Heel goed dat dit topic al geopend is, hoef ik het niet meer te doen

.
Ten eerste: het dolfijnen fotograferen was 100 % geheel en al compleet letterlijk exactement GEJAT van widm serie 1!
Ok, toen waren het dan walvissen (daar in Australie ja), en wie weet had widm het toen ook al gejat en mocht het nu etcetc, maar toch, dat is dat ten eerste al verschrikkelijk om naar te kijken. Want je zit toch voortdurend met widm in je hoofd.
Maar goed eigenlijk was dat nou niet het ergste eraan hoor, nee, verreweg niet. Het was gewoon veel saaier, omdat ze veel te veel lieten zien, ok, voor die mensen zelf is dat leuk en de omgeving is idd wel mooi, maar zo is het gewoon veel te saai om naar te kijken. Ze hadden ook vrijwel geen muziekjes op de achtergrond die toch echt heel veel van de sfeer bepalen; het ontbreken hiervan zorgde voor nog meer saaiheid.
Ik vind het strijd-element persoonlijk ook niet leuk maar ja daar moet je misschien van houden en ja ja ja ik WIL MOET en ZAL dit nu afkraken ja, zoveel mogelijk afkraken, want er denkt toch zeker geen enkel programma ever ter wereld widm te kunne opvolgen laat staan vervangen?! Maar ok rustig, nog ff wat negatieve kantjes. MA neigde erg naar de Yorin/SBS-kant, vanwege de 2 'teams' en de manier hoe hiermee omgegaan werd. De mensen mogen elkaar dan op een gegeven moment niet echt meer, ja ok, bij widm kon je elkaar niet echt vertrouwen maar ze zijn toch echt wel vrienden geworden. Nu bepaalt het verlies van een ander of jij blijft of niet, en ja natuurlijk wil iedereen blijven, dus dan word je onwijs vijandig. Ik vond het werkelijk misselijk dat Ed ging juichen (!) toen Marjolein eruit moest. Zo egoistisch, zo misselijk! Ja, natuurlijk wil je blijven, maar je kunt toch wel EERST zeggen dat je het jammer vindt voor haar en daarna pas opgelucht zuchten?
Daarbij komt dat er opvallend vaak iemand in beeld was zonder shirt aan, ook hierbij duidelijke verwijzing naar de commercieel. (Nou ja, daar kun je ook van houden, maar als zóiets de kijkcijfers moet bepalen...)
De stem die 'interessante' dingen verteld over het land en de natuur, vind ik ook erg sensatiezoekend klinken, en de manier waarop hij 'moeilijke woorden' zoals 'epifyten' uitspreekt, suggereert dat hij nooit in zijn leven ook maar 1 les biologie gehad heeft en ooit van 'ecosysteem' of 'epifyten' gehoord heeft. Ja, oplezen kan ie wel.
De presentatrice hm, tja, niet veel over te zeggen.
Om kort te zijn kan ik zeggen dat ik erg medelijden heb met het WNF, want natuurlijk is dit een zeer goede organisatie, maar ze hebben de ultieme ongelofelijke rotpech om hun programma net achter Het Programma te hebben, zodat waarschijnlijk vrijwel niemand (ja misschien familieleden en vrienden van de kandidaten...) het leuk gaat vinden. Natuurlijk was het vergeefse moeite W. te overtreffen, daar zijn ze dan ook maar niet mee begonnen, maar ja met dit vergelijkingsmateriaal blijft er geen millimeter over van MA of dat regenwoud waar ze het allemaal voor doen. De mensen kunnen nog wel leuk en aardig zijn hoor, och, dat weet ik niet echt, ik mag de een wat minder dan de ander. Maar ik denk dat MA nog wel leuk zou kunnen zijn als het een primeur was geweest, dan waren er misschien nog wel heel erg veel fans geweest etc., en dan had widm het kunnen opvolgen door veel beter te zijn, maar nu gaat het van goed naar slecht, en dat moet je gewoon niet hebben. Vreselijke timing voor dat arme WNF (echt, jullie hebben mijn extreme medelijden), MA is nog minder dan een slap aftreksel van zijn goddelijke voorganger (hoe kunnen we ze eigenlijk met elkaar in verband brengen, niet mogelijk gewoon eigenlijk), maar voor ons is het wel een leuke timing, ik denk dat de mogelijkheid tot genadeloos in de grond boren van iets nieuws wel een goede afkick-therapie is! Zielig voor Michel, Dunki, Mercedes (?!) en die anderen dat zij daar het slachtoffer van worden, en helemaal voor het goede doel dus, maarre... no way in de verste verte tippen aan The One And Only.
ik zat idd ook steeds te zoeken naar mollen(streken)...