Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987887 keer)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2004, 18:10:09 »
Al 400 geïnteresseerden voor Waalse tegenhanger Eurosong for Kids

Al meer dan 400 jongeren hebben zich sinds afgelopen weekend ingeschreven voor Eurokids 2004, de Franstalige evenknie van Eurosong for Kids.

De winnaar van de wedstrijd, die dit jaar wordt georganiseerd door de RTBF, mag op 20 november de Belgische driekleur verdedigen in het Engelse Manchester. Het is drie maanden geleden dat X!nk vijfde eindigde op het eerste Junior Eurovisie Songfestival in Kopenhagen, het songfestival voor kinderen tussen acht en vijftien jaar. De VRT mocht eerst een afgevaardigde voor ons land sturen, dus is het dit jaar de beurt aan de Franstalige openbare omroep.

In april vinden de audities plaats. Daarna blijven tien artiesten over, die elk een professionele voorbereiding krijgen. Net als in de Vlaamse uitgave moeten de deelnemers een eigen nummer brengen. De RTBF zal een en ander op de buis brengen. Hoe dat gebeurt, willen de verantwoordelijken nog niet bekendmaken. Naar de grote Europese finale keken vorig jaar bijna 30 miljoen mensen. In 2005 mag België het Junior Eurovisie Songfestival organiseren. Die taak is voor de VRT weggelegd, maar de RTBF heeft al laten verstaan bereid te zijn mee te werken.

www.hbvl.be

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2004, 18:19:06 »
 
Frankrijk stuurt Belg naar Songfestival

Jonatan Cerrada (Waal) zal voor de Fransen het ESF vertegenwoordigen met het nummer "Laissez-moi le temps". Jonathan won eerder A la recherche de la nouvelle star, de Franse versie van Idols.

Componist en tekstschrijver is Shayane. Vorig jaar werd het land vertegenwoordigd door Louisa met "Monts et merveilles". Jonatan, woonachtig te Luik, is van Spaanse afkomst en 18 jaar jong. 

www.eurosong.nl

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2004, 12:07:20 »
België heeft een winnares en ze heet Xandee... Deze zangeres uit Tienen won de eerste preselectie en toen heb ik dit over haar neergepend...

Het liedje roept de sfeer op van de vorige winnares uit Turkije, Sertab, gekruid met die typische Belgische dance-ingredienten van de voorbije jaren. Ze is leuk om te zien, heeft 'n aardige stem en de act zit ook goed. M.a.w. een ernstige kandidate op de eindzege.

Good luck in Istanbul, Xandee !  ::ok::




Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2004, 13:07:49 »
Ik zapte gisteren toevallig langs jullie finale en ben toen maar gelijk blijven hangen. Ik vond 't nummer van Xandee gelijk eik al de beste die er tussen zatten. 't is 'n heel 'catchy' nummer dat echt heel lekker in 't gehoor ligt. Ik had al verwacht dat zij zou gaan winnen. 't nummer van Natalia was ook leuk trouwens, maar Xandee is de terechte winnaar vind ik. Ik denk dat jullie veel kans gaan maken met dit nummer!  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2004, 17:53:23 »
Ik vond 't eerlijk gezegd 3x niks ::), maar da's mijn mening. Ben benieuwd wat Nederland in gaat zenden. :)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2004, 17:57:15 »
gezien de laatste jaren zal toch wel weer bagger zijn, als we idols in moeten zenden worden we ook een van de laatsten (remember world idol)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #66 Gepost op: 21-02-2004, 15:11:50 »
Zondagavond is er finale van het Nederlands Songfestival. Er zijn wel een paar leuke nummers bij, vind ik persoonlijk, maar of die kunnen scoren op het Eurovisie Songfestival is natuurlijk weer een andere vraag. Mijn favoriete is Judith... goeie song, prima stem, alleen ze 'oogt' niet zo goed voor de camera's. Hopelijk wordt er niet massaal gestemd voor Suzy 'n the Hi-rollers, want die act was echt beschamend.  ::niet-ok::

Naar verluidt behoort Reunion bij de grootste kanshebbers, omdat ze zowel bij vakjury als publiek in de smaak vallen. Dat zou meteen weer bingo betekenen voor de Belgen, want de gitarist van het duo, Fabrizio Pennisi is afkomstig uit het Belgisch Limburgse Maasmechelen. Zoals ik al eerder meldde, beschikt ook de Franse vertegenwoordiger over de Belgische nationaliteit.

Ter zijde nog dit. Het Eurovisie Songfestival gaat door op 15 mei. De Nederlandse winnaar(s) moet(en) echter eerst nog deelnemen aan de halve finale op woensdag 12 mei, omwille van het minder goede resultaat van vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2004, 17:46:12 door lebon simon »

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #67 Gepost op: 21-02-2004, 20:14:11 »
Naar verluidt behoort Reunion bij de grootste kanshebbers

Wat mij betreft mogen ze winnen, nummer klinkt lekker en door hun uitstraling verwacht ik eventueel in Istanbul veel enthousiasme voor deze heren  ::ok::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #68 Gepost op: 22-02-2004, 12:13:25 »
Ik heb nog effe 'n poll toegevoegd over de finale van 't Nationaal Songfestival die vanavond al uitgezonden wordt.  :)

(voor degenen die niet meer precies weten welke nummers er mee doen, zie hier)

Ik vind zelf dat Reunion en Yellow Pearl de beste nummers hebben. Als ik dan kijk welk nummer de meeste kans heeft om aan te slaan bij 't Songfestival-kijkend publiek ga ik ook voor Reunion.  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #69 Gepost op: 22-02-2004, 18:10:07 »
Ik heb ook op Reunion gestemd, ik was na 1x al helemaal weg van dat nummer ::bravo:: , allen Yellow Pearl kwam nog enigzins in de buurt, ook een toppertje ::ok::, maar dat nr ligt niet goed bij het publiek, dus ik denk niet dat die het wordt.

Offline eve17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2004, 23:26:58 »
yes Reunion heeft gewonnen! eigenlijk had ik liever Suzy 'n the hi-rollers, maar ja toen ik hoorde dat er al meer vrolijke up-tempo nummers waren, was ik ook maar voor Reunion. en t zijn ook wel 2 schatjes hoor....dus ze mochten van mij winnen! godzijdank heeft heart of stone niet gewonnen, zoooo saai! Ja Reunion was echt t beste en ik heb echt een voorgevoel dat ze gaan winnen!!!!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2004, 23:31:54 »
En 't is dus Reunion geworden!  :D

Ik moet zeggen dat ik er vanavond toch wel meerdere sterke nummers bij vond zitten. Maar ik ben wel blij met Reunion als winnaar, want ik denk dat 'without you' van alle nummers de grootste kans heeft om aan te slaan bij 't Europese publiek.  :)

Ik vond trouwens de versie van Celeste van Bas en Joel verrassend. Ik vond 't erg mooi klinken en was ook wel onder de indruk. Ik vond 't vreemd dat de jury 't eik niks vond.  :-\\

Yellow Pearl had ook 'n goed nummer, maar ik vond ze vanavond wat tegenvallen. Jammer was dat.  :-\\

Ik vond 't trouwens verbazend dat die Anja Wessels als 2de is geeindigd en bij de kijkers zelfs als eerste. Oke, ze heeft 'n mooie stem en 't zal kwalitatief best 'n goed nummer zijn, maar 't is zo saai! 't is echt zo'n nummer waarbij ik op sta van de bank om wat te drinken te gaan halen. Ik kan me niet voorstellen dat dat nummer zou aan gaan slaan in Europa. Ik ben dan ook blij dat ze 't niet geworden is.  :)

Ik heb er wel 'n beetje vertrouwen in dit jaar! Ik denk dat we 'n beter nummer hebben als vorig jaar en als er dit jaar weer zoveel up-tempo nummers op 't Songfestival zijn kan dit best wel 'ns positief gaan opvallen!  ::ok::

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #72 Gepost op: 23-02-2004, 00:09:54 »
JA ! Ik was zo goed als zeker hoor, dat Reunion ging winnen. Kwestie van de gemene deler or something... 't Is iig 'n nummer dat blijft hangen, two good looking fellows ook (waarvan 1 Belgje dus  ;)), dus hoop dat ze die finaleplaats voor jullie halen ook!  ::ok::

Ik vond er trouwens een paar echte topnummers bij zijn. Judith was m'n favoriete en die verdient echt wel een dikke hit met haar nummer ook. Net als Yellow Pearl overigens, niks voor het Songfestival, maar WEL 'n lekkere popsong. Verder heb 'k eveneens veel lof voor Adriana Romeyn & Anja Wessels (jullie eigen Barbra Streisand  ;)) - die ik helemaal niet saai vond hoor (maar dat kan met leeftijd te maken hebben).
En wat betreft Suzy 'n' the Hi-Rollers, tja, kunnen we die zo snel mogelijk vergeten, ajb ?  :-X

Anyway... good luck, Reunion !  ::ok::

Offline eve17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #73 Gepost op: 23-02-2004, 17:41:57 »
ja heeft vast met je leeftijd te maken simon :P


Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #74 Gepost op: 10-03-2004, 22:19:07 »
Especially for the ladies...

Enrique Iglesias presenteert Songfestival 2004

Latin-lover Enrique Iglesias presenteert het komende Eurovisiesongfestival. Dat heeft TRT-baas Bülent Osma aan de Turkse krant Milliyet gezegd. Iglesias' naam was enkele maanden geleden al gevallen als kanshebber.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #75 Gepost op: 17-03-2004, 20:32:17 »
Ik vind het echt een schijtnummer wat gestuurd wordt, zou me niks verbazen als we niet eens naar het echte songfestival mogen.  ::niet-ok:: ::ohno::
No Milk today???

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2004, 17:23:52 »
Re-union start als laatste

Tijdens een uitzending over het Eurovisie netwerk werden de startplaatsen voor de kwalificatieronde bekend gemaakt voor het komende Eurovisie Songfestival 2004.

Nederland start als laatste in de kwalificatieronde op 12 mei aanstaande wat niet echt ongustig is na landen als Servië & Montenegro en Bosnië-Herzegovina. Finland neemt de aftrap tijdens de kwalificatieronde.

1. Finland
2. Wit-Rusland
3. Zwitserland
4. Letland
5. Israël
6. Andorra
7. Portugal
8. Malta
9. Monaco
10. Griekenland
11. Oekraine
12. Lithouwen
13. Albanië
14. Cyprus
15. FYR Macedonië
16. Slovenië
17. Estland
18. Croatië
19. Denemarken
20. Servië & Montenegro
21. Bosnië-Herzegovina
22. Nederland

Op 12 mei worden aan het einde van het programma de tien landen die zich gekwalificeerd hebben bekend gemaakt zonder dat de bijbehorende punten vermeld worden. Via loting zullen die tien landen op dat moment hun plek in de startvolgorde van de finale toebedeeld krijgen.

www.eurosong.nl

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2004, 18:01:22 »
wat vinden jullie van Xandee?
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #78 Gepost op: 30-03-2004, 19:16:27 »
wat vinden jullie van Xandee?

Ik vind haar wel goed! Ik heb jullie finale gezien en vond dit 't beste nummer erui! 't is heel catchy en dat is denk ik wel 'n voordeel. Ik denk dat jullie best hoog hiermee kunnen eindigen.  ::ok::

Wat vind je er zelf van?


Reunion als laatste is trouwens denk ik wel gunstig! Iig 'n stuk beter als in 't begin. En liedjes op 't laatst van de show blijven meestal wel beter hangen. Ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen met die voorronde. :)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #79 Gepost op: 30-03-2004, 19:18:55 »


Ik vind haar wel goed! Ik heb jullie finale gezien en vond dit 't beste nummer erui! 't is heel catchy en dat is denk ik wel 'n voordeel. Ik denk dat jullie best hoog hiermee kunnen eindigen.  ::ok::

Wat vind je er zelf van?


wel, er waren 4 voorrondes hier en bij de eerste voorronde was ze meteen mijn favoriet en hoewel ik het nr maar 2x gehoord had, kon ik het meteen meezingen (eik al vanaf de eerste keer) en de volgende 2 rondes, dacht ik enkel: xandee !! maar toen natalia de laatste won, twijfelde ik toch even want dat vond ik ook echt goed en heel songfestivalachtig (beetje zoals take me to your heaven van een paar jaar terug) maar ik ben toch blij met xandee als keuze want het is idd catchy en het springt in het oog vind ik persoonlijk.
banaan begint met een b, soms met een s