Auteur Topic: Hunted  (gelezen 231714 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1440 Gepost op: 1-03-2023, 17:02:15 »
Je bent er maar druk mee :P
En ik krijg er niets eens voor betaald, puur vrijwilligerswerk 😃

Re: Hunted
« Reactie #1441 Gepost op: 1-03-2023, 17:18:29 »
Echt knap hoe je van een slecht opgeschreven morse code toch op het juiste spoor komt  ::joehoe::
Ben benieuwd hoe dat volgende keer dus gaat met iedereen

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1442 Gepost op: 2-03-2023, 10:19:01 »
Wel slim van Jeroen en Sjoerd om in het oosten van het land te spelen, onbekend gebied voor Selmar.  :-X
Allemaal stukken zonder ANPR....
« Laatst bewerkt op: 2-03-2023, 11:41:42 door Enermol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1443 Gepost op: 5-03-2023, 00:50:33 »
En buiten de Randstad wil het soms met de topografie bij de hunters ook nog wel een beetje mis gaan.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1444 Gepost op: 6-03-2023, 20:50:24 »
Ze komen elkaar wel allemaal tegen maar die hunters niet  ;D
You'll never walk alone

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1445 Gepost op: 6-03-2023, 21:07:56 »
Wel een verschil of je Patty als hulp toegewezen krijgt of iemand als Tim Coronel vorig jaar.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1446 Gepost op: 6-03-2023, 21:23:11 »
Wel een verschil of je Patty als hulp toegewezen krijgt of iemand als Tim Coronel vorig jaar.

Ja, wat dat betreft zijn de contacten van Sandra en Sylvana een stuk moeilijker te vinden.
Ik vind dat trollenleger van Yvonne toch echt ongelooflijk he. Wat win je ermee door BN-ers te melden bij haar?
Maar goed, ook zonder dat trollenleger hadden Dylan en Guido geen kans meer, nu ze de info van Patty niet meer konden krijgen.
Wat wel de vraag is: hebben zij het briefje 'ontmoet Ymkje...' nog in hun bagage zitten?

Was dit trouwens opgenomen voordat Niels aan ER meedeed? ;D

Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1447 Gepost op: 6-03-2023, 21:25:55 »
Benieuwd of de hunters de link leggen met Niels en die andere knakker.

Ik vermoed dat zij op Schokland gepakt gaan worden en dan de link gelegd wordt.

De overige duo's halen de finale wel.

Ik ben fan van het "trollenleger". Maakt het wat reëeler. Als een topcrimineel hier over straat loopt melden mensen hem/haar ook bij de politie mag ik hopen. Maar goed; die hoeft geen hints bij elkaar te puzzelen  :P
You'll never walk alone

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1448 Gepost op: 6-03-2023, 21:31:49 »
Gateverdamme Yvonne Coldeweijer, wat ben je toch een vreselijk naar mens!    ::niet-ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1449 Gepost op: 6-03-2023, 21:51:11 »
Ik vond deze aflevering eerlijk gezegd nogal flauw. Wat al eerder is gezegd, nogal oneerlijk voor Dylan en Sjoerd dat zij Patty als contactpersoon hebben. Die ligt wel heel erg voor de hand. Ik supporter nu maar voor Sjoerd en Jeroen. Die vind ik nu het leukst.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1450 Gepost op: 7-03-2023, 00:22:24 »
Volgens mij kiezen de kandidaten de contactpersonen zelf.

Zie trouwens dat Hunted/Selmar heel wat negativiteit krijgt op twitter n.a.v. deze aflevering. Dat vind ik behoorlijk onterecht

- Juist mooi dat "burgers" ook criminelen verlinken. Het medium juicechannel is wat onorthodox (Opsporing verzocht vinden we allemaal wel normaal) maar heel eerlijk; Dit koppel lokte de hunters zelf ook uit de tent. Wie de bal kaatst....
BN'ers hebben vaak zat voordeel van hun bekendheid (kijk maar naar contacten en slaapplekken) en hoeven veel minder lang te vluchten.
You'll never walk alone

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1451 Gepost op: 7-03-2023, 05:37:30 »
Vind Yvonne's trollenleger ook een prime toevoeging. In the Britse versie gaan de Hunters vaak nog verder en hangen gewoon "wanted" posters op en verspreiden ze online, met een geldbeloning. Altijd fascinerend om te zien hoeveel mensen daar de boel voor willen verlinken, zelfs lui die deelnemers nét een lift hebben gegeven.

Patty hilarisch uilskuikerig, met die Hunted envelop gewoon vol zichtbaar op dr bureau met de Hunters ernaast. Ja daar ben je als duo de sjaak mee.

Maar het lijkt er al jaren wel op dat Selmar en team wachten op fouten van de deelnemers, om deze vervolgens te gebruiken om hun eigen voorkennis mee weg te poetsen? Kan ik niet hard maken en kudos voor Selmar die op social media geregeld tekst en uitleg geeft. Maar als dit waar is (want je moet per slot van rekening ook een programma maken en de reputatie van de opsporingsdiensten in het oog houden) dan zaldat natuurrijk niet toegegeven worden.


Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1452 Gepost op: 7-03-2023, 07:26:09 »
Vind Yvonne's trollenleger ook een prime toevoeging. In the Britse versie gaan de Hunters vaak nog verder en hangen gewoon "wanted" posters op en verspreiden ze online, met een geldbeloning. Altijd fascinerend om te zien hoeveel mensen daar de boel voor willen verlinken, zelfs lui die deelnemers nét een lift hebben gegeven.

Patty hilarisch uilskuikerig, met die Hunted envelop gewoon vol zichtbaar op dr bureau met de Hunters ernaast. Ja daar ben je als duo de sjaak mee.

Maar het lijkt er al jaren wel op dat Selmar en team wachten op fouten van de deelnemers, om deze vervolgens te gebruiken om hun eigen voorkennis mee weg te poetsen? Kan ik niet hard maken en kudos voor Selmar die op social media geregeld tekst en uitleg geeft. Maar als dit waar is (want je moet per slot van rekening ook een programma maken en de reputatie van de opsporingsdiensten in het oog houden) dan zaldat natuurrijk niet toegegeven worden.
Dat laatste kan ik stellig ontkennen, wij hebben geen voorkennis. Dat het zo lijkt komt denk ik omdat alleen (voornamelijk) alle succesvolle acties worden uitgezonden.

Via Twitter kreeg ik bijvoorbeeld de vraag waarom ik alle telefoons vroeg die zijn uitgezet ipv die zijn vertrokken. En dat dit verdacht veel lijkt op voorkennis.

Maar natuurlijk heb ik die andere bevraging ook gedaan, maar daar kwam niets uit, en is dus ook niet uitgezonden.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 07:56:36 door :Selmar: »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1453 Gepost op: 7-03-2023, 09:14:56 »
Ah tof dat je hier post Selmar. Ja, door de strakke edits lijkt het dan inderdaad soms of het snel en effectief prijsschieten is voor jullie. Maar de cameramensen die de kandidaten volgen zijn dus echt volledig losgekoppeld van jullie?

En als deelnemers fouten blijven maken, zoals helpers opzichtig telefoons laten uitzetten voor korte tijd, dan hebben ze alleen zichzelf ermee.

In de UK versie is het de Hunters eenmaal gelukt om iedereen op tijd te pakken. En dat leverde een hoos aan publiekskritiek op, omdat de kijkers daar een winnaar wilden. Was eens en nooit meer geloof ik. Gaan wij zoiets nog eens meemaken in de NL versie denk je? Of zou dat hier ook kijkers gaan kosten?

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1454 Gepost op: 7-03-2023, 09:21:47 »
Ah tof dat je hier post Selmar. Ja, door de strakke edits lijkt het dan inderdaad soms of het snel en effectief prijsschieten is voor jullie. Maar de cameramensen die de kandidaten volgen zijn dus echt volledig losgekoppeld van jullie?

En als deelnemers fouten blijven maken, zoals helpers opzichtig telefoons laten uitzetten voor korte tijd, dan hebben ze alleen zichzelf ermee.

In de UK versie is het de Hunters eenmaal gelukt om iedereen op tijd te pakken. En dat leverde een hoos aan publiekskritiek op, omdat de kijkers daar een winnaar wilden. Was eens en nooit meer geloof ik. Gaan wij zoiets nog eens meemaken in de NL versie denk je? Of zou dat hier ook kijkers gaan kosten?
Zeker, productie zit op een andere verdieping met pasjescontrole. Zelfs al we zo vals zouden willen spelen kan dat niet.

En wij hadden 2 jaar geleden ook een clean sweep, en dat leverde ook veel gedoe op. (Als was dat logisch omdat het vooral een fout van productie was die wij wisten uit te buiten)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1455 Gepost op: 7-03-2023, 09:35:32 »
Helemaal vergeten! Sorry. Hopelijk blijven jullie clean sweeps maken dan. Helemaal als de kandidaten fouten blijven maken, of liever van luxe villa's en auto's met de modernste snufjes gebruik maken dan het buiten in een tent in de natuur roughen  ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1456 Gepost op: 7-03-2023, 10:52:14 »
Ik snap dat van die telefoons uitzetten ook nooit (al was deze helper helemaal dom door de telefoon weer aan te zetten op de plaats van bestemming, echt waarom denk je dat die telefoon uit moest :P). Waarom vraag je niet of iemand zijn telefoon thuis wil laten liggen (aan) terwijl je wordt weggebracht. Dat is toch veel slimmer?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: Hunted
« Reactie #1457 Gepost op: 7-03-2023, 13:05:15 »
Soms denk ik ook waarom uit en weer aan doen. Dat valt juist toch extra op.
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1458 Gepost op: 7-03-2023, 16:00:17 »
Ik snap dat van die telefoons uitzetten ook nooit (al was deze helper helemaal dom door de telefoon weer aan te zetten op de plaats van bestemming, echt waarom denk je dat die telefoon uit moest :P). Waarom vraag je niet of iemand zijn telefoon thuis wil laten liggen (aan) terwijl je wordt weggebracht. Dat is toch veel slimmer?

Nou inderdaad.. Veel slimmer om telefoons thuis te laten of bij buren of familie in zo'n situatie. En gewoon aan laten, als dat het standaard patroon is voor iemands telefoongebruik. Maar dat lijkt een impertinente vraag onderhand, want veel mensen voelen zich onthand zonder mobieltje  ::)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1459 Gepost op: 13-03-2023, 10:20:59 »

Maar goed, ook zonder dat trollenleger hadden Dylan en Guido geen kans meer, nu ze de info van Patty niet meer konden krijgen.
Wat wel de vraag is: hebben zij het briefje 'ontmoet Ymkje...' nog in hun bagage zitten?


Ik weet niet of het mogelijk was geweest voor hun om via ymkje aan verdere info te komen. Die naam hadden ze wel, kennen ze dan misschien niet, maar ze weten dat het een kennis van Niels of Mark is, dan is dat wel uit te vinden welke ymkje dat is. Zoveel komt die naam ook weer niet voor.

Grote kans dat Niels en Mark zelf er toch niet achter komen dat ze daarheen moeten....