoord, maar dat was denk ik een kopie van dat wat vroeger op Ned 1, 2 of 3 kwam.
En als ik toen 13 was, was het dus ook 13 jaar geleden. Dus ik weet niet of jij je dat nog zal herinneren, tinuzzz  ;D (weet eigenlijk niet meer precies hoe oud je bent?)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2007, 12:25:54 »
En als ik toen 13 was, was het dus ook 13 jaar geleden. Dus ik weet niet of jij je dat nog zal herinneren, tinuzzz  ;D (weet eigenlijk niet meer precies hoe oud je bent?)

Toen was ik 2, dus lijkt me niet ;)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2007, 12:14:19 »
Je had inderdaad De Hunt met Rolf Wouters. Dat is op internet geweest maar ook 1 jaar op tv. Daarnaast heb je zoals Robbie al aangaf ook op de publieke omroep een programma gehad dat er wel een beetje op leek. Men moest als ik het me nog kan herinneren dan een bepaalde opdracht uitvoeren en aan het eind van de week zich melden in een telefooncel. Ik weet alleen niet meer hoe het programma heet.
Geniet nooit met mate...

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2007, 15:26:57 »
Je had inderdaad De Hunt met Rolf Wouters. Dat is op internet geweest maar ook 1 jaar op tv. Daarnaast heb je zoals Robbie al aangaf ook op de publieke omroep een programma gehad dat er wel een beetje op leek. Men moest als ik het me nog kan herinneren dan een bepaalde opdracht uitvoeren en aan het eind van de week zich melden in een telefooncel. Ik weet alleen niet meer hoe het programma heet.

Dat was 'Wanted' van de TROS met Jack van Gelder als presentator. Dat was een erg leuk programma. Jammer dat er maar 1 seizoen van is gemaakt.
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Telefoon (opvolger van WIDM)
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2007, 09:42:36 »
Het lijkt me wel een boeiend format, maar het zou erg zonde zijn als daardoor WIDM zou stoppen.

mee eens

zolang WIDM nog even doorgaat (lees: heel lang)

vind ik het best :D
Triomf!

WorldExpress

  • Gast
Re: De Telefoon ("opvolger" van WIDM)
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2007, 22:22:28 »
Lijkt me opzich wel leuk!~

Ik kan me wel een programma herinneren, is dat bijvoorbeeld een groepje mensen, van zuid limburg, helemaal naar een waddeneiland moesten reizen. Met beperkt (of geen?) geld, en ze mochten 3x een vervoersmiddel kiezen geloof ik (trein, auto, fiets ofzo?) Ze moesten proberen door niemand te worden opgenomen.

Heel nederland mocht dan proberen die mensen op video vast te leggen! Als je dat had gedaan kon je zelf geld winnen.

Is alweer een tijd geleden, want ik kan het me nog maar vaag herinneren!

En ik geloof dat er ook nog een 2e seizoen was, waar ze van oost naar west ofzo moesten reizen. Je zag ze dan in bosjes staan, ze moesten zelf alles filmen.