Auteur Topic: Hunted  (gelezen 231805 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1300 Gepost op: 26-09-2022, 21:42:45 »
Waarom is iedereen zo anti-hunters?

Denk dat dit te maken heeft met dat het makkelijker is je te verplaatsen in de kandidaten dan in de de hunters. In theorie zou jij zelf de kandidaat kunnen zijn, niet zomaar de hunter.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1301 Gepost op: 26-09-2022, 21:51:44 »
Leuke aflevering! En ik ben dolblij dat er geen "bekende Nederlanders" in mee doen  ::jaja:: ::jaja::

P.s. ik ben geen anti-hunter Nieky  ::zwaai::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1302 Gepost op: 27-09-2022, 10:49:01 »
Was weer top! ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1303 Gepost op: 28-09-2022, 21:29:49 »
Als ik er niks mee te maken heb, maakt het mij ook niet uit. Maar als je net iemand weggebracht hebt en hebt afgesproken om niks te zeggen, zeg ik ook niks. Afspraak is afspraak


Maar de manier waarop ze ondervragen maakt dat ontzettend moeilijk. Dat zag je ook bij Matthijs, die eerste die ze ondervroegen. Hij deed zijn best om niks te zeggen maar zei dan toch dat hij ergens naartoe was geweest. Voor onderdelen. Voor een technische installatie. Voor lampjes. Voor een spot.
Niemand zegt 'technische installatie' als hij iets met lampjes bedoelt, op dat moment was het wel zeker dat hij uit zijn nek kletste. Blijkbaar is het echt heel moeilijk om op iedere vraag te zeggen 'ik zeg niks'. Je zegt toch dat je weg was, en dan zeg je toch waar naartoe, en zo gaat het maar verder.

Dochter Jade had een haarscherpe analyse van alle fouten die ze al gemaakt hadden. Ik neem aan dat ze voor een bepaald tijdstip een nachtplek moeten hebben? Anders snap ik de paniek voor een slaapplaats niet goed.

Hebben we alle stellen eigenlijk al gezien? Die 2 dames alleen op het scherm bij Selmar denk ik?
Keep calm and eat chocolates!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hunted
« Reactie #1304 Gepost op: 3-10-2022, 18:05:17 »
Ik begrijp niet waarom vader en dochter niet gewoon een of twee liftjes pakken nadat ze hebben gewroet in hun bekende omgeving en met haar telefoon. Beetje laks als je het mij vraagt, die gaan vast niet ver komen.

Leuke aftrap tho

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1305 Gepost op: 3-10-2022, 21:20:58 »
Leuk om te zien hoe de hunters miszitten.

Maar ik denk dat die broer en zus nog wel op de radar komen. Zoveel telefoons zijn ervast niet in de buurt van dat afgelegen bos aan geweest....

Ik begrijp niet waarom vader en dochter niet gewoon een of twee liftjes pakken nadat ze hebben gewroet in hun bekende omgeving en met haar telefoon. Beetje laks als je het mij vraagt, die gaan vast niet ver komen.

Leuke aftrap tho

Vader is een tikkeltje naief  ::)
You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1306 Gepost op: 3-10-2022, 23:43:13 »
Wat een einde! "Ze slapen thuis bij Sanne!" Ja tuurlijk joh, zo suf zijn ze wel ;D

Selmar die Wynjeterp probeert uit te spreken ;D


Maar wat een sufferd zeg, die Marco. Denkend dat hij veilig is als hij maar via VPN inlogt. Weer terug naar de straat om te kijken of de Hunters er nog zijn. Zijn dochters doen het een stuk beter. Wat was Reve goed aan het liegen zeg, wauw!
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1307 Gepost op: 4-10-2022, 12:14:40 »
Ja die vader is wel raar.
Ok dat hij nog denkt dat hij veilig is omdat hij VPN gebruikt.
maar waarom zou je een paar keer per dag naar je mails gaan kijken.

En hoe verzin je het om bij je ouders te gaan slapen, want omdat ze op vakantie zijn denken de hunters vast niet dat je daar naar toe zou gaan.

Ik heb gisteren de eerste 3 afleveringen van Klopjacht (de belgiesche hunters) seizoen 2 bekene en dacht toen nog 'de fouten die ze hier maken worden in Nederland niet meer gemaakt'. En ja daar is het nog erger want daar vertellen ze aan de telefoon gewoon tegen familie wat ze die dag gaan doen en waar ze moeten zijn'. Daar denken een paar nog dat als je met een vreemde telefoon naar huis belt dat dan niet te eachterhalen is dat zij het zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1308 Gepost op: 4-10-2022, 14:22:49 »
Raar dat Hunter team 3 op de weg parkeerde. Hoeveel tijd win je daar nu mee? Zo'n SUV draai je zo in ...en waarom niet een halve straat verder? Zien vader en dochter van mijlenver dat je er bent.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1309 Gepost op: 4-10-2022, 14:43:58 »
Raar dat Hunter team 3 op de weg parkeerde. Hoeveel tijd win je daar nu mee? Zo'n SUV draai je zo in ...en waarom niet een halve straat verder? Zien vader en dochter van mijlenver dat je er bent.
Vooral voor het blokkeren van de weg/ voertuigen voor het huis.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1310 Gepost op: 4-10-2022, 18:32:16 »
Vooral voor het blokkeren van de weg/ voertuigen voor het huis.

Net de Buizerderf (ik verstond Buizendreef) opgezocht op Street View (beeldmateriaal van 12 jaar terug  :)) en de situatie is er idd niet naar. Gastvrij straatje. Ik had die dikke bak nog steeds om de hoek geparkeerd, maar goed.


Maar wat een sufferd zeg, die Marco. Denkend dat hij veilig is als hij maar via VPN inlogt. Weer terug naar de straat om te kijken of de Hunters er nog zijn. Zijn dochters doen het een stuk beter. Wat was Reve goed aan het liegen zeg, wauw!

https://twitter.com/kijktdoorjeraam/status/1577006808983429120

Mooi voorbeeld van duping delight ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-10-2022, 20:19:53 door Amethyst »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1311 Gepost op: 5-10-2022, 12:22:07 »
Eindelijk kunnen kijken. Leuke teams en benieuwd hoever ze komen.

Vader en dochter, tja, geen idee hoe die vader denkt  ::rofl:: maar dat gezicht van de dochter als het "verhoor" klaar is, geniaal :D

Wel lastig dat ze eigenlijk allemaal richting huis moeten voor hun telefoon. Al zag ik geniale verstopplekken voorbij komen.

En echt, bestaan die floppy's nog  ::rofl:: Wel slim om hier in Helmond het Computermuseum dan te benaderen. Had even zoiets van wow, ze zijn gewoon vlakbij mij geweest (althans in de stad dan en mits ze inderdaad echt daarheen gegaan zijn).

En ik ben niet team Hunter of Team voortvluchtig. Vindt beide kanten leuk om te zien.


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1312 Gepost op: 5-10-2022, 20:30:51 »
Ik kijk voor het eerst, erg leuk ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1313 Gepost op: 6-10-2022, 14:34:45 »
Vooral voor het blokkeren van de weg/ voertuigen voor het huis.

Ah sorry, ik zag vanochtend je tweet hierover ...nu begrijp ik wat je bedoelt. In die straat zijn de opritten breed of dubbel ...dan snap ik het.

"Ik kan het niet helemaal meer terughalen, maar volgens mij was de woning niet vanuit achter te benaderen of ontvluchten. Daarom beiden aan voorzijde en met het voertuig de weg blokkeren. Wij plannen op max subjecten in de woning, niet op heimelijk als we toch aanlopen."

De achtertuinen van dat huizenblok lijken makkelijk te bereiken en ontvluchten via het parkje tussen huizen en kanaal:



Ruim 100m lopen van de voordeur via het voetpad waar vader en dochter in wilden fietsen en een hunter was achter geweest.

Jammer dat je het niet meer helemaal kan herinneren.

Kijkt HQ in dat soort gevallen in 1e plaats naar spelregels Hunted? (bijv. dat je niet via iemands achtertuin mag vluchten als er daar geen uitgang is. Dat je daar dan ook niemand posteert)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1314 Gepost op: 6-10-2022, 18:01:33 »
Ah sorry, ik zag vanochtend je tweet hierover ...nu begrijp ik wat je bedoelt. In die straat zijn de opritten breed of dubbel ...dan snap ik het.

"Ik kan het niet helemaal meer terughalen, maar volgens mij was de woning niet vanuit achter te benaderen of ontvluchten. Daarom beiden aan voorzijde en met het voertuig de weg blokkeren. Wij plannen op max subjecten in de woning, niet op heimelijk als we toch aanlopen."

De achtertuinen van dat huizenblok lijken makkelijk te bereiken en ontvluchten via het parkje tussen huizen en kanaal:



Ruim 100m lopen van de voordeur via het voetpad waar vader en dochter in wilden fietsen en een hunter was achter geweest.

Jammer dat je het niet meer helemaal kan herinneren.

Kijkt HQ in dat soort gevallen in 1e plaats naar spelregels Hunted? (bijv. dat je niet via iemands achtertuin mag vluchten als er daar geen uitgang is. Dat je daar dan ook niemand posteert)
Nee hoor, er zijn vaak genoeg subjecten via een aanliggende tuin gevlucht. Wij proberen echt een woning dicht te zetten (in tegenstelling tot vele andere landen), waarom in dit geval de call zo is gemaakt weet ik echt niet meer, maar is waarschijnlijk mijn schuld, want ik bepaal de aanloop routes.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1315 Gepost op: 6-10-2022, 18:48:50 »
Ah sorry, ik zag vanochtend je tweet hierover ...nu begrijp ik wat je bedoelt. In die straat zijn de opritten breed of dubbel ...dan snap ik het.

"Ik kan het niet helemaal meer terughalen, maar volgens mij was de woning niet vanuit achter te benaderen of ontvluchten. Daarom beiden aan voorzijde en met het voertuig de weg blokkeren. Wij plannen op max subjecten in de woning, niet op heimelijk als we toch aanlopen."

De achtertuinen van dat huizenblok lijken makkelijk te bereiken en ontvluchten via het parkje tussen huizen en kanaal:



Ruim 100m lopen van de voordeur via het voetpad waar vader en dochter in wilden fietsen en een hunter was achter geweest.

Jammer dat je het niet meer helemaal kan herinneren.

Kijkt HQ in dat soort gevallen in 1e plaats naar spelregels Hunted? (bijv. dat je niet via iemands achtertuin mag vluchten als er daar geen uitgang is. Dat je daar dan ook niemand posteert)

Het was toch hier? Dat lijkt geen achteruitgang te hebben

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1316 Gepost op: 6-10-2022, 23:25:41 »
Het was toch hier? Dat lijkt geen achteruitgang te hebben

Ja, dat is 'm ::jaja:: Hetzelfde rijtje huizen waar ik een foto van postte.

Ik vroeg me af hoe je dat (onder tijdsdruk en met maar 2 hunters die je er naartoe kan sturen) aanpakt. Vandaar m'n vraag over een achtertuin zonder uitgang ...of je dat meeneemt, want ik had de satellietbeelden natuurlijk al gezien. Zelfs een volledig afgesloten tuin kom je meestal nog uit als je een beetje lenig bent.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1317 Gepost op: 7-10-2022, 07:25:59 »
Ja, dat is 'm ::jaja:: Hetzelfde rijtje huizen waar ik een foto van postte.

Ik vroeg me af hoe je dat (onder tijdsdruk en met maar 2 hunters die je er naartoe kan sturen) aanpakt. Vandaar m'n vraag over een achtertuin zonder uitgang ...of je dat meeneemt, want ik had de satellietbeelden natuurlijk al gezien. Zelfs een volledig afgesloten tuin kom je meestal nog uit als je een beetje lenig bent.

Ehm, gewoon op gevoel/ervaring 😃. Ik zie een pand en dan zie ik vrijwel direct de risico’s en daarmee de beste looproutes. Soms moeten we nog controleren of bepaalde steegjes afgesloten zijn, hoe je die binnenkort etc. En heel af en toe controleer ik zicht lijnen. Maar veel meer afwegingen doe ik niet echt (bewust).

Die groundhunters weten ook wat ze doen, dus daar moet je ook op vertrouwen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1318 Gepost op: 7-10-2022, 10:11:28 »
Ehm, gewoon op gevoel/ervaring 😃. Ik zie een pand en dan zie ik vrijwel direct de risico’s en daarmee de beste looproutes. Soms moeten we nog controleren of bepaalde steegjes afgesloten zijn, hoe je die binnenkort etc. En heel af en toe controleer ik zicht lijnen. Maar veel meer afwegingen doe ik niet echt (bewust).

Die groundhunters weten ook wat ze doen, dus daar moet je ook op vertrouwen.

Helder, dankjewel :)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #1319 Gepost op: 7-10-2022, 21:53:35 »
Geweldig om, voor het eerst in alle seizoenen van Hunted denk ik, de plaats waar ik zo'n 15 jaar heb gewoond zo uitvoerig in beeld te zien.

Vader en dochter zijn eigenlijk op een erg rare manier gevlucht. Ze hebben eerst kort onder een bruggetje dichtbij geschuild om even later in Zoeterwoude Dorp te eindigen. Het makkelijkste is om over de enige brug over de Vliet (het water aan de achterkant) in het dorp te gaan. Daar kunnen geen auto's overheen, maar dan moesten ze door de wijk waar de hunters waren of midden door het dorp waar de hunters ook hebben gereden. Dan is het nog mogelijk om over het water te gaan via de N206, maar daar hebben de Hunters ook gereden. Vader en dochter hebben gewoon enorm veel geluk gehad denk ik
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.