Auteur Topic: Welke series/programma's kijk jij?  (gelezen 130392 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #380 Gepost op: 9-04-2021, 13:18:12 »
Zijn wij nou zo kippig of is er echt geen terugblikfilmpje meer van belangrijke gebeurtenissen uit vorige afleveringen voor elke aflevering van Shtisel? 
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #381 Gepost op: 9-04-2021, 21:56:06 »
De afgelopen weken heb ik Lost zitten bingen en de komende weken ga ik dat nog doen met The Walking Dead, Prisonbreak en 24.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #382 Gepost op: 9-04-2021, 22:16:21 »
The Pacific. Serie over misschien een minder bekende kant van WOII: de Amerikanen tegenover Japan in the pacific. Serie gebaseerd op echt bestaande helden, zeer goed gemaakt. Ik vind m iets minder dan Band of Brothers (ook over WOII, maar dan vanuit Normandië naar oa Nederland), maar dit is ook een pareltje van HBO
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #383 Gepost op: 25-04-2021, 13:02:44 »
Ginny & Georgia ::love::
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #384 Gepost op: 30-04-2021, 22:21:32 »
Vanavond gekeken naar De Bluffers van Powned.


Ik kan er kort over zijn: het blijft voor mij bij 1 aflevering.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #385 Gepost op: 30-04-2021, 22:30:58 »
Vanavond gekeken naar De Bluffers van Powned.


Ik kan er kort over zijn: het blijft voor mij bij 1 aflevering.

Hier ook.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #386 Gepost op: 1-05-2021, 09:34:08 »
Ik kijk meuk als Wie van de 3... op een goede smaak kun je me niet betrappen, maar De Bluffer, nee... doe maar niet. Ik wilde eerst kijken, maar de promo's waren te gaar. Je kon al zien dat de setting niet spannend was.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #387 Gepost op: 31-07-2021, 23:47:25 »
Net de laatste aflevering van Snowpiercer seizoen 2 gezien. Wat een geweldige serie  ::bravo:: Ik kwam er eigenlijk moeilijk in, maar het tweede deel van seizoen 1 en volledig seizoen 2 waren enorm sterk  ::jaja::  Blijkbaar zouden de opnames van seizoen 3 nog maar net achter de rug zijn en is er al bevestigd dat er een vierde komt  :D  Ruth is trouwens wel echt veruit mijn favoriet  ::love::

Als ik enkel naar series op netflix kijk, heb ik de afgelopen maanden het volgende gezien:
- Dark volledig
- The Good Place volledig
- The Politician volledig
- Lupin volledig
- Snowpiercer volledig
- Undercover seizoen 1 (hallo wanneer kunnen wij in België eens eindelijk seizoen 2 zien?)
- The Crown seizoen 1 (niet meer verdergekeken, ik vond het wat langdradig en niet meer zo interessant)
(- The Rain afl 1
- 13 reasons why afl 1)
« Laatst bewerkt op: 1-08-2021, 00:06:16 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #388 Gepost op: 1-08-2021, 04:02:43 »
Ruth  ::love::

13 Reasons Why  ::love::
Frankje Lapi

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #389 Gepost op: 17-08-2021, 10:00:26 »
op Netflix maar weer Circle Brasil seizoen1 overnieuw begonnen, ben benieuwd wanneer circle uk wordt geupload daar, aangezien ze rechten van ITV hebben overgenomen, ook voor nieuwe seizoenen


jammer dat we nog geen Circle Holland hebben, het is een toffe show, en heel educatief ook nog eens over de gevaren van catfishes online, en hoe makkelijk je gefopt kan worden door een nepprofiel




en op BBC volg ik nu dit jaar's Celeb Masterchef, deze week met o.a Penny Lancaster (vrouw van Rod Stewart)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #390 Gepost op: 17-08-2021, 13:57:11 »
Ik kijk War of the Worlds op Disney+
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #391 Gepost op: 17-08-2021, 20:35:27 »
Ik heb laatst Reign er doorheen gejast, die ging vorige week van Netflix af en stond al een tijd op mijn lijstje. Vermakelijke en interessante serie.


Nu ben ik The Crown aan het kijken (ik zat toch al in de sfeer van de Britse politiek/koningshuis door Reign). Stond ook al lang op mijn lijstje. Heel erg boeiend om te zien! Ben nu bij seizoen 3, dus ben nog heel benieuwd hoe alles neergezet wordt.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #392 Gepost op: 28-08-2021, 14:13:36 »
Ik ben net begonnen met beforeigners een hbo serie.
Het is in principe een Noorse  detective serie waarin een duo agenten een moord onderzoekt.
Duo bestaat uit een man en een vrouw. Tot zover erg standaard  en zelfs cliché zou je denken.

Maar dat verandert waarschijnlijk als ik meld dat de vrouw een “voortijder” is. Zij komt uit de tijd van de Vikingen.  In de moderne wereld komen op bepaalde momenten flitsen die gepaard gaan met stroomuitval en dan is er een temporal rift waarbij mensen uit het verleden een weg vinden naar het moderne Oslo.  Het zijn vooral mensen uit de oertijd, tijd van de Vikingen en victoriaanse tijd. De moderne tijd heeft leren omgaan met dit onverklaarbare fenomeen.  De voortijders hebben hun weg gevonden in modern Oslo en zo ontstaan er aparte situaties.

De opvattingen van een vikingstrijdster tov recht en opvoeding zijn bijvoorbeeld heel wat anders dan die van het moderne Oslo.

Je kan de serie kijken als gewoon detective verhaal maar het triggert mij ook om diversiteit, opkomst en verval van mensheid in bepaalde tijden en dat we bepaalde zaken nu als zo normaal zien. Bv hoe gewoon decadentie en prostitutie was in de victoriaanse tijd en hoe oog om oog , tand om tand wel erg letterlijk werd genomen bij de Vikingen .

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #393 Gepost op: 31-08-2021, 09:36:32 »
Ik heb m ook gezien. Moest er wel even aan wennen, maar prima serie
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #394 Gepost op: 10-09-2021, 12:11:18 »
gisteren meilandjes en frank visser doet uitspraak op SBS6

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #395 Gepost op: 21-09-2021, 23:44:47 »
Kersvers, net één aflevering gekeken van de Koreaanse fictieserie Squid Game. In het kort gezegd een Koreaanse versie die the Hunger games, Takeshi's castle en een vleugje La casa de papel (vanwege de rode pakken) combineert.

De serie gaat de serie over een Koreaanse man die veel schulden heeft en eigenlijk helemaal geen cent meer te makken heeft. Bij toeval ontmoet hij een mysterieuze man die een spel met hem speelt, waarna hij zich niet veel later net als 455 anderen inschrijft voor een levensgevaarlijk spel waarmee voor de winnaar veel geld te verdienen is. Ook al die anderen hebben flinke schulden en ze willen maar één ding: dat geld winnen.

Ze moeten verschillende rondes met simpele spellen overleven. Eerst hebben ze nog geen idee waar ze nu eigenlijk in beland zijn. Bij het eerste spel Rood licht, groen licht (bij ons bekend als Anne-Maria Koekoek) is hen meteen duidelijk dat het menens is. Één beweging en je wordt doodgeschoten. Heel creepy aangezien een of andere sadist met een zwart masker (de game master) vanuit zijn basis lekker zit toe te kijken op een scherm.

Qua decors ziet het speelveld/de speelwereld er heel mooi gemaakt uit  ::ok:: en er zit af en toe ook nog een vleugje Koreaanse humor in, ook al is het een thriller. Maar na 1 aflevering kan ik zeggen dat het wel een aanrader is, omdat er ook verschillende onderliggende backstory's in zitten die gaandeweg de serie nog wel uitgediept zullen worden.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2021, 23:51:11 door MollenvangR »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #396 Gepost op: 22-09-2021, 01:21:32 »
Ik heb de hele serie inmiddels gezien en moet zeggen dat het zeker de moeite van het kijken waard was, maar dat de twists eigenlijk wel een beetje voorspelbaar waren .

Ik ben hem gaan kijken omdat ik ook Alice in borderland had gezien ( ook spellen met gewelddadige afloop, ook Aziatisch) en daar Zat ook veel diepgang in en veel thema’s in verwerkt.

Ik vond ze beide goed, maar kan wel zeggen dat het zeker geen series zijn die bij iedereen in de smaak zullen vallen .

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #397 Gepost op: 22-09-2021, 10:29:46 »
Hij staat ook om mijn ‘Watch-list’
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #398 Gepost op: 22-09-2021, 17:10:29 »
Aaah nog meer fans! Ik zat zondag op Netflix te kijken en zag dit staan. ik denk zit er grappig uit effe kijken naar de trailer en omg ::oink:: Dit is wat ik wil zien. een gaaf plot. dit is iets wat ik altijd al in gedachten had als een soort film-serie. ik vind het echt fantastisch ::bravo:: ben bij afl 6 in 1 dag. thanks koreanen voor weer iets super leuks bedenken. De personages en qua uiterlijk is het echt top. sommige dingen kunnen wel voorspelbaar zijn klopt. maar echt eng is het niet. vooral spannend en meerdere plotten bij elkaar. in ieder geval top serie
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Welke series/programma's kijk jij?
« Reactie #399 Gepost op: 23-09-2021, 09:36:10 »
Inmiddels af gebinged in een paar dagen en het is echt de moeite waard. Oke er gaan wat karakters verloren, maar dat is inherent aan een Hunger Games concept.  Er zitten inderdaad wat voorspelbare momenten in, maar een aantal keer ben ik ook echt verrast door de plotwendingen. Dus zit gewoon goed in elkaar. Ik las trouwens dat deze serie dus al 10 jaar in de maak is (vanaf bedenken, uitwerken tot nu dan uitgezonden worden). Ben benieuwd of er nog een tweede seizoen gaat komen...  ::vergroot::