Oké hier gaan we!
-
The Sopranos. Deze wordt met recht vaak genoemd als beste serie aller tijden. Deze serie heeft destijds de toon gezet en heeft er voor gezorgd dat we tegenwoordig veel goede series te zien krijgen!
-
The Wire. Ook een geweldige serie! Gaat over de criminaliteit/drugs scene in Baltimore, waarbij je het verhaal volgt door zowel de ogen van de criminelen/drug dealers en de politie. Super!
-
Lost. Lost heeft voor mij altijd een speciale plek. Deze serie volgde ik destijds op tv en ik kon elke week niet wachten op de nieuwe aflevering. Het draait hier vooral om de personages en dat is heel goed gedaan. Je leeft echt met ze mee. Daarbij komt het mythische/onbekende. Het mooie van Lost was dat het elke week niet klaar was met de aflevering, maar dat het daarna volop door ging op het internet met allemaal theorieën. Heerlijk was dat altijd!
-
Game of Thrones. Normaal ben ik niet zo van de fantasy, maar Game of Thrones is gewoon geweldig. Ik heb na het kijken van seizoen 3 zelfs de boeken aangeschaft en die lezen ook heerlijk weg, ook al zijn ze in het engels. George R.R. Martin heeft een prachtige wereld geschapen. Er gebeurd heel veel, met heel veel personages. In de boeken zijn dit er nog meer dan in de tv serie. Koppie er bij houden dus, maar o wat is het goed!
-
Breaking Bad. Nog één aflevering te gaan! Ook over deze serie ben ik super enthousiast. Ik geloof ook dat we Breaking Bad weer te danken hebben aan de toon die The Sopranos (en The Wire) destijds heeft/hebben gezet. Er wordt ook geweldig geacteerd, moet gezegd worden! Deze serie steekt steengoed in elkaar.
Dat zijn wel mijn 5 toppers. Niet beslist in die volgorde, keep that in mind!
Verder:
-
Dexter. Dexter vond ik wel goed, ik denk dat voor mij seizoen 4 er uit springt, als ik de seizoenen niet door elkaar haal in ieder geval

Seizoen 8 is nu net afgelopen geloof ik. Ik was bij aflevering 4 van dit seizoen maar ben er toen mee gestopt. Ik ga het nog wel uitkijken, dat zeker, maar het kan me niet zo heel veel meer boeien.. Breaking Bad begon toen trouwens ook weer en daar heb ik me weer vol op gestort

Dexter is een aardig goede serie, maar voor mijn gevoel veel van hetzelfde.
-
The Walking Dead. Deze serie leek me eerst niet zoveel. Ben er later toch nog aan begonnen en heb nu toch wel zin in het vierde seizoen dat in oktober (?) gaat beginnen. Ben niet zo van de zombies, maar deze serie zit wat dat betreft wel goed in elkaar. Verder.. ach.. het is gewoon leuk.
-
Homeland. Homeland zit wel goed in elkaar en is ook zeker interessant. Maar wat mij betreft toch niet goed genoeg om in mijn top 5 te komen. Verder is het wel een aanrader hoor!
-
Rome. Misschien hoort Rome nog wel bovenaan dit lijstje, maar niet in mijn top 5. Goede serie maar helaas koste het teveel (als ik het goed heb) en moesten we het doen met 2 seizoenen. Ook interessant om te zien hoe het toen is gegaan. Leuke "side story" met de hoofdpersoon.
En dan ook nog..
-
Suits. Kon mij gewoon niet echt bekoren. Seizoen 3 is nu uit geloof ik? Weet niet of ik die ga kijken..
-
Prison Break. Dit was echt één van de eerdere series die ik keek. Seizoen 1 vond ik toen geweldig.. maar daarna werd het snel minder met seizoen 4 als ultieme dieptepunt. Heel erg uitgemolken naar mijn idee.
-
Spartacus. Ik weet niet precies waarom ik al de seizoenen hier van heb gekeken. Wilde denk ik toch weten hoe het afliep. Veel seks en bloed. Niet echt lekker geacteerd en gaf gewoon niet echt voldoening ofzo. Ook hier was seizoen 1 nog wel te doen, maar daarna weer snel minder.
Nou dat waren ze wel geloof ik. Als me nog 1 te binnen schiet dan laat ik het weten