Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263346 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #740 Gepost op: 3-01-2020, 21:31:53 »
't Is weer om te huilen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #741 Gepost op: 4-01-2020, 11:29:49 »
't Is weer om te huilen

Niet bepaald geloofwaardig hoe Van Dongen die boeien ineens kon losmaken met een paperclip  ::rofl::. En ook hoe Wolfs en van Dongen weer voor 5 dagen in dienst zijn ;D Het vervolg van de cliffhanger van vorig seizoen voelt een beetje geforceerd, maar biedt aan de andere kant zeker ook weer openingen voor dit seizoen. Verder wel leuke aflevering en een goede cliffhanger. Overleven doen ze het toch wel, anders wordt het wel een heel kort seizoen. Maar toch ben ik benieuwd hoe het verder gaat :P En zoals het nu lijkt krijgen Romeo en Marion een langere verhaallijn  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2020, 11:45:29 door MollenvangR-Art »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #742 Gepost op: 4-01-2020, 11:45:38 »
Het viel me nog mee dat dat oude vrouwtje in de auto, die Wolfs en Van Dongen een lift gaf, niet een handlanger van Virtus et Justitia was.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #743 Gepost op: 4-01-2020, 11:46:47 »
Het viel me nog mee dat dat oude vrouwtje in de auto, die Wolfs en Van Dongen een lift gaf, niet een handlanger van Virtus et Justitia was.
Hahaha dat dacht ik eerst ook, de manier waarop het gefilmd is. Die rijdt zo meteen een heel andere weg in of geeft ineens toch flink gas  ::rofl::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #744 Gepost op: 7-01-2020, 11:35:12 »
"Oh jij zit bij de club die mensen een voor een vermoord? Oh, nu komt het niet goed uit zeg je? Hmm. Oke dan komen we morgen wel even vragen hoe het nu echt allemaal zit. Geen punt :) "

"OMG je gelooft nooit wat er gebeurd is :o :o :o :o "



 ::ohno::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #745 Gepost op: 14-01-2020, 10:50:14 »
Net pas de kans gehad om de afleveringen terug te kijken. Geloofwaardig kun je de afleveringen niet meer noemen, maar ik vond ze toch wel weer vermakelijk. Zo'n beetje alle hoofdrolspelers hadden al lang en breed ontslagen moeten zijn, zoals ze keer op keer dienstopdrachten verbreken, op eigen houtje in hun vrije tijd op onderzoek uitgaan en in bizarre situaties terecht komen. Maar het kijkt gewoon lekker weg!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #746 Gepost op: 18-01-2020, 10:07:55 »
Net pas de kans gehad om de afleveringen terug te kijken. Geloofwaardig kun je de afleveringen niet meer noemen, maar ik vond ze toch wel weer vermakelijk. Zo'n beetje alle hoofdrolspelers hadden al lang en breed ontslagen moeten zijn, zoals ze keer op keer dienstopdrachten verbreken, op eigen houtje in hun vrije tijd op onderzoek uitgaan en in bizarre situaties terecht komen. Maar het kijkt gewoon lekker weg!
::rofl:: ja precies dat. Ik heb net pas aflevering 2 kunnen kijken (3 komt nog wel ;)). Ik heb wel zo'n vermoeden dat we later dit seizoen nog wat van die club gaan horen ondanks dat Schalkwijk heeft bekend. Wel jammer dat de seriemoordenaar verhaallijn niet door het hele seizoen loopt en nu al opgelost is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #747 Gepost op: 18-01-2020, 10:31:37 »
Ik heb het idee dat ze heel erg langzaam naar een plot toe werken dat een opening biedt voor nóg een seizoen, maar ik dacht toch dat seizoen 13 eigenlijk het laatste zou zijn.

Nu zag ik op social media dat dat nergens gezegd is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #748 Gepost op: 18-01-2020, 11:50:31 »
Ik heb het idee dat ze heel erg langzaam naar een plot toe werken dat een opening biedt voor nóg een seizoen, maar ik dacht toch dat seizoen 13 eigenlijk het laatste zou zijn.

Nu zag ik op social media dat dat nergens gezegd is.
Denk ik ook ja  ::jaja:: maar destijds werd al tijdens 13 aangekondigd dat er een 14e zou komen volgens mij. En ik gok ook dat er nog een 15e komt. En dat is als ze willen stoppen ook een mooi getal natuurlijk. (hoewel 14 ook een mooi getal is voor Nederlandse begrippen, maar dat heeft hier weer niks mee te maken :P).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #749 Gepost op: 18-01-2020, 14:04:43 »
De derde aflevering zit echt goed in elkaar met goede verhaallijnen, goede acteurs (ook in de gastrollen!) en gewoon een fijne sfeer (de politieagenten functioneren immers als politieagenten en niet als halve zolen).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #750 Gepost op: 24-01-2020, 21:03:11 »
Grappig: Floris en Eva lopen het Theater aan het Vrijthof binnen, dat voor de gelegenheid dienst deed als ZHB-bank.

Voorheen was dit het politiebureau.....

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #751 Gepost op: 25-01-2020, 11:40:18 »
Ik vond het weer een leuke aflevering! Lekkere onverwachte verhaallijn, goede acteurs (al had ik beide broers zelf precies andersom gecast) en een fijne sfeer. Voor mij als niet-Maastrichtenaar was het theater best oké als bankgebouw (al herkende zelfs ik het theater), maar ik kan me voorstellen dat dat voor mensen uit de omgeving van Maastricht echt raar is. Alleen jammer dat het allemaal zó ongeloofwaardig is geworden: Wolfs die geintubeerd wordt met een tuinslang en daarna binnen een dag weer fris en fruitig rondloopt (zonder zelfs maar schor te klinken!), tja. Marion en Romeo die een wapen zien bij dat drugslab en dan zonder enige bescherming of zelfs maar collega's op te roepen dat pand binnengaan, tja twee. En dan als laatste dat Eva binnen een uur al hoort niet geschorst te worden; in het verleden gingen daar wel wat afleveringen overheen. Maar ik heb me weer goed vermaakt!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #752 Gepost op: 28-03-2020, 11:39:13 »
Gister de laatste aflevering van het seizoen met een interessante cliffhanger! Ik hoop niet dat het weer een jaar duurt voor het volgende seizoen maar dat het in het najaar al op tv is.
When life knocks you down, fight back!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #753 Gepost op: 28-03-2020, 11:49:24 »
Er zal nog niet kunnen worden gefilmd. Ongeveer een maand geleden kwam immers de bevestiging pas van een 15e seizoen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #754 Gepost op: 29-03-2020, 14:48:30 »
Er zal nog niet kunnen worden gefilmd. Ongeveer een maand geleden kwam immers de bevestiging pas van een 15e seizoen.

Zit er dik in ja. En een van de onderwerpen volgend seizoen weten we tenminste alvast

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #755 Gepost op: 30-03-2020, 11:41:04 »
Ik hoorde dat Wolfs in een brandend huis vastgebonden lag en Eva als slavin verkocht werd in de finale. Verbaast me allemaal niks ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #756 Gepost op: 30-03-2020, 11:49:55 »
Ik hoorde dat Wolfs in een brandend huis vastgebonden lag en Eva als slavin verkocht werd in de finale. Verbaast me allemaal niks ::rofl::

Eh ja, daarmee vat je meteen de grote onwaarschijnlijkheid van de seizoensfinale samen. Ik vond het een leuke aflevering, maar die cliffhanger hoeft van mij niet zo. Elke keer vraag ik me weer af hoe ze in hemelsnaam daarna weer gewoon mét penning en wapen aan het werk mogen. Ik geniet het meeste van de 'ouderwetse' afleveringen, een mooi mysterie die in één à twee afleveringen wordt opgelost zonder al teveel fratsen en toetsers en bellen. Dan zijn Eva en Wolfs op hun best; dit soort gekkigheden hoeven van mij niet zo.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #757 Gepost op: 30-03-2020, 12:25:46 »
Qua ouderwetse afleveringen zaten er dit seizoen eigenlijk echt wel een paar hele sterke tussen hoor. Bijvoorbeeld "Recidive" over de TBS'er die losgebroken was of "PGP" over het gestolen mobieltje.

"Parasiet" vond ik dan weer een hele gekke aflevering en ook niet echt geslaagd, die met Marlijn Weerdenburg en Beaudil Elzenga erin. Plots bleek in de laatste 10 minuten er een heel netwerk te zijn van daters die geld willen verdienen aan een (uiteindelijke) scheiding en dat wordt dan in de laatste 5 minuten opgelost ??? . Dat was een beetje raar. Had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Tevens vond ik het nogal irritant hoe ze opnames zonder Angela Schijf moesten laten lijken alsof Angela er toch was. Dat Wolfs elke keer voor haar deur gaat praten over een zaak ::rofl::. Voelde heel amateuristisch aan.

Wel erg goed vond ik dat Marion en Romeo deze keer ook wat sterkere politieverhaallijnen kregen. Bijvoorbeeld in de eerste paar afleveringen met de flatbewoner met de vlaaien. Of Romeo met het lijntje waarin zijn inloggegevens gestolen werden dankzij de schooldocent, en hij dat nog maar moest bewijzen (buiten dienst). Goed ook de maatschappelijke betrokkenheid met het geweld tegen burgers op straat (zie Marion). Ik heb het idee dat Romeo en Marion in de eerdere seizoenen altijd een beetje de flauwe, luchtige en grappigere verhaallijnen kregen, maar deze keer zijn hun verhaallijnen ook een stuk serieuzer gemaakt en dat vind een oprechte verbetering. Daar tegenover staat dan weer dat de commissaris (in dit geval Kamphuis) veel minder in beeld komt dan in andere seizoenen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #758 Gepost op: 30-03-2020, 12:59:55 »
Het is ook wel jammer dat ze dat Virtus et justitia ding zo lang hebben gerekt en nu nog steeds bezig is, terwijl er geen enkele spanning meer vandaan komt vind ik. Dat deden ze seizoenen terug ook met Bols, wat op een gegeven moment wel erg langdradig werd.
Vind het nog steeds wel een leuke serie om te kijken en lijkt me voor ze ook lastig om steeds wat nieuws te blijven verzinnen, maar het heeft wel een hoog Suske & Wiske gehalte soms en je moet het ook wel zo zien.

Ik bedoel; een computer die gehackt wordt, terwijl die niet aan het netwerk hangt? En dan terughacken?? Nogal vergezocht. Ook het steeds typen op z'n toetsenbord, terwijl de tekst op z'n scherm veel sneller gaat en wel de Matrix lijkt... moet er eigenlijk wel om lachen.

Maar als je het als Suske & Wiske benadert is het prima om even naar te kijken hoor ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #759 Gepost op: 17-08-2020, 22:25:44 »
Opnames seizoen 15 zijn van start gegaan ::ok::

Ik denk trouwens dat er iets van een verhaallijn gaat komen waarbij Wolfs gaat doen alsof hij omkomt in de brand (zodat o.a ook Lies de Wulf denkt dat haar plan geslaagd is). Gevolg is dat Marion en Romeo meer airtime krijgen in zaken (zoals in seizoen 14 al was) en Wolfs op die manier in eerste instantie alleen en in het geheim achter Eva en de bende aangaat. Of dat het hele seizoen zal duren of bijvoorbeeld 2 afleveringen zoals een eerder vervolg van seizoensfinales, geen idee. Ik zou er denk ik een doorlopende verhaallijn van maken, ook met het oog op de airtime van Romeo en Marion. Het zou de Virtus et Justitia lijn wel een andere interessante wending kunnen geven. Want die is nog lang (en ook té lang) niet klaar natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 17-08-2020, 22:42:20 door MollenvangR-Art »