Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 989917 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5500 Gepost op: 3-06-2022, 10:15:17 »
Oh nee zelfs als trouwe fan boeit het deze gappie hier vrij weinig.  ::rofl::

Er is elk jaar wel gezeik met de stemming. Dus...  ::)
Deze grote fan boeit het wel. Het doet de reputatie van het festival geen goed.
Ik heb eigenlijk nooit moeite met de uitslag, behalve dit jaar.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5501 Gepost op: 3-06-2022, 11:11:52 »
Deze grote fan boeit het wel. Het doet de reputatie van het festival geen goed.
Ik heb eigenlijk nooit moeite met de uitslag, behalve dit jaar.

Mwah, ik zie het eigenlijk niet in wat dit nou echt met de reputatie van het festival doet. Politiek speelde altijd al wel enigszins links of rechts bij het songfestival mee, en ik heb niet het idee dat er landen extreem woest zijn dat Oekraïne heeft gewonnen en daarom niet meer mee willen doen...

Ik denk meer dat je er zelf een groot probleem van maakt  :-*
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5502 Gepost op: 3-06-2022, 11:20:16 »
En dan laat je nog buiten beschouwing dat de punten die Oekraïne dan minder krijgt dan nu onder de andere landen herverdeeld moeten worden en dat (naar verwachting) het puntentotaal van het VK (en Spanje en Zweden en...) nog hoger uit zou vallen.
Probeer je nou sneaky Zweden er bij te proppen :P.
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5503 Gepost op: 24-09-2022, 20:36:47 »
Luna gaat ons vertegenwoordigen op het junior songfestival 2022! ::bravo::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5504 Gepost op: 25-09-2022, 11:08:48 »
Zij had ook mijn voorkeur  ::jaja:: Wat een energie en strakke dans en een liedje dat meteen blijft plakken.
...maar soms even niet :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5505 Gepost op: 1-11-2022, 11:00:16 »
De inzending voor 2023 is bekend gemaakt. Dion Cooper en Mia Nicolai gaan Nederland vertegenwoordigen. Ik ben benieuwd.


Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5506 Gepost op: 1-11-2022, 13:15:41 »
Oeh nice!

Ik vind het wel leuk om weer onbekenden in te sturen. Ook fijn dat ze los qua muziek ook best wel muziek maken, dat wel aan mijn smaak voldoet. Met Duncan en partner samen geschreven, heb ik wel hoge verwachtingen.

Nu nog maanden wachten voordat we het nummer kunnen horen zeker..  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5507 Gepost op: 1-11-2022, 15:54:16 »
saai, en wie?


laatste plaats in halve finale,  alweer die duncan



jammer, ik had zo graag goldband gewild  DIT IS EEN NOODGEVAL!!!!  bop van het jaar 2022, iets soortgelijks had ik graag op het songfestival willen horen
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5508 Gepost op: 2-11-2022, 13:30:03 »
Beetje jammer dat het geen bestaand duo is. Nu moet je maar afwachten of ze na het festival nog samen doorgaan. Hij heeft een groot bereik zeg  ::bravo:: Van haar kan ik dat op basis van dit liedje nog niet zeggen.
Ik ben ook wel benieuwd naar hun songfestivalliedje.
...maar soms even niet :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5509 Gepost op: 2-11-2022, 14:28:50 »
saai, en wie?


laatste plaats in halve finale,  alweer die duncan



jammer, ik had zo graag goldband gewild  DIT IS EEN NOODGEVAL!!!!  bop van het jaar 2022, iets soortgelijks had ik graag op het songfestival willen horen
Ik vind dit zo tegenstrijdige post. 2 onbekende saai noemen en dan aankomen met de overschatte Nederlandse kopie van Bazart. Blij dat Nederland niet voor Goldband of Davina Michelle is gegaan.
Så hva gjør vi nå?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5510 Gepost op: 2-11-2022, 16:07:08 »
ik had zo graag goldband gewild  DIT IS EEN NOODGEVAL!!!!  bop van het jaar 2022, iets soortgelijks had ik graag op het songfestival willen horen
Dat was op het songfestival totaal kansloos geweest. Ben blij dat het dat niet geworden is.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5511 Gepost op: 5-11-2022, 09:48:27 »
Ik vind dit zo tegenstrijdige post. 2 onbekende saai noemen en dan aankomen met de overschatte Nederlandse kopie van Bazart. Blij dat Nederland niet voor Goldband of Davina Michelle is gegaan.

Goldband de nederlandse ''The Weeknd''  80s popmuziek is helemaal weer in, weet je


maar hopelijk krijgen we wat 80s synth pop van Israel als Noa Kirel slim is en liedje van Max Martin accepteert  ::bravo::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5512 Gepost op: 5-11-2022, 11:31:29 »
saai, en wie?


laatste plaats in halve finale,  alweer die duncan



jammer, ik had zo graag goldband gewild  DIT IS EEN NOODGEVAL!!!!  bop van het jaar 2022, iets soortgelijks had ik graag op het songfestival willen horen

Laatste plaats in de halve finale roepen als het liedje nog niet eens bekend is… triest
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5513 Gepost op: 5-11-2022, 17:01:43 »
Ik weet niet echt wat ik van dit nieuws moet vinden. Natuurlijk hebben we het liedje nog niet gehoord, maar wat was het gaaf geweest om weer eens een zanger(es) van het kaliber Anouk of Ilse de Lange te sturen. Nu sturen we weer totaal onbekende artiesten die niet eens een 'echt' duo zijn en er dus ook geen gezamenlijke carrière aan over kunnen houden. Bovendien is Mia niet echt tactisch te noemen met haar social media-uitingen. Zo zorgt ze voor ophef over de selectie door te suggereren dat ze al maanden terug wist dat ze naar het Songfestival zou gaan. Ook gaat er een filmpje rond waarin ze enorm afgeeft op Nederland en Amsterdam, aangeeft dat ze hier helemaal niet wil zijn en in Nederland zijn een lijdensweg is totdat ze weer naar New York mag. Dit kan natuurlijk schertsend bedoeld zijn, maar geeft mij niet echt het idee dat ze een goede ambassadeur is van de Nederlandse muziekwereld en Nederland. Dit geeft mij echt een zure nasmaak nog voordat het festival überhaupt begonnen is, niet echt wat we moeten willen. Ik hoop er maar op dat het liedje mij van mijn stoel gaat blazen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5514 Gepost op: 5-11-2022, 19:16:24 »
ach, volgens mij is er buiten Nederland om echt niemand die het boeit hoe bekend de artiest is die we insturen. En hoeveel de artiest met Nederland zelf heeft boeit al helemaal niet. Genoeg andere landen die soms een artiest insturen die niet uit het betreffende land komen en er ook niet direct iets mee te maken hebben. Bovendien, als iemand zich veel meer thuisvoelt in het buitenland is dat echt iets anders dan Nederland haten.

Het enige wat mij wel steeds meer stoort is het selecte groepje mensen dat steeds beslist wie naar het songfestival gaat. Het blijft een beetje binnen eenzelfde bubbel. Ik heb gewoon weer zin in een nationaal festival, maar dan eens goed georganiseerd. Dus geen jolig trosfeestje met vader Abraham, maar gewoon een stevige show zoals de Scandinavische landen het ook doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5515 Gepost op: 5-11-2022, 21:30:39 »
ach, volgens mij is er buiten Nederland om echt niemand die het boeit hoe bekend de artiest is die we insturen. En hoeveel de artiest met Nederland zelf heeft boeit al helemaal niet. Genoeg andere landen die soms een artiest insturen die niet uit het betreffende land komen en er ook niet direct iets mee te maken hebben. Bovendien, als iemand zich veel meer thuisvoelt in het buitenland is dat echt iets anders dan Nederland haten.

Het enige wat mij wel steeds meer stoort is het selecte groepje mensen dat steeds beslist wie naar het songfestival gaat. Het blijft een beetje binnen eenzelfde bubbel. Ik heb gewoon weer zin in een nationaal festival, maar dan eens goed georganiseerd. Dus geen jolig trosfeestje met vader Abraham, maar gewoon een stevige show zoals de Scandinavische landen het ook doen.

Als je ziet hoe we nu op het Songfestival alleen al met stagings omgaan, denk ik niet dat de AVROTROS budget heeft voor een gelikte nationale finale à la Melfest helaas.

Daarnaast trek ik ook heel erg het selectievermogen van de Nederlandse kijker in twijfel, maar dat is een ander verhaal :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5516 Gepost op: 6-11-2022, 15:59:35 »
ach, volgens mij is er buiten Nederland om echt niemand die het boeit hoe bekend de artiest is die we insturen. En hoeveel de artiest met Nederland zelf heeft boeit al helemaal niet. Genoeg andere landen die soms een artiest insturen die niet uit het betreffende land komen en er ook niet direct iets mee te maken hebben. Bovendien, als iemand zich veel meer thuisvoelt in het buitenland is dat echt iets anders dan Nederland haten.

Het enige wat mij wel steeds meer stoort is het selecte groepje mensen dat steeds beslist wie naar het songfestival gaat. Het blijft een beetje binnen eenzelfde bubbel. Ik heb gewoon weer zin in een nationaal festival, maar dan eens goed georganiseerd. Dus geen jolig trosfeestje met vader Abraham, maar gewoon een stevige show zoals de Scandinavische landen het ook doen.

zoiets als Melodi Grand Prix van Noorwegen lijkt me wel leuk concept voor ons

met 6 automatisch finalisten, en dan enkele halve finales (per provincie misschien, dus beetje wat van brabant, wat van friesland, en ga zo maar door) en dan een grote finale
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5517 Gepost op: 6-11-2022, 16:59:27 »
zoiets als Melodi Grand Prix van Noorwegen lijkt me wel leuk concept voor ons

met 6 automatisch finalisten, en dan enkele halve finales (per provincie misschien, dus beetje wat van brabant, wat van friesland, en ga zo maar door) en dan een grote finale
Ik vind dit juist het slechtst mogelijke systeem. De automatische finalisten zijn namelijk degenen die het bekendst zijn (en het meest betalen).

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5518 Gepost op: 7-11-2022, 09:56:06 »
Ik vind dit juist het slechtst mogelijke systeem. De automatische finalisten zijn namelijk degenen die het bekendst zijn (en het meest betalen).

tuurlijk, Maan als AQ  8)


en noorwegen had gewoon allang die Rein Alexander op ESF moeten hebben, eyes wide open helemaal geweldig, geweldige boodschap daarin, het kwaad het zwijgen opleggen
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5519 Gepost op: 7-11-2022, 11:17:34 »
Daarnaast trek ik ook heel erg het selectievermogen van de Nederlandse kijker in twijfel, maar dat is een ander verhaal :P
Ik twijfel heel hard met je mee.

Van mij hoeft de nationale finale in Nederland niet terug. Dan trekt iedereen die ook maar enigszins kwaliteit kan leveren zich terug en blijf je weer zitten met tweede of derde garnituur. En dan heb ik het niet over zangers maar over liedschrijvers.
In de jaren dat we een nationaal songfestival hadden misten we 8 keer op rij de finale, sinds we intern selecteren haalden we 8x de finale en slechts 1x niet. Dat komt ergens vandaan.