Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990336 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5420 Gepost op: 3-03-2022, 18:17:34 »
Leuke bijkomstigheid,
Ze zit in de eerste halve finale op 10 mei:
5.10
S10 
;D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5421 Gepost op: 5-03-2022, 00:00:27 »
Love it!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5422 Gepost op: 6-03-2022, 12:42:10 »
Zeker geen slecht nummer! Zeker als ik het vergelijk met andere nummers van Stien. Geen idee hoe de andere nummers zijn in haar halve finale (die zie ik tijdens de halve finale zelf wel) maar een finaleplaats zou er toch zeker in moeten zitten.

Overigens: gisteren zag ik bij het zappen dat de Franse finaleuitzending was....
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5423 Gepost op: 7-03-2022, 09:53:41 »


Zweden, en ook groot favoriet om dit jaar te winnen

 ::love::

haar stem, mooie kruising tussen GaGa (Shallow) en Katie Melua
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5424 Gepost op: 7-03-2022, 21:29:22 »
Met slechts 5 wedkantoren open op dit moment is het heel slecht in te schatten wat dit nummer gaat doen, de meeste mensen beginnen namelijk pas te bieden als alle nummers uit zijn. Hierdoor is de directe val die nu plaatsvind vrij onopvallend te noemen. (Al had ik graag het tegenovergestelde gezien.)

En zoals verwacht, nu er 10 wedkantoren open zijn staan we inmiddels op plaats 11, ik zou het ergens wel mooi vinden als we bij 10 wedkantoren op plaats 10 staan en straks ook eindigen op plek 10.  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5425 Gepost op: 12-03-2022, 14:23:28 »
Vanavond Melfest en ik vrees dat het liedje van Cornelia (wat het hele Songfestival in mijn ogen kan winnen) het niet gaat redden tegen de gunfactor (maar het vreselijke cheesy liedje) wat Anders Bagge heeft. Je zou het bijna moeten zien als dat een legende als André van Duin hier in Nederland mee zou doen. Die krijgt ook gewoon heel veel stemmen, ongeacht wat voor liedje hij in zou sturen, zo'n legendarische status heeft 'ie zeg maar.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5426 Gepost op: 12-03-2022, 15:57:33 »
Als je de rest van dit NF seizoen als voorbode neemt dan zit de vrees er zeker in.  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5427 Gepost op: 12-03-2022, 22:53:53 »


Ik zag deze nog niet, de Belgische inzending
klaar voor de strijd

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5428 Gepost op: 12-03-2022, 23:42:22 »
Als je de rest van dit NF seizoen als voorbode neemt dan zit de vrees er zeker in.  :-X

Het is gelukkig allemaal goedgekomen. Dankjewel internationale jury's.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5429 Gepost op: 14-03-2022, 12:01:09 »
Geen idee hoe jullie erover denken, maar ik had het laatst op mijn werk zomaar over het Songfestival en toen kwamen we allemaal tot dezelfde vrees: dat Oekraïne zou gaan winnen, enkel en alleen vanwege wat er nu gaande is daarginds... Ik heb geen idee nog hoe het nummer is (dat zie ik wel tijdens de halve finale) maar ik hoop echt dat Europa gaat stemmen voor het nummer dat zij het beste vindt... En niet uit 'sympathie'...
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5430 Gepost op: 14-03-2022, 16:49:52 »
Ik draag dezelfde vrees, zeker sinds Oekraïne al eens eerder uit sympathie heeft gewonnen.
En er wordt gezegd dat het toen het beste nummer was, maar mien neus.  >:(
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5431 Gepost op: 15-03-2022, 15:32:26 »
Het fijne is dat 1944 echt verre weg het beste nummer was dat jaar. Dit jaar staat Oekraïne ook bij mij bovenaan net zoals bij veel andere mensen. 1 van de betere nummers bij dit hele slechte en eentonige jaar. Alleen ik denk dat jullie niet bang hoeven zijn op een overwinning voor Oekraïne. De band is inmiddels ook drukker met andere zaken in het land.
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5432 Gepost op: 15-03-2022, 17:08:39 »
Geen idee hoe jullie erover denken, maar ik had het laatst op mijn werk zomaar over het Songfestival en toen kwamen we allemaal tot dezelfde vrees: dat Oekraïne zou gaan winnen, enkel en alleen vanwege wat er nu gaande is daarginds... Ik heb geen idee nog hoe het nummer is (dat zie ik wel tijdens de halve finale) maar ik hoop echt dat Europa gaat stemmen voor het nummer dat zij het beste vindt... En niet uit 'sympathie'...
Ik draag dezelfde vrees, zeker sinds Oekraïne al eens eerder uit sympathie heeft gewonnen.
En er wordt gezegd dat het toen het beste nummer was, maar mien neus.  >:(
1944 is een kunstwerk, ze zong geweldig en de staging was prachtig. Een verdiende winst


De Oekraïense inzending van dit jaar was al een kanshebber voordat de oorlog begon, want ook dit liedje is zeker geen prut. Het zou dus geen slechte winnaar zijn. Als het dan inderdaad wint vanwege de oorlog, so what, het is maar een liedjescompetitie.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5433 Gepost op: 15-03-2022, 17:42:28 »
Het fijne is dat 1944 echt verre weg het beste nummer was dat jaar. Dit jaar staat Oekraïne ook bij mij bovenaan net zoals bij veel andere mensen. 1 van de betere nummers bij dit hele slechte en eentonige jaar. Alleen ik denk dat jullie niet bang hoeven zijn op een overwinning voor Oekraïne. De band is inmiddels ook drukker met andere zaken in het land.

Ze gaan komende week hun live-on-tape opnemen ergens aan de grens met Polen wat betekent dat ze, net als Australië vorig jaar, hoe dan ook mee kunnen doen. En eigenlijk hoop ik dat er een manier is dat ze kunnen komen want dat zou wel echt een bijzonder moment op kunnen leveren als de act daar dan op het podium staat onder luid applaus en zo.

En als het wint heb ik er niet eens zulke hele grote problemen mee moet ik zeggen hoor. Het liedje vind ik prima. Het is nou niet dat het zo'n extreem geweldig jaar is, dus het is in mijn ogen niet zo dat er echt een nummer is wat het héél erg zou verdienen waarbij de winst dan net voor de neus weg wordt gekaapt. Ik hoor het wel vaker dat mensen het vrezen, maar ik zou me er niet te druk om maken. Er zijn wel grotere dingen waar we ons druk om moeten maken (de situatie in dat land), dit is maar een spelletje :)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5434 Gepost op: 16-03-2022, 12:33:06 »
1944 als nummer zelf kan ik zeker waarderen, maar het was niet mijn favo nummer dat jaar...
Wat op dit moment geen grond voor discussie geeft überhaupt...

Ik ben blij  om te horen dat de groep van Oekraïne dit jaar nog mee kunnnen doen, live of niet.  ::hug::

Zeker is dat het er niet toe doet, wat er toe doet is dat Rusland enkel voor dit jaar geschorst is... (Schandalig!  >:( )
« Laatst bewerkt op: 16-03-2022, 12:36:30 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5435 Gepost op: 17-03-2022, 12:59:13 »
1944 als nummer zelf kan ik zeker waarderen, maar het was niet mijn favo nummer dat jaar...
Wat op dit moment geen grond voor discussie geeft überhaupt...

Ik ben blij  om te horen dat de groep van Oekraïne dit jaar nog mee kunnnen doen, live of niet.  ::hug::

Zeker is dat het er niet toe doet, wat er toe doet is dat Rusland enkel voor dit jaar geschorst is... (Schandalig!  >:( )

Oh als deze situatie volgend jaar nog steeds geldt wat betreft Rusland, weet ik zeker dat ze niet terug zullen keren hoor. Belarus heeft ook een ban voor ik dacht minstens 3 jaar, ik verwacht dat voor Rusland ook op de lange termijn.

Maar! Nu toch wel bijna alle nummers bekend zijn (nog wachten op 2), welke nummers hebben jullie voor nu in jullie top 10 staan?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5436 Gepost op: 17-03-2022, 13:20:08 »
Ben het eerlijk gezegd op dit moment redelijk eens met de bookmakers als het qua top 10 gaat.
Alleen Griekenland en Australië mogen vervangen worden voor Portugal en Albanië

Verder nog wat nummers die ik leuk vind maar geen top 10:
Ierland, Georgië, Israël, Denemarken en Servië
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5437 Gepost op: 17-03-2022, 13:46:41 »
Maar! Nu toch wel bijna alle nummers bekend zijn (nog wachten op 2), welke nummers hebben jullie voor nu in jullie top 10 staan?
Mijn favoriet is al sinds december Albanië, en dat is nog steeds zo ::love:: ::love::
Roemenië staat op mijn 2de plek, mijn guilty-pleasure.
De bronzen medaille is voor Oostenrijk, ik kan daar niet niet vrolijk van worden
4: Frankrjk
5: Zweden
6: Litouwen
7: Israël
8: Montenegro
9: Servië
10: Moldavië
Net buiten de top 10: Ierland, Georgië en België

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5438 Gepost op: 17-03-2022, 21:19:15 »
Oh ja Oostenrijk, die mag ook op de net niet top 10 lijst.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5439 Gepost op: 19-03-2022, 08:33:34 »
1944 is een kunstwerk, ze zong geweldig en de staging was prachtig. Een verdiende winst
Smaken verschillen... Persoonlijk vind ik 1944 een van de meest verschrikkelijke winnende nummers uit de volledige Songfestivalgeschiedenis. (wat mij betreft hoort ook dat winnende nummer van Servië in die categorie). Maar goed, dat is smaak.
Ich bin ein Bärliner!