Ik had het gevoel dat er deze aflevering niet écht een topper tussen zat.
En wat betreft Junior Songfestival/The Voice Kids kandidaten: ik vind het persoonlijk niet echt een punt als ze daarna meedoen met The Voice, aangezien je als kind toch andere focussen hebt (hoop ik) dan een carriére opbouwen in de muziek. Dat ze dus met die kindershows meedoen is voor mij geen bezwaar om met de 'volwassen' Voice mee te doen, ik snap überhaupt niet waarom er een The Voice Kids is, aangezien kinderen daar volgens mij niet echt klaar voor zijn, maar dat is een andere discussie.
Wat ik wél raar blijf vinden zijn de meeste mensen die meedoen terwijl ze al hun kans bij een talentenjacht hebben gehad. Dat Belgische meisje bijvoorbeeld die al tot in de eerste liveshow kwam in Vlaanderen, maar ook zeker Samantha: die heeft volgens mij haar carriére best op de rails dacht ik! Dan snap ik een deelname gewoon echt niet. En misschien ben ik dan een beetje hypocriet, want toen Nikki en Raffaëla meededen vond ik het weer een ander verhaal; omdat zij (dacht ik?) na hun winst bij Idols lastige perioden hadden meegemaakt: dan kan ik het in elk geval wel begrijpen dat je het nog eens wilt doen, maar ook dan zou je ook kunnen zeggen dat het niet meer mag.
Maar ik heb stiekem ook veel te weinig verstand van de muziekwereld om iets zinnigs daarover te zeggen...

Maar voor mijn gevoel zou je in principe na 1 kans óf je semi-bekendheid/ervaring kunnen gebruiken bij een muziekstudio om aan de bak te gaan óf je beseffen dat jouw tijd/kans gewoon geweest is en je op iets anders storten, omdat het een wereld is waarin maar een enkeling doorbreekt.