Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990953 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2005, 17:33:36 »
't is geloof ik nog 'n beetje 'n oude poll.  ;D  Ik zal dadelijk 'ns wat nieuws verzinnen.  :)

Niemand 't gezien gisteren? 't niveau was nog triester dan vorige week. ::niet-ok::  Als dit soort nummers toch naar Kiev moeten straks, worden we gewoon uitgelachen door heel Europa vrees ik.  :-\\

Tiffany was de enige die ik wel aardig vond, maar je kon merken dat de tekst door 'n meisje van 17 was geschreven. Rest was echt dieptriest.  :\'(

Ik hoop dat er volgende week eindelijk 'ns 'n nummer bijzit, waarvan ik denk: ja dat is wel wat voor in Kiev!  :)

Offline Sija

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2005, 20:01:27 »
Wat een niveau zeg gisteravond. Echt niet best. ::ohno::
 
Ik kom zelf uit Friesland en ik vind het te gek dat de Friezen door zijn naar de finale, maar inderdaad moet er nog veel gebeuren aan bijvoorbeeld hun styling. Ze zagen er niet echt spetterend uit.  ::ohno::

Maar het laatste nummer was wel het grootste dieptepunt van de hele avond. De enige reden dat Chastity door is, is doordat haar borsten bijna uit haar jurkje vielen. Nederland trapt er ook nog in. Zij heeft niet haar liedje gepresenteerd maar haar lichaam. Bah, schaamteloos!  ::oink::
Tis een Kwestie van Geduld

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2005, 20:08:35 »
Heb gister alleen de uitslag gezien, was iets anders aan nhet doen, maar het was diep en diep triest. Voorlopig hoop ik maar dat die Friezen winnen, is tenminste wat anders, de Belgen deden het 2 jaar geleden ook goed met zoiets 'aparts' dus wie weet...

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2005, 21:25:19 »
De twee afgelopen jaren is bewezen dat 'n goeie folksong kan scoren op het songfestival. Twee jaar geleden was er het Belgische Urban Trad, in 2004 behaalde Servië-Montenegro 'n 2de plaats. Helaas miste het nummer uit Friesland zowat alles wat deze voorgangers tot 'n succes maakte. Nauwelijks sfeer, weinig pakkende melodie, doodse podiumact...  ::niet-ok:: 'n Gemiste kans, maar de heren krijgen een herkansing in de finale, misschien kan er nog één en ander verbeterd worden tegen dan.

In tegenstelling tot wat ik hier las, vind ik dat verschijning Chastity wél 'n aantal songfestival-troeven in huis heeft. Qua stemvastheid kan het idd veel beter, maar 'n catchy melodie wel, herkenbaar & toegankelijk. Daarnaast viel er tenminste wat te beleven on stage (incl. de borsten, geef ik ruiterlijk toe). Maar tussen 41 deelnemers moet je gewoon kunnen & durven opvallen, anders verzuip je in de massa. Het lied deed me sterk denken aan 'n aantal Scandinavische inzendingen van de afgelopen jaren ook, zoals Lena Philipsson die vorig jaar 'n 6de plaats behaalde voor Zweden met een vergelijkbaar nummer. Rot-commercieel & dus net wél geschikt voor het Songfestival. Van de 6 finalisten die tot nu toe bekend zijn, geef ik Chastity de beste kansen om 'n goeie beurt te maken in Kiev. Of we daar gelukkig moeten mee wezen, is weer een andere vraagstelling. Ernstige muziekliefhebbers (zoals ikzelf?) horen misschien niet over het Songfestival te praten, laat staan er naar te kijken & luisteren. Heeft het te maken met nostalgie, traditie, wie zal het zeggen?... Maar 1 keer per jaar veroorloof ik me graag mee te gaan in dit circus van het populaire lied !  ::bravo:: 

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #124 Gepost op: 31-01-2005, 12:45:23 »
De friese groep vond ik best grappig...heb ze ooit een keertje eerder horen spelen en ik kan er wel een avondje naar luisteren hoor...daarbij vind ik het erg jammer dat er meer naar de styling wordt gekeken dan naar de kwaliteit van de muziek... :-\\

De rest vond ik qua muziek (en styling) ook niet veel bijzonders, dus het doet mijn friese afkomst goed dat juist de friezen een triomfje hebben gehaald tijdens deze uitzending ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #125 Gepost op: 31-01-2005, 18:19:11 »
Ik besteed er geen aandacht meer aan! Hopeloos....

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #126 Gepost op: 7-02-2005, 12:25:18 »
Ik besteed er geen aandacht meer aan! Hopeloos....

Vind ik hetzelfde: als je er al langs zapt, is het erg!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #127 Gepost op: 8-02-2005, 19:31:37 »
Zondag is al de finale. Dus nog maar 1 voorronde donderdag en dan moet er al 'n nummer gekozen worden om naar Kiev te gaan. Ik heb er echt nog niks fatsoenlijks tussen gehoord.   ::ohno::  Dat wordt echt helemaal niks dit jaar.  ::niet-ok::  Volgens mij gaan ze ons in heel Europa gewoon uitlachen met onze inzending  ;D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #128 Gepost op: 8-02-2005, 20:02:57 »
Zondag is al de finale. Dus nog maar 1 voorronde donderdag en dan moet er al 'n nummer gekozen worden om naar Kiev te gaan. Ik heb er echt nog niks fatsoenlijks tussen gehoord.   ::ohno::  Dat wordt echt helemaal niks dit jaar.  ::niet-ok::  Volgens mij gaan ze ons in heel Europa gewoon uitlachen met onze inzending  ;D

Ja hopen dat er donderdag nog iets bij zit! anders zijn we dr volgend jaar niet bij denk ik  ::ohno::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #129 Gepost op: 9-02-2005, 15:28:37 »
zaterdag is de finale toch?? Wie gaat deze kijken? Ik niet hoor!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #130 Gepost op: 10-02-2005, 19:52:51 »
Ja hopen dat er donderdag nog iets bij zit! anders zijn we dr volgend jaar niet bij denk ik  ::ohno::

We zijn er sowieso bij, is sinds vorig jaar nieuw, dat op de 10 beste landen na van het jaar ervoor, iedereen eerst meedoet aan een voorronde op de woensdag voor de grote finale. Maar ik vrees met grote vreze dat wij deze niet door zullen komen, of er moet vanavond iets tussen zitten, maar ik kijk de uitslag wel, want tot nu toe was het niks ::ohno::

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #131 Gepost op: 10-02-2005, 22:50:26 »
Het was niet zo heel veel soeps... AGAIN ::)
Ik kan trouwens op de site niet vinden wie er nou door zijn want dat heb ik gemist.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2005, 22:57:34 »
De deelnemers aan de finale zijn geworden:

1) Renée en Dennis - One Look
2) Trinity United - Go
3) Yvette de Bie - Someone like you
4) Tiffany - Tomorrow
5) Meänder - Tusken Skimer en Ljocht
6) Chastity - Baby it's you
7) Femme Vocale - Stay
8. Barbara Lok - Tranen in de stilte
9) Johnny Rosenberg - When forever ends
10) Airforce - How does it feel
11) Darre - De liefde
12) Glennis Grace - My impossible dream

http://www.eurovisiesongfestival.nl

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2005, 23:10:44 »
Dat van Glennis had ik wel verwacht, maar Airforce? Goed gezongen dat wel maar ik vond het echt een schijtnummer :-X ::)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2005, 23:18:01 »
Glennis gaat duidelijk winnen zondag. En ik denk dat dat ook de meest verstandige keuze is, want de rest van de finalisten is allemaal prut. Niet dat ik dat liedje van Glennis zo leuk vond, maar dat is tenminste uit deze 12 't liedje waar we ons 't minst voor hoeven te schamen straks in Kiev.  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2005, 23:22:37 »
Heb t nr niet gehoord, maar volgens m'n ouders was dat idd het enige goed nr wat erbij zat, ik neem aan dat ze het juist hebben!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #136 Gepost op: 13-02-2005, 00:16:38 »
Ben best benieuwd wie het gaat worden strakjes...  ::jaja::

Denk ook wel dat Glennis de grote favoriete is (die ogen alleen al he, Schiffers)  :P

Airforce & Chastity als grootste concurrenten misschien. Hoop ook op 'n sterkere performance van Meander, wellicht de grootste outsiders. Barbara Lok was wel ontroerend, maar niemand buiten het Nederlandstalige gebied snapt dat helaas.

Is trouwens de hele avond te volgen op internet.

http://www2.songfestival.nl/
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 09:51:54 door lebon simon »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #137 Gepost op: 13-02-2005, 00:30:38 »
Heb maar effe 'n poll over de winnaar morgen toegevoegd, zodat we 'ns kunnen peilen wat iedereen er van denkt.  :)

Vinden jullie trouwens niet dat er wel erg veel nummers in de finale zitten! Gewoon 12!  :o  Dus maar liefst de helft van de bagger die we in de voorrondes al voorgeschoteld kregen, komt morgenavond weer voorbij.  :-\\  Maar toch ga ik kijken natuurlijk, want ik ben veel te benieuwd wie er gaat winnen.  ;D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2005, 00:32:36 »
Ja ik wil het ook wel weten! kijk alleen de uitslag denk ik! dan hoor je daarna winnende nummer en hoppa!  ;D

Offline Gridje

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2005, 15:54:36 »

Tiffany was de enige die ik wel aardig vond, maar je kon merken dat de tekst door 'n meisje van 17 was geschreven. Rest was echt dieptriest.  :\'(

Dit meen je niet :S

Ok ze zingt wel aardig, maar als dat alles is wat nederland in huis heeft, dan zie ik het zeer triest in.

Ik vind haar vaak onzuiver zingen, ze heeft een beroerde engelse uitspraak en is dan ook het grootste deel van de tijd slecht te verstaan. Ze heeft totaal geen kracht in haar stem, ze laat het op punten waarop ze kan pieken enorm vallen, waardoor het allemaal veel te mild overkomt. Daarnaast staat ze er veel te onzeker (in elkaar gedoken) bij, wat ook niet goed is voor haar longvolume en stem geluid. Ook het liedje is niet goed gekozen, het blijft niet hangen en ook de titel vind ik verkeerd (op het moment dat iemand een liedje tomorrow hoort denkt iedereen aan het gelijknamige tomorrow uit Annie. ) 

Nee als we haar naar kiev sturen zie ik het triestig in.

En dan vraag ik me af... waarom sturen we geen ervaren artiesten naar het songfestival???