Auteur Topic: Hunted  (gelezen 231717 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1560 Gepost op: 2-11-2023, 08:06:50 »
Mwah, ik vond de dames het ook niet bepaald slim spelen eerlijk gezegd. Ze waren in de eerste dagen al ontsnapt. Ongelooflijk dat ze zo in hun eigen netwerk bleven. Maar goeie catch inderdaad.

Sissy en haar man gaan toch niet falen op de puzzel hoop ik?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Hunted
« Reactie #1561 Gepost op: 2-11-2023, 12:57:13 »
Bas die rondrent met de telefoon boven zijn hoofd...  ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1562 Gepost op: 2-11-2023, 17:51:58 »
Ik vond dit echt een heel leuke aflevering.
Leuk dat we actie-reactie hadden.
Ik vond de dames vandaag wel goed bezig, door steeds snel weer te switchen van auto.
Ze hadden de pech dat een ander team al in Maastricht geweest was want anders hadden ze binnen hun podo-kring kunnen blijven. En dat hadden de hunters wel in het vizier, maar dat zijn wel heel veel plekken verspreid door Nederland.

Maar heel leuk hoe alert de hunters waren en alles heel snel in beeld gebracht werd. Hierdoor hadden ze niet genoeg tijd om te ontkomen.

Bij de 2 mannen was ik verbaasd dat ze blijkbaar verwachtte een tip te krijgen op 1 van de plekken op de lijn. Ze hebben toch ook te horen gekregen dat op 2 dagen voor het eind er bij hun contactpersoon een nieuwe tip binnen komt.
Tot nu toe vond ik hun goed bezig. Misschien een ofday.

En Sissy die is geweldig. Hoop echt dat zij het haalt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1563 Gepost op: 3-11-2023, 11:40:10 »
Was inderdaad mooi recherchewerk en duidelijk in beeld gebracht (stap voor stap) hoe de hunters bij de dames zijn uitgekomen. Sommige reacties op Twitter/X blijven ongelofelijk. Zelfs als de productie ervoor kiest om elke stap in kaart te brengen (en daardoor vond ik de uitzending zelfs een tikkeltje langdradig) geloven mensen niet dat dit een redelijk betroubare simulatie is van de werkelijkheid. Zonde.
You'll never walk alone

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1564 Gepost op: 3-11-2023, 13:21:18 »
Nick die vol overtuiging zegt dat die 2 papieren van de code niet bij elkaar horen .

Vond dat het bij die 2 mannen laatst al lang duurt, maar bij Nick en Sissy wil het helemaal niet lukken.

Hij leek mij toch niet heel moeilijk dit keer.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1565 Gepost op: 4-11-2023, 21:47:31 »
Was weer iets achterop geraakt, maar ben bij, voor de finale van as woensdag. En ik heb geen idee welke kant het op gaat. Ik voorzie wel het scenario weer dat een duo niet wordt gepakt, maar ook de eindlocatie niet vindt.

Iig vast een tip voor alle toekomstige kandidaten: kies nooit de meest afgelegen locatie om een hint op te halen, omdat juist in een tactisch spel iedereen zo denkt, van hier gaat toch niemand heen. Dan juist wel. Opvallend dat behoudens Prince en zoon iedereen voor Maastricht en Amsterdam ging .

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1566 Gepost op: 5-11-2023, 13:40:14 »
Ja maar de verste locatie is ook voor de hunter het moeilijkst te bewaken.
Als ze daar in de buurt een auto achter laten kan die niet heel snel ook op een andere plek zijn.

Ik nu woensdag al de finale?

Hoop eigenlijk dat de productie die lijn als afleidingsmanoevre bedoelt.
Dat de laatste hint is om de lijn te spiegelen en dat dan het extractiepunt bv 25% van het noorden af van de  lijn het extractiepunt is.  Dat het niet over water is, maar bv een ambassade in.
En als ze een helikopter doen, laat dan aub 10 helikopters tegelijk naar verschillende plekken vertrekken.
Het moet niet te moeilijk voor de vluchters en te makkelijk voor de hunters worden.
Neeltje Jans is denk ik niet te doen, als je zelf te voet moet en de hunters rijden in auto's.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1567 Gepost op: 6-11-2023, 19:47:33 »
Ja maar de verste locatie is ook voor de hunter het moeilijkst te bewaken.
Als ze daar in de buurt een auto achter laten kan die niet heel snel ook op een andere plek zijn.

Ik nu woensdag al de finale?

Hoop eigenlijk dat de productie die lijn als afleidingsmanoevre bedoelt.
Dat de laatste hint is om de lijn te spiegelen en dat dan het extractiepunt bv 25% van het noorden af van de  lijn het extractiepunt is.  Dat het niet over water is, maar bv een ambassade in.
En als ze een helikopter doen, laat dan aub 10 helikopters tegelijk naar verschillende plekken vertrekken.
Het moet niet te moeilijk voor de vluchters en te makkelijk voor de hunters worden.
Neeltje Jans is denk ik niet te doen, als je zelf te voet moet en de hunters rijden in auto's.
Ja, woensdag is de finale. En je hoeft als kandidaat natuurlijk helemaal te voet te gaan, je kunt ook per boot, auto of zelfs met een heli komen

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1568 Gepost op: 6-11-2023, 23:21:43 »
Ik stoorde me trouwens wel een beetje dat Hunted (en ook de Hunters) de topografie niet juist hadden: Ouddorp (waar Bas en Wilco waren) ligt namelijk op Goeree-Overflakkee, wat niet in Zeeland ligt, maar in Zuid-Holland. Om dezelfde reden hoeft het extractiepunt helemaal niet in Zeeland te liggen, omdat een groot gedeelte van de lijn überhaupt niet in Zeeland ligt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1569 Gepost op: 8-11-2023, 21:03:56 »
In een plaats waar ik nog nooit van heb gehoord wonen vrienden van 1 van de hunters ::rofl::

Ik stoorde me trouwens wel een beetje dat Hunted (en ook de Hunters) de topografie niet juist hadden: Ouddorp (waar Bas en Wilco waren) ligt namelijk op Goeree-Overflakkee, wat niet in Zeeland ligt, maar in Zuid-Holland. Om dezelfde reden hoeft het extractiepunt helemaal niet in Zeeland te liggen, omdat een groot gedeelte van de lijn überhaupt niet in Zeeland ligt.

Selmar wist t gelukkig wel ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1570 Gepost op: 8-11-2023, 21:26:26 »
Gefeliciteerd Selmar! Goed speurwerk, en goeie misleiding. Ik vond het stiekem wel fijn dat de valse calls naar mogelijke contactpersonen niet zoveel opleverde. Nu werd het nog spannend tot de laatste seconden. Hoe dicht bij de boot was Nick? En is er geen 'after the hunt' dit seizoen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1571 Gepost op: 8-11-2023, 21:30:01 »
Goed gedaan Hunters  ::bravo::

En is er geen 'after the hunt' dit seizoen?

Ik hoop wellicht iets online.
En komt er nog een Hunted VIPS in het voorjaar?

Vraag me af, als Bas en Wilco de 1e keer in Zeeland die telefoon niet hadden aangezet, dan hadden ze die valse SMS nooit kunnen krijgen?
« Laatst bewerkt op: 8-11-2023, 21:35:47 door Daisy »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1572 Gepost op: 8-11-2023, 21:32:20 »
En toch vind ik het dan teleurstellend dat niemand het haalde.
Had het Sissy en Nick echt gegund
Maar als de hunters het extractie punt hebben dan is het onmogelijk om te ontsnappen.
Behalve als er nog 10 man voortvluchtig zijn. Of als ze op dolfijnen naar het extractie punt gekomen waren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1573 Gepost op: 8-11-2023, 21:36:50 »
Topaflevering weer! Heel goed gedaan hunters.  ::jaja::

(En wat een anticlimax van de vlucht van Bas en Wilco. Domweg in de val trappen...)

p.s. Als jullie ooit nog hulp op HQ zoeken, waar kan ik me aanmelden? ::tandpastasmiley:: Het lijkt me heerlijk werk.
Tell me what your telescope says

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1574 Gepost op: 8-11-2023, 21:42:17 »
Gefeliciteerd hunters  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1575 Gepost op: 8-11-2023, 21:42:27 »
p.s. Als jullie ooit nog hulp op HQ zoeken, waar kan ik me aanmelden? ::tandpastasmiley:: Het lijkt me heerlijk werk.

Ik denk dat er ook heel veel saaie uren tussen zitten. Kijken naar beelden waar niets op gezien wordt. Het uitpluizen van berichten die er niets mee te maken hebben

In samenvatting natuurlijk wel leuk

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hunted
« Reactie #1576 Gepost op: 8-11-2023, 21:46:07 »
Wat was nou precies het ophaalpunt van het extractiepunt om opgehaald te worden? Ik vond het niet duidelijk in beeld gebracht. Sissy en Nick liepen dan wel door de haven alleen hoe dichtbij waren ze dan echt bij het ophaalpunt. Misschien voor volgend jaar een idee om er neer te zetten hoeveel meters ze verwijdert van het ophaalpunt van het extractiepunt zijn.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1577 Gepost op: 8-11-2023, 21:51:16 »
Als je op Google Maps kijkt naar Port Zélande, dan was het die uitstekende pier aan de ingang van de jachthaven. Nick en Sissy stonden sowieso verkeerd, ze hadden dat nooit binnen de tijd gered.
Tell me what your telescope says

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1578 Gepost op: 8-11-2023, 21:53:46 »
En toch vind ik het dan teleurstellend dat niemand het haalde.
Had het Sissy en Nick echt gegund
Maar als de hunters het extractie punt hebben dan is het onmogelijk om te ontsnappen.
Behalve als er nog 10 man voortvluchtig zijn. Of als ze op dolfijnen naar het extractie punt gekomen waren.
Niemand stond op het juiste extractiepunt, wij niet, de kandidaten niet. Als Nick en Sissy gewoon hun aanwijzingen hadden bekeken hadden ze op de pier gestaan in plaats van de steiger, en waren wij te laat geweest

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1579 Gepost op: 8-11-2023, 23:21:03 »
Felicitatie aan de hunters!  ::ok::

Komt er nog een 'After the hunt'-aflevering, Selmar?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!