Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263350 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #800 Gepost op: 8-01-2022, 18:52:39 »
Ik kon het niet laten om aflevering 2 al voorúit te kijken

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #801 Gepost op: 8-01-2022, 19:49:05 »
Ik kon het niet laten om aflevering 2 al voorúit te kijken

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb m ook vooruitgekeken en vond ook dat best een sterke aflevering.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Flikken Maastricht
« Reactie #802 Gepost op: 8-01-2022, 19:52:29 »
Ik heb voor de gein eens de aflevering opgezet t/m de leader. Dus vorig seizoen: een vrouw werkt samen met een crimineel. Wolfs belandt in de verhoorkamer in een soort van gevecht met de crimineel (op aanraden van de teamleider?). En nu is die vrouw de nieuwe teamleider en sterft de crimineel, maar staat hij bij de lijkschouwing uit de dood op. En Wolfs rijdt weg in een exploderende auto hup de Maas in, maar komt direct vrolijk ongedeerd weer boven water ::rofl:: ::rofl::

Edit: ik voorspelde paar jaar geleden al dat een wederopstanding in deze serie zeker tot de opties behoort. ;D
Ik hoop dat Mechels terug tot leven komt, want zonder haar is het toch een stuk minder leuk. En in Flikken Maastricht kan alles, dus ik heb goede hoop ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 20:14:32 door putyourHANSup! »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #803 Gepost op: 24-01-2022, 20:16:12 »
Er heeft nóg een wonder plaatsgevonden in die laatste aflevering. Floris Wolfs scheurt met hoge snelheid over de singels van Maastricht in een VW-Golf van de 7e generatie (een Golf-7, dus), maar die auto maakt als Golf-3 de rit compleet.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #804 Gepost op: 12-03-2022, 19:33:14 »
Ik kijk toch weer en vind het een sterk seizoen. Tygo als bad guy is heerlijk  ::ok::
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #805 Gepost op: 19-03-2022, 13:54:47 »
Ik vond de laatste aflevering echt super. Mooi om Eva, Wolfs, Marion en Romeo in een zaak bezig te zien. Ook de setting was (voor zover dat kan in een politieserie) redelijk realistisch. Alleen ben ik met Eddie echt klaar. Zijn inbreng voelt als een herhaling van zetten; eerst Daan de Vos, daarna Bols en nu Eddie. We zien steeds ongeveer hetzelfde, hoe goed Tygo ook speelt. Ik luister ook de podcasts; erg leuke toevoeging.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #806 Gepost op: 19-03-2022, 20:00:00 »
Dat klooster Sankt Ludwig bestond echt, en lag in Vlodrop. Het is zonder toestemming van de overheid gesloopt door de huidige gebruiker. Toen het voor driekwart was gesloopt, vroegen ze pas een vergunning aan. Een gevolg van de arrogantie van die club die er nu huist. Toen kregen ze alsnog toestemming om de restanten te slopen.

Mijn moeder was destijds hevig ontdaan, toen ze zag dat de plek waar zij eind jaren 40, begin jaren 50 met veel plezier in de kinderopvang gewerkt heeft, ten prooi viel aan de slopershamer. En alleen omdat het gebouw niet ''voldeed'' aan de ''vedische'' eisen van de gebruiker, de Maharishi yogi. Ook bekend als MERU.

Ze hebben er bovendien, ook zonder toestemming, een ander megalomaan gebouw neergezet. Jammergenoeg deed de provincie en de gemeente waaronder Vlodrop valt, helemaal niets, want die club brengt erg veel geld binnen. En ja, dan hoef je je niet aan vergunningen te houden.

« Laatst bewerkt op: 19-03-2022, 20:03:12 door Bodejos »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #807 Gepost op: 2-04-2022, 12:09:32 »
Dit seizoen zat goed in elkaar. De verhaallijnen zijn toch weer goed opgepakt, ook al was seizoen 15 afgesloten met een redelijk gesloten eind (los van Eddie en Donnie). De verhaallijn van Romeo en Marjon zat ook goed in elkaar en de zaken tussendoor waren divers en afwisselend. En Tygo als Eddie is goud  >:D

De cliffhanger van dit seizoen biedt ook nog veel mogelijkheden. Helemaal omdat er nog een seizoen 17 en 18 achteraan komen. Ik dacht even dat Eddie Eva zou neerschieten voor de ogen van Wolfs, beetje herhaling van Bols die Fleur neerschoot in de cliffhanger van seizoen 12.

Hoe nu verder?
- De stare-off tussen Eddie en Eva eindigt op 4 manieren
1. Eva schiet Eddie neer, Eva in de problemen Eddie verdwijnt weer in de bak, maar ze zijn nog niet van hem af
2. Eddie schiet Eva neer (niet dood natuurlijk) Eddie ontsnapt, Eva wordt gevonden, maar ze zijn nog niet van hem af.
3. Eddie ontvoert Eva en verdwijnt, hulp is te laat. Wolfs gaat Eva moeten redden
4. Eddie verdwijnt uit beeld (gepakt, ontsnapt whatever), maar de maffia die 2,3 miljoen aan Wolfs geleend heeft is de ingang tot een nieuwe verhaallijn.
? of een heel ander scenario dat ik hier niet neergezet heb.

- Wolfs zal uiteindelijk wel snel vrijkomen, zeker nu Zitman ook doorheeft dat Eddie niet in Marokko zit. En de bewijzen zullen ook wel gevonden worden.
- Wolfs zal waarschijnlijk wel gedoe krijgen met die zaak uit het verleden die Donkersloot aan het onderzoeken was
- Wolfs zal ook wel die maffiabende achter zich aan krijgen waar Eddie onder zijn naam 2.3 miljoen van heeft geleend

- Romeo zal uiteindelijk wel weer op non-actief gezet worden, krijgt ook een strijd met OvJ en blijkt zich zo te gedragen omdat hij ook een verleden heeft met mishandeling? Zal uiteindelijk ook wel gaan praten met een psycholoog denk ik zomaar.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2022, 12:18:16 door MollenvangR »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #808 Gepost op: 17-02-2023, 22:02:12 »
Het is toch nummer 4 geworden.

Immers, bij Flikken-Maastricht ben je pas overleden, wanneer je aantoonbaar niet meer leeft.

De kijker is nog niet van Eddie af.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #809 Gepost op: 18-02-2023, 01:30:39 »
Het is toch nummer 4 geworden.

Immers, bij Flikken-Maastricht ben je pas overleden, wanneer je aantoonbaar niet meer leeft.

De kijker is nog niet van Eddie af.

Ik was helemaal vergeten dat ik die analyse geschreven had, maar inderdaad. Die komt gewoon terug tegen het einde van het seizoen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #810 Gepost op: 18-02-2023, 11:46:05 »
Hopeloze serie met alleen maar herhaling van zetten is het toch ook  ::rofl::

En het acteerwerk was ook weer om te janken.

En toch kijk ik weer

Oja; die vrouw van rijksrecherge is niet door Eddy afgeknald. Maar door haar collega denk ik  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 11:48:50 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #811 Gepost op: 18-02-2023, 13:21:54 »
Nieky, je zult zien:

Een zwaar gehavende Eddy overleeft deze val in het ravijn, en komt ergens aan de Belgische kust weer boven water. Nadat ie ook een onvrijwillige "reis" heeft overleefd in het "Hellend Vlak".

Google maar eens op die term.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #812 Gepost op: 18-02-2023, 15:50:51 »
Leuk dat Flikken Maastricht weer is begonnen. De aflevering was erg spannend, ook al kon je de afloop al van mijlenver zien aankomen ;). Ik hoop dat de Eddie-verhaallijn snel stopt. Die wordt wat ver doorgevoerd, net als dat ik Bols na verloop van tijd zat was. Ik geniet meer van de losse zaken en het 'echte' (voor zover dat kan) politiewerk dan van dit soort onrealistische geren en gedoe.

Ik ben blij met de ontwikkeling in het karakter van Thea Zitman. Ze staat voor haar team en neemt ze serieus, fijn. Deze eerste aflevering gooit in ieder geval genoeg lijntjes uit voor de rest van het seizoen:
- gedoe met een officier van justitie (door dat gedoe met Romeo)
- een rijksrecherchemedewerker die vermoord wordt, waarschijnlijk door haar eigen collega?
- Wolfs die nog steeds onder vuur ligt door het gedoe met Donkersloot

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #813 Gepost op: 18-02-2023, 18:29:02 »

Oja; die vrouw van rijksrecherge is niet door Eddy afgeknald. Maar door haar collega denk ik  ::jaja::

Zo eendimensionaal neergezet, die collega van haar  ::rofl::

Zo lang Vledder maar niet weer de bak in moet. Ben klaar met zulke verhaallijnen.

Ik hoop dat Tygo in de laatste afl. van dit seizoen nog een comeback maakt. Ze zaten te lang in dat gangenstelsel, maar daarna in Maastricht en de Ardennen was top boomervermaak.


Citaat
En het acteerwerk was ook weer om te janken.

En toch kijk ik weer

In NL krijg je het niet veel beter dan dit. Is voor mij een deel van de charme.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #814 Gepost op: 19-02-2023, 10:18:22 »
Die doodgeschoten rijksrecherchevrouw had maar een bijrol, ik denk niet dat dat nog terugkomt in het verhaal. Dus leuk bedacht dat zij neergeschoten zou zijn door haar collega, maar ik vraag me af hoe ze daar later op terug zouden moeten komen in het verhaal.

Verder was het weer lekker voorspelbaar maar dat maakt het ook wel gemakkelijk wegkijken.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #815 Gepost op: 25-02-2023, 01:19:15 »
Heb ik het nou goed begrepen dat Tygo Gernandt uit Flikken Maastricht geschreven is, en dat een andere acteur zijn rol overneemt?

Ik dacht op het eind van aflevering 2 namelijk iets geks te zien toen Eddie op het bed bij dat echtpaar lag, om te worden opgelapt.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #816 Gepost op: 25-02-2023, 08:05:54 »
Ik las dat Tygo er door privéomstandigheden er niet meer in zit en dat de rol van Eddie is overgenomen door Ruud Smulders.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #817 Gepost op: 25-02-2023, 13:51:13 »
Zo'n transformatie hebben ze eerder gedaan, maar in Nederland kan ik me dat niet voor de geest halen.

Een personage krijgt verwondingen in zijn gezicht, wordt als een mummie ingepakt, en komt vervolgens met een gewijzigd gezicht weer in de serie terug.

Met een disclaimer bij de aflevering hadden ze dat acceptabeler kunnen oplossen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #818 Gepost op: 25-02-2023, 14:10:39 »
Deze serie gaat van ongeloofwaardig naar gewoon om te lachen.  40 meter val naar beneden , na beschoten te zijn en je doet gewoon voort .  Verder vinden toevallige voorbijgangers je en die besluiten je mee te nemen en niet naar een ziekenhuis te brengen maar zelf te verzorgen . Yeah wie gelooft dat nog . Maar ja die twee gaan dus een rol spelen in dit seizoen en worden samen met Eddie plaag 1 voor Wolfs en Eva , dan komt plaag 2 vanuit de maffiosi waarvan Eddie geld had geleend en die achter Wolfs aan komen, plaag 3 is intern wat er nog boven het hoofd hangt voor eva en Wolfs.  Het zou wel een stukje minder kunnen , vind ik

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #819 Gepost op: 25-02-2023, 14:41:42 »
Ik vond het een beetje te als ik eerlijk ben. Ik ben al heel lang klaar met het personage van Eddie, waarom gaat hij niet gewoon een keer dood? Zeer ongeloofwaardig, ook gek dat die vrouw in de Ardennen zo Nederlands praatte. Ook dat kanogezin was erg Nederlands, wat jammer is.

Ik ben blij met de ontwikkeling van Zitman. Mooi ook om die situatie met Marion te zien, al vond ik de scène wel erg heftig. Je verwacht niet dat iemand zo in beeld wordt doodgeschoten.

Ik hoop op wat normale zaken, waarbij al die gekkigheid met Eddie, Rijksrecherche etc wat meer naar de achtergrond verdwijnt.