Het was zojuist op één (of jullie noemen het "de Belg" zeker?) en ik vond het best leuk, ook al vind ik aan sport niks aan. Het deed qua sfeer heel erg aan de Vlaamse Mol denken, vond ik. Maar dan zonder Mol.

In dit programma nemen elf topsporters het tegen elkaar op in verschillende opdrachten. Deze aflevering werd doorzettingsvermogen getest in drie opdrachten:

- door een doolhof van schrikdraad van 800 Volt naar de overkant van een veld geraken (doorzettingsvermogen omdat je onderweg pijn kan hebben, maar toch moet volhouden en als eerste de overkant bereiken)
- hoogste stapel rotsige stenen stapelen (doorzettingsvermogen omdat: als de stapel alt, toch alle moed bijeen rapen om weer opnieuw te beginnen)
- een sleutel aan een touw 4 meter onder water opduiken. De sleutel moet langs het touw naar boven geschoven worden, maar er zitten vier schroeven in het touw die er eerst uitgedraaid moeten worden, anders kan de sleutel er niet over. (doorzettingsvermogen omdat ze verschillende keren naar beneden moeten duiken en zo snel buiten adem geraken)
Elke opdracht krijgen ze punten en degene met de minste punten moet de nachtproef spelen. Verliest ie die, dan ligt ie eruit. (en anders blijft ie gewoon, er hoeft niemand anders uit)
Nachtproef van deze aflevering: er hangen tien staven boven je. Op een bepaald tijdstip, midden in de nacht, valt er eentje naar beneden. Als je hem vangt, blijf je in het spel.
Hier kan je filmpje zien:
http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_roem_dezeweek/index.shtml?video_1