Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 21082 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Aflevering 1
« Gepost op: 6-07-2007, 15:29:59 »
Vanavond om 21:45 de allereerste aflevering van The Phone!
In dit topic kun je je mening erover kwijt!
The sun came up and reality set in.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 6-07-2007, 22:29:04 »
Dat is makkelijk geld verdienen. Bijna alles verklooien en dan toch 15.000 euro.

Wel een leuke eerste aflevering, maar ik denk niet dat het een programma is dat ik elke week 'moet' zien. Daarvoor boeit het toch iets te weinig.

De 'Wie is de Mol' muziek (New York City) was trouwens prachtig. ;)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 6-07-2007, 22:31:48 »
Ja, leuk programma! Al hoop ik eigenlijk dat ik zelf een keer zo'n telefoon onder mijn tafeltje geplakt heb zitten.
Wat ik jammer vond, was dat er niet iets meer aandacht werd besteed aan wie de twee personen waren. Ik wist dat de ene Bart heette, maar de andere naam is mij volledig ontschoten. Iets meer informatie en het biografietje iets langer laten staan, zou ik zeggen.
Verder hoop ik dat het niet teveel iedere keer een speurtocht gaat worden. Die opdracht met die dynamo was bijvoorbeeld een leuke afwisseling. In ieder geval een veelbevolende eerste aflevering. (....ik mis nu alleen het speculeren over de mol; misschien een idee om The Phone-kandidaten ook wat langer aan elkaar te binden, door ze opdrachten uit te laten voeren over twee of meer dagen? Dat schept misschien ook wat meer betrokkenheid en dus spanning.....).

Offline elias

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 6-07-2007, 22:33:13 »
Vond het wel een leuk programma echter zoals Heinz al schreef: je kan bijna elke opdracht verprutsen en dan toch nog een behoorlijk bedrag winnen... Mag wat mij betreft wel wat strenger...

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 6-07-2007, 22:34:44 »
Jaa er zat WIDM-muziek in idd!

Ik vond het wel een leuk begin eigk, weer eens anders in beeld gebracht dan dat we gewend zijn eigenlijk..
Alleen de lettertjes zijn klein!! Onleesbaar haast, die info over de kandi's!
Verder waren ze wel een beetje dom, vooral die met die toren.. dat was wel een makkelijke vraag.
The sun came up and reality set in.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 6-07-2007, 22:37:50 »
Verder waren ze wel een beetje dom, vooral die met die toren.. dat was wel een makkelijke vraag.

Ik vraag me sowieso af hoe ze selecteren. Het waren nu twee relatief jonge kerels, die erg met elkaar overeen kwamen. Had ook een omaatje The Phone op kunnen pakken? En wat nu als het twee personen zonder rijbewijs waren geweest?
Ik denk wel dat er ergens contracten worden getekend en wordt overlegd met de producers en dat het dus niet een hele verborgen camera show is.

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 6-07-2007, 22:43:10 »
Inderdaad, een leuk programma, en dat stukje van New York City deed mee inderdaad aan WIDM denken. Maar om nou te zeggen dat de AVRO hiermee een vervanger voor WIDM heeft gevonden is toch wel wat te veel gezegd. Ik zal er een volgende keer wel weer naar kijken, maar ik blijf er niet voor thuis.

Het programma doet me een beetje aan een computerspel denken. Hoewel het lijkt of de deelnemers veel keuzen hebben, is het eigenlijk vrij rechtlijnig en kunnen ze niet echt van het uitgestippelde pad afwijken. Dat kan waarschijnlijk niet anders, maar is toch jammer.

Wat ik wel vernieuwend vond was de manier waarop alles is opgenomen. Zo te zien waar er geen camera's in zicht voor de deelnemers, maar is alles opgenomen met verborgen camera's of kleine camera's "toevallig" in handen van omstanders. Volgens mij heb je als deelnemer nauwelijks door dat je meedoet aan een TV-programma.


Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 6-07-2007, 22:44:47 »
Ik vraag me sowieso af hoe ze selecteren. Het waren nu twee relatief jonge kerels, die erg met elkaar overeen kwamen. Had ook een omaatje The Phone op kunnen pakken? En wat nu als het twee personen zonder rijbewijs waren geweest?
Ik denk wel dat er ergens contracten worden getekend en wordt overlegd met de producers en dat het dus niet een hele verborgen camera show is.

Ja dat gevoel kreeg ik ook.
Net als dat die goser die met de trein naar Haarlem moest meteen zo iets zij van 'jij moet mijn partner zijn' oid.
Persoonlijk zou ik ook wel wat verbaasder zijn als ik zo'n telefoontje zou krijgen.

By the way, die mensen die die fiets afstonden ::rofl::.
En dat telefoontje daarna: 'Ik zei lopen, niet fietsen' oid
The sun came up and reality set in.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 6-07-2007, 23:58:54 »
Helaas gemist, ik was veel te druk aan het Wii'en met m'n neefjes en toen was het al 22.30 uur.. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 7-07-2007, 00:04:35 »
Ach het was wel leuk. Ik zat ook wel met een paar vragen inderdaad. Hoe ze op het einde bijvoorbeeld die handen kunnen laten scannen en het systeem hen zogezegd herkent. Dat moet wel nep zijn, tenzij ze door de productie ingescand zijn voordat hun avontuur echt van start ging.
Idem met microfoons, je kon alles wat ze zeiden goed horen, dus die moesten wel micro's dragen. Ook contact gehad met productiemedewerkers dus. En dat maakt me ook niet uit, maar het lijkt dus niet echt zo dat ze nooit iemand van de crew tegengekomen zijn.

Lettertjes vond ik ook wel klein ja. Moest rechtop en dichter bij het scherm zitten om te zien wat er stond en dan had ik mijn bril zelfs al op!


Verder dacht ik na een tijdje stiekem nog dat er misschien toch een Mol in het spel zat. Dat één van de twee opdracht gekregen had hij het geld zou krijgen voor elke stick die ze NIET zouden vinden. Want er gebeurden toch echt veel rare dingen. Die ene die boven op zolder van dat gebouw die stick pakt en hem dan laat vallen en kwijt is. Die fiets terwijl dat niet mocht. Te snel draaien van de dynamo. De verkeerde toren, terwijl het simpel is, de torens heetten zelfs noorder- en zuidertoren. En die ene die er meteen van overtuigd was dat Jezus naar rechts wees.  Haha ik was echt een mol aan't zoeken. :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 7-07-2007, 11:32:13 »
Gaaf programma ::ok::

Dat met die fiets was grappig ::rofl::
Ik zei te voet! Niet met de fiets! Weer 2500 euro eraf! ::rofl::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 7-07-2007, 11:33:57 »
Ach het was wel leuk. Ik zat ook wel met een paar vragen inderdaad. Hoe ze op het einde bijvoorbeeld die handen kunnen laten scannen en het systeem hen zogezegd herkent. Dat moet wel nep zijn, tenzij ze door de productie ingescand zijn voordat hun avontuur echt van start ging.
Idem met microfoons, je kon alles wat ze zeiden goed horen, dus die moesten wel micro's dragen. Ook contact gehad met productiemedewerkers dus. En dat maakt me ook niet uit, maar het lijkt dus niet echt zo dat ze nooit iemand van de crew tegengekomen zijn.

Ik las net hier dat kandidaten, zodra ze de uitdaging accepteren door op '1' te drukken, inderdaad een microfoon krijgen opgespeld, waarna ze zelf hun route kunnen bepalen. Er is dus, uiteraard zou ik zeggen, op momenten contact met de crew. Interessant is wel dat heel het spel in 3 uur wordt opgenomen. Ik had verwacht dat dit veel langer zou duren en het spel ook weleens werd stilgelegd voor opnamen. Kennelijk is het toch mee reallife dan ik dacht. Misschien leuk om ook een klokje in beeld te zetten, hoe lang de kandidaten bezig zijn.
De kijkcijfers waren met 334.000 kijkers niet echt hoog te noemen. Iedereen zat naar André Rieu te kijken. Onbegrijpelijk!

Citaat
Verder dacht ik na een tijdje stiekem nog dat er misschien toch een Mol in het spel zat. Dat één van de twee opdracht gekregen had hij het geld zou krijgen voor elke stick die ze NIET zouden vinden. Want er gebeurden toch echt veel rare dingen. Die ene die boven op zolder van dat gebouw die stick pakt en hem dan laat vallen en kwijt is. Die fiets terwijl dat niet mocht. Te snel draaien van de dynamo. De verkeerde toren, terwijl het simpel is, de torens heetten zelfs noorder- en zuidertoren. En die ene die er meteen van overtuigd was dat Jezus naar rechts wees.  Haha ik was echt een mol aan't zoeken. :)

  ::rofl:: De presentator had ook wel een beetje het sarcasme van Karel. Toen het New York-thema voorbij kwam, dacht ik ook even naar aanwijzingen te moeten zoeken. De muziek die in het begin gedraaid werd, werd overigens ook gebruikt in een aantal molafleveringen. O.a. in de fiets/foto-opdracht op Bali (waarbij Yvon steeds Lottie feliciteert).

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 7-07-2007, 11:35:47 »
Dat er Wie is de Mol muziek werd gedraait zegt gewoon dat de editors van The Phone dus ook die van Wie is de Mol zijn ;D

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 7-07-2007, 11:38:57 »
Ik las net hier dat kandidaten, zodra ze de uitdaging accepteren door op '1' te drukken, inderdaad een microfoon krijgen opgespeld,

Dat op 1 drukken is ook meer naam als daad denk ik  :P ::)
The sun came up and reality set in.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 7-07-2007, 11:41:53 »
Dat er Wie is de Mol muziek werd gedraait zegt gewoon dat de editors van The Phone dus ook die van Wie is de Mol zijn ;D

Dat denk ik niet, want Wie is....de Mol? is van IDTV en The Phone van Park Lane TV. Ik denk eerder dat de editors goed naar Wie is....de Mol? hebben gekeken. Bij Peking Express, Expeditie Robinson en al die andere programma's heb ik nog nooit zoveel overlappingen gezien.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 7-07-2007, 11:47:13 »
Dat denk ik niet, want Wie is....de Mol? is van IDTV en The Phone van Park Lane TV. Ik denk eerder dat de editors goed naar Wie is....de Mol? hebben gekeken. Bij Peking Express, Expeditie Robinson en al die andere programma's heb ik nog nooit zoveel overlappingen gezien.

Klopt, maar het blijven geweldige programma's ::ok::

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 7-07-2007, 18:50:11 »
De kijkcijfers waren met 334.000 kijkers niet echt hoog te noemen. Iedereen zat naar André Rieu te kijken. Onbegrijpelijk!
Inderdaad onbegrijpelijk. Ook onbegrijpelijk dat dit programma midden in de zomer start.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 7-07-2007, 19:35:55 »
Ik heb het gister ook gezien. Om eerlijk te zijn vond ik er niet zo veel aan. :-[ Ik miste vooral het competitie element. Het zou leuker zijn in mijn ogen als je 2 teams hebt. Misschein dat ik het nog 1x ga kijken, maar ik blijf er zeker niet voor thuis.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 7-07-2007, 19:40:11 »
Misschien komt dat competitie-elemt nog, want ik had begrepen uit een paar artikelen dat in sommige afleveringen de kandidaten het juist tegen elkaar op moeten nemen. Dan zou iedere aflevering er heel anders uit zien. Dat moet ook bijna wel, want anders gaat het volgens mij wel gauw vervelen.

Wat ik wel vernieuwend vond was de manier waarop alles is opgenomen. Zo te zien waar er geen camera's in zicht voor de deelnemers, maar is alles opgenomen met verborgen camera's of kleine camera's "toevallig" in handen van omstanders. Volgens mij heb je als deelnemer nauwelijks door dat je meedoet aan een TV-programma.

Er waren een paar momenten in het programma dat ik hier echt aan twijfelde. Bijvoorbeeld in de kerktoren, bij de klokken: toen liep de camera met de kandidaten mee, om de klok heen. Dat moet volgens mij wel een cameraman geweest zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 7-07-2007, 19:47:07 »
Als er 2 tegen elkaar zouden moeten, dat zou inderdaad ook wel leuk zijn. Dan word het een soort zigzag met volwassenen ;D