Ik heb jaren geleden.. ik zou mikken op een jaar of 7 terug, het grootste deel van het eerste seizoen van The Wire gezien.
Vond het geweldig, staat nog op een, feitelijk fictief, lijstje om nog eens geheel te kijken [samen met True Detective en Breaking Bad].
Reden dat ik desalniettemin afknapte was dat het inderdaad voor dat moment een te.. serieuze doordachte serie was.
Zou het niet pretentieus noemen, maar de vergelijking met literatuur is wel voor te stellen ja.
Ooit zal ik op z'n minst aan The Wire begonnen zijn, want het lijkt me serieus echt goed... Nu heb ik The Wire maar weer uitgesteld voor House of Cards

Op aanraden eerst de BBC versie gekeken... Kan ik daar alleen maar seizoen 1 van vinden (kom ik achter na seizoen 1

)

Dus na seizoen 1 BBC begonnen aan de netflix versie, maar Ian Richardson vind ik stiekem leuker dan Kevin Spacey

Amerikaanse versie is natuurlijk wel wat strakker en meer afleveringen (en het blijft superspannend enzo, dus zeker een aanrader), maar ik ga denk ik toch eens kijken waar ik de volledige BBC versie kan scoren

Dus catshee vond je de BBC versie leuker tot nu toe?